Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Mistrz Czarnoksięski i inne 'zawody'

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Comodo [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza podstawowa
Posty: 225
Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Mistrz Czarnoksięski i inne 'zawody'

Post autor: Comodo » poniedziałek 21 gru 2009, 14:14

Szybkie pytanie. Czy postać, która dostaje 'zawód' jak Mistrza Cz. czy Rycerza Tolimana traci wszystkie swoje stare umiejętności z karty postaci? Czy jeśli postać ma umiejętność - Twoja natura nie może być Dobra, a dostaje 'zawód' z dobrą naturą, czy staje się dobry?



Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3353
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Misiek » poniedziałek 21 gru 2009, 15:03

Zachowujesz stare umiejętności, a jeśli Postać nie może zmieniać natury to zostaje przy starej mimo, że nowa Karta Postaci mówi inaczej. Właśnie dziś siedzę nad tym uzupełniając instrukcję Magicznego Świata.




Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » poniedziałek 21 gru 2009, 15:14

Misiek pisze:Zachowujesz stare umiejętności.
Temat już wałkowany. Zdaje się, że nie jest to jednoznacznie określone i każdy gra inaczej. Logika mówi, że zachowujesz, ale mi się tak nie wydaje. Po pierwsze dlatego, że po prostu grasz teraz innym bohaterem i masz jedną kartę postaci, a nie dwie naraz. Po drugie karty mistrzów są na tyle mocne, że posiadanie jeszcze starych umiejętności zaburza równowagę w grze.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16835
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 21 gru 2009, 16:36

Ja zawsze (w MiMie) uważałem, że te "itp." na końcu zawiera w sobie także i umiejętności.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris » poniedziałek 21 gru 2009, 20:20

Misiek napisał/a:
Zachowujesz stare umiejętności.
No, według instrukcji to raczej nie, grasz tylko nowym, choć chyba nie taki był zamysł. Ogólnie, jak wspomniano wyżej, było to dyskutowane, i w miarę zgodnie wyszło, że zachowujemy jednak i te stare - najlepsze rozwiązanie: Profesje Isztwana.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.

Martins
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Martins » środa 23 gru 2009, 14:22

Szczerze powiedziawszy to strasznie ciężka kwestia do rozkminy :-k . Ja ostatnio grałem że niby nie, bo to zupełnie inna postać. Ale może trzeba podejść do tego logicznie? Jeśli chodzi o zamianę w grodzie, jest to bardziej fach lub "tytuł", niż faktyczna zamiana postaci dlatego umiejętności powinny zostać. Wydaje mi się, że w krypcie raczej sprowadzasz Rycerza Bóstw do tego świata, przejmuje on twoje ciało (które zmienia się według mnie także fizycznie) i jest to już zupełnie inna postać mająca niewiele wspólnego z poprzednikiem.
Ale z drugiej strony Rycerza Bóstw jest zdobyć trudniej niż np. zostać Namiestnikiem w Grodzie.



Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » środa 23 gru 2009, 16:09

Martins pisze:Ale może trzeba podejść do tego logicznie?
Jeśli zaczniemy podchodzić logicznie do czegokolwiek w MM, MiM czy TMiM to w najlepszym wypadku może się to skończyć rękoczynem, dlatego lepiej trzymać się zasad niż logiki. :)



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16835
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » środa 23 gru 2009, 16:17

Ale skoro zasady tego nie precyzują, to trza się na czymś oprzeć, a najlepiej na logice ;)


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » środa 23 gru 2009, 17:06

Hellhound pisze:Jeśli zaczniemy podchodzić logicznie do czegokolwiek w MM, MiM czy TMiM
... to skończy się używanie Zbroi, której nie mamy na sobie, tylko wrzuconej gdzieś na Muła.
Hellhound pisze:to w najlepszym wypadku
... gracze się zgodzą i będzie gra bardziej logiczna :)
Oczywiście wszystkiemu nie zaradzimy, bez drastycznego utrudniania mechaniki gry, jednak gdy coś może być logiczne, to po co na siłę robić nielogiczne, tłumacząc, że cała gra jest nielogiczna?


Czas umierać.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » środa 23 gru 2009, 20:27

Bo jest nielogiczna i jeśli ma być logiczna to trzeba od nowa instrukcje napisać. Moim skromnym zdaniem rozwiązania nielogiczne, ale zgodne z instrukcją są lepszym rozwiązaniem. Jednak nie mam nic przeciwko, żeby zmienić te zasady przed rozgrywką. Niestety zazwyczaj wychodzą one w trakcie gry i wtedy już jest ciężko (jak wtedy z tym czy ropucha może posiadać przedmioty :).



Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Artownik » środa 23 gru 2009, 21:09

Prawdę mówiąc nie wiem już o czym jest mowa.

Co do nielogiczności gry, to nie jest ona przecież wyjątkiem i bym znowu nie przesadzał. Narzucane z góry zasady gry zawsze ograniczają logiczność i nie da się zrobić czegoś idealnie logicznego.

Profesje były już wałkowane i sprawa jest dość prosta, zresztą gra jest dużo przyjemniejsza bez profesji, jeszcze Rycerzy Bóstw uważam za całkiem fajny pomysł, ale Miastowe / Grodowe to porażka.

Natomiast Ropucha przecież nie może posiadać Przedmiotów, co jest chyba logiczne i zgodne z instrukcją.



Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3353
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Misiek » środa 23 gru 2009, 21:58

Jeśli więc nie korzysta się z umiejętności Postaci Specjalnych, to po co trzymać poprzednią Kartę Postaci, a jeśli ją odrzucać, to jak zgodnie z zasadami wrócić do Postaci Podstawowej? (zakładając że mamy sklerozę i nie wiemy kim graliśmy)

Brak zasad w także tej kwesti skutecznie mnie przekonuje, że twórcy zdali się tu na rozum graczy.




Awatar użytkownika
Comodo [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza podstawowa
Posty: 225
Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Comodo » czwartek 24 gru 2009, 00:40

Misiek pisze:Jeśli więc nie korzysta się z umiejętności Postaci Specjalnych, to po co trzymać poprzednią Kartę Postaci, a jeśli ją odrzucać, to jak zgodnie z zasadami wrócić do Postaci Podstawowej? (zakładając że mamy sklerozę i nie wiemy kim graliśmy)
Odpowiedzią na to jest budowa karty "Fachowca". Po prostu kartę tę kładziemy NA karcie naszej postaci tak, że widoczne jedyne są początkowe punkty magii i punkty miecza. Zaraz obok widać plusy z karty Fachu. Wszystko inne (umiejętności i natura) zostaje zamienione gdyż nie jest widoczne :)



Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3353
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Misiek » czwartek 24 gru 2009, 00:45

Nigdzie nie jest napisane jak układać Karty, czyli jest to twoja autorska zasada i znów wracamy do punktu wyjścia.




Awatar użytkownika
Comodo [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza podstawowa
Posty: 225
Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Comodo » czwartek 24 gru 2009, 00:50

Nie do końca. Cytując:

"Zachowujesz wartość wszystkich parametrów i stan posiadania postaci."

Czyli zostało dokładnie wyszczególnione, co postać zachowuje:
1. Parametry czyli Parametr Miecza, Magii i Życia.
2. Stan posiadania czyli złoto, przedmioty i przyjaciele.

Umiejętności specjalne nie należą do żadnej z tych kategorii.

Ale rozumiem, że już wiele razy mieliliście ten temat :)



Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3353
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Misiek » czwartek 24 gru 2009, 01:33

Ale układając Karty tak jak mówisz nie będziesz miał wglądu w naturę, a ta może się nie zmienić wraz z przejściem w Postać Specjalną.

Przy RBMŚ jest zapis aby zostawić Kartę tylko na wypadek powrotu do dawnej Postaci, a w Grodzie tego nie widziałem.

Dodatkowo jeśli nie korzystamy z Postaci Podstawowej i ją odłożymy to ktoś może w międzyczasie zginąć i wylosować "naszą" Postać... i co wtedy? Czyli w Krypcie jest zapis by zachować i dlaczego, a w Grodzie nic nie pisze więc nie dzieje się tak jak w Krypcie.

Jeszcze ten zapis z Grodu "każdy z graczy może uzyskać dla swojej Postaci tylko 1 tytuł"

Są tu w jednym zdaniu rozgraniczone trzy wartości... gracz, postać, tytuł i to Postać uzyskuje tytuł, a nie gracz.



EDIT

To z oryginalnego FAQ Talismana, odpowiedź z GW (było to wałkowane w temacie o MiMowych profesjach)

If a Character becomes one of the Special Characters does he keep his original Character's Special Abilities as well (it is not explicitly stated whether he does or not in the City rules)?
Answer: Yes

To w sumie powinno wystarczyć sceptykom \:D/




Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Artownik » czwartek 24 gru 2009, 01:37

W MiMie temat był wałkowany, w końcu Valdi zacytował instrukcję ostatniego "dodatku" w której jasno było napisane, że Profesje stanowią uzupełnienie oryginalnych Poszukiwaczy.

Oczywiście są tacy co szukają dziury w całym. Potwierdza to fakt, że co jakiś czas temat profesji wraca. W pewnym sensie się nie dziwię, bo żadne rozwiązanie nie jest tak naprawdę satysfakcjonujące.
Trzeba się pogodzić, że Profesji w sposób prosty nie da się zrównoważyć, przynajmniej takie jest moje zdanie.

W MM jest o tyle dobrze, że Isztwan sprawę pociągnął przerabiając Profesje na nowy format.
Jeszcze ten zapis z Grodu "każdy z graczy może uzyskać dla swojej Postaci tylko 1 tytuł"
Świetny argument, zapis jest dość jasny. Z drugiej strony, znając życie, to nie dla wszystkich :P

EDIT:

Odnośnie Edita Miśka - i tak znajdą się uważający inaczej.



Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » czwartek 24 gru 2009, 09:58

Dodatkowo za tym, że zostawiamy strarą postać przemawia zapis, że z profesji Namiestnika, Książęcego wysłannika i Herszta złodziei możemy w każdej chwili zrezygnować.
No to jak można rezygnować to chyba powraca się do poprzedniej postaci a nie wypada z gry czy gra postacią - widmem :)



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » czwartek 24 gru 2009, 13:04

Powtórzę jeden ze standardowych przykładów. Troll zostaje mianowany szeryfem (znajdźcie sobie sami odpowiedniki dla MM xD) - czy przestaje być trollem i traci odporność na śpiew syreny?
Każdy gra jak lubi, jak się przyzwyczaił, jak ustalił ze znajomymi. Ta kwestia została przez twórców skopana, nie uściślili tego, nie napisali co w przypadku gdy jakieś zdolności są sprzeczne, a jeśli ich zamiarem było, żeby obowiązywały zdolności tylko nowej postaci, to też mogli to napisać. No ale nie napisali rzeczy dla nich oczywistej, a my, gracze, mamy dylemat :P


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Comodo [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza podstawowa
Posty: 225
Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Comodo » czwartek 24 gru 2009, 13:55

Dla mnie nigdy nie było pytanie czy wyrzucać starą kartę - przecież na niej są zapisane bazowe wartości magii i miecza. Chodziło mi tylko o umiejętności. Ale sprawa już jasna.

Co to za sławny dodatek Isztwana? Nigdzie go chyba nie znalazłem.



ODPOWIEDZ