Strona 1 z 1

Tajemna Sakwa

: środa 10 wrz 2008, 14:41
autor: kurak
Witam!

To mój pierwszy post na tym forum. Ale nowicjuszem w świecie MM nie jestem :)

Mój problem dotyczy Tajemnej Sakwy, jej instrukcja brzmi:
W Sakwie możesz umieścić 1 Przedmiot. Przedmiot ten i Sakwę będziesz mógł utracić jedynie w wypadku użycia Zaklęcia "Pan Bogactwa" (Nikt nie może go zażądać jako okupu za przegraną walkę, nie stracisz go na Bagnach, etc.).
Teraz problem: czy jeśli wsadzę przedmiot do Sakwy to czy dalej mogę go używać? Czy jest on bezużyteczny do póki jest w Sakwie?
A jeśli nadal można go używać to co jeśli wsadzę do niej Bojowego Rumaka? (pomijając oczywiście kwestię logiki; w końcu można tam włożyć każdy przedmiot) Bo wtedy nie mógłbym stracić Rumaka a to daje nieśmiertelność właściwie!! nie licząc już tego, że Rumak pozawala na czas walki dodać Magię do Miecza!!!

Instrukcja Bojowego Rumaka:
Rumak znacznie zwiększa twoją skuteczność w walce. Oznacza to, że do punktów Miecza możesz dodać swoje punkty Magii. Jeżeli zostaniesz pokonany zginie tylko twój Rumak (odłóż jego Kartę), ty zaś nie utracisz 1 punktu Życia

Co o tym myślicie? Wg mnie najlepiej by było jakby przedmiot w Sakwie na czas pobytu w niej był bezużyteczny.

Dzięki!

: środa 10 wrz 2008, 15:28
autor: Rogo
Witamy na forum :)
Problem analogiczny jak w przypadku Ukrytej Kieszeni w MiM...

Oto link do sprawy:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1767

: środa 10 wrz 2008, 15:42
autor: kurak
Dzięki - jako że nigdy (do wczoraj - kumpel przyniósł MiMa) nie miałem styczności z MiMem to nie wpadłem na to żeby poszukać rozwiązania tego problemu w dziale o MiM. Poczytałem sobie i wydaje mi się, że najlepiej grać tak, że przedmiot w tej sakwie jest nieaktywny
Pozdro dl afanów MM :D

: środa 10 wrz 2008, 15:54
autor: Killah Bane
A według mnie powinien działać nawet w Sakwie, po co na siłę utrudniać sobie grę?

Nie wyobrażam sobie czegoś w stylu "Ok, to ja teraz wyjmuję Przedmiot z Sakwy i go używam, tak, a teraz chowam go z powrotem do Sakwy. Widzicie? Już jest w środku".

: środa 10 wrz 2008, 18:13
autor: Rogo
Na to jest rozwiązanie - przedmiot musi być ściśle określony czy jest w sakwie czy nie, a zmiana tego stanu może następować np. tylko na koniec tury ;>

: środa 10 wrz 2008, 21:22
autor: 7Tristan
Zgadzam się z Rogo. Śmiesznie by było umieścić np zbroję w sakwie ,a potem korzystać z niej żeby się bronić przed utratą wt.

: środa 10 wrz 2008, 21:42
autor: kurak
Wg mnie jednak trzeba utrudnić sobie życie i ustalić coś bo jak niby można mieć coś w sakwie i równocześnie na sobie? Dzięki za odzew

: środa 10 wrz 2008, 21:45
autor: 7Tristan
kurak pisze:Wg mnie jednak trzeba utrudnić sobie życie i ustalić coś bo jak niby można mieć coś w sakwie i równocześnie na sobie? Dzięki za odzew
Może utrudnić to za mocne sformułowanie - po prostu urealnić ;-)

: środa 10 wrz 2008, 22:02
autor: Mecenas
ten problem przypomina pokera... są jego różne wersje, zależnie gdzie i z kim się gra...
kieszeń z MiM działa lub nie jak jej gracze pozwolą! :-({|=
7Tristan pisze:Eh i znowu nic nie wnoszący post - to oczywiste ,że gra się tak jak sobie dany zespół graczy ustali ,ale tutaj dyskutujemy nad tym ,żeby ujednolicić zasady jeżeli jeszcze nie zauważyłeś...
to Twoje zdanie... każdy ma prawo się wypowiedzieć, nie jesteś wszechwiedzący

7Tristan pisze:Może utrudnić to za mocne sformułowanie - po prostu urealnić ;-)
nie będę złośliwy... no ale sam powiedz, co to wnosi? w sumie niewiele... takie jest moje zdanie
7Tristan pisze:ale tutaj dyskutujemy nad tym ,żeby ujednolicić zasady jeżeli jeszcze nie zauważyłeś...
nie zgadzam się z Tobą szanowny Panie! ponieważ "ujednolicić" to znaczy uwzględniający wszystkie zmiany - a to jest niemożliwe...
dalej.... "jednolity" czyli pozbawiony wszelakiej dalszej interpretacji w grze - a ja uważam, że takie "niedoróbki" nadają smaczek MiM, fajnie jest się "pospierać" z kumplami podczas gry o zasady, to w końcu gra towarzyska :-) ...
i dalej... jeśli już ustalimy tekst jednolity to jak masz zamiar egzekwować tę zasadę? wydasz nową instrukcję do gry? raczej nie!

: środa 10 wrz 2008, 22:16
autor: 7Tristan
kwintoaw pisze:ten problem przypomina pokera... są jego różne wersje, zależnie gdzie i z kim się gra...
kieszeń z MiM działa lub nie jak jej gracze pozwolą! :-({|=
Eh i znowu nic nie wnoszący post - to oczywiste ,że gra się tak jak sobie dany zespół graczy ustali ,ale tutaj dyskutujemy nad tym ,żeby ujednolicić zasady jeżeli jeszcze nie zauważyłeś...

EDIT

Co do tego wyżej: Może ujednolicić to nie trafione słowo ,ale widzę że brakuję Ci argumentów skoro zaczynasz czepiać się słówek, jak to mówią tonący brzytwy się chwyta.
Nikt nie ma zamiaru tego egzekwować ,każdy gra jak chcę ,ale jak myślisz po co założono dział zasady w którym się o nich dyskutuje? skoro gra się jak chce to po co w ogóle się pytać? Po prostu ludzie chcą wiedzieć jak grają inni i czasami weryfikują swoje poglądy.
W związku z powyższym tak jak napisałem wcześniej - Twój poprzedni post nic nie wniósł ,tylko stwierdził fakt powszechnie wiadomy.

Moją intencją nie jest ani Cię obrażać ,ani udowadniać że nie masz racji - jedynie o co proszę to zastanów się nad tym co napisałem. Jeżeli uznasz ,że nie mam racji to ok Twoja sprawa(ja już więcej nie napiszę). Jeżeli po zastanowieniu zgodzisz się ze mną to nie musisz tego obwieszczać ,zostaw to dla siebie i wyciągnij wnioski.

Pozdrawiam

: środa 10 wrz 2008, 23:27
autor: kurak
Co do tego utrudniania to ja tylko cytowałem kolegę Killah Bane a głównym celem tego mojego pytania było jak inni poza moim bratem i kumplami to widzą :) Teraz już wiem i utwierdzam sie w przekonaniu że w Sakwie przedmiot powinien być nie aktywny, ale wiadomo że każdy będzie grał tak jak grał - ja chciałem tylko Wasze zdanie poznać :)

: niedziela 05 paź 2008, 18:39
autor: Gieferg
Oczywiście, że przedmiot działa. Nie działałby tylko wtedy gdyby tak napisano na Sakwie - to jest zgodne z zasadami rozwiązanie, a jak ktoś chce grać wg swoich zasad to już jego sprawa.

: czwartek 05 lip 2012, 01:44
autor: Slonx
W instrukcji sakwy nie ma ani słowa o tym, że przedmiot w niej jest nieaktywny. Jest aktywny i koniec. Wiadomo, że czasem logice to zaprzecza (koń w sakwie), ale ja z reguły chowam do niej cenne magiczne przedmioty, które aż tak wielkie nie są, więc za bardzo się nie kłóci.
Niby dlaczego święty graal w sakwie ma być nieaktywny? Albo pierścień mocy?
A relikwiarz? Kryształ magów?
kurak pisze:Bo wtedy nie mógłbym stracić Rumaka a to daje nieśmiertelność właściwie!! nie licząc już tego, że Rumak pozawala na czas walki dodać Magię do Miecza!!!

Instrukcja Bojowego Rumaka:
Rumak znacznie zwiększa twoją skuteczność w walce. Oznacza to, że do punktów Miecza możesz dodać swoje punkty Magii. Jeżeli zostaniesz pokonany zginie tylko twój Rumak (odłóż jego Kartę), ty zaś nie utracisz 1 punktu Życia
Jak by nie było, nie ma tak dobrze. [-X Instrukcja na karcie jest w tym wypadku ( i większości przypadków) nadrzędna i do niej należy się zastosować.
To nie jest standardowa utrata przedmiotu, tylko utrata punktu życia, w tym wypadku zwierzęcia.