Mistrz Czarnoksięski i inne 'zawody'

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »



Awatar użytkownika
Miszon
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Miszon »

Ja się zgadzam z Comodo :-) . Kładłem kartę profesji na tej pierwotnej i już. A potem postać znowu wracała do "prozy życia" ;-) . Jako decydujący przyjmowałem zapis, że "zachowujesz wartość parametrów i stan posiadania postaci". I nic więcej.


http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce :-)
sarlok
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: czwartek 30 cze 2011, 23:44
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: sarlok »

Witam wszystkich.

Niedawno odkurzylem MM i przywertowaniu zasad naszla mnie watpliwosc:
co w przypadku jezeli mamy jakas profesje z grodu a potem zostajemy rycerzem bostw?
rozumiem ze zasady profesji grodowej znikaja ale czy zostaja jej bonusy do magii i miecza?
Na logike powinny bo jezeli juz raz dostalismy bonus do miecza za bycie namiestnikiem to bycie rycerzem nemed daje nam kolejne bonusy
Z drugiej strony profesje mozna stracic i wraz z nia przepadaja bonusy wiec chyba po przemianie w rycerza poprostu odkladamy karte grodowa.
Co w takim razie z mistrzem czarnoksieskim, ktorego karty stracic nie mozna?


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Witaj,

Co do bonusów to nie tracimy ich. Jest to jednorazowa nagroda za dostanie profesji i punkty nie są tracone po utracie/zmianie na nową profesję (również np. z mistrza złodziei na choćby namiestnika).

Jeśli chodzi o umiejętności to nie jest to jednoznacznie określone. Jedni grają tak, że traci się poprzednie umiejętności, inni zostawiają starą kartę i łączą nowe zdolności ze starymi. W przypadku pierwszej opcji sprawa jest jasna, w przypadku drugiej (mniej popularnej opcji) można teoretycznie zostać i kimś z grodu i rycerzem bóstw naraz. Jeśli grasz na opcję pierwszą to zostając mistrzem czarnoksięskim nie można już zdobywać nowych profesji.


Awatar użytkownika
Comodo [Autor tematu]
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza podstawowa
Posty: 225
Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Comodo »

Hellhound pisze:Co do bonusów to nie tracimy ich. Jest to jednorazowa nagroda za dostanie profesji i punkty nie są tracone po utracie/zmianie na nową profesję (również np. z mistrza złodziei na choćby namiestnika).
Serio? Tak stoi w instrukcji? Myślałem, że jeśli traci się kartę, to traci się tez bonus punktowy.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Comodo pisze:
Hellhound pisze: Co do bonusów to nie tracimy ich. Jest to jednorazowa nagroda za dostanie profesji i punkty nie są tracone po utracie/zmianie na nową profesję (również np. z mistrza złodziei na choćby namiestnika).
Serio? Tak stoi w instrukcji? Myślałem, że jeśli traci się kartę, to traci się tez bonus punktowy.
Ano, masz Comodo rację.



Cytując instrukcję:

...może w każdej chwili z niego zrezygnować i powrócić do Postaci, którą posługiwał się poprzednio (zachowując stan posiadania Postaci, z której rezygnuje lecz tracąc należące do niej punkty Magii i Miecza...


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Hmm, w takim razie macie rację. Mój błąd.


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Dodam jeszcze, że oprócz utraty tych bonusów, warto zwrócić uwagę, że zmienia się też wartość bazowego parametru (z początku gry). Jeśli np. postać ma na karcie 3 Miecza, a profesja dodaje jej +2 punkty, to wartość z początku gry jest równa 5, tak długo jak jest postacią z profesją.


Slonx
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 17:22
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: Slonx »

Ja zawsze grałem w taki sposób, że zachowujesz punkty i stan posiadania. Nic więcej.
Nowe profesje są bardzo mocne i łączenie ich z podstawowymi sprawiłoby, że postać po prostu jest zbyt potężna.
Weźmy poza tym taki przykład, jak Szalbierz - Po przemianie w Mistrza Czarnoksięstwa, jak pogodzić "umiejętność" Szalbierza związaną z niemożnością używania zaklęć i umiejętnością Mistrza związaną z posiadaniem w każdym momencie gry zaklęć?

Z Rycerzami Bóstw robiliśmy tak, że postać zachowywała stare umiejętności, argumentując to tym, że w końcu trzeba się przekopać przez całą kryptę, ryzykować znacznie więcej i znacznie bardziej się starać, żeby w ogóle dotrzeć z runem do Krypty Dawnych Władców, nie mówiąc o wygraniu tam walki.
Potem z tego zrezygnowaliśmy, bo znowu niektóre postacie stają się zbyt potężne.

Doszliśmy do wniosków takich, że (zawsze postacie losujemy) to taki bonus dla osób, które wylosowały nędzne postacie. Zawsze dodatkowa motywacja, możliwości itd. Postać, której nieporównywalnie łatwiej się dopakować, sięgająca po klasę prestiżową, staje się jeszcze potężniejsza i różnica między słabszą postacią, a tą się jeszcze bardziej pogłębia.
Jeżeli jesteś całkiem mocny bez tego, to po co ci dodatkowe wrażenia? Szukasz ich, to idź do Labiryntu Magów czy Jaskini. Też możesz się tam poczuć jak zdobywca i mieć swoje chwile satysfakcji.


...Ale czy nie przyjemnie być okrutnym?
ODPOWIEDZ