Poruszanie się po Labiryncie Magów

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ
Hellhound [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Poruszanie się po Labiryncie Magów

Post autor: Hellhound »

Misiek pisze:W Labiryncie Magów z MM jest "wyrwa" dzięki której możesz skrócić wędrówkę.
Przyznam, że nie rozumiem o co chodzi z tym skracaniem sobie drogi. O ile przejście z Komnaty Wróżb do Skarbca jest proste, bo opisane na planszy i w instrukcji to o co chodzi z tymi skrótami w Sali Tortur i Komnacie Mroku?? Czy z sali tortur można przejść do Komnaty Magicznych formuł bez żadnych problemów? To samo z Komnatą Mroku. Instrukcja nic o tym nie mówi. Jeśli tak, to trochę to bez sensu. Niestety nie mam skanera ani aparatu żeby umieścić tu planszę co by trochę ułatwiło sprawę. Dzięki za pomoc.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Jest zapis że poruszamu się po spirali więc wygląda to tak

Lochy-Sala Tortur-Zbrojownia-Komnata Mroku

Jeśli zatrzymam się na Sali Tortur, to mogę wejść do Środkowego Kręgu do Komnaty Formuł (tu jedynie coś zyskam rzucając 1 w następnej Turze), a poruszając się już w Środkowym kręgu robię kółka, aż trafię na Komnatę Formuł.


Hellhound [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Dzięki, na to bym nie wpadł, że trzeba się zatrzymać na tych obszarach, żeby skorzystać ze skrótu. Czy to jest Twoja interpretacja czy gdzieś tak jest napisane? Czy to wynika z tego, że do Skarbca można przejść jak się stanie na Komnacie Wróżb i pokona Demona, więc analogicznie trzeba stanąć na np. Komnacie Tortur? Tylko, że tam nie trzeba nikogo obijać.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

To moje rozumienie tej zasady wynikające ze skromnego opisu w instrukcji. Główną zasadą jest że mamy poruszać się jak wskazówki zegara.


Awatar użytkownika
Miszon
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Miszon »

Dle mnie to było jasne i wynikało także z zapisu na planszy. Kończąc ruch w Komnacie Wróżb czytamy: "możesz stąd przejść do Skarbca lub kontynuować ruch przez Korytarz Książęcy" a potem jeszcze, że i tak, aby przejść trzeba pokonać Demona Labiryntu. Trudno sobie wyobrazić pokonywanie demona "w locie", w trakcie ruchu. Jasnym było dla mnie, że trzeba tam zakończyć ruch, aby spróbować skrótu i walki z nim.
Natomiast z Salą Tortur jest inna sprawa. Bo aby aby przejść do Komnaty Magów trzeba skończyć ruch na Komnacie Magicznych Formuł i jeśli ktoś wyrzuci za dużo, no to kręci się w kółko lądując np. w Komnacie Mroku. Ale też może wybrać Salę Tortur, co może być pewnym ułatwieniem (nie przenosi nas wtedy losowo nie wiadomo gdzie). Dlatego też tutaj dopuszczałem możliwość skrócenia sobie drogi.


http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce :-)
Swerad
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 9
Rejestracja: wtorek 23 maja 2017, 22:45
Płeć:

Re: Poruszanie się po Labiryncie Magów

Post autor: Swerad »

To chyba jednak zupełnie nie tak. W instrukcji jest napisane, że "(...) W przypadku instrukcji Komnaty Wróżb i Komnaty Magicznych Formuł (...) (Postać musi zatrzymać się w tych Komnatach, nawet jeśli liczba wyrzuconych oczek pozwalałaby jej na kontynuowanie ruchu i wykonanie instrukcji; dalsza wędrówka Postaci rozpoczyna się w następnej turze po wykonaniu instrukcji). Zatem nie jest tak jak twierdzi Miszon, że trzeba skończyć ruch w tych komnatach, żeby wykonać ich instrukcje. Nie można ich wręcz minąć i zawsze trzeba się tam zatrzymywać.

Nie ma żadnych podstaw, aby twierdzić, że zatrzymanie się w Sali Tortur daje możliwość przejścia do Komnaty Magicznych Formuł w Środkowym Kręgu. Widoczne na planszy przejście między tymi dwoma miejscami już chyba bardziej mogłoby prowadzić do interpretacji, że gracz ma możliwość swobodnego wyboru tej drogi. Jednak mając na uwadze, przytoczoną wyżej zasadę poruszania się po Labiryncie, wybór tej drogi oznaczałby zawsze zatrzymanie się w Komnacie Magicznych Formuł i natychmiastową możliwość przejścia do Komnaty Magów, więc każdy gracz wybierałby ten skrót, a istnienie przejścia ze Zbrojowni do Komnaty Mroku nie byłoby do niczego potrzebne - to dłuższa droga, a przecież chodzi o to, żeby jak najszybciej dotrzeć do Komnaty Magów.

Podsumowując - pytanie od Hellhound jest bardzo dobre, a odpowiedź na nie nie jest tak oczywista. Niestety powód, że w ogóle trzeba nad tym debatować jest taki, że twórcy gry nie dopracowali tego tematu, a jeśli tak, to zapomnieli to wyjaśnić w instrukcji do gry. Według mnie nie da się rozstrzygnąć jak korzystać z przejścia między Salą Tortur, a Komnatą Magicznych Formuł w oparciu o informacje i opisy dostępne w samej grze.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


ODPOWIEDZ