Strona 1 z 2

Poruszanie się po Grodzie

: środa 01 sie 2007, 18:23
autor: chimerian
Witam. Mam prośbę. Mógłby mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak poruszać się po Grodzie ? W instrukcji raczej słabo jest opisany ten aspekt gry. A strzałki umieszczone na planszy Grodu są bardzo mylące. Z góry dzięki za pomoc :)

: sobota 09 lut 2008, 15:06
autor: lukash15
chciałbym odświeżyć temat bo tez mnie to interesuje.

ja z kumplami dorysowaliśmy strzałki i chodzimy wg nich

: sobota 09 lut 2008, 15:48
autor: Isztwan
chimerian pisze:A strzałki umieszczone na planszy Grodu są bardzo mylące.
:-k Strzałki jak strzałki. Pokazują z jakiej ulicy da się wejść do konkretnego budynku i nie ma dla mnie nic mylącego w tym temacie. Ciekawsze jest natomiast zagadnienie kolejności poruszania sie po ulicach, w szczególności w w stronę przeciwną do wskazówek zegara, zaczynając od Placu solnego. Za cholerę nie jestem pewien jak po kolei się te ulice układają.
Jeśli ktoś mógłby zeskanować plansze Grodu i ją tu umieścić bardzo by to pomogło - wtedy może każdy narysowałby mniej więcej jak się porusza i doszlibyśmy do jakiegoś wspólnego wniosku.

Edit:
No dobra sam juz wstawiłem O:)

Obrazek

Narysowałem strzałki tak jak ja chodzę. Oczywiście w dowolnym momencie można przerwać ruch i wejść na niebieskie pole (z wyłączeniem Placu solnego) zgodnie z kierunkiem czarnych strzałek ale ja nie o tym...
W tym wszystkim mam właściwie tylko jedną wątpliwość: czy z Placu solnego można przedostać się bezpośrednio na Most lekkoduchów (bo właściwie jest blisko)a jeśli tak to czy powinno być możliwe przejście na Ulicę krzykliwych mądrali? Ja już przyzwyczaiłem sie tak jak na załączonym obrazku ale za to, że jest to poprawny sposób poruszania się ręki bym sobie obciąć nie dał.

: sobota 09 lut 2008, 17:01
autor: mriswith
Ja chodzę tak samo jak Isztwan, choć nie jestem pewien czy to dobrze.

: sobota 09 lut 2008, 17:46
autor: Emil
Ja po grodzie chodzę praktycznie tak jak na rysunku tylko jeden wyjątek z zaułku gadułów najpierw idę na most cechowy a później na most lekkoduchów i oczywiście na odwrót. Nie wiem czy to jest dobrze ale tak przyjęliśmy z kumplami że tak chodzimy.

: poniedziałek 16 cze 2008, 13:30
autor: ocd
Witam serdecznie! {very first post :D}

pytanie: osobna plansza Grodu zawsze była dołączana do MM...? bo ja jej nie mam 8-[

: poniedziałek 16 cze 2008, 16:30
autor: Killah Bane
ocd pisze:
pytanie: osobna plansza Grodu zawsze była dołączana do MM...? bo ja jej nie mam 8-[
Witam. "Gród" to osobny dodatek, nie jest integralną częścią pudełka z napisem "Magiczny Miecz."

Wyjście z grodu

: poniedziałek 12 lip 2010, 20:06
autor: Wiktor
W jaki sposób traktujecie wychodzenie z grodu, czy:
a) ruch musi zakończyć się na polu Wrót
b) ruch musi zakończyć się na polu Placu Solnego
I wreszcie - czy ruch musi zakończyć się na jednym z tych pól, czy aby wyjść można przystanąć, np. wyrzucam na Ulicy Krzykliwych Mądrali 3 oczka a chcę wyjść z grodu. Musiałbym wyrzucić 2 oczka by zakończyć ruch na obszarze Wrót, więc "zbaczam" z drogi. Czy gracie w ten sposób?

: wtorek 13 lip 2010, 07:07
autor: nick
W sumie nie wiem. Z Grodu wychodze przewaznie przez Przeprawe, zeby sie do srodkowego kregu dostac i napierac na Magiczne Wrota ; > Na logike chyba przez Wrota powinno sie wychodzic.

Re: Wyjście z grodu

: wtorek 13 lip 2010, 13:11
autor: Hellhound
Wiktor pisze:W jaki sposób traktujecie wychodzenie z grodu, czy:
a) ruch musi zakończyć się na polu Wrót
b) ruch musi zakończyć się na polu Placu Solnego
I wreszcie - czy ruch musi zakończyć się na jednym z tych pól, czy aby wyjść można przystanąć, np. wyrzucam na Ulicy Krzykliwych Mądrali 3 oczka a chcę wyjść z grodu. Musiałbym wyrzucić 2 oczka by zakończyć ruch na obszarze Wrót, więc "zbaczam" z drogi. Czy gracie w ten sposób?
Wrota traktowane są jako obszar Grodu z planszy głównej. Jeśli zakończysz na nich ruch to możesz przenieść się na ten obszar, jeśli wyrzucisz więcej możesz kontynuować ruch po planszy głównej. Nie trzeba wyrzucić kostką "na styk" żeby stanąć akurat na wrotach.

: sobota 14 sie 2010, 17:59
autor: Wiktor
Ostatnio gdy graliśmy wynikła kwestia

z jakiego pola należy zaczynać ruch po wyjściu z Wieży ?

Wzorem MiMa Postać zaczynała ruch z Zamku Królewskiego, jednak czy w MM jest to jakoś uregulowane?

: sobota 14 sie 2010, 19:14
autor: Hellhound
Wiktor pisze:Wzorem MiMa Postać zaczynała ruch z Zamku Królewskiego
Zdaje mi się, że w MiM też nie jest to określone.

: sobota 14 sie 2010, 22:19
autor: Wiktor
Rzadko gram w MiM i nie wiem jak traktuje czy w jakiś sposób reguluje to instrukcja. Chyba tak jak piszesz, nie jest to określone.
Ale z planszy Miasta wynika, że ruch powinien zacząć się z Zamku lub ulicy przed zamkiem, wszak więzienie w MiMie jest wyraźnie połączone z Zamkiem jako jeden budynek.
W MM tak nie ma, Wieża stoi gdzieś jakby z fosą i trudno określić skąd zaczynać.

Hellhound, poczekajmy aż inni się wypowiedzą, wszak to ty zaproponowałeś by ruch był z Zamku Książęcego (nie "Królewskiego", w poprzednim poście pomyliłem się).

: sobota 14 sie 2010, 23:06
autor: Misiek
Nie można przechodzić z Wieży do Zamku, ponieważ instrukcja zabrania przemieszczania się między polami opisowymi. Wychodzi się na ulicę, jak z każdego budynku, trzeba chyba linijką zmierzyć który opis ulicy jest najbliższy wieży :mrgreen:

: środa 18 sie 2010, 22:26
autor: Wiktor
Według pomiarów wychodziłoby na to, że Zaułek Wydrwigroszów jest najbliżej pola opisowego wieży :)
Tylko z rysunku to nijak nie wynika. Postać przechodzi przez te chaszcze za świątynią? A może łódką przepływa sobie po fosie...

: czwartek 19 sie 2010, 00:13
autor: Comodo
Sfrustrowana straż wykopuje zwolnionego na pysk przez haberdzie :)

: niedziela 13 sty 2013, 12:46
autor: artex121
Witam,
Wczoraj graliśmy ze znajomymi na planszy "Grodu" i mam pytanie, które mnie nurtuje a mianowicie. Czy gdy chcę wejść na 'niebieskie pole' to muszę zatrzymać się na obszarze, od którego wychodzą czarne strzałeczki do danego miejsca? Na przykład: chcę wejsć do gildii kupców - czy muszę zakończyć swój ruch na Zaułku Wyrwigroszów i wtedy sobie spokojnie przejść bez rzutu kostką do Gildii (ciągnąc uprzednio kartę na zaułku) czy po prostu mogę wejść od razu do Gildii bez badania 'Zaułku'. Uff ależ namodziłem, mam nadzieję, że ktoś zrozumie co mam na myśli :F

: niedziela 13 sty 2013, 17:03
autor: Mały Nemo
Obawiam się, iż sam autor planszy Grodu nie był tak na 100% pewny jak Postacie mają się tam poruszać - dlatego też plansza Grodu jest taka nieczytelna.

: niedziela 13 sty 2013, 18:10
autor: Hellhound
Według mnie musisz mieć o 1 oczko więcej, czyli tyle żeby stanąć na obszarze ze strzałką plus 1 żeby wejść do budynku. Tak było w MiM jeśli się nie mylę. Nie ma o tym nic w instrukcji? Nie mam jej akurat pod ręką.

: niedziela 13 sty 2013, 21:58
autor: Pedro
Witam. O ile się nie mylę nic takiego w instrukcji nie ma... Choć może jest, ale jestem zmęczony po wośpie :D My z bratem gramy tak jak to zostało powiedziane już wcześniej, jeśli chcemy wejść np do świątyni lub medyka lub innych trzeba mieć taką ilość oczek aby stanąć na tym polu lub więcej oczek.

: niedziela 13 sty 2013, 22:36
autor: Hellhound
Pedro pisze:(...) lub więcej oczek.
Za łatwo.

: poniedziałek 14 sty 2013, 21:21
autor: artex121
Ok. Dzięki za szybka odp. Czyli mam rozumieć, ze nie trzeba wykonywać poleceń obszaru, z którego wchodzę na 'niebieskie pole'?

: wtorek 15 sty 2013, 20:10
autor: Hellhound
Nie, tylko instrukcje miejsca do którego wchodzisz.

: wtorek 15 sty 2013, 22:09
autor: artex121
Oks :) Jeszcze jedno pytanie (sorry, że tak męczę). Gdy postać stanie na obszarze 'Grodu' na planszy podstawowej może wykonać polecenia z tegoż pola na planszy podstawowej? Czy po prostu to pole zmienia się w 'Wejście do Grodu'?

: wtorek 15 sty 2013, 22:13
autor: Mały Nemo
W MiMie zmieniało się na "Wejście". Myślę, że podobnie jest w MM, zwłaszcza iż chyba kilka ze sklepów powtarzają się na planszy.