Strona 2 z 2

: sobota 02 lip 2011, 14:14
autor: Artownik
Comodo pisze:
Hellhound pisze: Co do bonusów to nie tracimy ich. Jest to jednorazowa nagroda za dostanie profesji i punkty nie są tracone po utracie/zmianie na nową profesję (również np. z mistrza złodziei na choćby namiestnika).
Serio? Tak stoi w instrukcji? Myślałem, że jeśli traci się kartę, to traci się tez bonus punktowy.
Ano, masz Comodo rację.



Cytując instrukcję:

...może w każdej chwili z niego zrezygnować i powrócić do Postaci, którą posługiwał się poprzednio (zachowując stan posiadania Postaci, z której rezygnuje lecz tracąc należące do niej punkty Magii i Miecza...

: sobota 02 lip 2011, 15:45
autor: Hellhound
Hmm, w takim razie macie rację. Mój błąd.

: sobota 02 lip 2011, 17:41
autor: Wiktor
Dodam jeszcze, że oprócz utraty tych bonusów, warto zwrócić uwagę, że zmienia się też wartość bazowego parametru (z początku gry). Jeśli np. postać ma na karcie 3 Miecza, a profesja dodaje jej +2 punkty, to wartość z początku gry jest równa 5, tak długo jak jest postacią z profesją.

: środa 04 lip 2012, 18:39
autor: Slonx
Ja zawsze grałem w taki sposób, że zachowujesz punkty i stan posiadania. Nic więcej.
Nowe profesje są bardzo mocne i łączenie ich z podstawowymi sprawiłoby, że postać po prostu jest zbyt potężna.
Weźmy poza tym taki przykład, jak Szalbierz - Po przemianie w Mistrza Czarnoksięstwa, jak pogodzić "umiejętność" Szalbierza związaną z niemożnością używania zaklęć i umiejętnością Mistrza związaną z posiadaniem w każdym momencie gry zaklęć?

Z Rycerzami Bóstw robiliśmy tak, że postać zachowywała stare umiejętności, argumentując to tym, że w końcu trzeba się przekopać przez całą kryptę, ryzykować znacznie więcej i znacznie bardziej się starać, żeby w ogóle dotrzeć z runem do Krypty Dawnych Władców, nie mówiąc o wygraniu tam walki.
Potem z tego zrezygnowaliśmy, bo znowu niektóre postacie stają się zbyt potężne.

Doszliśmy do wniosków takich, że (zawsze postacie losujemy) to taki bonus dla osób, które wylosowały nędzne postacie. Zawsze dodatkowa motywacja, możliwości itd. Postać, której nieporównywalnie łatwiej się dopakować, sięgająca po klasę prestiżową, staje się jeszcze potężniejsza i różnica między słabszą postacią, a tą się jeszcze bardziej pogłębia.
Jeżeli jesteś całkiem mocny bez tego, to po co ci dodatkowe wrażenia? Szukasz ich, to idź do Labiryntu Magów czy Jaskini. Też możesz się tam poczuć jak zdobywca i mieć swoje chwile satysfakcji.