Strona 1 z 2

Postacie z podstawki

: poniedziałek 20 lip 2009, 11:05
autor: Misiek
Proponuję zebranie "nieczytelnych" umiejętności w tym temacie oraz dyskusję, które z nich wymagają modyfikacji w grze z dodatkami autorskimi. Docelowo, gdy przerobimy wszystkie dodatki i autorskie rozszerzenia widzę to jako dodatkowe strony instrukcji z alfabetycznie ułożonymi nazwami Postaci, każda z erratą jakiej podlega w konkretnym rozszerzeniu.

: poniedziałek 20 lip 2009, 15:41
autor: Isztwan
Temat z Księciem:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1406

Postacie z labiryntu:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=2289

No i trzeba pamiętać o tej Czarownicy - nie mam pojęcia jak interpretować to, że przeklęta Postać nie może kontynuować wędrówki... :-k

: poniedziałek 20 lip 2009, 16:16
autor: Artownik
No i trzeba pamiętać o tej Czarownicy - nie mam pojęcia jak interpretować to, że przeklęta Postać nie może kontynuować wędrówki...
Jest jedna rzecz przemawiająca za interpretacją Miśka, zarówno w MiM jak i MM jest karta Pokuta (z Jaskini). Oto tekst:

Wszystkie Złe Postacie (z wyjątkiem znajdujących się na Kamiennym Moście) muszą najkrótszą drogą dostać się do Świątyni Nemed. Po drodze nie mogą badać obszarów, ani atakować innych Postaci, ale sami mogą być atakowani. Pierwsza Postać która odbędzie Pokutę, otrzyma 2 punkty Magii.

Wiem, że to nie to samo, ale mechanizm ma znaczenie.


Mam nadzieję, że się w ogóle wypowiadam na temat, bo dokładnie nie wiem co to za Czarownica.... ale pamiętam rozmowę na temat kontynuowania wędrówki.

: poniedziałek 20 lip 2009, 17:58
autor: Killah Bane
Dla mnie powinno być tak, że udajesz się najkrótszą drogą do danego miejsca, ale po drodze jednak badasz Obszary - inaczej w pewnych wypadkach dawałoby to nietykalność. Pomysł z brakiem możliwości atakowania innych Postaci jest z kolei dobry.

: wtorek 21 lip 2009, 12:40
autor: Rogo
Artownik, pokuta to zupełnie inna bajka - masz określoną instrukcję i żadnych dopisków, że to jest równoznaczne z określeniem "nie możesz kontynuować rozgrywki".
Gdyby tak było, to taka Czarownica ciągle by rzucała taką klątwę, niemalże całkowicie uniemożliwiając rozwój przeciwników.

: wtorek 21 lip 2009, 13:13
autor: Isztwan
Rogo pisze:Gdyby tak było, to taka Czarownica ciągle by rzucała taką klątwę, niemalże całkowicie uniemożliwiając rozwój przeciwników.
Bez przesady, czarownicy uda się rzucić klątwę jak stanie na innej postaci i dodatkowo wyrzuci 1.

: wtorek 21 lip 2009, 13:20
autor: Rogo
A tego to nie wiedziałem xD Nie mam MMa :P
A dla przykładu Szaman z MiMa, w skrócie:
Możesz rzucić klątwę (...) musi jak najszybciej, ale w normalny sposób udać się do (...) dopiero wtedy może kontynuować poszukiwania korony władzy...
Może tak jak tu - warto to rozpatrzyć, że nie może kontynuować wędrówki do bestii, tylko iść w nowym celu. Nadal taka postać jest podatna na jakieś zdarzenia, nadal atakują ją wrogowie, spotykają ją różne nieznajome tudzież przyjacielsko nastawione istoty, nadal znajduje przedmioty, tylko miejsca słabo pasują, bo powinna iść do nowego celu, a nie po nowych miejscach się szlajać, ale to szczegół :)

: wtorek 21 lip 2009, 14:21
autor: Isztwan
Tez kiedyś zastanawiałem się czy tak nie jest - przeklęta postać może robić wszystko normalnie poza pokonaniem Bestii - jak nie uwolni się od klątwy nie ukończy gry.

: środa 22 lip 2009, 20:58
autor: Misiek
Może Postać musi wybierać ten wariant ruchu który przybliży ją do którejś świątynii, a nie oddali.

[ Dodano: Sro Lip 22, 2009 8:58 pm ]
Takie nasunęły mi się sprawy do wyjaśnienia:

1 Równiny - czym one są? W instrukcji Elfa dwie umiejętności odnoszą się do nich. Jeśli interpretować to jako Równinę Snu i Traw z Górnego Kręgu, to wypaczy sens Postaci względem MiM - TMiM, zwyczajnie nigdy z nich nie skorzysta

Magog może dodawać 1 do wyniku walk rozgrywanych na równinach.

Może interpretować to jako Obszary gdzie ciągnie się Kartę?

2 Olbrzym - czy w Jaskini, LM, Krypcie Upiorów nie zrezygnować z umiejętności ciągnięcia 1 Karty więcej?

3 Troll traci umiejętność 2 w Krypcie Upiorów, lecz potrzeba rozszerzyć to na np Zamek Bestii.

4 Jeśli uznamy wymianę Demonów na punkty Magii za normę, to co z Rycerzem Ciemności, który jako jedyny miał taką możliwość.

5 Quark powinien tracić możliwość teleportacji w niektórych dodatkach autorskich

6 Pustelnik może odsyłać Demony bez walki, stracił tę umiejętność w KU, powinien także w Zamku Bestii.

7 Umiejętność Obbola co do redukcji Magii Ducha Skał o 1 jest bez sensu, może coś ciekawszego w tym kontekście wymyśleć?

8 Niedawno poruszony "urok" Wiedźmy - na czym ma polegać "nie będzie mógł kontynuować wędrówki". Dodatkowo umiejętność strasznie się wypaczy przy grze z dodatkami - np w Zamku Bestii wysłać przeciwnika do Świątyni Tolimana.

9 Książę może odzyskać Hełm i Miecz każdorazowo odwiedzając Zamek, tylko ile razy odwiedza się Zamek?

10 Demon może ignorować inne Demony. W KU zdjęto mu tę umiejętność, potrzeba rozciągnąć to na inne dodatki

11 Hobgoblin to samo co Obbol

12 Postacie które mogą mieć zwierzaki, a w dodatkach autorskich ich doszło mogą mieć uogólniony zapis - bez wdawania się w nazwy zwierząt. Trzeba jednak dorobić nową kategorię kart Wróg-Zwierzę i Przedmiot-Zwierzę lub Przyjaciel-Zwierzę.

Dodatkowo trzeba przeanalizowac Postacie pod kątem WKO

: środa 22 lip 2009, 22:10
autor: Isztwan
Misiek pisze: 1 Równiny - czym one są? W instrukcji Elfa dwie umiejętności odnoszą się do nich. Jeśli interpretować to jako Równinę Snu i Traw z Górnego Kręgu, to wypaczy sens Postaci względem MiM - TMiM, zwyczajnie nigdy z nich nie skorzysta
Magog może dodawać 1 do wyniku walk rozgrywanych na równinach.
Dlaczego mam interpretować równiny jako wszystkie obszary gdzie ciągnie się karty? Równina to równina - a że w grze są dwie to tym gorzej dla Elfa. Zresztą zdolność "Możesz wymykać się wrogom na Równinach", przy takiej właśnie interpretacji, oznaczałaby, że może on wymykać się wrogom praktycznie zawsze i wszędzie. Dla mnie ta kwestia jest jasna.
Misiek pisze:2 Olbrzym - czy w Jaskini, LM, Krypcie Upiorów nie zrezygnować z umiejętności ciągnięcia 1 Karty więcej?
Nie ma tego w instrukcjach tych dodatków?
Misiek pisze:3 Troll traci umiejętność 2 w Krypcie Upiorów, lecz potrzeba rozszerzyć to na np Zamek Bestii.
Słuszna uwaga.
Misiek pisze:4 Jeśli uznamy wymianę Demonów na punkty Magii za normę, to co z Rycerzem Ciemności, który jako jedyny miał taką możliwość.
Też zastanawiałem sie nad tym problemem ale nie wiem za bardzo jak sobie z nim poradzić. Może Rycerza ciemności zostawić jak jest a jak ktoś chce grać z wymianą demonów na punkty to niech wymienia za 14. I wilk syty i owca cała.
Misiek pisze:5 Quark powinien tracić możliwość teleportacji w niektórych dodatkach autorskich
Na przykład? Bo ja nie widzę żadnych przeciwwskazań z wyjątkiem 2 dodatków: Zamku Bestii i Przeklętego Dworu. W ZB jest w instrukcji zapis, że żadna umiejętność postaci dotycząca ruchu w ZB nie działa a PD dopiero powstaje i można to jeszcze spokojnie dopisać. Co do reszty - chyba nic strasznego się z tego powodu nie stanie?
Misiek pisze:6 Pustelnik może odsyłać Demony bez walki, stracił tę umiejętność w KU, powinien także w Zamku Bestii.
Chyba się zgodzę, ale jednak KU to już jakby inny wymiar i obowiązują tam inne prawa. Z drugiej strony wtedy Pustelnik miałby za łatwo.
Misiek pisze:8 Niedawno poruszony "urok" Wiedźmy - na czym ma polegać "nie będzie mógł kontynuować wędrówki". Dodatkowo umiejętność strasznie się wypaczy przy grze z dodatkami - np w Zamku Bestii wysłać przeciwnika do Świątyni Tolimana.
E tam, Wiedźma to i tak kiepska postać i raczej jest mało prawdopodobne by 2 postaci spotkały się w ZB i jeszcze, żeby przy okazji tego spotkania wiedźma rzuciła 1. Niech chociaż tyle ma z życia prócz tego 1 Zaklęcia na początku gry. Ale możne wpierw wykombinujmy o co tak naprawdę chodzi w tej zdolności.
9 Książę może odzyskać Hełm i Miecz każdorazowo odwiedzając Zamek, tylko ile razy odwiedza się Zamek?
A to już Księcia problem :P Jak już uatrakcyjni się zewnętrzny krąg to i zamek ludzie zaczną odwiedzać częściej.
Misiek pisze:10 Demon może ignorować inne Demony. W KU zdjęto mu tę umiejętność, potrzeba rozciągnąć to na inne dodatki
Napisz jakie i dlaczego.
Misiek pisze:11 Hobgoblin to samo co Obbol
???

: środa 22 lip 2009, 22:55
autor: Killah Bane
Może interpretować to jako Obszary gdzie ciągnie się Kartę?
Siedzę, myślę i naprawdę nie mam pojęcia, w jaki sposób doszedłeś do takiego wniosku.

: czwartek 23 lip 2009, 11:38
autor: Misiek
Nie z zasad, tylko tak zachodzę jak tego Elfa naprawić :-k

Obbol i Hobgoblin mają +1 do walki z Kamiennym Potworem i tym drugim przy wejściu na Most. Umiejętności tak bezsensowne, że aż strach. Może rozszerzyć je na Zamek Bestii lub coś w tym klimacie. Niewiem jak zniknął mi wpis o Obbolu wcześniej.

Misiek napisał/a:
10 Demon może ignorować inne Demony. W KU zdjęto mu tę umiejętność, potrzeba rozciągnąć to na inne dodatki


Napisz jakie i dlaczego.

Zamek Bestii, bo za szybko go przebrnie, Przeklęty Dwór będzie nastawiony na większość Wrogów Demonów i nasz Demon osiągnie cel dodatku bez walki.

: czwartek 23 lip 2009, 15:35
autor: Isztwan
Misiek pisze:Zamek Bestii, bo za szybko go przebrnie
W tym dodatku Demony z kart to akurat jedno z mniejszych zmartwień.

: czwartek 23 lip 2009, 22:25
autor: RasdSaris
Od razu powiem, że jestem przeciwny takiemu mieszaniu, poprawianiu Postaci które nie są w żaden sposób "zbugowane". Ulepszanie, temperowanie - to już zbyt wielka ingerencja. Wypowiem się więc co do kilku problematycznych punktów, zaś resztę uważam raczej za zbędną i bezpodstawną.
2 Olbrzym - czy w Jaskini, LM, Krypcie Upiorów nie zrezygnować z umiejętności ciągnięcia 1 Karty więcej?
idąc tym tokiem myślenia trzeba było by zabronić mu w ogóle wchodzić do labiryntu - trzeba sobie uświadomić że pewne mechanizmy w tej grze są totalnie bezpodstawne logicznie, ale też to właśnie stanowi o niezwykłości MM. (inaczej wybrał bym w szachy, w które też lubię ale to inna historia) W ogóle wszelkie uwagi o tym, że jakieś zdolności nie działają na danej planszy winny być w instrukcjach. Jeśli ich nie ma to można.

4 Jeśli uznamy wymianę Demonów na punkty Magii za normę, to co z Rycerzem Ciemności, który jako jedyny miał taką możliwość.

To jest przecież bajecznie proste. Wymienia się normalnym trybem - "pożądany" poziom x2, a za każde 10 wymienionych w ten sposób punktów, rycerz otrzymuje 1 bonusowy.

Przeklęty Dwór będzie nastawiony na większość Wrogów Demonów i nasz Demon osiągnie cel dodatku bez walki.
Choć nie powstała jeszcze instrukcja dodatku, to w założeniach wstępnych wspomniałem o tym, gdybyś przeczytał to byś wiedział że taki problem nie istnieje : P

E tam, Wiedźma to i tak kiepska postać i raczej jest mało prawdopodobne by 2 postaci spotkały się w ZB i jeszcze, żeby przy okazji tego spotkania wiedźma rzuciła 1. Niech chociaż tyle ma z życia prócz tego 1 Zaklęcia na początku gry. Ale możne wpierw wykombinujmy o co tak naprawdę chodzi w tej zdolności.
No to jest chyba kwestia do wspólnego ustalenia interpretacji, mnie się wydaje że trzeba zawsze kierować się w stronę miejsca na które jesteśmy wskazani przez urok, czy rozpatrywać obszary? Według mnie tak, ale tylko takie gdzie ich rozpatrywanie jest imperatywem. (czyli gdy "musimy").

: czwartek 23 lip 2009, 22:33
autor: Misiek
RasdSaris pisze:gdybyś przeczytał to byś wiedział że taki problem nie istnieje : P
więc?

A odnośnie temperowania Postaci, to nie wychodzę z założenia by tam na siłę logikę wciskać, tylko z takiego, że podstawka była wydana pierwsza i umiejętności Postaci dotyczą z prostej przyczyny tylko jej, a po wydaniu dodatków, gdzie w każdym jest całkiem inna mechanika poruszania zwykłe umiejętności mogą nabierać kosmicznych dopalaczy.

: czwartek 23 lip 2009, 22:54
autor: Rogo
RasdSaris pisze:trzeba sobie uświadomić że pewne mechanizmy w tej grze są totalnie bezpodstawne logicznie, ale też to właśnie stanowi o niezwykłości MM. (inaczej wybrał bym w szachy, w które też lubię ale to inna historia)
:mrgreen: Bez urazy, ale czasami mnie rozbrajasz :mrgreen:
Gdy gra jest zbyt logiczna, to wybierasz szachy? xD
To dorób latanie w MM, będzie jeszcze lepsza od szachów :D

Wybaczcie, nie mogłem się powstrzymać ;)

: czwartek 23 lip 2009, 23:59
autor: RasdSaris
Bez urazy, ale czasami mnie rozbrajasz :mrgreen:
Gdy gra jest zbyt logiczna, to wybierasz szachy? xD
nie rozumiem twojego wnioskowania (jest nie - logiczne)

wybaczcie, ale mój profesor od logiki przewraca się w grobie ;)

Kontynujmy jednak dyskusję o Postaciach. Misiek

: piątek 24 lip 2009, 00:38
autor: Rogo
no napisałeś:
niektóre mechanizmy są bezpodstawne logicznie => stanowi to o niezwykłości => inaczej wybrałbyś szachy
Teraz korzystając przechodności implikacji mamy:
niektóre mechanizmy są bezpodstawne logiczne => inaczej wybrałbyś szachy xD
Ale to taka mała offtopowa dygresja z logiki matematycznej :P

Kontynujmy jednak dyskusję o Postaciach. Misiek po raz drugi

: piątek 24 lip 2009, 00:55
autor: RasdSaris
RasdSaris napisał/a:
gdybyś przeczytał to byś wiedział że taki problem nie istnieje : P


więc?
więc nie było potrzeby o nim pisać ^^



Dobra, ale tak odnośnie że niektóre profesje mają umiejętności, które należy zdelegalizować w dodatkach, to niech padną propozycje i można wciągnąć to do poprawek, choć o ile pamiętam w dodatkach sfery zawsze było zastrzeżone co nie działa na danej planszy, więc skoro autorzy nie widzieli potrzeby rozszerzania tego, to czy my musimy?

A jeśli już mowa o tym to ja mam inne pytanie; czy nie uważacie, że po przemianie w postać specjalną (Namiestnik, Rycerz Bóstw) nie powinno się w razie śmierci wracać do poprzedniej postaci i to jeszcze z 4 życiami? To swojego rodzaju buff. Wracać można jeśli stracimy tę profesję, ale po śmierci niby czemu?




off/
Gdy gra jest zbyt logiczna, to wybierasz szachy?


Błąd popełniłeś w tym miejscu.

Gdybym chciał gry twardo logicznej = grał bym w szachy.



A to o przewracaniu w grobie to dla tego, że właśnie przechodniość implikacji i reszta takich, ni jak mają się do prawdziwego życia. Ja patrzę na to okiem nie matematyka, lecz bardziej filozofa. Skoro znasz się na matmie to wiesz, że chce ona uchwycić to co nieuchwytne, albo inaczej: nakłada kontur na to na co nieliniowe by móc choć w przybliżeniu to sklasyfikować. ;)
Cala matma nie ma w sobie krzty odniesienia do prawdziwego świata, tak też logika jest sama w sobie nie-logiczna, burzy się pod byle naciskiem prostych paradoksów.

: piątek 24 lip 2009, 08:49
autor: Misiek
RasdSaris pisze:więc skoro autorzy nie widzieli potrzeby rozszerzania tego, to czy my musimy?



Chyba tylko w Krypcie o tym pomyśleli, bo wyszła ona w odstępie czasowym po pierwszym pakiecie MM/Gród/Jaslnia/Labirynt i pewnie nie śpieszyli się tak z nią. Dodatkowo wolałbym wypowiedź "mnie nie przeszkadzają" niż "twórcom nie przeszkadzały" z racji tego, że chcę poznać opinią użytkowników. Skoro wypisałem trochę dziwolągów w umiejętnościach, to znaczy że choćby mi jako użytnikowi to przeszkadza. Twórcom przykładowo nie przeszkadzała Wiedźma, a tu tyle interpretacji co wypowiedzi o niej. Dochodzi także kontekst zachowania się Postaci w np. Lodowym Lesie, Grocie Pająków, więc można zastanowić się przed wydaniem paczuszki zamiast ucinać sens dyskusji w Giefergowym stylu.

Rycerze Bóstw i ich poprzednie Postacie powinni ginąć. To samo dla wszystkich innych buffujących Postaci. Nie podobają mi się powroty do downej Postaci, bo niby czemu?

: piątek 24 lip 2009, 09:56
autor: Rogo
Oczywiście, że gdy postacie-profesje giną, to ginie cała postać :P
Jak zrobisz kurs spawacza i umrzesz to nie stracisz tylko umiejętności spawania :mrgreen:

: piątek 24 lip 2009, 17:10
autor: Killah Bane
Misiek pisze: Rycerze Bóstw i ich poprzednie Postacie powinni ginąć. To samo dla wszystkich innych buffujących Postaci. Nie podobają mi się powroty do downej Postaci, bo niby czemu?
Bo taka wymyslono im specjalna zdolnosc - wcielasz sie w Rycerza Bostw, a kiedy giniesz, nowe wcielenie wraca do Krypty i z powrotem grasz starym. Ja nie widze problemu, co wiecej - pozbawienie ich tej umiejetnosci sprawiloby, ze dla mnie przestaliby byc ciekawymi Postaciami.

: piątek 24 lip 2009, 17:17
autor: Mały Nemo
Ta umiejętność daje im dodatkowe 4 punkty Życia. Osobiście mi się ona podoba i także byłbym za tym, by ją zostawić w spokoju.

: niedziela 02 sie 2009, 13:32
autor: Maciu
Wynikła tam wcześniej dyskusja z Olbrzymem, a moim zdaniem tam jest jasno napisane, że chodzi o karty ZDARZEŃ, bo np Jasnowidz ma napisane że wyciąga Kartę, nie jest napisane jaką.

Jeśli chodzi o postacie, to moim zdaniem trzeba niektóre zupełnie zmienić, bo niektóre są, ale nikt nimi nigdy nie gra bo są kompletnymi leszczami. Jeżeli bierzecie to pod uwagę, to napiszę co bym pozmieniał.

: niedziela 02 sie 2009, 16:05
autor: Killah Bane
Maciu pisze:
Jeśli chodzi o postacie, to moim zdaniem trzeba niektóre zupełnie zmienić, bo niektóre są, ale nikt nimi nigdy nie gra bo są kompletnymi leszczami.
Postacie będące leszczami są potrzebne, kiedy losuje się je przed grą. W ten sposób prędzej czy później zagra się każdą Postacią, od największej łajzy po największego kolosa.