Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Poruszanie się po Grodzie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
chimerian [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: wtorek 31 lip 2007, 14:09
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Poruszanie się po Grodzie

Post autor: chimerian » środa 01 sie 2007, 18:23

Witam. Mam prośbę. Mógłby mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak poruszać się po Grodzie ? W instrukcji raczej słabo jest opisany ten aspekt gry. A strzałki umieszczone na planszy Grodu są bardzo mylące. Z góry dzięki za pomoc :)



lukash15
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: środa 09 maja 2007, 21:51
Lokalizacja: Zdzieszowice
Płeć:

Post autor: lukash15 » sobota 09 lut 2008, 15:06

chciałbym odświeżyć temat bo tez mnie to interesuje.

ja z kumplami dorysowaliśmy strzałki i chodzimy wg nich



Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » sobota 09 lut 2008, 15:48

chimerian pisze:A strzałki umieszczone na planszy Grodu są bardzo mylące.
:-k Strzałki jak strzałki. Pokazują z jakiej ulicy da się wejść do konkretnego budynku i nie ma dla mnie nic mylącego w tym temacie. Ciekawsze jest natomiast zagadnienie kolejności poruszania sie po ulicach, w szczególności w w stronę przeciwną do wskazówek zegara, zaczynając od Placu solnego. Za cholerę nie jestem pewien jak po kolei się te ulice układają.
Jeśli ktoś mógłby zeskanować plansze Grodu i ją tu umieścić bardzo by to pomogło - wtedy może każdy narysowałby mniej więcej jak się porusza i doszlibyśmy do jakiegoś wspólnego wniosku.

Edit:
No dobra sam juz wstawiłem O:)

Obrazek

Narysowałem strzałki tak jak ja chodzę. Oczywiście w dowolnym momencie można przerwać ruch i wejść na niebieskie pole (z wyłączeniem Placu solnego) zgodnie z kierunkiem czarnych strzałek ale ja nie o tym...
W tym wszystkim mam właściwie tylko jedną wątpliwość: czy z Placu solnego można przedostać się bezpośrednio na Most lekkoduchów (bo właściwie jest blisko)a jeśli tak to czy powinno być możliwe przejście na Ulicę krzykliwych mądrali? Ja już przyzwyczaiłem sie tak jak na załączonym obrazku ale za to, że jest to poprawny sposób poruszania się ręki bym sobie obciąć nie dał.



Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith » sobota 09 lut 2008, 17:01

Ja chodzę tak samo jak Isztwan, choć nie jestem pewien czy to dobrze.



Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 31
Kontakt:

Post autor: Emil » sobota 09 lut 2008, 17:46

Ja po grodzie chodzę praktycznie tak jak na rysunku tylko jeden wyjątek z zaułku gadułów najpierw idę na most cechowy a później na most lekkoduchów i oczywiście na odwrót. Nie wiem czy to jest dobrze ale tak przyjęliśmy z kumplami że tak chodzimy.


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/

ocd
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 15:21
Lokalizacja: Kraków/Czeladź
Płeć:
Wiek: 27

Post autor: ocd » poniedziałek 16 cze 2008, 13:30

Witam serdecznie! {very first post :D}

pytanie: osobna plansza Grodu zawsze była dołączana do MM...? bo ja jej nie mam 8-[



Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Tatuaże
Trofea
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 31

Post autor: Killah Bane » poniedziałek 16 cze 2008, 16:30

ocd pisze:
pytanie: osobna plansza Grodu zawsze była dołączana do MM...? bo ja jej nie mam 8-[
Witam. "Gród" to osobny dodatek, nie jest integralną częścią pudełka z napisem "Magiczny Miecz."



Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1303
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Wyjście z grodu

Post autor: Wiktor » poniedziałek 12 lip 2010, 20:06

W jaki sposób traktujecie wychodzenie z grodu, czy:
a) ruch musi zakończyć się na polu Wrót
b) ruch musi zakończyć się na polu Placu Solnego
I wreszcie - czy ruch musi zakończyć się na jednym z tych pól, czy aby wyjść można przystanąć, np. wyrzucam na Ulicy Krzykliwych Mądrali 3 oczka a chcę wyjść z grodu. Musiałbym wyrzucić 2 oczka by zakończyć ruch na obszarze Wrót, więc "zbaczam" z drogi. Czy gracie w ten sposób?




Awatar użytkownika
nick
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza
ZunTzu - Magiczny Miecz
Posty: 520
Rejestracja: wtorek 01 cze 2010, 14:34
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: nick » wtorek 13 lip 2010, 07:07

W sumie nie wiem. Z Grodu wychodze przewaznie przez Przeprawe, zeby sie do srodkowego kregu dostac i napierac na Magiczne Wrota ; > Na logike chyba przez Wrota powinno sie wychodzic.


asd

Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Re: Wyjście z grodu

Post autor: Hellhound » wtorek 13 lip 2010, 13:11

Wiktor pisze:W jaki sposób traktujecie wychodzenie z grodu, czy:
a) ruch musi zakończyć się na polu Wrót
b) ruch musi zakończyć się na polu Placu Solnego
I wreszcie - czy ruch musi zakończyć się na jednym z tych pól, czy aby wyjść można przystanąć, np. wyrzucam na Ulicy Krzykliwych Mądrali 3 oczka a chcę wyjść z grodu. Musiałbym wyrzucić 2 oczka by zakończyć ruch na obszarze Wrót, więc "zbaczam" z drogi. Czy gracie w ten sposób?
Wrota traktowane są jako obszar Grodu z planszy głównej. Jeśli zakończysz na nich ruch to możesz przenieść się na ten obszar, jeśli wyrzucisz więcej możesz kontynuować ruch po planszy głównej. Nie trzeba wyrzucić kostką "na styk" żeby stanąć akurat na wrotach.



Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1303
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Wiktor » sobota 14 sie 2010, 17:59

Ostatnio gdy graliśmy wynikła kwestia

z jakiego pola należy zaczynać ruch po wyjściu z Wieży ?

Wzorem MiMa Postać zaczynała ruch z Zamku Królewskiego, jednak czy w MM jest to jakoś uregulowane?




Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » sobota 14 sie 2010, 19:14

Wiktor pisze:Wzorem MiMa Postać zaczynała ruch z Zamku Królewskiego
Zdaje mi się, że w MiM też nie jest to określone.



Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1303
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Wiktor » sobota 14 sie 2010, 22:19

Rzadko gram w MiM i nie wiem jak traktuje czy w jakiś sposób reguluje to instrukcja. Chyba tak jak piszesz, nie jest to określone.
Ale z planszy Miasta wynika, że ruch powinien zacząć się z Zamku lub ulicy przed zamkiem, wszak więzienie w MiMie jest wyraźnie połączone z Zamkiem jako jeden budynek.
W MM tak nie ma, Wieża stoi gdzieś jakby z fosą i trudno określić skąd zaczynać.

Hellhound, poczekajmy aż inni się wypowiedzą, wszak to ty zaproponowałeś by ruch był z Zamku Książęcego (nie "Królewskiego", w poprzednim poście pomyliłem się).




Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3355
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: Misiek » sobota 14 sie 2010, 23:06

Nie można przechodzić z Wieży do Zamku, ponieważ instrukcja zabrania przemieszczania się między polami opisowymi. Wychodzi się na ulicę, jak z każdego budynku, trzeba chyba linijką zmierzyć który opis ulicy jest najbliższy wieży :mrgreen:




Awatar użytkownika
Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
#Moderator: Wiktor
Uczestnik Zjazdów
Posty: 1303
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Wiktor » środa 18 sie 2010, 22:26

Według pomiarów wychodziłoby na to, że Zaułek Wydrwigroszów jest najbliżej pola opisowego wieży :)
Tylko z rysunku to nijak nie wynika. Postać przechodzi przez te chaszcze za świątynią? A może łódką przepływa sobie po fosie...




Awatar użytkownika
Comodo
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza podstawowa
Posty: 225
Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Comodo » czwartek 19 sie 2010, 00:13

Sfrustrowana straż wykopuje zwolnionego na pysk przez haberdzie :)



artex121
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 8
Rejestracja: sobota 11 cze 2011, 17:55
Lokalizacja: Jabłoń
Płeć:

Post autor: artex121 » niedziela 13 sty 2013, 12:46

Witam,
Wczoraj graliśmy ze znajomymi na planszy "Grodu" i mam pytanie, które mnie nurtuje a mianowicie. Czy gdy chcę wejść na 'niebieskie pole' to muszę zatrzymać się na obszarze, od którego wychodzą czarne strzałeczki do danego miejsca? Na przykład: chcę wejsć do gildii kupców - czy muszę zakończyć swój ruch na Zaułku Wyrwigroszów i wtedy sobie spokojnie przejść bez rzutu kostką do Gildii (ciągnąc uprzednio kartę na zaułku) czy po prostu mogę wejść od razu do Gildii bez badania 'Zaułku'. Uff ależ namodziłem, mam nadzieję, że ktoś zrozumie co mam na myśli :F



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16935
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » niedziela 13 sty 2013, 17:03

Obawiam się, iż sam autor planszy Grodu nie był tak na 100% pewny jak Postacie mają się tam poruszać - dlatego też plansza Grodu jest taka nieczytelna.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound » niedziela 13 sty 2013, 18:10

Według mnie musisz mieć o 1 oczko więcej, czyli tyle żeby stanąć na obszarze ze strzałką plus 1 żeby wejść do budynku. Tak było w MiM jeśli się nie mylę. Nie ma o tym nic w instrukcji? Nie mam jej akurat pod ręką.



Pedro
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: wtorek 25 gru 2012, 17:01
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: Pedro » niedziela 13 sty 2013, 21:58

Witam. O ile się nie mylę nic takiego w instrukcji nie ma... Choć może jest, ale jestem zmęczony po wośpie :D My z bratem gramy tak jak to zostało powiedziane już wcześniej, jeśli chcemy wejść np do świątyni lub medyka lub innych trzeba mieć taką ilość oczek aby stanąć na tym polu lub więcej oczek.



ODPOWIEDZ