Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Parę pytań ~

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16180
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Parę pytań ~

Postautor: Nemomon » czwartek 05 sie 2010, 23:46

Więc dzisiaj po raz pierwszy od chyba 10 lat zagrałem w Magicznego Miecza z kolegą. Jako, że planujemy jeszcze zagrać z raz, to takie pytania mam.

- Postać Książę

Czy Książę (Masz prawo nie badać Obszaru, na którym się znajdujesz, jednak - jeśli wymaga tego instrukcja - musisz wyciągnąć karty Zdarzeń . Jeżeli nie chcesz badać Obszaru, nie oglądasz ich i zostawiasz zakryte na planszy.) może ignorować obszary Kamiennego Mostu? Po mojemu może, wtedy po prostu przechodzi z obszaru na obszar nie badając ich i wychodzi po drugiej stronie Kamiennego Mostu. Oczywiście pamiętam z poprzedniego tematu o nim, że inne Obszary normalnie może ignorować.

- Zaklęcie Trzynaście Zaklęć

Zaklęcie pisze, że "nie można czerpać korzyści z posiadanych kart". Czy więc mogę wymieniać karty pokonanych Wrogów na dodatkowe punkty Miecza? Moim zdaniem nie...

- Zdarzenie Dwugłowy Smok

Miecz 2

posiada 2 głowy z każdą walczy się osobno
.

Czy zamieniając go na dodatkowe punkty Miecza bierzemy pod uwagę obie głowy, czy jedną jedynie? Wydaje mi się, że tylko jedną.

- Zaklęty w Kamień

nie może posiadać Przyjaciół (odłuż ich karty na stos kart zużytych), Przedmiotów, Przedmiotów Magicznych i złota.

Co się dzieje z kartami Przedmiotów oraz złota? Czy także wędrują na stos kart zużytych, czy jedynie Przyjaciele (a opis karty sugeruje, że jedynie Przyjaciele, a reszta nie), czy są kładzione na obszar? Wydaje mi się, że na obszar.

- Zaklęcie Pan Postaci

Co się dzieje z kartami Postaci? Na stos kart zużytych, czy obszar?

====

A teraz trzy małe rzeczy.

Grałem Boginką, kolega Katem, potem Księciem, następnie Wędrującym Pustelnikiem. Byliśmy w Dolnym Kręgu (czy jak on się nazywa, tam, gdzie się grę rozpoczyna), z jednej strony miałen Sztukmistrza (1 Zaklęcie za 1 Sz.Z), a z drugiej Czarodzieja (Dobrzy otrzymują gratis 1 Zaklęcie). Na początku gry rzuciłem Zaklęcie, które dało mi 1 punkt Magii. Takiego "srania" Zaklęciami, to ja od dawien, dawien, super dawien dawna nie miałem :mrgreen:

Miałem 4 punkty Życia. Udało mi się przejść przez Trzęsawiska, w następnych turach udałem się na Wrzosowiska. Wylosowałem Bazyliszka oraz Widmo. Przegrałem z nimi walkę i straciłem 1 punkt Życia oraz 1 (ostatni) punkt Magii oraz przesunąłem się na moje MGR. Tam leżała karta Ukrytej Pułapki. Straciłem więc kolejne 2 punkty Życia, więc w sumie 3 Życia i 1 Magii. Gdybym grał na moją homemade zasadę, że traci się punkt Życia za każdego Wroga, z którym się przegrało walkę (a nie grałem na nią, bo grałem z moim dawnym przyjacielem w MM), to bym stracił moje początkowe 4 punkty Życia i przegrał grę.
Wniosek? Magiczny Miecz nie potrzebuje Nemo dodatków - sam z siebie jest przejeb.... trudny!

Wyciągnąłem Zaklęcie 13 Zaklęć. Dałem je koledze do przeczytania. Gdy mi oddał, rzuciłem kością. Wyrzuciłem 1... xD
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Re: Parę pytań ~

Postautor: Hellhound » piątek 06 sie 2010, 00:00

Więc dzisiaj po raz pierwszy od chyba 10 lat zagrałem w Magicznego Miecza z kolegą.

Co za zbieg okoliczności, ja też :)
- Postać Książę

Czy Książę (Masz prawo nie badać Obszaru, na którym się znajdujesz, jednak - jeśli wymaga tego instrukcja - musisz wyciągnąć karty Zdarzeń . Jeżeli nie chcesz badać Obszaru, nie oglądasz ich i zostawiasz zakryte na planszy.) może ignorować obszary Kamiennego Mostu? Po mojemu może, wtedy po prostu przechodzi z obszaru na obszar nie badając ich i wychodzi po drugiej stronie Kamiennego Mostu. Oczywiście pamiętam z poprzedniego tematu o nim, że inne Obszary normalnie może ignorować.

Idąc tym tokiem rozumowania może nie badać tych obszarów, a z badać tylko Zamek Bestii. Jeśli nie ma przeciwwskazań w instrukcji, że nie można czegoś takiego robić to chyba da radę.
- Zaklęcie Trzynaście Zaklęć

Zaklęcie pisze, że "nie można czerpać korzyści z posiadanych kart". Czy więc mogę wymieniać karty pokonanych Wrogów na dodatkowe punkty Miecza? Moim zdaniem nie...

Moim zdaniem można, ponieważ trofea to nie są karty z których korzystasz (tym bardziej ich fizycznie nie posiadasz) tylko leżą na stole żeby przypominać ile masz expa, równie dobrze mógłbyś sobie tą liczbę zapisać na kartce.
- Zdarzenie Dwugłowy Smok

Miecz 2

posiada 2 głowy z każdą walczy się osobno
.

Czy zamieniając go na dodatkowe punkty Miecza bierzemy pod uwagę obie głowy, czy jedną jedynie? Wydaje mi się, że tylko jedną.

Jedną bo to wróg o Sile 2 i tyle tylko Cie interesuje, inaczej było by to zaznaczone w opisie (ileśtam do wymiany na punkty siły).
- Zaklęty w Kamień

nie może posiadać Przyjaciół (odłuż ich karty na stos kart zużytych), Przedmiotów, Przedmiotów Magicznych i złota.

Co się dzieje z kartami Przedmiotów oraz złota? Czy także wędrują na stos kart zużytych, czy jedynie Przyjaciele (a opis karty sugeruje, że jedynie Przyjaciele, a reszta nie), czy są kładzione na obszar? Wydaje mi się, że na obszar.

Na obszar. Tak samo jak przedmioty "nie może używać zła postać", też nie są odkładane tylko na ziemi lądują.
Magiczny Miecz nie potrzebuje Nemo dodatków - sam z siebie jest przejeb.... trudny!

Zgadzam się całkowicie, jest kozacki, szczególnie górny krąg (zewnętrzny) daje w kość.

Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1233
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Wiktor » piątek 06 sie 2010, 12:22

Dwugłowy Smok
najrozsądniej jest przyjąć, że liczy się wartość Miecza wydrukowana na karcie. Dzięki temu unika się dodatkowych problemów, jak np. zaśmiecania pamięci gdzie został wróg pokonany (np. na Mrocznej Polanie gdzie zyskuje dodatkowe punkty).

Trzynaście zaklęć
tu również zgadam się z przedmówcą - karty zbierasz jedynie dla ułatwiania sobie rachuby.

Zaklęty w Kamień
dokładnie tak jak pisze Hellhound. W tym czasie ktoś może okraść Postać ze wszystkich przedmiotów.

Wczoraj gdy graliśmy z Hellhoundem też mieliśmy kilka wątpliwości co do interpretacji kart, spisałem je ale podzielić się nimi będę mógł najwcześniej dopiero w przyszłym tygodniu.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » piątek 06 sie 2010, 17:03

Uff, jeśli chodzi o Postać Księcia to już ma ona oddzielny temat na forum :)
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1406
Nie wiem jak z nim postępować, bo, w zależności od interpretacji jego zdolności (w powyższym temacie), jest to Postać megasilna albo dość przeciętna. Ciężka sprawa...

Dwugłowy smok - ja gram, że tylko za 2 punkty się go wymienia.

Zaklęty w kamień - wyrzucamy przedmioty na ziemię.

Nemomon pisze:Magiczny Miecz nie potrzebuje Nemo dodatków - sam z siebie jest przejeb.... trudny!

No nie przesadzaj, pecha po prostu miałeś :)

Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16180
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » piątek 06 sie 2010, 17:22

Isztwan pisze:No nie przesadzaj, pecha po prostu miałeś :)


Nie tylko ja. Kata mojego kolegi, to mogłem trzy razy Zaklęciami zabić, teraz już nie pamiętam dokładnie w jaki sposób, przypomina mi się jedynie to Zaklcie, że mogę go wyteleportować gdzieś. Ale graliśmy po przyjacielsku, więc jedynie lekko przeszkadzałem mu, aby nie stracił swego ostatniego punktu Życia wskutek mych kart, tylko sam.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


vilumisiek
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: sobota 09 paź 2010, 01:16
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: vilumisiek » sobota 09 paź 2010, 01:19

A ja mam pytanie: w jaki sposób przechodzi się z planszy głównej na planszę jasknia? Kupiłem MM i zanim dotrze chciałbym wiedzieć, bardzo mnie to nurtowało pytanie gdy byłem dużo młodszy. Z powodu niewiedzy i braku poszanowania dla instrukcji i całej gry nie miałem gdzie nawet tego sprawdzić dlatego... wchodziliśmy wskakując do studni wieczności :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3347
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Misiek » sobota 09 paź 2010, 04:22

Przez Kurhan.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » sobota 09 paź 2010, 09:19

Przez Kurhan albo przez Kartę Grota.

Wilhorn
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: niedziela 04 lis 2012, 09:47
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: Wilhorn » środa 05 gru 2012, 15:15

Wróciłem do grania niedawno i mam kilka pytań wynikających z niedomówienia i logiki (wiem, że MM nie zawsze taki jest), które być może gdzieś zostały już omówione ale ich nie znalazłem wyszukiwarką.

Witaj na forum i zapoznaj się proszę z regulaminem. Co najmniej w dobrym tonie jest, co zostało zapisane w regulaminie jako obowiązek, aby prosząc o wyjaśnienie wątpliwości związanych z jakąś kartą zacytować jej tekst. [Wiktor]

1W. Magiczna Kusza - Czy zbieracie także punkty do wymiany tj. 7pkt miecza pokonanych wrogów na 1 miecz? Ja tak grałem ostatnio i miałem spory fart bo wszedłem do jaskini z dość sporym mieczem i już na początku znalazłem kuszę i kilku niskomieczowych wrogów i szybko zyskałem bardzo dużo punktów.
Kusza dodaje swojemu właścicielowi 2 punkty miecza podczas walki. Ponadto kiedy prowadzisz walkę używając tylko kuszy (nie korzystasz z innych przedmiotów) za każdego pokonanego wroga otrzymujesz 1 punkt Miecza.

2W. Demon zła - czy ta postać może zmienić naturę na dobrą? Co wtedy dzieje się z ignorowaniem przez niego demonów? Z resztą ignoruje tylko demony ze zdarzeń czy z badania obszarów gdzie należy rzucić kostką też?

3W. Ignorowanie - Co się dzieje kiedy dana postać może i chce ignorować napotkanych wrogów, nieznajomych, spotkania etc. Czy zostawiacie ich karty na danym miejscu odkryte/zakryte czy odkładacie do zużytych? Wydaje mi się, że powinny zostać bo przecież nie rozpływają się w powietrzu chyba, że tak akurat jest na nich napisane.

4W. Przyjaciel Rycerz ani słowa co w razie jego porażki? Wydaje się oczywiste, że rycerz ginie chociaż nie ma o tym wzmianki a na innych kartach przyjaciół tego typu jest.
Rycerz będzie walczył zamiast Ciebie w każdej walce (również magicznej. Nie może jednak używać twoich Zaklęć ani Przemiotów

5W. Sobowtór - ma miecz taki jak postać ale wynikający z jej punktów miecza czy także z przedmiotów i przyjaciół przez nią posiadanych?
Sobowtór to monstrum, które tworzy sama Postać, ponieważ powstaje z jej lęku i nienawiści. Posiada zawsze tyle punktów miecza, ile jego przeciwnik. Pozostanie tu, aż ktoś go pokona.

6W. Przyjaciele "dystansowi" - duży ćwiek dt. także ww rycerza - niektórzy przyjaciele mają napisane na karcie, że mogą zaatakować wroga postać etc oddaloną o ileś pól z takim i takim mieczem etc. ale co w razie gdy zostajemy zaatakowani przez wroga czy postać a ten przyjaciel powiedzmy o mieczu 3 do walk wypadowych jest z nami? Daje dyla ze strachu będąc w drużynie ale w pojedynkę odważnie uderza na wroga z dala od nas? Liczycie taki punkty miecza do swoich czy nie?
Ostatnio zmieniony środa 05 gru 2012, 16:57 przez Wilhorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Life's a pice of shit, when you look at it


Awatar użytkownika
Space86
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 652
Rejestracja: czwartek 24 gru 2009, 17:18
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 31

Postautor: Space86 » czwartek 06 gru 2012, 14:44

1W. Magiczna Kusza
Tak - za takich Wrogów dodajesz sobie ten bonusowy Miecz, a potem tez odkładasz na kupkę i jak się zbierze te 7 punktów Miecza to dodajesz sobie jeden.
2W. Demon zła
może przecie Postać jak każda inna zła, a co ma natura do ignorowania Demonów > wszystko działa po staremu, Demony to demony zarówno z Kart jak i Obszarów.
3W. Ignorowanie
zostają na planszy
5W. Sobowtór
Sobowtór ma tyle Miecza ile Postać swojego całkowitego Miecza - nie dodaje sie punktów za Przedmioty, Przyjaciół, Zaklęcia etc bo w końcu to tylko jakby inny Wróg.
Co do Przyjaciół dystansowych i Rycerza sie nie wypowiadam bo trochę to nie składnie napisałeś i nie bardzo wiem o co tak na prawdę chodzi
Hana Kaze Midarete Kashin Naki Tenpu Midarete Tenma Warau


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 517
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: nick » czwartek 20 gru 2012, 00:05

Tak - za takich Wrogów dodajesz sobie ten bonusowy Miecz, a potem tez odkładasz na kupkę i jak się zbierze te 7 punktów Miecza to dodajesz sobie jeden.

Nonsens stulecia. Wrogow powinno sie od razu odlozyc po ich pokonaniu, skoro z automatu dostajesz za nie punkt. Oczywiscie nie jest to napisane, ale bez przesady.
Sobowtór ma tyle Miecza ile Postać swojego całkowitego Miecza - nie dodaje sie punktów za Przedmioty, Przyjaciół, Zaklęcia etc bo w końcu to tylko jakby inny Wróg.

Znowu to samo. Sobowtor ma tyle samo punktow i tutaj o wyniku decyduje jedynie rzut kostka, chyba ze Postac ma mozliwosc wplyniecia na wynik rzutu.
asd

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » czwartek 20 gru 2012, 08:32

Space86 pisze:Sobowtór ma tyle Miecza ile Postać swojego całkowitego Miecza
Właśnie: CAŁKOWITEGO. Nie wiem jak w instrukcji MM, ale MiM bardzo dokładnie precyzuje co to jest całkowita Siła/Moc.
Czas umierać.


Awatar użytkownika
Alan
Kobold
Kobold
Kobold
Autor Dodatków
Posty: 286
Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:

Postautor: Alan » czwartek 20 gru 2012, 22:35

Nonsens stulecia. Wrogow powinno sie od razu odlozyc po ich pokonaniu, skoro z automatu dostajesz za nie punkt. Oczywiscie nie jest to napisane, ale bez przesady.

Ogólnie wymiana 7 punktów jest bezsensem i powoduje zbyt łatwe dopakowywanie Postaci,ale przy takim systemie wymiany jestem gotów przyznać rację Space86.
Przy ostatnich grach zdecydowanie przychyliłem się do wymiany 2X za każdy 1 zdobyty punkt
gdzie X to aktualny stan Miecza/Magii i wtedy Kusza dodawała by za każdą wygraną walkę ale kartę pokonanego od razu by się odkładało i tu racja dla Nicka

Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 517
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: nick » piątek 21 gru 2012, 22:22

W ogole ta kusza to przesada. Trzeba pomyslec nad zmiana tresci karty. Jesli juz to np punkt za wyrzucenie 1 po pokonaniu Wroga. Cos w tym stylu.
asd

Awatar użytkownika
Alan
Kobold
Kobold
Kobold
Autor Dodatków
Posty: 286
Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:

Postautor: Alan » sobota 22 gru 2012, 09:01

Ja tak nie uważam.
Jaskinia to dodatek gdzie można trafić na kilka bardzo dobrych kart:Szklana Kula,Gandalf,Zbiegły Niewolnik,Parę kart dających po 4,5 Sz.Z.
Są też karty jak Czaszka Przeznaczenia,Tunel Grozy,Zaklęty Krąg,czy Widmo Śmierci-najmocniejszy Przeciwnik ze wszystkich kart z wersji oryginalnej.
Są też komnaty typu Otchłań Nicości czy obszary Zwężenie Korytarza.
W mojej opinii te kilka pozytywnych kart trochę równoważy trudy wędrówki po Jaskini.
Jeszcze inna sprawa że jeżeli dodać fanowskie dodatki to będzie około 180 kart Jaskini czyli 3 razy więcej niż w oryginale czyli szanse wyciągnięcia tej kart spada też parę razy

Awatar użytkownika
stave
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 2831
Rejestracja: czwartek 14 gru 2006, 18:33
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Wiek: 38

Postautor: stave » sobota 22 gru 2012, 14:09

Kusza nie jest przesadą patrząc na całokształt zawartości Jaskini. To jest jedna z Kart po które chciało się ruszyć 4litery do Jaskini. Jakoś nie pamiętam parcia na Kryształ. Pisze tu o wersji MiM ale to niezbyt się różni. Moim zdaniem powinniście ją zostawić tak jak jest, ewentualnie jakieś kosmetyczne zmiany bo tak to sens zapuszczania się do Jaskini zmniejszy się dalej.
Stagraf Studio - Łódzki Sklep Figurkowy :: Forum :: Facebook :: Cennik :: Wargamesmat
Wielka Magia i Miecz - Gigantyczny dodatek autorski

Awatar użytkownika
Alan
Kobold
Kobold
Kobold
Autor Dodatków
Posty: 286
Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:

Postautor: Alan » sobota 22 gru 2012, 14:26

Jakoś nie pamiętam parcia na Kryształ

W Jaskini 2 myślę że parcie się pojawi

Awatar użytkownika
Nemomon [Autor tematu]
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Posty: 16180
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: Nemomon » sobota 22 gru 2012, 14:31

Popieram Stava - Kusza i Gandalf były jedynymi kartami wartymi zapuszczania się do Jaskini. Przejście wsio prób by dostać Kryształ, zwłaszcza próby zasobności, nie warte były zachodu. Jak poprawicie Kuszę, to tym bardziej każdy może olać Jaskinię. Poza tem, to były tylko 2 karty na bodaj 60 czy 80 kart.
ノレる? ノレない? 超…ノレる!!


Awatar użytkownika
Alan
Kobold
Kobold
Kobold
Autor Dodatków
Posty: 286
Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
Lokalizacja: Gdynia
Płeć:

Postautor: Alan » sobota 22 gru 2012, 19:55

Myślę że bardziej można przerobić takie przegięte Zaklęcia jak:Przeistoczenie,Pan Postaci,Zdrada,przy Weryfikacji dodać że można go użyć tylko na siebie itp.


Wróć do „Kwestia Zasad (MM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość