Niejasne instrukcje Postaci

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Misiek [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Niejasne instrukcje Postaci

Post autor: Misiek »

Tworząc retusze przepisuję aktualnie Postacie z Labiryntu. Wpadły mi takie dwie umiejętności u Heretyka i Pokutnika.

Pokutnik
Gdy atakuje cię Wróg z określonym parametrem Miecza możesz spróbować uczynić cud. Wykonaj rzyt kostką: wynik większy od parametru Miecza przeciwnika oznacza, że atakujący stał się twoim Przyjacielem i na twój rozkaz stanie zamiast ciebie do walki; mniejszy wynik - przeciwnik atakuje w zwykły sposób. W każdym momencie gry możesz mieć tylko jednego, zyskanego w cudowny sposób Przyjaciela. Kart pokonanych przez niego Wrogów nie możesz wymieniać na punkty Miecza.

Czy Wrogowie w instrukcjach Obszarów też pod to podpadają? Mają określony parametr Miecza (np Wilkołak w górnym Kręgu). Co z nimi?

Heretyk
Jeśli wyciągniesz Kartę Excalibura, Arondighta, Świętego Graala, Świętej Włóczni lub Relikwiarza natychmiast tracisz do wyboru 1 punkt Magii lub Miecza. Dzieje się tak również w sytuacji, gdy zakończysz ruch na polu, na którym znajduje się jedna z wymienionych Kart. Przedmiotów tych możesz następnie używać.

Jeđli trafię na pole gdzie leżą one wszystkie to zginę? Jeśli upuszczę przedmiot i podniosę go później to znów tracę Życie?


edit

Żebrak
W Krainiach możesz wymykać się wszystkim Wrogom budząc w nich litość. Wybieg uda się gdy rzucając kostką otrzymasz 1 lub 2 oczka.
Czy nie powinno być tam w krainach któregoś z kręgów?


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Pokutnik - wątpię, chyba chodzi tylko o wrogów z kart bo ich przynajmniej można ze sobą zabrać. Chyba po prostu autor zapomniał napisać tego zastrzeżenia.
Gdy czytałem tę zdolność znalazłem inny błąd - co jeśli wyrzucimy wynik równy Mieczowi wroga? ;) Jak dla mnie to to samo co mniejszy

Heretyk - raczej 2 razy tak...

Żebrak - ta zdolnośc chyba dotyczy wszystkich wrogów w grze, w MM chyba nie ma czegoś takiego jak "Krainy". Chyba, że chodzi o Krainę Dolnego Kręgu, Środkowego itd. ale nie przypominam sobie takiego określenia w instrukcji.


Awatar użytkownika
Misiek [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Biorąc to na logikę, Heretyk powinien zginąć gdy na polu leży dużo "świętych" przedmiotów, jednak ponowne podniesienie np Excalibura nie powinno na niego wpływać. Powinni tam dopisać "do końca gry" lub "tylko raz za dany przedmiot"

Z Żebrakiem może chodziło twórcom o planszę główną.

Pokutnik ma zawiły zapis, lecz raczej właściwy:
wynik większy od parametru Miecza przeciwnika.... ; mniejszy wynik -

w drugiej części zapis nie dotyczy parametru Miecza tylko niespełnienia warunku pierwszej części zdania. Coś jak "jeśli masz 5 zł to.., nie masz - to trudno"


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Misiek pisze:Biorąc to na logikę, Heretyk powinien zginąć gdy na polu leży dużo "świętych" przedmiotów, jednak ponowne podniesienie np Excalibura nie powinno na niego wpływać. Powinni tam dopisać "do końca gry" lub "tylko raz za dany przedmiot"
Powinni ale nie napisali.
Misiek pisze:Z Żebrakiem może chodziło twórcom o planszę główną.
Pewnie tak ale z drugiej strony też nie ma pewności, poza tym to postać z Labiryntu.
Misiek pisze:Pokutnik ma zawiły zapis, lecz raczej właściwy:
wynik większy od parametru Miecza przeciwnika.... ; mniejszy wynik -
w drugiej części zapis nie dotyczy parametru Miecza tylko niespełnienia warunku pierwszej części zdania. Coś jak "jeśli masz 5 zł to.., nie masz - to trudno"
Już wiem o co ci chodzi. Faktycznie można to tak zinterpretować.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Re: Niejasne instrukcje Postaci

Post autor: Hellhound »

Misiek pisze:Pokutnik
Czy Wrogowie w instrukcjach Obszarów też pod to podpadają? Mają określony parametr Miecza (np Wilkołak w górnym Kręgu). Co z nimi?
Według mnie i raczej na 100% nie. Tylko wrogowie karciani, których kartę można sobie położyć w rubryce Przyjaciele.
Misiek pisze:Heretyk
Jeśli trafię na pole gdzie leżą one wszystkie to zginę? Jeśli upuszczę przedmiot i podniosę go później to znów tracę Życie?
Wydaje mi się, że tak. Jednak prawdopodobieństwo jest znikome. Chyba, że ktoś specjalnie ułoży stos i nas tam przeteleportuje :) Jeśli chodzi o drugie pytanie to według mnie tak. Ciekawa postać z tego Heretyka swoją drogą, chyba ciekawsze niż Morlok. Swoją drogą to by była partyjka, tych dwóch przeciwko sobie.
Misiek pisze:Żebrak
Czy nie powinno być tam w krainach któregoś z kręgów?
Chyba chodzi o to, że nie może używać tej zdolności na Kamiennym moście, a we wszystkich Krainach może.


Awatar użytkownika
Misiek [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Przepisuję teraz Postacie z Krypty i coś takiego:

Mnich
Możesz unikać walki z Wrogami o określonym parametrze Magii (tylko reprezentowanymi przez Karty), jeśli uda ci się wyrzucić 1 albo 2.

u Pokutnika było
Gdy atakuje cię Wróg z określonym parametrem Miecza możesz spróbować uczynić cud...

Więc albo Pokutnik zabiera także samą Bestię jako Przyjaciela, albo Labirynt Magów błędem na błędzie stoi :???:


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Włóczęga
Jako samotnik z natury masz prawo przemieścić się ponownie, ilekroć zakończysz ruch na polu, na którym znajduje się już jakaś postać.
Czy to znaczy, że można badać obszar a później przemieścić się na następny?

Demon
Ignorujesz wszelkie napotkane Demony.
Czy to znaczy, że mogę się wymknąć Demonowi Zła z Jaskini? Według mnie nie.
Jeżeli zwyciężysz inną Postać w walce magicznej i zdecydujesz się zabrać jej punkt Życia, możesz dodać ten punkt do swojego Życia.
Niby fajnie, szkoda tylko że Demon nie może wybierać rodzaju walki więc ta umiejętność jest raczej nieprzydatna.


Awatar użytkownika
Staszek27
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 47
Rejestracja: czwartek 30 cze 2005, 17:27
Lokalizacja: Nowa Huta
Płeć:

Post autor: Staszek27 »

Hellhound pisze: Demon
Ignorujesz wszelkie napotkane Demony.
Czy to znaczy, że mogę się wymknąć Demonowi Zła z Jaskini? Według mnie nie.
Jeżeli zwyciężysz inną Postać w walce magicznej i zdecydujesz się zabrać jej punkt Życia, możesz dodać ten punkt do swojego Życia.
Niby fajnie, szkoda tylko że Demon nie może wybierać rodzaju walki więc ta umiejętność jest raczej nieprzydatna.
Jeśli demon jest od wielkiej litery to zapewne chodzi wyłącznie o karty wróg-demon.


Obrazek
Awatar użytkownika
rinaldo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Re: Niejasne instrukcje Postaci

Post autor: rinaldo »

Misiek pisze: Heretyk
Jeśli wyciągniesz Kartę Excalibura, Arondighta, Świętego Graala, Świętej Włóczni lub Relikwiarza natychmiast tracisz do wyboru 1 punkt Magii lub Miecza. Dzieje się tak również w sytuacji, gdy zakończysz ruch na polu, na którym znajduje się jedna z wymienionych Kart. Przedmiotów tych możesz następnie używać.
Hmmm, czemu miałby ginąć? Przecież traci punkt miecza lub magii.
I chyba powinien stracić go tylko za pierwszym razem. \

W ogóle nie przepadam za tą postacią, mimo że ma chyba najwyższą sumę cech startowych ze wszystkich postaci oryginalnego MM i MiMa. Mimo wszystko jestem zdania, ze postacie powinny mieć przynajmniej jedną naprawdę użyteczną zdolność (no są jakieś klimatyczne wyjątki z dodatków autorskich, ale jednak podstawowy korpus moim zdanie dobrze by miał choć minimalny balans)


Martins
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Martins »

Jak należy interpretować drugą zdolność Żartownisia dotyczącą wybierania kierunku ruchu dla innej postaci ? Konkretnie chodzi mi o to czy każde wyrzucenie przez niego "jedynki" pozwala skorzystać z tej zdolności ? Powiedzmy że podczas swojej tury wyrzucę "jedynkę" dwa razy, czy bede mogł dwa razy skorzystać z tej zdolności ? Dotychczas grałem tak ,że korzystałem z tego tylko raz na turę i tylko gdy wyrzuciłem "jeden" podczas swojego ruchu (nie brałem pod uwagę "jedynek" wyrzucanych podczas badania obszaru lub walki).


Awatar użytkownika
rinaldo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: rinaldo »

Jak dla mnie dotyczy to każdej 1 podczas własnej tury i maksymalnie tyle 1, ilu jest graczy (nigdzie nie ma mowy o przenoszeniu umiejętności na dalsze kolejki)


Martins
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Martins »

Czyli jeśli dobrze rozumiem mogę 2 razy skorzystać z tej umiejętności podczas swojej tury (jeśli oczywiście wyrzucę 1) ale tylko raz przeciwko jednemu graczowi. Ok, to jedna rzecz ale jeśli określam ruch innej postaci to wpływa to jakoś na jej turę (np. nie porusza się już podczas swojej tury)?


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Włóczęga
Jako samotnik z natury masz prawo przemieścić się ponownie, ilekroć zakończysz ruch na polu, na którym znajduje się już jakaś postać.
Czy to znaczy, że można badać obszar a później przemieścić się na następny?
Nie, albo badasz obszar na którym się znalazłeś albo decydujesz się przemieścić ponownie i rzucasz kostką kolejny raz, dopiero wówczas badasz obszar, na którym się znalazłeś.

Żartowniś
za każdym razem jak wyrzucisz 1 wybierasz gracza, tak jak napisałeś, każdego możesz wybrać raz, teraz czekasz na jego turę i kiedy ona nastąpi określasz kierunek jego ruchu.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Martins
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Martins »

Ostatnie pytanie (obiecuję). Skoro rzucam kostką za innego gracza to nie odbywa się to kosztem mojej tury?

[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 7:43 pm ]
Oczywiście pytanie(post) powyżej nadal dotyczy postaci Żartownisia i jego drugiej zdolności ,sorry za niesprecyzowanie o co mi chodzi wcześniej.


Awatar użytkownika
rinaldo
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 93
Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:

Post autor: rinaldo »

A na jakiej podstawie miałoby się odbywać kosztem Twojej tury? Instrukcja jest jasna. Wyrzuciłeś jeden - możesz wybrać postać, rzucasz kostką i w kolejnej turze tej postaci, Ty decydujesz jaki ruch ma wykonać


Martins
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Martins »

Trzecia zdolność Demona: Jeśli zwyciężysz Postać w walce magicznej i zdecydujesz się zabrać jej punkt życia, możesz dodać ten punkt do swojego życia.

1. Wydaje się, że skoro nie możesz wybierać rodzaju walki, ta umiejętność nie ma większego zastosowania ( była już o tym mowa w tym temacie, ale nie zostało to wyjaśnione),
2.Pokonując inną Postać, nie musisz zabierać jej punktu życia? Przyznam ,że o tym nie wiedziałem. Czyli mogę odebrać jej w zamian przedmiot lub przyjaciela?
Ostatnio zmieniony niedziela 18 paź 2009, 13:31 przez Martins, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6174
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Tylko Przedmiot możesz odebrać (lub oczywiście życie) - poczytaj instrukcję, a dokładniej kawałek dotyczący walki.
Zdolność ma bardzo małą szansę bycia wykorzystanym, ale zawsze jednak jest jakieś prawdopodobieństwo, że ktoś Demona zaatakuje magicznie :P


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Rogo pisze:Tylko Przedmiot możesz odebrać
Albo Sztukę Złota.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6174
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Sztuka Złota to w pewnym sensie też Przedmiot, ale racja, zapomniałem o tym (dla mnie to zbyt oczywiste, żeby o tym wspominać :D)
W każdym bądź razie Przyjaciół w ten sposób odbierać nie wolno


Ja nawet nie mam Talismana.
Martins
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Martins »

A co z klątwą Wiedźmy (nie mylić z Czarownicą)? Postać, na którą została rzucona klątwa musi udać się do Świątyni Tolimana, Nemed lub Studni Wieczności, gdzie urok zostanie z niej zdjęty. Bada obszar podczas wedrówki do np. Świątyni Nemed , czy nie?


Awatar użytkownika
Misiek [Autor tematu]
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

W sumie była już o tym dysputa i problem raczej nierozwiązywalny. Nie wytworzyliśmy nic co można nazwać oryginalną zasadą. Pozostają osobiste przyzwyczajenia graczy - jedni badają, drudzy nie.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

jak dla mnie to znaczy tyle, że zawsze musi się poruszać w stronę danego miejsca (tego z trzech, które znajduje się najbliżej), bada obszary jak najbardziej, ale póki nie zdejmie uroku, nie może iść tam gdzie chce.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Martins
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 42
Rejestracja: niedziela 02 sie 2009, 19:06
Lokalizacja: Nowy Sącz
Płeć:
Wiek: 39

Post autor: Martins »

A na innych planszach (poza podstawową )urok też powinnien działać?


serdel
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 3
Rejestracja: niedziela 28 mar 2010, 22:33
Lokalizacja: Lodz
Płeć:

Post autor: serdel »

Mam pytanie co do ostatniej umiejętności namiestnika kiedy to po wygranej walce ma prawo zaprowadzić go do wieży w celu odebrania zapłaty.
Po 1 Czy to oznacza, że po wygranej walce kolejka pokonanego zostaje zawieszona do czasu aż postać namiestnika dojdzie do celu? Teoretycznie tak to wygląda. Ale taka sytuacja może nastąpić dosyć daleko od grodu - środkowy, górny krąg, nie mówiąc już o krypcie, labiryncie czy jaskini. Dotarcie do celu zajmie więc dużo kolejek. Dodatkowo taki namiestnik może sobie w ogóle nie zmierzać do zamku i ciągać za sobą więźnia przez całą grę uniemożliwiając mu ruch. Jak rozumiecie tę zasadę??

Po 2 Jak konkretnie mam wejść sam dobrowolnie do wieży? Przez most zwodzony do zamku a potem do wieży, odbieram zapłatę i wychodzę tą samą drogą?
Ostatnio zmieniony niedziela 28 mar 2010, 23:08 przez serdel, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23493
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Przeczytałem tę kartę i uważam, że albo "teleportujesz" się razem z nim do Wieży i otrzymujesz swoją nagrodę, albo przegrana Postać tam się "teleportuje", a Ty otrzymujesz swoją nagrodę tam, gzie stoisz.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
ODPOWIEDZ