Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Pytanie o Jasnowidza

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
paawelbula1 [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 10 sty 2008, 04:38
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 34

Pytanie o Jasnowidza

Post autor: paawelbula1 » niedziela 27 sty 2008, 23:25

Mam pytanie co do Jasnowidza oraz innych postaci, które mogą brać o 1 kartę więcej podczas badania obszaru.

Co zrobić z tą jedną dodatkową karta czy odłożyć ją na stos zużytych czy na stos kart do wykorzystania??

Niestety nie mogę tego znaleść w instrukcji.

Z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony czwartek 31 sty 2008, 21:09 przez paawelbula1, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 31
Kontakt:

Post autor: Emil » niedziela 27 sty 2008, 23:59

na stos kart zużytych. - znaczy się ja tak przynajmniej gram ale nie pamiętam czy gdzieś w instrukcji tak jest napisane
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 sty 2008, 00:01 przez Emil, łącznie zmieniany 1 raz.


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/

Awatar użytkownika
Smok
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek 12 lut 2007, 11:39
Lokalizacja: Kraśnik
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Smok » poniedziałek 28 sty 2008, 00:00

moim zdaniem na stos kart do wykorzystania... to jest jasnowidz - on powinien wiedzieć co gdzie i kiedy, nie?


Obrazek

Awatar użytkownika
paawelbula1 [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 10 sty 2008, 04:38
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: paawelbula1 » poniedziałek 28 sty 2008, 00:21

Smok pisze:moim zdaniem na stos kart do wykorzystania... to jest jasnowidz - on powinien wiedzieć co gdzie i kiedy, nie?
W moim przypadku grałem odkładając te karty na stos kart zużytych. jednak nie jestem do tego rozwiązania zbytnio przekonany.
Powody:
1. Większość odrzuconych kart to kart wrogów wiec około 1/3 walk jest eliminowana przez odrzucenie tych kart przez jasnowidza ](*,)
2. Czasem eliminowane są ciekawe spotkania itd.

Więc jestem skłonny przychylić się do twojego zdania.



Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 31
Kontakt:

Post autor: Emil » poniedziałek 28 sty 2008, 00:39

Wiesz jasnowidz to i tak przepakowana postać więc zazwyczaj jak gramy ktoś kto go wybiera wie że zostanie zabity przez to że odpływa przez niego większość kart ;) właściwie to ostatnimi czasy wyeliminowaliśmy postać jasnowidza z MiMa.


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/

Awatar użytkownika
paawelbula1 [Autor tematu]
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 10 sty 2008, 04:38
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: paawelbula1 » poniedziałek 28 sty 2008, 02:57

sytuacja:
jasnowidz wyciągną 2 kart 1SzZ i wilkołak siła 10 bierze 1 SzZ
w następnej kolejce przeciwnik z pewnych przyczyn nie ciągnie karty zdarzenia
kolejna tura jasnowidz bierze dwie jedna to wilkołak druga demon
Nie ma wyjścia musi stoczyć walkę ......

W takim układzie jasnowidz nie eliminuje kart silniejszych wrogów czasami sam musi się z nimi zmierzyć ( dlaczego czasem ?? jasnowidz to dobra postać, ma z tego tytułu profity :-p )

Właśnie skończyłem grać w taki sposób i o dziwo wiele razy musiałem stoczyć walki bądź wziąść kary których nie chciałem.

Wydaje mi się że taka metoda jest bardziej racjonalna niż odkładanie "złych" kart przez jasnowidza na stos kart zużytych.



Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith » czwartek 31 sty 2008, 19:39

Ja gram tak, że odklada sie na stos kart zużytych. Gdyby ponownie nalezalo wtasowac karte napewno cos by o tym napisali na karcie. Zwykle odrzuć znaczy po prostu odłóż na stos kart zużytych.



Awatar użytkownika
speedy
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 41
Rejestracja: czwartek 30 kwie 2009, 09:31
Lokalizacja: Krakow
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: speedy » czwartek 30 kwie 2009, 12:20

to jest chyba rzecz ktora mnie najbardziej trapi.
ostatnio gralismy w MM SE i kolega wybral postac Olbrzyma. O ile dobrze pamietam, postac ta (poniewaz na wszystko patrzy z gory) moze wziac o jedna karte zdarzen wiecej i wybrac dla niej korzystniejsze. i teraz, gdyby te karty mialy leciec na stos zuzytych (podejrzewam ze to bylo w zamysle systemu, ale z drugiej strony nie przemyslane, choc nie przysparzajace w tym przypadku problemow - karty maja ladowac do zuzytych i nie ma sie nad czym zastanawiac):
- spotkania: nie rzadko spotkanie dotyczy wszystkich uczestnikow gry, badz tych wedrujacych na danej krainie. i co, miala byc sniezyca, ale olbrzym ja zobaczyl i nagle jej nie ma? a moze zobaczyl, i nie dotyka jego, a tylko pozostale postacie? tylko jak by sie mial przed nia uchronic? no dobrze, moze dlatego ze jest ogromny ;)
- wrog: to jeszcze zrozumiem ze widzi wrogow wczesniej z gory i ich pomija jesli chce. ale takie karty moim zdaniem powinny np pozostawac na tych obszarach, a nie byc wogole eliminowane, bo tak jak bylo wczesniej zauwazone, zaczynaja znikac karty wrogow i robi sie nieciekawie.
- nieznajomy: bywa ze nieznajomy swiadczy jakies uslugi do konca rozgrywki. i co, taki olbrzym go np zjada, zeby inni nie mogli czerpac jakichs korzysci (np uzdrawianie)?
- przedmiot: jak w morde strzelil, powinien pozostac na tym obszarze, tak jak ma to miejsce w przypadku gdy postac nie moze nosic wiecej przedmiotow. ale nie, olbrzym pewnie ten przedmiot zjada ;)
- miejsce: a to Ci tez ciekawostka. mialo byc miejsce do konca rozgrywki, ale przyszedl olbrzym, nadepnal, no i sie zepsulo.

W przypadku jasnowidza, gramy tak, ze karty wracaja na stos ciagnietych, i jasnowidz wie co sie stanie.
W przypadku olbrzyma, karty ktore odrzucil, pozostaja na tym obszarze. mogly by byc nawet pozostawiane jako nieodkryte (inni gracze nie wiedza co one zawieraja), i to chyba bylby niezly pomysl. problem pojawia sie w przypadku spotkania, jak np sniezyca. taki przypadek powinien byc moim zdaniem wykonany odrazu. przynajmniej tak nakazuje logika.


Fanatyk MM (za jego mroczny klimat) od polowy lat 90-tych. Kolekcja:
* Magiczny Miecz + Jaskinia + Grod + Labirynt Magow + Krypta Upiorow + Magia
* Magia i Miecz + Jaskinia + Miasto + Podziemia + Smoki
* Talisman: Magia i Miecz 4.5
* Magiczny Miecz SE

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » czwartek 30 kwie 2009, 12:51

Jest prosta odpowiedź na stawiane przez Ciebie pytania odnośnie Olbrzyma. MM to gra planszowa i kieruje się swoimi zasadami, nie należy za bardzo kierować się logiką bo wtedy pojawiają się właśnie takie wątpliwości. W instrukcji czy na karcie napisano coś to tak trzeba grać... niestety, ale to mniejsze zło.



Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Katiusha » czwartek 30 kwie 2009, 12:52

speedy, zbanuj Olbrzyma i po kłopocie. ;)


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny. Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » czwartek 30 kwie 2009, 22:54

speedy, trochę to nie tak działa jak piszesz - olbrzym wybiera karty tylko podczas ich ciągnięcia, tj. jeśli trafi na obszar gdzie nie leżą karty to ciągnie o 1 więcej. Jeśli trafi na obszar, gdzie ciągnie się 1 kartę i karta już tam leży musi się do niej dostosować i nie dobiera kolejnej. Podobnie z Jasnowidzem.
Nie wiem też jaki problem stanowi dla was odrzucanie kart na stos zużytych. Przecież do pieca nie idą. Wszystkie karty w rozgrywce i tak na ogół nie zostają wykorzystane, a jeśli nawet to się tasuje zużyte i gra dalej. W końcu się przecież pojawią.
Katiusha pisze:zbanuj Olbrzyma i po kłopocie
Ja z Olbrzymem i Jasnowidzem tez staram sie nie grać, bo to jak na kodach :P



Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » czwartek 30 kwie 2009, 23:21

Isztwan, ale speedy miał na myśli to, że idzie sobie olbrzym i widzi wszystko z góry, z daleka. I widzi śnieżycę, która okryje całą okolicę, ale może ją odrzucić, bo widzi też jakiś przedmiot (i tą kartę wybiera). Ale skoro taka śnieżyca okryje całą okolicę, to czemu się ją odrzuca?!


Czas umierać.


Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3361
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Misiek » piątek 01 maja 2009, 00:02

Zobaczył śniegowe chmury na horyzoncie i postanowił przejść inną drogą, a tam na nieuczęszczanym zazwyczaj szlaku odnalazł to co inni omijali.




Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » piątek 01 maja 2009, 00:15

Rogo, nie miałem tego na myśli pisząc posta.
Chodziło mi o to:
speedy pisze:- nieznajomy: bywa ze nieznajomy swiadczy jakies uslugi do konca rozgrywki. i co, taki olbrzym go np zjada, zeby inni nie mogli czerpac jakichs korzysci (np uzdrawianie)?
- przedmiot: jak w morde strzelil, powinien pozostac na tym obszarze, tak jak ma to miejsce w przypadku gdy postac nie moze nosic wiecej przedmiotow. ale nie, olbrzym pewnie ten przedmiot zjada ;)
- miejsce: a to Ci tez ciekawostka. mialo byc miejsce do konca rozgrywki, ale przyszedl olbrzym, nadepnal, no i sie zepsulo.
A rozważania dotyczące tego, dlaczego olbrzym może zignorować śnieżycę to już taki logiczny chochlik, których w MiM i MM jest całe setki :)



Awatar użytkownika
speedy
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 41
Rejestracja: czwartek 30 kwie 2009, 09:31
Lokalizacja: Krakow
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: speedy » piątek 01 maja 2009, 11:50

Isztwan pisze:Rogo, nie miałem tego na myśli pisząc posta.
Chodziło mi o to:
speedy pisze:- nieznajomy: bywa ze nieznajomy swiadczy jakies uslugi do konca rozgrywki. i co, taki olbrzym go np zjada, zeby inni nie mogli czerpac jakichs korzysci (np uzdrawianie)?
- przedmiot: jak w morde strzelil, powinien pozostac na tym obszarze, tak jak ma to miejsce w przypadku gdy postac nie moze nosic wiecej przedmiotow. ale nie, olbrzym pewnie ten przedmiot zjada ;)
- miejsce: a to Ci tez ciekawostka. mialo byc miejsce do konca rozgrywki, ale przyszedl olbrzym, nadepnal, no i sie zepsulo.
A rozważania dotyczące tego, dlaczego olbrzym może zignorować śnieżycę to już taki logiczny chochlik, których w MiM i MM jest całe setki :)
moze nie do konca sprecyzowalem, ale mialem na mysli ze takie karty wyciaga, a nie leza juz na obszarze na ktory trafil.
z drugiej jednak strony, motyw z lezacymi juz kartami tez moze byc zastanawiajacy, bo karty ze stosu moze widziec z gory, ale te ktore juz znajduja sie na planszy staly sie dla niego zaskoczeniem?


Fanatyk MM (za jego mroczny klimat) od polowy lat 90-tych. Kolekcja:
* Magiczny Miecz + Jaskinia + Grod + Labirynt Magow + Krypta Upiorow + Magia
* Magia i Miecz + Jaskinia + Miasto + Podziemia + Smoki
* Talisman: Magia i Miecz 4.5
* Magiczny Miecz SE

Slonx
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 17:22
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: Slonx » środa 04 lip 2012, 19:43

My zawsze graliśmy tak, że kartę "odrzuconą", kładliśmy na obszarze, na którym została wyciągnięta, zakrytą, koszulką do góry. Następna postać, która tu trafiła (także olbrzym, astrolog, jasnowidz) musiał ją rozpatrzyć normalnie. "Jasnowidze" i tak wiedziały, co tu się znajduje, inni gracze nie i tu był cały smaczek. Raz celowo odrzuciłem świętego gralla, a wybrałem walkę z lodowym trollem, żeby sprawdzić, jaki to wywoła efekt u innych. Każdy się oczywiście bał i tak sobie leżał ten cenny magiczny przedmiot, dopóki po trzech turach tam nie trafiłem ponownie.
W końcu dotarło do nich, że mogę odrzucać jakieś przedmioty (bywa, że tak robię) bo nie są mi potrzebne, że mogę wybrać celowo walkę z niezbyt silnym wrogiem, żeby się dopakować etc.
Takie rozwiązanie chyba jest najlepsze, a w każdym razie, mnie się najbardziej podobało.


...Ale czy nie przyjemnie być okrutnym?

Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 654
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 26
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER » poniedziałek 09 lip 2012, 18:37

Bardzo ciekawy pomysł, może wnieść wiele zamętu :) Choć chyba na doświadczonych graczy to nie działa :P


Obrazek
Obrazek

Slonx
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 17:22
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: Slonx » poniedziałek 16 lip 2012, 01:36

SPIDIvonMARDER pisze:Bardzo ciekawy pomysł, może wnieść wiele zamętu :) Choć chyba na doświadczonych graczy to nie działa :P
Działa, działa :mrgreen:
Zależy, jak trafisz moment. Jak pozostali mają mało punktów życia, to mało który zaryzykuje.


...Ale czy nie przyjemnie być okrutnym?

Awatar użytkownika
afrokalipsa
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: wtorek 26 paź 2010, 13:34
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: afrokalipsa » piątek 19 lip 2013, 22:00

hmmm.. godne uwagi z tym odkładaniem koszulkami do góry. A co powiecie na takie rozwiązanie: "jeżeli w rzucie o ruch wyrzucisz wynik nieparzysty i badasz obszar gdzie wyciąga się kartę to możesz wziąć o jedną więcej a drugą wtasuj z powrotem do talii" ?



Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 522
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: nick » wtorek 23 lip 2013, 08:21

Nie wiem czy takie akurat rozwiazanie jest najlepsze, faktem jednak jest, ze Postać Jasnowidza jest do zdecydowanej poprawki bo na tą chwilę jest po prostu niegrywalna i przeze mnie osobiście usuwana z talii przed grą (tak samo jak Czarodziej).


asd

ODPOWIEDZ