Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Tajemna Sakwa

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
kurak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 07 wrz 2008, 21:52
Lokalizacja: Kłaj
Płeć:

Tajemna Sakwa

Post autor: kurak » środa 10 wrz 2008, 14:41

Witam!

To mój pierwszy post na tym forum. Ale nowicjuszem w świecie MM nie jestem :)

Mój problem dotyczy Tajemnej Sakwy, jej instrukcja brzmi:
W Sakwie możesz umieścić 1 Przedmiot. Przedmiot ten i Sakwę będziesz mógł utracić jedynie w wypadku użycia Zaklęcia "Pan Bogactwa" (Nikt nie może go zażądać jako okupu za przegraną walkę, nie stracisz go na Bagnach, etc.).
Teraz problem: czy jeśli wsadzę przedmiot do Sakwy to czy dalej mogę go używać? Czy jest on bezużyteczny do póki jest w Sakwie?
A jeśli nadal można go używać to co jeśli wsadzę do niej Bojowego Rumaka? (pomijając oczywiście kwestię logiki; w końcu można tam włożyć każdy przedmiot) Bo wtedy nie mógłbym stracić Rumaka a to daje nieśmiertelność właściwie!! nie licząc już tego, że Rumak pozawala na czas walki dodać Magię do Miecza!!!

Instrukcja Bojowego Rumaka:
Rumak znacznie zwiększa twoją skuteczność w walce. Oznacza to, że do punktów Miecza możesz dodać swoje punkty Magii. Jeżeli zostaniesz pokonany zginie tylko twój Rumak (odłóż jego Kartę), ty zaś nie utracisz 1 punktu Życia

Co o tym myślicie? Wg mnie najlepiej by było jakby przedmiot w Sakwie na czas pobytu w niej był bezużyteczny.

Dzięki!
Ostatnio zmieniony środa 10 wrz 2008, 23:35 przez kurak, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » środa 10 wrz 2008, 15:28

Witamy na forum :)
Problem analogiczny jak w przypadku Ukrytej Kieszeni w MiM...

Oto link do sprawy:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=1767


Czas umierać.


kurak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 07 wrz 2008, 21:52
Lokalizacja: Kłaj
Płeć:

Post autor: kurak » środa 10 wrz 2008, 15:42

Dzięki - jako że nigdy (do wczoraj - kumpel przyniósł MiMa) nie miałem styczności z MiMem to nie wpadłem na to żeby poszukać rozwiązania tego problemu w dziale o MiM. Poczytałem sobie i wydaje mi się, że najlepiej grać tak, że przedmiot w tej sakwie jest nieaktywny
Pozdro dl afanów MM :D



Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Tatuaże
Trofea
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Killah Bane » środa 10 wrz 2008, 15:54

A według mnie powinien działać nawet w Sakwie, po co na siłę utrudniać sobie grę?

Nie wyobrażam sobie czegoś w stylu "Ok, to ja teraz wyjmuję Przedmiot z Sakwy i go używam, tak, a teraz chowam go z powrotem do Sakwy. Widzicie? Już jest w środku".



Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » środa 10 wrz 2008, 18:13

Na to jest rozwiązanie - przedmiot musi być ściśle określony czy jest w sakwie czy nie, a zmiana tego stanu może następować np. tylko na koniec tury ;>


Czas umierać.


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: 7Tristan » środa 10 wrz 2008, 21:22

Zgadzam się z Rogo. Śmiesznie by było umieścić np zbroję w sakwie ,a potem korzystać z niej żeby się bronić przed utratą wt.



kurak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 07 wrz 2008, 21:52
Lokalizacja: Kłaj
Płeć:

Post autor: kurak » środa 10 wrz 2008, 21:42

Wg mnie jednak trzeba utrudnić sobie życie i ustalić coś bo jak niby można mieć coś w sakwie i równocześnie na sobie? Dzięki za odzew



Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: 7Tristan » środa 10 wrz 2008, 21:45

kurak pisze:Wg mnie jednak trzeba utrudnić sobie życie i ustalić coś bo jak niby można mieć coś w sakwie i równocześnie na sobie? Dzięki za odzew
Może utrudnić to za mocne sformułowanie - po prostu urealnić ;-)



Mecenas
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 90
Rejestracja: poniedziałek 01 wrz 2008, 21:18

Post autor: Mecenas » środa 10 wrz 2008, 22:02

ten problem przypomina pokera... są jego różne wersje, zależnie gdzie i z kim się gra...
kieszeń z MiM działa lub nie jak jej gracze pozwolą! :-({|=
7Tristan pisze:Eh i znowu nic nie wnoszący post - to oczywiste ,że gra się tak jak sobie dany zespół graczy ustali ,ale tutaj dyskutujemy nad tym ,żeby ujednolicić zasady jeżeli jeszcze nie zauważyłeś...
to Twoje zdanie... każdy ma prawo się wypowiedzieć, nie jesteś wszechwiedzący

7Tristan pisze:Może utrudnić to za mocne sformułowanie - po prostu urealnić ;-)
nie będę złośliwy... no ale sam powiedz, co to wnosi? w sumie niewiele... takie jest moje zdanie
7Tristan pisze:ale tutaj dyskutujemy nad tym ,żeby ujednolicić zasady jeżeli jeszcze nie zauważyłeś...
nie zgadzam się z Tobą szanowny Panie! ponieważ "ujednolicić" to znaczy uwzględniający wszystkie zmiany - a to jest niemożliwe...
dalej.... "jednolity" czyli pozbawiony wszelakiej dalszej interpretacji w grze - a ja uważam, że takie "niedoróbki" nadają smaczek MiM, fajnie jest się "pospierać" z kumplami podczas gry o zasady, to w końcu gra towarzyska :-) ...
i dalej... jeśli już ustalimy tekst jednolity to jak masz zamiar egzekwować tę zasadę? wydasz nową instrukcję do gry? raczej nie!
Ostatnio zmieniony środa 10 wrz 2008, 23:37 przez Mecenas, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: 7Tristan » środa 10 wrz 2008, 22:16

kwintoaw pisze:ten problem przypomina pokera... są jego różne wersje, zależnie gdzie i z kim się gra...
kieszeń z MiM działa lub nie jak jej gracze pozwolą! :-({|=
Eh i znowu nic nie wnoszący post - to oczywiste ,że gra się tak jak sobie dany zespół graczy ustali ,ale tutaj dyskutujemy nad tym ,żeby ujednolicić zasady jeżeli jeszcze nie zauważyłeś...

EDIT

Co do tego wyżej: Może ujednolicić to nie trafione słowo ,ale widzę że brakuję Ci argumentów skoro zaczynasz czepiać się słówek, jak to mówią tonący brzytwy się chwyta.
Nikt nie ma zamiaru tego egzekwować ,każdy gra jak chcę ,ale jak myślisz po co założono dział zasady w którym się o nich dyskutuje? skoro gra się jak chce to po co w ogóle się pytać? Po prostu ludzie chcą wiedzieć jak grają inni i czasami weryfikują swoje poglądy.
W związku z powyższym tak jak napisałem wcześniej - Twój poprzedni post nic nie wniósł ,tylko stwierdził fakt powszechnie wiadomy.

Moją intencją nie jest ani Cię obrażać ,ani udowadniać że nie masz racji - jedynie o co proszę to zastanów się nad tym co napisałem. Jeżeli uznasz ,że nie mam racji to ok Twoja sprawa(ja już więcej nie napiszę). Jeżeli po zastanowieniu zgodzisz się ze mną to nie musisz tego obwieszczać ,zostaw to dla siebie i wyciągnij wnioski.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czwartek 11 wrz 2008, 07:40 przez 7Tristan, łącznie zmieniany 1 raz.



kurak [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 4
Rejestracja: niedziela 07 wrz 2008, 21:52
Lokalizacja: Kłaj
Płeć:

Post autor: kurak » środa 10 wrz 2008, 23:27

Co do tego utrudniania to ja tylko cytowałem kolegę Killah Bane a głównym celem tego mojego pytania było jak inni poza moim bratem i kumplami to widzą :) Teraz już wiem i utwierdzam sie w przekonaniu że w Sakwie przedmiot powinien być nie aktywny, ale wiadomo że każdy będzie grał tak jak grał - ja chciałem tylko Wasze zdanie poznać :)



Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1442
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Gieferg » niedziela 05 paź 2008, 18:39

Oczywiście, że przedmiot działa. Nie działałby tylko wtedy gdyby tak napisano na Sakwie - to jest zgodne z zasadami rozwiązanie, a jak ktoś chce grać wg swoich zasad to już jego sprawa.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje

Slonx
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 17:22
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: Slonx » czwartek 05 lip 2012, 01:44

W instrukcji sakwy nie ma ani słowa o tym, że przedmiot w niej jest nieaktywny. Jest aktywny i koniec. Wiadomo, że czasem logice to zaprzecza (koń w sakwie), ale ja z reguły chowam do niej cenne magiczne przedmioty, które aż tak wielkie nie są, więc za bardzo się nie kłóci.
Niby dlaczego święty graal w sakwie ma być nieaktywny? Albo pierścień mocy?
A relikwiarz? Kryształ magów?
kurak pisze:Bo wtedy nie mógłbym stracić Rumaka a to daje nieśmiertelność właściwie!! nie licząc już tego, że Rumak pozawala na czas walki dodać Magię do Miecza!!!

Instrukcja Bojowego Rumaka:
Rumak znacznie zwiększa twoją skuteczność w walce. Oznacza to, że do punktów Miecza możesz dodać swoje punkty Magii. Jeżeli zostaniesz pokonany zginie tylko twój Rumak (odłóż jego Kartę), ty zaś nie utracisz 1 punktu Życia
Jak by nie było, nie ma tak dobrze. [-X Instrukcja na karcie jest w tym wypadku ( i większości przypadków) nadrzędna i do niej należy się zastosować.
To nie jest standardowa utrata przedmiotu, tylko utrata punktu życia, w tym wypadku zwierzęcia.


...Ale czy nie przyjemnie być okrutnym?

ODPOWIEDZ