Mistrz Czarnoksięski i inne 'zawody'
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
Ale układając Karty tak jak mówisz nie będziesz miał wglądu w naturę, a ta może się nie zmienić wraz z przejściem w Postać Specjalną.
Przy RBMŚ jest zapis aby zostawić Kartę tylko na wypadek powrotu do dawnej Postaci, a w Grodzie tego nie widziałem.
Dodatkowo jeśli nie korzystamy z Postaci Podstawowej i ją odłożymy to ktoś może w międzyczasie zginąć i wylosować "naszą" Postać... i co wtedy? Czyli w Krypcie jest zapis by zachować i dlaczego, a w Grodzie nic nie pisze więc nie dzieje się tak jak w Krypcie.
Jeszcze ten zapis z Grodu "każdy z graczy może uzyskać dla swojej Postaci tylko 1 tytuł"
Są tu w jednym zdaniu rozgraniczone trzy wartości... gracz, postać, tytuł i to Postać uzyskuje tytuł, a nie gracz.
EDIT
To z oryginalnego FAQ Talismana, odpowiedź z GW (było to wałkowane w temacie o MiMowych profesjach)
If a Character becomes one of the Special Characters does he keep his original Character's Special Abilities as well (it is not explicitly stated whether he does or not in the City rules)?
Answer: Yes
To w sumie powinno wystarczyć sceptykom \:D/
Przy RBMŚ jest zapis aby zostawić Kartę tylko na wypadek powrotu do dawnej Postaci, a w Grodzie tego nie widziałem.
Dodatkowo jeśli nie korzystamy z Postaci Podstawowej i ją odłożymy to ktoś może w międzyczasie zginąć i wylosować "naszą" Postać... i co wtedy? Czyli w Krypcie jest zapis by zachować i dlaczego, a w Grodzie nic nie pisze więc nie dzieje się tak jak w Krypcie.
Jeszcze ten zapis z Grodu "każdy z graczy może uzyskać dla swojej Postaci tylko 1 tytuł"
Są tu w jednym zdaniu rozgraniczone trzy wartości... gracz, postać, tytuł i to Postać uzyskuje tytuł, a nie gracz.
EDIT
To z oryginalnego FAQ Talismana, odpowiedź z GW (było to wałkowane w temacie o MiMowych profesjach)
If a Character becomes one of the Special Characters does he keep his original Character's Special Abilities as well (it is not explicitly stated whether he does or not in the City rules)?
Answer: Yes
To w sumie powinno wystarczyć sceptykom \:D/
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
W MiMie temat był wałkowany, w końcu Valdi zacytował instrukcję ostatniego "dodatku" w której jasno było napisane, że Profesje stanowią uzupełnienie oryginalnych Poszukiwaczy.
Oczywiście są tacy co szukają dziury w całym. Potwierdza to fakt, że co jakiś czas temat profesji wraca. W pewnym sensie się nie dziwię, bo żadne rozwiązanie nie jest tak naprawdę satysfakcjonujące.
Trzeba się pogodzić, że Profesji w sposób prosty nie da się zrównoważyć, przynajmniej takie jest moje zdanie.
W MM jest o tyle dobrze, że Isztwan sprawę pociągnął przerabiając Profesje na nowy format.
EDIT:
Odnośnie Edita Miśka - i tak znajdą się uważający inaczej.
Oczywiście są tacy co szukają dziury w całym. Potwierdza to fakt, że co jakiś czas temat profesji wraca. W pewnym sensie się nie dziwię, bo żadne rozwiązanie nie jest tak naprawdę satysfakcjonujące.
Trzeba się pogodzić, że Profesji w sposób prosty nie da się zrównoważyć, przynajmniej takie jest moje zdanie.
W MM jest o tyle dobrze, że Isztwan sprawę pociągnął przerabiając Profesje na nowy format.
Świetny argument, zapis jest dość jasny. Z drugiej strony, znając życie, to nie dla wszystkichJeszcze ten zapis z Grodu "każdy z graczy może uzyskać dla swojej Postaci tylko 1 tytuł"
EDIT:
Odnośnie Edita Miśka - i tak znajdą się uważający inaczej.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Rogo
-
- Posty: 6188
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Powtórzę jeden ze standardowych przykładów. Troll zostaje mianowany szeryfem (znajdźcie sobie sami odpowiedniki dla MM xD) - czy przestaje być trollem i traci odporność na śpiew syreny?
Każdy gra jak lubi, jak się przyzwyczaił, jak ustalił ze znajomymi. Ta kwestia została przez twórców skopana, nie uściślili tego, nie napisali co w przypadku gdy jakieś zdolności są sprzeczne, a jeśli ich zamiarem było, żeby obowiązywały zdolności tylko nowej postaci, to też mogli to napisać. No ale nie napisali rzeczy dla nich oczywistej, a my, gracze, mamy dylemat
Każdy gra jak lubi, jak się przyzwyczaił, jak ustalił ze znajomymi. Ta kwestia została przez twórców skopana, nie uściślili tego, nie napisali co w przypadku gdy jakieś zdolności są sprzeczne, a jeśli ich zamiarem było, żeby obowiązywały zdolności tylko nowej postaci, to też mogli to napisać. No ale nie napisali rzeczy dla nich oczywistej, a my, gracze, mamy dylemat
Ja nawet nie mam Talismana.
- Comodo
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza podstawowa - Posty: 225
- Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 39
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
- Miszon
-
- Posty: 992
- Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 43
Ja się zgadzam z Comodo . Kładłem kartę profesji na tej pierwotnej i już. A potem postać znowu wracała do "prozy życia" . Jako decydujący przyjmowałem zapis, że "zachowujesz wartość parametrów i stan posiadania postaci". I nic więcej.
http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce
-
-
- Posty: 1
- Rejestracja: czwartek 30 cze 2011, 23:44
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
Witam wszystkich.
Niedawno odkurzylem MM i przywertowaniu zasad naszla mnie watpliwosc:
co w przypadku jezeli mamy jakas profesje z grodu a potem zostajemy rycerzem bostw?
rozumiem ze zasady profesji grodowej znikaja ale czy zostaja jej bonusy do magii i miecza?
Na logike powinny bo jezeli juz raz dostalismy bonus do miecza za bycie namiestnikiem to bycie rycerzem nemed daje nam kolejne bonusy
Z drugiej strony profesje mozna stracic i wraz z nia przepadaja bonusy wiec chyba po przemianie w rycerza poprostu odkladamy karte grodowa.
Co w takim razie z mistrzem czarnoksieskim, ktorego karty stracic nie mozna?
Niedawno odkurzylem MM i przywertowaniu zasad naszla mnie watpliwosc:
co w przypadku jezeli mamy jakas profesje z grodu a potem zostajemy rycerzem bostw?
rozumiem ze zasady profesji grodowej znikaja ale czy zostaja jej bonusy do magii i miecza?
Na logike powinny bo jezeli juz raz dostalismy bonus do miecza za bycie namiestnikiem to bycie rycerzem nemed daje nam kolejne bonusy
Z drugiej strony profesje mozna stracic i wraz z nia przepadaja bonusy wiec chyba po przemianie w rycerza poprostu odkladamy karte grodowa.
Co w takim razie z mistrzem czarnoksieskim, ktorego karty stracic nie mozna?
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
Witaj,
Co do bonusów to nie tracimy ich. Jest to jednorazowa nagroda za dostanie profesji i punkty nie są tracone po utracie/zmianie na nową profesję (również np. z mistrza złodziei na choćby namiestnika).
Jeśli chodzi o umiejętności to nie jest to jednoznacznie określone. Jedni grają tak, że traci się poprzednie umiejętności, inni zostawiają starą kartę i łączą nowe zdolności ze starymi. W przypadku pierwszej opcji sprawa jest jasna, w przypadku drugiej (mniej popularnej opcji) można teoretycznie zostać i kimś z grodu i rycerzem bóstw naraz. Jeśli grasz na opcję pierwszą to zostając mistrzem czarnoksięskim nie można już zdobywać nowych profesji.
Co do bonusów to nie tracimy ich. Jest to jednorazowa nagroda za dostanie profesji i punkty nie są tracone po utracie/zmianie na nową profesję (również np. z mistrza złodziei na choćby namiestnika).
Jeśli chodzi o umiejętności to nie jest to jednoznacznie określone. Jedni grają tak, że traci się poprzednie umiejętności, inni zostawiają starą kartę i łączą nowe zdolności ze starymi. W przypadku pierwszej opcji sprawa jest jasna, w przypadku drugiej (mniej popularnej opcji) można teoretycznie zostać i kimś z grodu i rycerzem bóstw naraz. Jeśli grasz na opcję pierwszą to zostając mistrzem czarnoksięskim nie można już zdobywać nowych profesji.
- Comodo
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Rozszerzona plansza podstawowa - Posty: 225
- Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 39
Serio? Tak stoi w instrukcji? Myślałem, że jeśli traci się kartę, to traci się tez bonus punktowy.Hellhound pisze:Co do bonusów to nie tracimy ich. Jest to jednorazowa nagroda za dostanie profesji i punkty nie są tracone po utracie/zmianie na nową profesję (również np. z mistrza złodziei na choćby namiestnika).
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Ano, masz Comodo rację.Comodo pisze:Serio? Tak stoi w instrukcji? Myślałem, że jeśli traci się kartę, to traci się tez bonus punktowy.Hellhound pisze: Co do bonusów to nie tracimy ich. Jest to jednorazowa nagroda za dostanie profesji i punkty nie są tracone po utracie/zmianie na nową profesję (również np. z mistrza złodziei na choćby namiestnika).
Cytując instrukcję:
...może w każdej chwili z niego zrezygnować i powrócić do Postaci, którą posługiwał się poprzednio (zachowując stan posiadania Postaci, z której rezygnuje lecz tracąc należące do niej punkty Magii i Miecza...
-
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Magiczne Kamienie - Posty: 1227
- Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46
- Wiktor
-
1984 - 2019 - Posty: 1779
- Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Płeć:
-
-
- Posty: 31
- Rejestracja: środa 04 lip 2012, 17:22
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
Ja zawsze grałem w taki sposób, że zachowujesz punkty i stan posiadania. Nic więcej.
Nowe profesje są bardzo mocne i łączenie ich z podstawowymi sprawiłoby, że postać po prostu jest zbyt potężna.
Weźmy poza tym taki przykład, jak Szalbierz - Po przemianie w Mistrza Czarnoksięstwa, jak pogodzić "umiejętność" Szalbierza związaną z niemożnością używania zaklęć i umiejętnością Mistrza związaną z posiadaniem w każdym momencie gry zaklęć?
Z Rycerzami Bóstw robiliśmy tak, że postać zachowywała stare umiejętności, argumentując to tym, że w końcu trzeba się przekopać przez całą kryptę, ryzykować znacznie więcej i znacznie bardziej się starać, żeby w ogóle dotrzeć z runem do Krypty Dawnych Władców, nie mówiąc o wygraniu tam walki.
Potem z tego zrezygnowaliśmy, bo znowu niektóre postacie stają się zbyt potężne.
Doszliśmy do wniosków takich, że (zawsze postacie losujemy) to taki bonus dla osób, które wylosowały nędzne postacie. Zawsze dodatkowa motywacja, możliwości itd. Postać, której nieporównywalnie łatwiej się dopakować, sięgająca po klasę prestiżową, staje się jeszcze potężniejsza i różnica między słabszą postacią, a tą się jeszcze bardziej pogłębia.
Jeżeli jesteś całkiem mocny bez tego, to po co ci dodatkowe wrażenia? Szukasz ich, to idź do Labiryntu Magów czy Jaskini. Też możesz się tam poczuć jak zdobywca i mieć swoje chwile satysfakcji.
Nowe profesje są bardzo mocne i łączenie ich z podstawowymi sprawiłoby, że postać po prostu jest zbyt potężna.
Weźmy poza tym taki przykład, jak Szalbierz - Po przemianie w Mistrza Czarnoksięstwa, jak pogodzić "umiejętność" Szalbierza związaną z niemożnością używania zaklęć i umiejętnością Mistrza związaną z posiadaniem w każdym momencie gry zaklęć?
Z Rycerzami Bóstw robiliśmy tak, że postać zachowywała stare umiejętności, argumentując to tym, że w końcu trzeba się przekopać przez całą kryptę, ryzykować znacznie więcej i znacznie bardziej się starać, żeby w ogóle dotrzeć z runem do Krypty Dawnych Władców, nie mówiąc o wygraniu tam walki.
Potem z tego zrezygnowaliśmy, bo znowu niektóre postacie stają się zbyt potężne.
Doszliśmy do wniosków takich, że (zawsze postacie losujemy) to taki bonus dla osób, które wylosowały nędzne postacie. Zawsze dodatkowa motywacja, możliwości itd. Postać, której nieporównywalnie łatwiej się dopakować, sięgająca po klasę prestiżową, staje się jeszcze potężniejsza i różnica między słabszą postacią, a tą się jeszcze bardziej pogłębia.
Jeżeli jesteś całkiem mocny bez tego, to po co ci dodatkowe wrażenia? Szukasz ich, to idź do Labiryntu Magów czy Jaskini. Też możesz się tam poczuć jak zdobywca i mieć swoje chwile satysfakcji.
...Ale czy nie przyjemnie być okrutnym?