Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Kilka niejasności w przebiegu gry

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
jurgen1989 [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: czwartek 05 maja 2011, 14:54
Lokalizacja: Krosno
Płeć:

Kilka niejasności w przebiegu gry

Post autor: jurgen1989 » sobota 07 maja 2011, 09:52

Witam
Na początku chciałbym się z każdym przywitać z racji tego, że jestem tutaj nowy.
Od tygodnia jestem posiadaczem Magicznego Miecza. Kiedyś w młodości miałem styczność z tą grą i pewnego wieczora natchnęło mnie, na zakup jej. Przed rozpoczęciem rozgrywki kilka razy zapoznałem się z instrukcją, jednak w trakcie gry napotkałem kilka niejasności. Mianowicie:
Co do kart zdarzeń:
- będąc na środkowym kręgu i wyciągając południcę (np. na płaskowyżu mgieł) można ciągle stawać na magicznych wrotach dzięki czemu strasznie szybko wzrasta liczba magii i miecza. Nie wiem czy takie zagranie jest zgodne z zasadami i chciałbym się upewnić
- karta Straży. Zawraca on postać w miejsce na którym rozpoczęła wędrówkę. Chodzi tu o to, że wracamy do lokalizacji początkowej czy do miejsca z którego rozpoczynaliśmy turę?
- na karcie bojowego rumaka jest napisane, że jeśli zostanę pokonany tracę rumaka i dzięki temu nie tracę punktu życia. Z racji tego, że to jest dobra karta to czy można zamiast stracenia rumaka można poświęcić punkt życia?
- posiadając wierzchowca i dodając sobie od 1 do 3 zostawiamy przyjaciół i przedmioty i nie jest dla mnie jasne czy te karty należy położyć wtedy tam gdzie wskazywał wynik rzutu kostką czy po prostu podczas kolejnej tury cofamy się o te pola, które dodaliśmy i jeśli tak to czy wykonujemy wtedy polecenia na tym obszarze, gdzie się wróciliśmy?
- zwierciadło zniszczenia pozbawia jakąś postać o punkty magii na stałe czy podczas np jednej tury albo walki?
Co do przebiegu gry:
- Do końca nie wiem o co chodzi z tą przeprawą. Płacąc 1 sztukę złota zostaje przenoszony na inne pole?
- Posiadając bojowego rumaka, który pozwala dodawać punkty magii do miecza to zmieniam również w punkty miecza przedmioty, które dodają mi magii czy tylko te punkty, które mam przy postaci?
- Mając np 4 przedmioty oraz nie posiadając żadnego, który pozwoli mi na posiadanie więcej, wyciągając z karty zdarzeń jakiś kolejny przedmiot mogę sobie wybrać, który chcę odrzucić czy muszę ten co wybrałem a niechcianych przedmiotów mogę się tylko pozbyć np u lichwiarza itp zamieniając je za złoto?
- Ostatnie już zapytanie to czy jedna postać może posiadać np 2 miecze albo jakieś 2 bronie typu miecz i sztylet itp?

Jeżeli niektóre z pytań już się pojawiły to przepraszam
Będę wdzięczny za wszelaką pomoc



Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3357
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Misiek » sobota 07 maja 2011, 10:19

Cześć :)

To typowe nadużycie ten przypadek z Południcą i Magicznymi Wrotami, choć całkowicie zgodny z zasadami gry.

Straż wg mnie zawraca do MGR z racji użycia słowa wędrówka, a nie ruch jak np na Przeprawach w Środkowym Kręgu.

Tracisz Rumaka bez możliwości wyboru (za dobrze by było [-X )

Z Wierzchowcem jest mętlik. Ja gram że nie odrzucam Przyjaciół, ale w następnej turze idę na obszar na który wypadło z rzutu kostką bez bonusu którego użyłem w poprzedniej turze.

Używając Zwierciadła na stałe odbierasz punkty oznaczone żetonami.

Przeprawa - płacąc zostajesz na tym polu, niepłacąc wracasz skąd przyszedłeś i tracisz resztę tury.

Rumak pozwala dodać wszystkie punkty, jest to błąd tłumaczenia. W Talismanie dodawało się chyba tylko początkowe punkty magii, czyli to co jest napisane na Karcie Postaci.

Możesz wybrać co odrzucić. Dodatkowo stojąc na obszarze możesz kilkukrotnie nawet brać i odrzucać przedmioty (w czasie trwania fazy dla kart z numerem V). Tak naprawdę zabrać w dalszą wędrówkę możesz 4 stamtąd.

Może posiadać dublujące się rzeczy.




Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » sobota 07 maja 2011, 10:34

Misiek pisze:Z Wierzchowcem jest mętlik. Ja gram że nie odrzucam Przyjaciół, ale w następnej turze idę na obszar na który wypadło z rzutu kostką bez bonusu którego użyłem w poprzedniej turze.
Grasz nie tak jak być powinno - idea Wierzchowca jest (moim skromnym zdaniem) taka, że zostawiając w tyle Przyjaciół dajesz innym graczom możliwość zabrania Ci ich ;) I jest też pozytywny aspekt zostawiania w tyle Przyjaciół - tych, których nie chcesz mieć, a nie możesz się ich w normalny sposób pozbyć :P

mały edit ;P

No i zostawiając w tyle Przyjaciół nie możesz korzystać z ich zdolności, co też jest bardzo ważne ;)




Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » sobota 07 maja 2011, 19:38

Ja z Wierzchowcem robię tak: w następnej turze, po wykorzystaniu go, wracam po Przyjaciół na pole, na którym zostali, biorę ich i nie robię nic poza tym (nie badam Obszaru tylko zabieram przyjaciół). W sumie w ten sposób na 1 ulepszony ruch tracimy 2 tury. Gracz ma wybór: albo rusza się jak mu kostka każe albo rusza się z wierzchowcem i traci następną turę na zabranie Przyjaciół.
jurgen1989 pisze: karta Straży. Zawraca on postać w miejsce na którym rozpoczęła wędrówkę. Chodzi tu o to, że wracamy do lokalizacji początkowej czy do miejsca z którego rozpoczynaliśmy turę?
Ja zawsze grałem, że zawracają na pole, z którego rozpocząłem ruch w tej turze.
jurgen1989 pisze:Ostatnie już zapytanie to czy jedna postać może posiadać np 2 miecze albo jakieś 2 bronie typu miecz i sztylet itp?
Może ale może korzystać w walce tylko z 1 broni.



Slonx
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 17:22
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: Slonx » czwartek 05 lip 2012, 01:29

jurgen1989 pisze:- będąc na środkowym kręgu i wyciągając południcę (np. na płaskowyżu mgieł) można ciągle stawać na magicznych wrotach dzięki czemu strasznie szybko wzrasta liczba magii i miecza. Nie wiem czy takie zagranie jest zgodne z zasadami i chciałbym się upewnić
Jest jak najbardziej zgodne z zasadami, aczkolwiek, mnie się nigdy nie zdarzyło. Raz kolega wyciągnął ją na przełęczy wichrów i nie miał złota, więc mógł sobie przez długi czas pomarzyć o dotarciu do magicznych wrót.
Różne są warianty z magicznymi wrotami, ogólnie uważam ten obszar za mocno przesadzony, więc ze znajomymi stosujemy swoją modyfikację:
Kiedy nadchodzisz od strony płaskowyżu mgieł, rzucasz kostką:
1-4 wypowiadasz życzenie
5-6 zostałeś zignorowany
Jeżeli od strony strażnika magicznych wrót, musisz zapłacić, albo tracisz jedno życie. Jeżeli zapłacisz, możesz wypowiedzieć życzenie, które zawsze się spełni.
jurgen1989 pisze:- karta Straży. Zawraca on postać w miejsce na którym rozpoczęła wędrówkę. Chodzi tu o to, że wracamy do lokalizacji początkowej czy do miejsca z którego rozpoczynaliśmy turę?

Rozpoczęcie wędrówki to to samo, co rozpoczęcie gry. Zostajesz zawrócony do swojego MGR
jurgen1989 pisze:- na karcie bojowego rumaka jest napisane, że jeśli zostanę pokonany tracę rumaka i dzięki temu nie tracę punktu życia. Z racji tego, że to jest dobra karta to czy można zamiast stracenia rumaka można poświęcić punkt życia?
Za dobrze by było.
jurgen1989 pisze:- posiadając wierzchowca i dodając sobie od 1 do 3 zostawiamy przyjaciół i przedmioty i nie jest dla mnie jasne czy te karty należy położyć wtedy tam gdzie wskazywał wynik rzutu kostką czy po prostu podczas kolejnej tury cofamy się o te pola, które dodaliśmy i jeśli tak to czy wykonujemy wtedy polecenia na tym obszarze, gdzie się wróciliśmy?
Zostawiasz ich na obszarze, od którego nie mogą z tobą podróżować. W tym czasie, jeżeli ktoś tam stanie, może z nich skorzystać. Jeżeli jednak do twojej następnej tury dalej tam będą, wracasz tam bez rzucania kością. Zabierasz ich i nie badasz obszaru.
jurgen1989 pisze:- zwierciadło zniszczenia pozbawia jakąś postać o punkty magii na stałe czy podczas np jednej tury albo walki?
Pozbawia na stałe, odkładasz punkty poza planszę.
jurgen1989 pisze:- Do końca nie wiem o co chodzi z tą przeprawą. Płacąc 1 sztukę złota zostaje przenoszony na inne pole?

Zostajesz na polu przeprawy. Jeżeli nie zapłacisz, to wracasz na pole, z którego rozpocząłeś ruch, nie badasz już jednak obszaru.
jurgen1989 pisze:- Posiadając bojowego rumaka, który pozwala dodawać punkty magii do miecza to zmieniam również w punkty miecza przedmioty, które dodają mi magii czy tylko te punkty, które mam przy postaci?
Tylko punkty z parametrów.
jurgen1989 pisze:- Mając np 4 przedmioty oraz nie posiadając żadnego, który pozwoli mi na posiadanie więcej, wyciągając z karty zdarzeń jakiś kolejny przedmiot mogę sobie wybrać, który chcę odrzucić czy muszę ten co wybrałem a niechcianych przedmiotów mogę się tylko pozbyć np u lichwiarza itp zamieniając je za złoto?
Bierzesz te, które chcesz zabrać, a zostawiasz te, które chcesz porzucić.
jurgen1989 pisze:- Ostatnie już zapytanie to czy jedna postać może posiadać np 2 miecze albo jakieś 2 bronie typu miecz i sztylet itp?
Posiadać może, ale wolno walczyć tylko przy użyciu jednej broni, także lepiej te niepotrzebne spieniężyć, albo zostawić dla uboższych. Ewentualnie trzymać, na wypadek, gdyby trzeba było jakiś oddać.


...Ale czy nie przyjemnie być okrutnym?

ODPOWIEDZ