Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Wyjęty spod prawa

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Wyjęty spod prawa

Postautor: Isztwan » środa 25 mar 2009, 17:09

Jak pozbyć się karty wyjęty spod prawa?
Konkretnie chodzi mi o jeden zapis w instrukcji, ale po kolei. W instrukcji Grodu mamy do wyboru następujące sposoby:
- oddanie karty pokonanej postaci
- wykupienie się z wieży lub uniewinnienie
- odbycie wyroku
Co to jest odbycie wyroku?? Jesli trafimy do wieży to albo się wykupimy, albo sąd nas uniewinni albo zapłacimy grzywnę albo uciekniemy. Nie ma w grze czegoś takiego jak wyrok.
Jak to jest w MiM?

Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Katiusha » środa 25 mar 2009, 17:20

Z instrukcji:

"Jak Poszukiwacz może się pozbyć Listu Gończego? Wtrącony
do Lochu ma trzy możliwości: przekupstwo, ucieczkę lub proces
sądowy. Jeśli zdecyduje się przekupić Sędziego lub przyjąć
wydany wyrok, odkłada kartę Listu Gończego i wychodzi z
Lochu. Poszukiwacz, któremu udaje się uciec zatrzymuje swoją
kartę Listu Gończego, ponieważ nadal jest mu sądzony areszt.
A więc, jedynie ten, który ucieka ma się czego obawiać, bo
wiem nie spłacił społeczeństwu swojego długu."
Ostatnio zmieniony środa 25 mar 2009, 18:02 przez Katiusha, łącznie zmieniany 2 razy.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » środa 25 mar 2009, 17:59

No to w MiM jest logiczniej naipsane: "Przyjąć wyrok", czyli może być grzywna.

W MM w wieży proces wygląda tak (mniej więcej)- rzut kostką:
1,2 - zostajesz uniewinniony
3 - grzywna 2 sztuki złota, jeśli nie masz sz.z. wyrzucają cię z grodu
4 - grzywna 4 sz.z. jeśli nie masz sz.z zostajesz uwięziony
5 - zostałeś uwięziony (jedynym wyjściem jest okup albo ucieczka)
6 - tracisz życie, zostałeś uwięziony (jedynym wyjściem jest okup albo ucieczka)

Nijak ma się to do "odbywania wyroku".

Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Katiusha » środa 25 mar 2009, 18:02

A w MiMie na planszy jest tak:

CIEMNICA

Znajdziesz się tutaj, jeżeli zostałeś aresztowany przez kogokolwiek,
Możesz próbować się wykupić, uciekać lub zdać sie na łaskę sądu.
Wykupić się możesz płacąc 2 mz za siebie i po 1 mz za każdego Przyjaciela.
Ucieczki próbujesz rzucając kostką. Udało ci się, jeśli wyrzuciłeś 1 oczko,
Wyrok sądu zależy od rzutu kostką:
1 Zostałeś wychłostany i uwięziony* - patrz 2;
2: Zostałeś uwięziony - jedynym wyjściem w tej chwili jest wykupienie się lub ucieczka;
3: Grzywna. Płać 4 mz albo zostaniesz uwięziony:
4 Grzywna w wysokości 2 mz. Jeśli nie możesz zapłacić zostaniesz odstawiony do Bramy Miasta;
5: Uniewinniono Cię. Jesteś wolny;
6: Stwierdzono, że zostałeś niesłusznie aresztowany. Dostajesz 1 mz odszkodowania i jesteś wolny

*Czy w tym miejscu nie ma następnego bugu na planszy Miasta? Chodzi o to, że skoro zostałeś wychłostany, to powinno się tracić pkt. Wytrzymałości, bo w takiej formie nie różni się on wcale od pkt 2 i równie dobrze mozna było dać na planszy te punkty razem tj 1-2 ble ble ble, a nie rozbijać na dwa.
Jak to jest na oryginalnej planszy 2 ed Talismana? Może tłumacz znów dał ciała i opuścił coś tak jak przy Bramie Miasta?
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Obrazek



Obrazek

Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » środa 25 mar 2009, 18:07

Katiusha pisze:*Czy w tym miejscu nie ma następnego bugu na planszy Miasta? Chodzi o to, że skoro zostałeś wychłostany, to powinno się tracić pkt. Wytrzymałości, bo w takiej formie nie różni się on wcale od pkt 2 i równie dobrze mozna było dać na planszy te punkty razem tj 1-2 ble ble ble, a nie rozbijać na dwa.

Fakcznie, to chyba błąd.

W zasadzie to jedyna różnica jest w sformułowaniu w instrukcji: "odbyć wyrok" i "przyjąć wyrok". Czyli chyba w MM jest błąd.

Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Katiusha » środa 25 mar 2009, 18:12

Oczywiście tłumacz znowu dał d /cenzura . :doubt:
Z tego co się orientuje po tym wycinku z planszy 2ed Talismana to pkt Wyt powinniśmy stracić.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Obrazek



Obrazek


Wróć do „Kwestia Zasad (MM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość