Niejasne instrukcje Postaci
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23528
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Osobiście nie wiem, jak bardzo przesadzona jest Kapłanka, aczkolwiek Bestie byłbym przyjmował za rzut kością 1,2 lub 3. Należy zauważyć, iż "i będzie dodawał swój Miecz do twojego w walce" jest integralną częścią pierwszej części zdania, a nie podrzędną częścią, którą nota bene jest "jeżeli rzucając kostką uzyskasz 1, 2 lub 3 oczka"."
Ponadto problemem mogłoby być, jeżeli Kapłanka ma wielu takich Przyjaciół naraz. Rzucać 10 kośćmi w każdej walce za każdego takiego... to mógłby być koszmar .
Ponadto problemem mogłoby być, jeżeli Kapłanka ma wielu takich Przyjaciół naraz. Rzucać 10 kośćmi w każdej walce za każdego takiego... to mógłby być koszmar .
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Alan
-
- Posty: 288
- Rejestracja: niedziela 22 lip 2012, 11:27
- Lokalizacja: Gdynia
- Płeć:
Jeżeli NAPOTKA łosia, wilka lub niedzwiedzia i wyrzuci 1,2 lub 3 stają się przyjaciółmi i dodają swój (niewielki) miecz w KAŻDEJ walce (nie przypominam sobie żeby jakiś przyjaciel dodawał punkty lub nie w zależności od rzutu kostką).Czy kapłanka to przegięta postać?? Na pewno jedna z najpotężniejszych...
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela 15 gru 2019, 21:24
- Płeć:
Re: Niejasne instrukcje Postaci
Grywałem razem z siostrami i problem z katem traktowaliśmy jako utratę 1 punktu życia. Niby na początku pojawił się spór o całkowity zgon ale doszliśmy do wniosku, że postacie z gry są jak koty z 9-ma życiami ale w tym przypadku z 4-ma. Jeśli utnie komuś głowę to natychmiast odradza się i na koncie ma 3 życia.
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela 15 gru 2019, 21:24
- Płeć:
Re: Niejasne instrukcje Postaci
W weekend zderzyłem się z problemem Krasnoluda.
W punkcie drugim stoi napisane:
"W każdej sytuacji, gdy wykonujesz rzut kością, możesz zignorować pierwszy wynik i rzucić ponownie. Musisz jednak zaakceptować wynik drugiego rzutu"
Spotkałem się z niedowierzaniem innych graczy gdy przychodziło do rzutów kośćmi na moście, losując rodzaj walki z bestią no i oczywiście wszelkie inne rzuty związane z kartami zdarzeń i odwiedzinami w karczmie czy w grodzie.
Jak Wy rozumiecie tą formułę?
Ja to rozumiem, że każdy bez wyjątku rzut kością nie ważne w jakiej sytuacji podlega reklamacji.
W punkcie drugim stoi napisane:
"W każdej sytuacji, gdy wykonujesz rzut kością, możesz zignorować pierwszy wynik i rzucić ponownie. Musisz jednak zaakceptować wynik drugiego rzutu"
Spotkałem się z niedowierzaniem innych graczy gdy przychodziło do rzutów kośćmi na moście, losując rodzaj walki z bestią no i oczywiście wszelkie inne rzuty związane z kartami zdarzeń i odwiedzinami w karczmie czy w grodzie.
Jak Wy rozumiecie tą formułę?
Ja to rozumiem, że każdy bez wyjątku rzut kością nie ważne w jakiej sytuacji podlega reklamacji.
- Rogo
-
- Posty: 6201
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Niejasne instrukcje Postaci
Napisane jest bardzo jasno, nie rozumiem jakichkolwiek wątpliwości. A że zdolność jest przegięta, to już inna sprawa
Ja nawet nie mam Talismana.
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Niejasne instrukcje Postaci
I takie przegięcie też nieraz rodzi wątpliwości. Miałem tak kilka razy w innych grach.
To co zostało napisane jest jasne, ale wygląda jak błąd. "Może była jakaś errata o której nie wiem?" I tak, czasem to jest błąd, i czasem jest errata - nie zawsze dobrze nagłośniona.
Edit: Mógłbym w sumie zaryzykować stwierdzenie że to na ogół jest błąd. Tylko że często nie opłaca się go naprawiać.
- Rogo
-
- Posty: 6201
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Niejasne instrukcje Postaci
Jednym z największych mankamentów Magicznego Miecza, Magii i Miecza oraz Talismana jest brak balansu między postaciami. Zresztą w Relicu też jest przegięty Kapitan Ultramarine. Kingdom Hearts, Batman? Nie widziałem, ale w ciemno mogę powiedzieć, że i w tych wersjach Talismana olali ten temat. Idąc Twoim tokiem myślenia, każda z tych gier to błąd xD
Ja nawet nie mam Talismana.
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
Re: Niejasne instrukcje Postaci
Idąc moim tokiem myślenia nie gra jest błędem tylko konkretne postaci lub ich umiejętności. Stąd od lat mamy różne fanowskie rebalansy.Rogo pisze: ↑poniedziałek 16 gru 2019, 10:11 Jednym z największych mankamentów Magicznego Miecza, Magii i Miecza oraz Talismana jest brak balansu między postaciami. Zresztą w Relicu też jest przegięty Kapitan Ultramarine. Kingdom Hearts, Batman? Nie widziałem, ale w ciemno mogę powiedzieć, że i w tych wersjach Talismana olali ten temat. Idąc Twoim tokiem myślenia, każda z tych gier to błąd xD
- Rogo
-
- Posty: 6201
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Niejasne instrukcje Postaci
Zauważ, że te błędy są powielane przy każdej edycji, więc teoretycznie nie są błędami.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23528
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Re: Niejasne instrukcje Postaci
Fakt, zdolność jest przegięta, ale może taka miała być? Wszak MM bazuje na MiMie, więc w teorii osoby tworzące MMa miały jakieś pojęcie o MiMie. Ponadto tworzyły też erraty - np. Jaskinia z MMa jest zerratowaną wersją Jaskini z MiMa.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Rogo
-
- Posty: 6201
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Re: Niejasne instrukcje Postaci
Myślę, że po prostu przerobili grę, żeby nie była kalką Magii i Miecza. Niekoniecznie na lepsze. Jaskinia? To ich autorski dodatek i jak się okazuje najgorszy. W MM zmienili go z beznadziejnego na ciut mniej beznadziejny. Znali mechanikę, to wiedzieli jakie efekty można dać. Ale czy je testowali? Nie sądzę.
Ja nawet nie mam Talismana.
- Krzysiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Dodatkowe karty
• Zaklęcia - Posty: 1482
- Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
- Lokalizacja: Polska
- Płeć:
- Kontakt:
-
-
- Posty: 7
- Rejestracja: niedziela 15 gru 2019, 21:24
- Płeć:
Re: Niejasne instrukcje Postaci
O to to to dokładnie.Krzysiek pisze: ↑poniedziałek 16 gru 2019, 09:54I takie przegięcie też nieraz rodzi wątpliwości. Miałem tak kilka razy w innych grach.
To co zostało napisane jest jasne, ale wygląda jak błąd. "Może była jakaś errata o której nie wiem?" I tak, czasem to jest błąd, i czasem jest errata - nie zawsze dobrze nagłośniona.
Edit: Mógłbym w sumie zaryzykować stwierdzenie że to na ogół jest błąd. Tylko że często nie opłaca się go naprawiać.
Jak to się mówi w krainach internetu aż za bardzo OP.
-
-
- Posty: 9
- Rejestracja: wtorek 23 maja 2017, 22:45
- Płeć:
Re:
Jedna z wielu niejasności w tej grze. Oczywiście twórcy skupili się na pisaniu o ścinaniu głowy, a zapomnieli napisać, co to właściwie oznacza. Tego chyba już nikt nigdy się nie dowie.artuur pisze: ↑środa 02 cze 2010, 12:21 Witam, na forum jestem nowy, zarejestrowałem się żeby zadać dręczące mnie od jakiś 16 lat pytanie: o co chodzi z punktem 3 charakterystyki kata, tym o ścinaniu głowy? bo natychmiastowa śmierć czyniłaby go jedną z najpotężniejszych postaci w grze, automatyczne zwycięstwo też (zamknijmy się w kręgu podstawki). Jak to rozwiązywaliście? Pozdrawiam serdecznie:)