Krypta Upiorów

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Comodo [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza podstawowa
Posty: 225
Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 39

Krypta Upiorów

Post autor: Comodo »

Mam pytanie początkującego, bo ostatnio wydrukowałem sobie ten dodatek :)

Skąd się bierze te runy? Czy są one dostępne w kartach Krypty Upiorów?

Dwa razy w Świetle Umarłych wyrzuciłem 6. Nie bardzo wiedziałem co zrobić :) Miałem jakieś runy strażnicze w kartach ekwipunku, ale nie wiedziałem czy nie są one z jakiegoś dodatku autorskiego - ostatnio duże wydrukowałem :)


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23493
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ja zawsze gram, że Runy są kartami decka Krypty Upiorów, aczkolwiek, gdy jakaś instrukcja pozwala nam na zdobycie jakiegoś, np. Rzezimieszek, to przeszukuję stos kart KU, wyciągam najbliższy Run, a resztę kart tasuję.

[ Dodano: Wto Sty 05, 2010 3:14 pm ]
Poza tem, oryginalnie są tylko 3 Runy: Run Shauli, Run Nemed oraz Run Tolimana. Arkon porobił trochę dodatkowych Run z tego, co pamiętam.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Arkon
Astropata
Astropata
Astropata
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Osada
Rycerze Bóstw
WKO
Posty: 831
Rejestracja: środa 13 maja 2009, 12:43
Lokalizacja: okolice Lublina
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Arkon »

Skoro sobie wydrukowałeś Kryptę Upiorów to powinieneś je mieć w Kartach: Run Nemed, Tolimana i Shauli.

Runy Strażnicze? Nie pamiętam w tym momencie gdzie takowe występują, ja zawsze wertowałem stos Kart KU i brałem pierwszy jaki się nawinął.

Dodano
Cholera, Nemo był szybszy :???:
Tak ja dodałem Run Thabit w KU i Runy Melkarta i Kali w Jaskini.
Ostatnio zmieniony wtorek 05 sty 2010, 15:55 przez Arkon, łącznie zmieniany 2 razy.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23493
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Skoro dwu userów mówi Ci to samo, to albo razem grają, albo musi to być prawda :mrgreen:


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Ja również podpisuje się pod powyższymi postami, wyciągamy z talii kart Krypty pierwszy jaki się nawinie run.
Arkon pisze:Tak ja dodałem Run Shauli w KU.
Ale przecież on już tam jest?


serdel
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 28 mar 2010, 22:33
Lokalizacja: Lodz
Płeć:

Post autor: serdel »

Nie chce zakładać nowego wątku więc pytam tutaj. Pytanie w sumie proste, ale w instrukcji nie znalazłem weryfikacji, więc chce zasięgnąć opinii.

Zapis w instrukcji mówi, że przemieścić upiora krypty może każdy gracz przed swoim ruchem - tyczy się to wszystkich graczy obojętnie gdzie są czy tylko tych którzy wejdą do krypty. Jeśli każdy to może dojść do sytuacji kiedy ktoś złośliwie ustawi upiora (jednego albo więcej) na wejściu do krypty, żeby nikt tam nie chciał wchodzić..


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23493
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Ja osobiście grałem, że tylko odwiedzający Kryptę mogą manipulować Upiorami. Ci spoza Krypty nie wiedzą o istnieniu Upiorów, to i nie mogą ich poruszać.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Comodo [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza podstawowa
Posty: 225
Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Comodo »

Osobiście gram, że każdy może nimi manipulować, to dla mnie bardziej symbolizuje poruszanie się samego upiora, a nie konkretnych graczy.

Które upiory zaczynają grę w krypcie? Mam ich z 5, a jest napisane, że startują tam 3 z nich.


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

3 upiory są z zestawu podstawowego, na koszulce mają napisane "Upiór" i te właśnie upiory wędrują po krypcie.

2 upiory (Upiór Świata Trzech Kręgów i Upiór Świata Bestii) pochodzą z dodatku "Magia" i mają koszulki takie jak talia kart krypty (z napisem "Krypta Upiorów").
Te dwa upiory rządzą się innymi zasadami. Według informacji z pudełka "Magii": Karty należy posortować według napisów na ich koszulkach i dołączyć do odpowiednich gier. Te upiory można wyciągnąć z talii, nie wędrują po krypcie, ale mogą z niej wyjść na inne plansze.

Są to karty sprawiające kłopoty bo, po pierwsze nie umieszczono na nich nagłówka z informacją o typie karty, który objaśniałby w jakiej kolejności należy je rozpatrywać w stosunku do innych kart, po drugie zaś (i to jest denerwujące) jedyną szansą pozbycia się ich to rzucanie kostką raz na turę i przy 6 oczkach przekazanie go innemu graczowi. I tak do końca gry...
Z recenzji "Magii"


Awatar użytkownika
Comodo [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza podstawowa
Posty: 225
Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Comodo »

No właśnie. Dodatek Krypta i Dodatek Magia drukowałem sobie z tutejszych plików - sam nigdy niestety ich nie kupiłem. Dlatego te tyły i zasady mi się mieszają.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Może nawet lepiej, że ci dwaj z Magii nie mają nagłówków i numeracji. Zachowują się po wyciągnięciu jak Południca lub Zły Duch, jest opisany warunek jak ich się pozbyć, a nie ma niedomówień z racji tego że mogli być np Spotkaniem jak przytoczony Zły Duch.


Mat91
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 18 paź 2010, 19:39
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Mat91 »

Witam, mam pytanie czy w krypcie upiorow mozna korzystac z umiejetnosci nr.1 Wiecznego Tułacza (dwukrotny rzut kostką) ??


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Witaj na forum.
Gdy pytasz o konkretną zdolność, napisz jej brzmienie z karty a nie jedynie jej numer, tak aby inne osoby które będą czytać ten temat miały z odpowiedzi pożytek.


Mat91
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek 18 paź 2010, 19:39
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Mat91 »

Chodzi o umiejetnosc nr.1 ktora mowi ze (w skrocie): Wieczny tułacz w kazdej kolejce moze rzucic dwukrotnie kostka ktora bedzie determinowac o ile pozycji Wieczny Tulacz moze sie przemiescic (WT moze zsumowac wyniki uzyskane dzieki wyrzuceniu 2 kostek badz wybrac jedna z wartosci uzyskanych podczas dwukrotnego rzucania kostka.)


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Umiejętność TułaczaPodczas każdej tury możesz rzucać kostką 2 razy, określając liczbę Obszarów, które wolno ci przebyć (wyniki możesz sumować, lub wybrać jeden z nich).

Instrukcja Krypty Wszystkie Postacie przemieszczają się najwyżej o 1 pole w trakcie każdej tury, a rzut kostką wykorzystywany jest jedynie do określenia kierunku ruchu.

W Krypcie zawsze przemieszczasz się o 1 pole i w tym momencie umiejętność musi być ignorowana. Rzut kostką określa kierunek, a nie zasięgu ruchu (a to zasięg jest wybierany lub sumowany u Tułacza).


ODPOWIEDZ