Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Pytania do 2giej edycji MM

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Little Nemo [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16858
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 01 lis 2010, 11:43

Znów wczoraj grałem w MMa, wersję SE, bo nie chce mi się tej pierwszej edycji targać do kolegi, i znów naszło mnie na pytania.

Studnia Wieczności - rozumiem, że Postacie Chaotyczne na tym obszarze nie robią nic, tak? Na planszy jest opis jedynie co robią postacie Dobre i Złe.

Diadem Królów - na Diademie jest napisane, iż "jeżeli przegrasz walkę z inną Postacią, będzie ci mogła odebrać Diament, dzięki czemu nie tracisz punktu Życia." Pomijam już fakt, że karta zwie się Diadem, a efekt odnosi się do Diamentu. Chodzi mi, o te "będzie ci mogła". Czym to się różni od normalnego efektu przegrania walki? xD Wydaje się, że tam powinno być "musi". Czy MMowcy grają, że tam powinno być "musi", czy też jak na karcie jest napisane - "może" ?

Tajemna sakwa - "Przedmiot ten będziesz mógł utracić jedynie w wyniku użycia Zaklęcia "Pan Bogactwa" (nikt nie może go zażądać jako okupu za przegraną walkę, nie stracisz go na Bagnach)." Moje pytanie jest takie, czy te "utracić jedynie w wyniku Pana Bogactwa" ma priorytet nad wszelkimi innymi efektami? Przykładowo, że nie stracę Przedmiotu ani Sakwy w wyniku badania kart Spotkań?

Rycerz - karta facepalm xD Ile Rycerz ma Magii i Miecza? :mrgreen: W pierwszej edycji MM coś mi się przypomina, że chyba 3, ale jak kolega czytał, że będzie walczył w każdej walce, ja się zapytałem o jego parametry, a on powiedział, że nie są napisane, to się załamałem...

Mgła - Na kacie jst napisane: "okrywając nieprzeniknioną bielą wszystkie Krainy." Pomijając fakt, że w MM nie ma czegoś takiego jak Kraina, tylko Kręgi, to czy MMowcy grają, że Mgła oddziałuje na wszystkie Kręgi, czy tylko na ten, w którym została wyciągnięta?

Magiczny Miecz - nie chce mi się teraz sprawdzać w pierwszej edycji, ale zawsze miałem zakodowane, że Magiczny Miecz można otrzymać tylko i wyłącznie w Dolnym Kręgu. W innych przypadkach (Górny i Środkowy), należy go wtasować do talii. Wczoraj kolega mi czyta, że to jest odwrotnie - że MM nie można otrzymać w Dolnym Kręgu. Powiedźcie mi, czy to jakaś kolejna różnica między edycjami gry, czy tylko zapamiętałem sobie kiedyś jakąś błędną instrukcję i nie zauważyłem, że ona jest błędna?

===

I mały opis partii, ja grałem Łotrem i z Magią 1 skisłem w Górnym Kręgu, kolega grał Magiem i zajebiście mu szło. Podzieliliśmy karty Zdarzeń na dwie kupki, z jednej ciągnąłem ja, z drugiej kolega. Ale gdy ten wyciągnął z 7 Przyjaciół i kilka Przedmiotów ze swojej, to postanowiłem, że zacznę i ja z jego decka ciągnąć. Wyciągnąłem 3 karty w tej kolejności - Upiora o Magii 10, Wilkołaka o Mieczu 10 i jakąś kartę, co traci się turę. Najgorszą kartę, jaką kolega wyciągnął podczas tej gry, to Nobbin o Mieczu 2... ](*,) Zresztą to ja wyciągnąłem wszystkich 2 Wilkołaków i Upiorów.. i innego paskudztwa.. W MM gra się super!


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3353
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Misiek » poniedziałek 01 lis 2010, 12:07

Podzieliłem temat, bo są różnice względem pierwszej edycji
Nemomon pisze:Studnia Wieczności - rozumiem, że Postacie Chaotyczne na tym obszarze nie robią nic, tak? Na planszy jest opis jedynie co robią postacie Dobre i Złe.
Tak było i jest, dodatkowo kulawo.
Nemomon pisze:Diadem Królów - na Diademie jest napisane, iż "jeżeli przegrasz walkę z inną Postacią, będzie ci mogła odebrać Diament, dzięki czemu nie tracisz punktu Życia." Pomijam już fakt, że karta zwie się Diadem, a efekt odnosi się do Diamentu. Chodzi mi, o te "będzie ci mogła". Czym to się różni od normalnego efektu przegrania walki? xD Wydaje się, że tam powinno być "musi". Czy MMowcy grają, że tam powinno być "musi", czy też jak na karcie jest napisane - "może" ?
W pierwszej edycji było musi zamiast może i diament zamiast Diadem
Nemomon pisze:Tajemna sakwa - "Przedmiot ten będziesz mógł utracić jedynie w wyniku użycia Zaklęcia "Pan Bogactwa" (nikt nie może go zażądać jako okupu za przegraną walkę, nie stracisz go na Bagnach)." Moje pytanie jest takie, czy te "utracić jedynie w wyniku Pana Bogactwa" ma priorytet nad wszelkimi innymi efektami? Przykładowo, że nie stracę Przedmiotu ani Sakwy w wyniku badania kart Spotkań?
Nie stracisz jej na Bagnach, nie zabierze ci jej Złoczyńca, tylko Pan Bogactwa.
Nemomon pisze:Rycerz - karta facepalm xD Ile Rycerz ma Magii i Miecza? W pierwszej edycji MM coś mi się przypomina, że chyba 3, ale jak kolega czytał, że będzie walczył w każdej walce, ja się zapytałem o jego parametry, a on powiedział, że nie są napisane, to się załamałem...
Powinien mieć 3/3 Błąd Edytorski
Nemomon pisze:Mgła - Na kacie jst napisane: "okrywając nieprzeniknioną bielą wszystkie Krainy." Pomijając fakt, że w MM nie ma czegoś takiego jak Kraina, tylko Kręgi, to czy MMowcy grają, że Mgła oddziałuje na wszystkie Kręgi, czy tylko na ten, w którym została wyciągnięta?
Kraina to synonim Kręgu. Pojawia się to w wielu miejscach nawet na Karcie Magicznego Miecza.
Nemomon pisze:Magiczny Miecz - nie chce mi się teraz sprawdzać w pierwszej edycji, ale zawsze miałem zakodowane, że Magiczny Miecz można otrzymać tylko i wyłącznie w Dolnym Kręgu. W innych przypadkach (Górny i Środkowy), należy go wtasować do talii. Wczoraj kolega mi czyta, że to jest odwrotnie - że MM nie można otrzymać w Dolnym Kręgu. Powiedźcie mi, czy to jakaś kolejna różnica między edycjami gry, czy tylko zapamiętałem sobie kiedyś jakąś błędną instrukcję i nie zauważyłem, że ona jest błędna?
Zawsze tak było, aby wygonić graczy z pierwszego (Dolnego) Kręgu. Można tam przesiadywać jak u mamy na kolanach, ale w końcu przyjdzie czas się ruszyć i zdobyć MMa.

Dzięki za spostrzeżenia. Widać nie tylko poprawili część zapisów... niektóre sknocili choć dobre były. Co do relacji - nie ma fotek [-(




Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » poniedziałek 01 lis 2010, 12:18

Nemomon pisze:Studnia Wieczności - rozumiem, że Postacie Chaotyczne na tym obszarze nie robią nic, tak? Na planszy jest opis jedynie co robią postacie Dobre i Złe.
Nic nie robią.
Nemomon pisze:Diadem Królów - na Diademie jest napisane, iż "jeżeli przegrasz walkę z inną Postacią, będzie ci mogła odebrać Diament, dzięki czemu nie tracisz punktu Życia." Pomijam już fakt, że karta zwie się Diadem, a efekt odnosi się do Diamentu. Chodzi mi, o te "będzie ci mogła". Czym to się różni od normalnego efektu przegrania walki? xD Wydaje się, że tam powinno być "musi". Czy MMowcy grają, że tam powinno być "musi", czy też jak na karcie jest napisane - "może" ?
Tak, musi zabrać Diadem. Nie może zabrać innego przedmiotu, sztuki złota ani życia.
Nemomon pisze:Tajemna sakwa - "Przedmiot ten będziesz mógł utracić jedynie w wyniku użycia Zaklęcia "Pan Bogactwa" (nikt nie może go zażądać jako okupu za przegraną walkę, nie stracisz go na Bagnach)." Moje pytanie jest takie, czy te "utracić jedynie w wyniku Pana Bogactwa" ma priorytet nad wszelkimi innymi efektami? Przykładowo, że nie stracę Przedmiotu ani Sakwy w wyniku badania kart Spotkań?
Nie stracisz. Tylko "Pan Bogactwa" może Cię jej pozbawić i nic więcej.
Nemomon pisze:Rycerz - karta facepalm xD Ile Rycerz ma Magii i Miecza? :mrgreen: W pierwszej edycji MM coś mi się przypomina, że chyba 3, ale jak kolega czytał, że będzie walczył w każdej walce, ja się zapytałem o jego parametry, a on powiedział, że nie są napisane, to się załamałem...
Faktycznie, nie ma podanych parametrów. Chyba, że chodzi o to że walczy mając Twoje parametry tylko, że nie może używać Twoich przedmiotów. Nie wiem, trudno mi coś powiedzieć.
Nemomon pisze:Mgła - Na kacie jst napisane: "okrywając nieprzeniknioną bielą wszystkie Krainy." Pomijając fakt, że w MM nie ma czegoś takiego jak Kraina, tylko Kręgi, to czy MMowcy grają, że Mgła oddziałuje na wszystkie Kręgi, czy tylko na ten, w którym została wyciągnięta?
"Krainy" w tym kontekście ma dodać po prostu klimatu tej karcie. Zauważ, że pierwsze zdanie to taka wstawka fabularna. Według mnie dotyczy to wszystkich kręgów, ale nie ma ku temu przesłanek w instrukcji. Karta do poprawki.
Nemomon pisze:Magiczny Miecz - nie chce mi się teraz sprawdzać w pierwszej edycji, ale zawsze miałem zakodowane, że Magiczny Miecz można otrzymać tylko i wyłącznie w Dolnym Kręgu. W innych przypadkach (Górny i Środkowy), należy go wtasować do talii. Wczoraj kolega mi czyta, że to jest odwrotnie - że MM nie można otrzymać w Dolnym Kręgu. Powiedźcie mi, czy to jakaś kolejna różnica między edycjami gry, czy tylko zapamiętałem sobie kiedyś jakąś błędną instrukcję i nie zauważyłem, że ona jest błędna?
Kolega dobrze mówi. Pamiętaj, że świat MM to dolina, więc dolny krąg to ten najmniejszy, a górny to ten największy. Nie można zdobyć Magicznego Miecza w dolnym kręgu bo to by było za proste. Trzeba się wysilić i iść po niego do bardziej niebezpiecznych kręgów.



ODPOWIEDZ