Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Niejasne instrukcje Postaci

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Misiek [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3354
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Misiek » niedziela 18 paź 2009, 13:40

W sumie była już o tym dysputa i problem raczej nierozwiązywalny. Nie wytworzyliśmy nic co można nazwać oryginalną zasadą. Pozostają osobiste przyzwyczajenia graczy - jedni badają, drudzy nie.




Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris » środa 21 paź 2009, 12:42

jak dla mnie to znaczy tyle, że zawsze musi się poruszać w stronę danego miejsca (tego z trzech, które znajduje się najbliżej), bada obszary jak najbardziej, ale póki nie zdejmie uroku, nie może iść tam gdzie chce.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.

Martins
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Martins » piątek 23 paź 2009, 01:26

A na innych planszach (poza podstawową )urok też powinnien działać?



serdel
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 28 mar 2010, 22:33
Lokalizacja: Lodz
Płeć:

Post autor: serdel » niedziela 28 mar 2010, 22:51

Mam pytanie co do ostatniej umiejętności namiestnika kiedy to po wygranej walce ma prawo zaprowadzić go do wieży w celu odebrania zapłaty.
Po 1 Czy to oznacza, że po wygranej walce kolejka pokonanego zostaje zawieszona do czasu aż postać namiestnika dojdzie do celu? Teoretycznie tak to wygląda. Ale taka sytuacja może nastąpić dosyć daleko od grodu - środkowy, górny krąg, nie mówiąc już o krypcie, labiryncie czy jaskini. Dotarcie do celu zajmie więc dużo kolejek. Dodatkowo taki namiestnik może sobie w ogóle nie zmierzać do zamku i ciągać za sobą więźnia przez całą grę uniemożliwiając mu ruch. Jak rozumiecie tę zasadę??

Po 2 Jak konkretnie mam wejść sam dobrowolnie do wieży? Przez most zwodzony do zamku a potem do wieży, odbieram zapłatę i wychodzę tą samą drogą?
Ostatnio zmieniony niedziela 28 mar 2010, 23:08 przez serdel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16912
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » niedziela 28 mar 2010, 23:15

Przeczytałem tę kartę i uważam, że albo "teleportujesz" się razem z nim do Wieży i otrzymujesz swoją nagrodę, albo przegrana Postać tam się "teleportuje", a Ty otrzymujesz swoją nagrodę tam, gzie stoisz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


artuur
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: środa 02 cze 2010, 12:15
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: artuur » środa 02 cze 2010, 12:21

Witam, na forum jestem nowy, zarejestrowałem się żeby zadać dręczące mnie od jakiś 16 lat pytanie: o co chodzi z punktem 3 charakterystyki kata, tym o ścinaniu głowy? bo natychmiastowa śmierć czyniłaby go jedną z najpotężniejszych postaci w grze, automatyczne zwycięstwo też (zamknijmy się w kręgu podstawki). Jak to rozwiązywaliście? Pozdrawiam serdecznie:)



Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 520
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: nick » środa 02 cze 2010, 16:35

Witam,
jak dla mnie to jest rownoznaczne z odebraniem pokonanej postaci punktu zycia. Tak sie zawsze ustawialem z pozostalymi uczestnikami, chociaz sam nigdy Katem nie gralem.

Pozdro,


asd

Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16912
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » środa 02 cze 2010, 16:45

No, jak dla mnie, jak utniesz komuś żywemu głowę, to nie wsadzi on jej z powrotem na kark i nie będzie paradował dalej, więc po mojemu jest to równoznaczne ze śmiercią Postaci.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 520
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: nick » środa 02 cze 2010, 17:11

Hmm, no jesli trzymac sie tego tak doslownie, to jak np. Kat mialby sciac glowe Olbrzymowi, ktory wielokrotnie przewyzsza go wzrostem? Mozna tu przy okazji dyskutowac ogolnie nad sensem walki Olbrzyma z postaciami, ze sie tak wyraze, normalnych rozmiarow, ale w tym przypadku ma miejsce sytuacja, gdzie do rzeczywistej walki nie dochodzi. Dodatkowo, w przypadku punktow charakterystyki, informacja o mozliwosci calkowitego wyeliminowania przeciwnika z gry na ogol jest podana. Kanibal odbiera dwa zycia poprzez zjedzenie ofiary i eliminuje ja z gry. Podobnie Yildun - w tych przypadkach jest to po prostu napisane.


asd

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » środa 02 cze 2010, 18:02

Jak dla mnie chodzi tylko o odebranie punktu życia po wygranej w ten sposób walce. Jak rzucisz 1, 2 utniesz postaci głowę i wygrasz (odbierając Życie), jak nie - walczysz normalnie. To po prostu zdolność pomagająca Katu w walce odpowiednio sformułowana "pod postać".
W zasadzie to można by się kłócić jeszcze o to czy po ścięciu głowy automatycznie ofiara przegrywa walkę i traci życie czy tylko przegrywa walkę... ;)
Ale ja chyba bym grał tak jak opisałem na początku.



Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith » środa 02 cze 2010, 21:41

Również uważam, że po prostu odbieramy punkt Życia od razu. Cały opis ze ścinaniem głowy jest tylko próbą budowania klimatu.



Awatar użytkownika
Astropata
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1134
Rejestracja: sobota 18 paź 2008, 17:18
Lokalizacja: Józefów
Płeć:
Wiek: 26

Post autor: Astropata » czwartek 03 cze 2010, 01:37

hmm. O ile ja pamiętam, to graliśmy tak że Kat ścina głowę i zabija na miejscu. To ma wtedy sens. Klimat klimatem, ale Katowie po to byli aby zabijać od ręki



artuur
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: środa 02 cze 2010, 12:15
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: artuur » poniedziałek 07 cze 2010, 10:38

Z zasadą Astropaty kat staje się postacią wszechpotężną. Choć nawet z tym odbieraniem pkt życia jest mocny. Załóżmy że ktoś z jakiegoś powodu ma niedopakowaną postać, kata, miecz 4 plus ten miecz z początku, co daje razem 5. Spotyka się z postacią kolegi, która już zdążyła nabrać sił i mocy, z przedmiotami ma kilkanaście miecza, podobnie magii. W przypadku walki automatycznie kosi kata. I taka postać może dostać bez walki i stracić życie...
I teraz możemy się zastanowić, czy tarcza/hełm/zbroja są w stanie obronić nas przed "ścięciem głowy"?

Przy tworzeniu postaci do gier z tego co wiem panuje zasada, że wszystkie próbuje się stworzyć na podobnym poziomie, tak, żeby nie było "killerów" i totalnych słabeuszy. Of kors pełna równowaga ani nie jest łatwa do osiągnięcia, ani tym bardziej pożądana, jednak staramy się uniknąć ekstremum.

Pozdrawiam:)



Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 520
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: nick » wtorek 08 cze 2010, 11:47

Wroce krotko jeszcze do przesadzonych postaci - tutaj chyba jeszcze wiecej w tej kwestii moze zdzialac Wieczny Tulacz, ktorego trzeci punkt charakteru glosi, ze w starciu zawsze po wyrzuceniu 1 lub 2 walka jest rozstrzygnieta. I nie ma tu rozgraniczenia na walke zwykla lub magiczna, czy nawet brakuje informacji, co w sytuacji gdy to Tulacz jest atakowany. Wyglada wiec na to, ze niezaleznie od tego, kto atakuje nawet kiepsko rozwiniety Tulacz moze wygrac z inna napakowana postacia.

[ Dodano: Sob Cze 19, 2010 10:56 pm ]
Zdubluje posta za co wybaczcie ;d

O co chodzi w 4. punkcie charakterystyki Gorskiego Olbrzyma (Zamek Bestii)? Chodzi mi oczywiscie o to, ze Olbrzym z gory przewiduje zagrozenie. Przeczytalem to zdanie kilka razy i po prostu nie moge zrozumiec, co autor mial na mysli ;) Prosze o pomoc.


asd

Razenroth
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: niedziela 18 lip 2010, 16:57
Lokalizacja: Nie chcesz wiedzieć...
Płeć:
Wiek: 28

Post autor: Razenroth » sobota 24 lip 2010, 21:55

1. Czy jeśli jako gigant wchodzę do Jaskini, Labiryntu Magów czy Kosmicznej Otchłani, to zasada dotycząca dobierania dodatkowej karty jest rozpatrywana analogicznie?
2. Czy jeśli postać którą prowadzę awansuje w grodzie, to czy zdolnościpostaci, którą prowadziłem przed awansem dalej są rozpatrywane/mogę ich używać. Np. jeśli mój Wędrujący Pustelnik zostanie Mistrzem Czarnoksięskim, to czy dalej nie może mieć przyjaciół,ale dostaje punkt magii?
3. Czy Demon i Demon zła mogą ignorować Demona Zagłady na Kamiennym Moście i Demona z Nad-przestrzeni?


Noc, ciemność, pełnia księżyca, nagle słychać HUK! Trafiła błyskawica w nasz grób on pękł na pół na dole, widać jak leży mój trup o Noże!

Awatar użytkownika
Misiek [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3354
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Misiek » sobota 24 lip 2010, 23:58

1. tylko Karty Zdarzeń, więc zasada dotyczy planszy głównej.
2. tak
3. W swoich grach ignoruję Wrogów-Demonów oraz takich z opisów Kart i Obszarów jeśli nazywa się "demon" bez żadnych dodatków, te o których piszesz w pytaniu to dla mnie nazwy własne, choć nie widzę tragedii w tym, aby ich także dołączyć do grupy ignorowanej.




Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » środa 28 lip 2010, 18:05

1. Faktycznie, w zdolności Olbrzyma mowa jest o "Kartach Zdarzeń". I chyba trzeba by się tej zasady trzymać. Zastanawia tylko zapis w instrukcji do Labiryntu Magów: "Olbrzym - w stosunku do Kart Labiryntu nic można wykorzystywać umiejętności opisanej w punkcie 3 Charakterystyki". Po co on? Szczególnie, że w instr. do Jaskini czy KU (również krain podziemnych) go nie ma.

2. Nie wiem skąd to wziąłeś Misiek, ale nie ma w instrukcji grodu nic o tym, że zdolności starych postaci zostają. Zawsze wydawało mi się, że po wymianie postaci stare zdolności traci się - wymienia Kartę Postaci (chociaż tego w instrukcji też nie ma jasno sprecyzowanego... :-k ) Oczywiście ja gram tak, że stare zdolności zostają ale to chyba wbrew oryginalnym zasadom.

3. Ja ignorowałbym tylko Demony z Kart i opisów Obszarów ale nie z Kamiennego Mostu. Instrukcja mówi: "Na żadną z istot, które Postać spotyka na Moście nie działają Zaklęcia. Nie można też im się wymknąć ". Jak dla mnie, to jedyną Postacią, która może wymknąć się komuś na KM jest Wampir - ma specjalną zdolność dot. Demona Zagłady.



Awatar użytkownika
Misiek [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3354
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Misiek » środa 28 lip 2010, 22:46

2. Było to rozstrzygnięte bodajże w bliźniaczej dyskusji dla Miasta w MiMie. Zapisy odnoszą się do Postaci gracza, a nie gracza np. każdy może zdobyć dla swej Postaci tylko 1 tytuł, Postać nie może być jednocześnie.... Nie pisze w instrukcji zarówno o utracie lub utrzymaniu umiejętności, ponieważ zapisy odnoszą się do wyższej jednostki jaką jest Postać z wszystkimi jej cechami, a te które mogą ulec modyfikacji zostały wypisane.




Slonx
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 17:22
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: Slonx » czwartek 05 lip 2012, 02:02

Misiek pisze:Pokutnik
Gdy atakuje cię Wróg z określonym parametrem Miecza możesz spróbować uczynić cud. Wykonaj rzyt kostką: wynik większy od parametru Miecza przeciwnika oznacza, że atakujący stał się twoim Przyjacielem i na twój rozkaz stanie zamiast ciebie do walki; mniejszy wynik - przeciwnik atakuje w zwykły sposób. W każdym momencie gry możesz mieć tylko jednego, zyskanego w cudowny sposób Przyjaciela. Kart pokonanych przez niego Wrogów nie możesz wymieniać na punkty Miecza.
Celowo wytłuściłem słowo klucz, bo jest napisane wielką literą. Nie ma czegoś takiego, jak przyjaciel niereprezentowany przez karty.
Misiek pisze:Heretyk
Jeśli wyciągniesz Kartę Excalibura, Arondighta, Świętego Graala, Świętej Włóczni lub Relikwiarza natychmiast tracisz do wyboru 1 punkt Magii lub Miecza. Dzieje się tak również w sytuacji, gdy zakończysz ruch na polu, na którym znajduje się jedna z wymienionych Kart. Przedmiotów tych możesz następnie używać.

Jeđli trafię na pole gdzie leżą one wszystkie to zginę? Jeśli upuszczę przedmiot i podniosę go później to znów tracę Życie?
Nie tylko życie, masz inne punkty, wedle uznania.
Tak, tracisz je za każdym razem, gdy zakończysz ruch na tym polu, nawet, jeżeli już kiedyś straciłeś za nie punkt.
Misiek pisze:Żebrak
W Krainiach możesz wymykać się wszystkim Wrogom budząc w nich litość. Wybieg uda się gdy rzucając kostką otrzymasz 1 lub 2 oczka.
Czy nie powinno być tam w krainach któregoś z kręgów?
W krainach, czyli we wszystkich kręgach.
Hellhound pisze:Włóczęga
Jako samotnik z natury masz prawo przemieścić się ponownie, ilekroć zakończysz ruch na polu, na którym znajduje się już jakaś postać.
Czy to znaczy, że można badać obszar a później przemieścić się na następny?
Nie.
Hellhound pisze:Demon
Ignorujesz wszelkie napotkane Demony.
Czy to znaczy, że mogę się wymknąć Demonowi Zła z Jaskini? Według mnie nie.
Jeżeli zwyciężysz inną Postać w walce magicznej i zdecydujesz się zabrać jej punkt Życia, możesz dodać ten punkt do swojego Życia.
Niby fajnie, szkoda tylko że Demon nie może wybierać rodzaju walki więc ta umiejętność jest raczej nieprzydatna.
Wrogów-Demonów.
Druga umiejętność faktycznie, średnio przydatna, ale czasem się zdarza z niej skorzystać.


...Ale czy nie przyjemnie być okrutnym?

Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 520
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: nick » czwartek 12 lip 2012, 15:19

No to prosz, klasyczna Postac a umiejetnosc kompletnie niejasna.

Kapłanka, punkt 3 charakretystyki:

"Nie atakują cię Bestie (lecz ty możesz je atakować). Napotkany Łoś, Wilk lub Niedźwiedź stanie się twoim Przyjacielem i będzie dodawał swój Miecz do twojego w walce, jeżeli rzucając kostką uzyskasz 1, 2 lub 3 oczka".

Nie mialem okazji skorzystac z tej umiejetnosci, dlatego nie zwrocilem na nia wczesniej uwagi. Czy kostka nalezy rzucic podczas spotkania z wymienionymi Bestiami i wynik 1, 2 lub 3 zalezy od tego czy w ogole stana sie moimi Przyjaciolmi, czy tez rzucic nalezy przed kazda walka, zas Los, Wilk lub Niedzwiedz staja sie Przyjaciolmi z automatu i dodaja punkty z zaleznosci od wyniku rzutu kostka? Jesli przyjmiemy drugi wariant - jesli wyrzucimy 1, 2 lub 3 i Bestia pomoze nam w walce - czy ten rzut (1,2,3) mozna traktowac juz jako rzut za skutecznosc ataku czy tez nalezy rzucic ponownie, traktujac pierwszy rzut jako sprawdzenie czy Bestia nam pomoze?

Pewnie troche niegramatycznie ale sprawa jest dosc skomplikowana. Osobiscie przyjalbym taka zasade, ze wspomniane Bestie staja sie Przyjaciolmi z automatu i jesli w czasie walki Kaplanka wyrzuci 1, 2 lub 3 za skutecznosc to wowczas moglaby dodac sobie Miecz tej Bestii, ktora jest jej Przyjacielem lub dwoch albo trzech, jesli ma kazdego z nich za Przyjaciela. Mysle ze to najciekawsza opcja. Wydaje mi sie najtrudniejsza w i tak juz przesadzonej Postaci jaka jest Kaplanka.


asd

ODPOWIEDZ