Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Książę i jego przesadzony poziom immunitetu

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Książę i jego przesadzony poziom immunitetu

Post autor: Isztwan » środa 18 lip 2007, 00:55

Książę jest strasznie przez wszystkich niedocenianą Postacią a koleś, nie dość ,że ma na starcie Miecz 4, Magię 3, 5 sztuk złota, hełm i miecz to jeszcze zdolność pozwalającą mu mieć gdzieś większość złych zdarzeń podczas gry. Brzmi ona:
"Masz prawo nie badać obszaru, na którym się znajdziesz, jednak - jeśli wymaga tego instrukcja - musisz wyciągnąć karty zdarzeń. Jeśli nie chcesz badać obszaru, nie oglądasz ich i zostawiasz zakryte na planszy."
I tu pojawia się problem. Stając na pole gdzie leży np. karta wroga mogę sobie zadeklarować, że nie badam obszaru i nie walczę z tym wrogiem?? A jeśli badanie obszaru to nie tylko ciągnięcie karty lecz odwiedzenie jakiegokolwiek pola na planszy to jak będę dobry i stane na Czarcim młynie nie muszę tracić Życia? Czy mogę nie stracić Życia na ruchomych skałach jeśli nie posiadam rękawic?
Niestety, nie widzę osobiście żadnych przeciwwskazań poza jednym - totalnym przepakowaniem postaci. Książę z tą zdolnością ma niemalże nieograniczony immunitet na wszelkie niekorzystne dla niego losowe wypadki!! Pójdzie na urwisko i nic mu nie będzie bo może nie badać obszaru...
Co o tym myślicie? A jeśli macie inne zdanie proszę o argumenty.
W tym wszystkim tylko jednej rzeczy nie jestem pewien - czym konkretnie, wg instrukcji, jest badanie obszaru?



Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: gural » środa 18 lip 2007, 01:06

No właśnie. Kwestia pozostaje, czy jeśli leżą karty, to czy Książę nie rozpatruje niczego czy tylko Obszaru. Chyba to drugie, bo w końcu Karta to Karta, a Obszar to Obszar.



Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » środa 18 lip 2007, 01:12

Ja np. instrukcję Obszaru traktuję jak kartę miejsca (z nr 6)- zapobiega to dziwnym sytuacjom jak np. czy mozna odwiedzić kilka osób w Osadzie w 1 turze albo czy mogę wziąć przedmiot na ruchomych skałach i nie stracę Życia (bo albo przedmiot albo obszar a jeśli oba to w jakiej kolejności? ;) )



PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk » środa 18 lip 2007, 08:25

Karty się wliczają w badanie obszaru. W innym wypadku nie można byłoby wybrać np spotkania z poszukiwaczem zamiast walki z wrogami.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris » sobota 21 lip 2007, 09:28

Hmmm ciężka sprawa z tym Księciem. Może nie będąc obszaru - ok, ale musi wykonać zawarte w nim instrukcje czyli ciągnąć karty, stracić życie na Skałach, rzucać kostką na Urwisku. Ja tak to interpretuję, np. Rycerz Tolimana ma ignorowanie instrukcji obszaru, więc on nie straci życia na skałach/nie wyciągnie kart, zaś Książę wyciągnie karty, lecz jeśli zechce nie będzie ich oglądał. Według tej zasady mógł by też nie badając obszaru, po prostu nie walczyć z Wrogiem ale i nie brać przedmiotu leżącego tam. Zastanawia mnie czy musi rzucać np. W Kurchanie czy może go nie badać i nic tam nie robić...


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.

Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » sobota 21 lip 2007, 09:43

RasdSaris pisze:musi wykonać zawarte w nim instrukcje czyli ciągnąć karty, stracić życie na Skałach, rzucać kostką na Urwisku
RasdSaris pisze:Zastanawia mnie czy musi rzucać np. W Kurchanie czy może go nie badać i nic tam nie robić...
Taki mały paradox, nie? Dla nas coś takiego jest logiczne ale opierając sie na zasadach nikt nie jest w stanie powiedzieć dlaczego mógłby nie rzucać na Kurhanie a na Urwisku już musi. Bo wg zasad to są po prostu Obszary. Nic więcej.

A teraz najlepsze:
W instrukcji badanie Obszaru odnosi się zarówno do ciągnięcia kart jak i do wszystkich innych instrukcji pól (punkty 13.4 i 13.5).
Czyli chyba jednak wychodzi na to, że Książę może ignorować wszystko i wszystkich, na polu na którym stanie, jeśli ma taką ochotę...

I jeszcze jedno mnie zastanawia. Leżące na planszy Zaklęcie traktowane jest jako karta zdarzenia (tzn jak np. leży na polu, na którym ciągnie się 2 karty to Zaklęcie już jest tą pierwszą). A co z żetonami Sztuk Złota??



Awatar użytkownika
drzewian
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 61
Rejestracja: środa 18 lip 2007, 13:07
Lokalizacja: Poznań
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: drzewian » sobota 21 lip 2007, 10:37

Ja to rozumiem tak
Isztwan pisze:jeśli wymaga tego instrukcja - musisz wyciągnąć karty zdarzeń

to znaczy, że do poleceń planszy musisz się stosować – skoro do tych to i chyba do wszystkich. Nie musisz oglądać kart – zostawiasz je zakryte. Ale jeżeli już jest odkryta to ja rozumiem, że zastępuje on instrukcję obszaru czyli musisz ją wykonać. Chyba, że wejdziesz ponownie na pole z zakrytymi kartami to wtedy je ignorujesz. Ale to moja wersja :D.



PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk » sobota 21 lip 2007, 10:38

O, a w jaki sposób zaklęcia mogą leżeć na planszy ? o_O

Co do złota to na karcie mz w MiMie pisze żeby zamienić kartę na żeton i ją odłożyć, a żetonu nie traktuję jak karty więc złoto nie blokuje wyciągania kart na danym obszarze.

Taką samą zdolnośc ma Ninja w MiMie, to że ma wyciągać karty to wyjątek i dlatego o tym napisano na karcie. Może olać wszystko, jak dla mnie nie ma tu żadnych wątpliwości, choć to jedna z bardziej porąbanych zdolności, swoją drogę o ile do Ninjy jakoś jeszcze pasuje do nie mam pojęcia jaki sens było dawać ją księciu :neutral: . Żeby było smieszniej Ninja może się w dodatku wymykać wszystkim wrogom (bez żadnych rzutów :-s ).


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » sobota 21 lip 2007, 11:02

PoKrAk pisze:O, a w jaki sposób zaklęcia mogą leżeć na planszy ?
Np taka Klątwa - trzeba ją położyć na jakimś obszarze a pierwsza postać, która tam wejdzie traci Życie. W MM jest ok. 4 takich Zaklęć o ile się nie mylę.
PoKrAk pisze:Co do złota to na karcie mz w MiMie pisze żeby zamienić kartę na żeton i ją odłożyć, a żetonu nie traktuję jak karty więc złoto nie blokuje wyciągania kart na danym obszarze.
Tak myślałem i tak gram ale warto się upewnić.
PoKrAk pisze:Żeby było smieszniej Ninja może się w dodatku wymykać wszystkim wrogom (bez żadnych rzutów :-s ).
I ma na to oddzielną zdolność? Bo za pomocą tej, o której rozmawiamy, przy odpowiedniej interpretacji, też można to robić.



PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk » sobota 21 lip 2007, 11:11

a, faktycznie, zapomniałem o tym #-o w MiMie jest Bariera i Pułapka.

A Ninja ma na to oddzielną zdolnośc...


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » sobota 21 lip 2007, 11:19

PoKrAk pisze:A Ninja ma na to oddzielną zdolnośc...
:-k To trochę komplikuje sprawę...



Kiwi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek 10 gru 2007, 19:32
Lokalizacja: Leszno
Płeć:

Post autor: Kiwi » czwartek 13 gru 2007, 22:28

Witam.
O umiejętności Księcia.

Reguły regułami, ale jeżeli interpretować je dosłownie to mielibyśmy zbyt przegiętą postać. A o to nie chodzi.
Proponuję rozumieć kontrowersyją zdolność Księcia mniej więcej tak:
Na obszarach, na których wyciąga się Karty Zdarzeń musisz zastosować się do instrukcji i wziąć podaną ich liczbę, jednak, jeżeli nie chcesz ich rozpatrywać to nie oglądasz ich i zostawiasz zakryte na obecnym polu. Jeżeli kończysz rych na obszarze, na któtrym leżą już jakieś odkryte KZ, kiedy wymaga tego instrukcja/zasady, musisz je normalnie rozpatrzeć. Zakryte KZ możesz ciąle ignorować. Pola gry, na których nie ciągnie się KZ rozpatrujesz normalnie.

Owszem, koliduje to z nieprecyzyjnym zapisem z karty Księcia, jednak wydaje mi się, że jest bardziej 'życiowe'.

Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Isztwan » piątek 14 gru 2007, 15:18

A co z obszarami, na których nie leżą żadne karty (karczmy, urwiska itp.)? Stosując twoją zasadę badania tego co znane to zawsze będziemy musieli badać obszar, na którym się znaleźliśmy - ja opisy obszarów na, których nie ciągnie sie kart traktuję poniekąd jak karty miejsca (mam na myśli kolejność rozpatrywania) żeby uniknąć ewentualnych niejasności. W każdym razie jeżeli będziemy musieli badać takie obszary to zdolność Księcia stanie się praktycznie bezużyteczna.



Kiwi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek 10 gru 2007, 19:32
Lokalizacja: Leszno
Płeć:

Post autor: Kiwi » sobota 15 gru 2007, 21:48

Obszary, na których nie leżą żadne karty rozpatrujemy normalnie. Biorąc pod uwagę moją wizję. Owszem, jest to znaczne osłabienie tej zdolności, lecz książę ciągle jest niezłą postacią.
Inna moja propozycja- K. może oglądnąć wyciągnięte karty. Jest to pewne udogodnienie.

Zupełnie nie do przyjęcia jest dla mnie interpretowanie tej zdolności jako pozwalającej do ignorowania wszelkich obszarów. Toż to zupełne nadużycie władzy.\

Pozdrawiam!



macmich
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: niedziela 27 wrz 2009, 00:22
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: macmich » czwartek 01 paź 2009, 13:45

Witam wszystkich forumowiczów.

Jest to mój pierwszy post, więc jeśli coś zrobię nie tak to proszę o wybaczenie. Postanowiłem nieco odświeżyć temat związany z naszym Księciuniem. W punkcie 12 instrukcji dotyczącym zbierania z planszy odkrytych kart jest podany przykład, którego głównym bohaterem jest Książę. Może dla jasności przytoczę ten przykład:

Książę kończy ruch na Ruchomych Skałach na których leżą już 2 Sztuki Złota, Opiekun (Przyjaciel), Sztylet i Rękawice (Przedmioty), Magiczny Miecz i Różdżka Zaklęć (Przedmioty Magiczne), pozostawione tam przez Hummita Zamienionego w Kamień. Książe ma już 3 Przedmioty: Miecz, Hełm, Srebrną Strzałę (Przedmiot Magiczny).
Bez problemów zabiera więc Opiekuna i Sztuki Złota, lecz ponieważ nie może unieść więcej niż 4 przedmioty, musi dobrze się zastanowić co zrobić dalej. Instrukcja dotycząca Ruchomych Skał przewiduje utratę jednego punktu Życia, chyba, że Postać dysponuje Rękawicami, więc ten przedmiot byłby rzeczyiście przydatny na tym Obszarze. Ponieważ Książę nie ma w tej chwili żadnych Zaklęć, chociaż Magia mu na t pozwala, bierze Różdżkę i natychmiast ciągnie Kartę Zaklęcia. Jest to Zaklęcie Ocalony - dzięki odrobinie szczęścia nie potzrebuje już Rękawic. Następnie odrzuca Srebrną Strzałę i bierze Magiczny Miecz (...). MUSI ZASTOSOWAĆ SIE DO INSTRUKCJI RUCHOMYCH SKAŁ, czyli stracić jeden punkt Życia, lecz uzywa zaklęcia Ocalony, żeby temu zapobiec (...). Na tym kończy się jego tura.


Wnioski z tego przykładu:

1. Nie badanie obszaru nie jest równoznaczny z ignorowaniem instrukcji. Książę musi ciągnąć Karty Zdarzeń (ale nie musi ich oglądać) i musi dostosowywać się do instrukcji innych obszarów.
2. Postać może najpierw rozpatrzyć karty Zdarzeń które leżą na obszarze na którym się zatrzymała zanim dostosuje się do poleceń tego Obszaru (na którym nie ciągnie się Kart Zdarzeń).

Muszę przyznań, że czasami przykłady w instrukcjach i (w nawiasach) są najbardziej wartościowymi informacjami. Np. w intrukcji nie ma przepisu o handlu miedzy postaciami jednak, jednak w pkt. 3.4 czytamy: Płatności za wszelkiego rodzaju zakupy lub usługi odkładane są do zapasu nieużytych żetonów Sztuk Złota (ZASADA TA NIE DOTYCZY RZECZ JASNA HANDLU MIĘDZY POSTACIAMI).

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów



Awatar użytkownika
Miszon
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 978
Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Miszon » poniedziałek 11 kwie 2011, 02:07

Kiwi pisze:Na obszarach, na których wyciąga się Karty Zdarzeń musisz zastosować się do instrukcji i wziąć podaną ich liczbę, jednak, jeżeli nie chcesz ich rozpatrywać to nie oglądasz ich i zostawiasz zakryte na obecnym polu. Jeżeli kończysz rych na obszarze, na któtrym leżą już jakieś odkryte KZ, kiedy wymaga tego instrukcja/zasady, musisz je normalnie rozpatrzeć. Zakryte KZ możesz ciąle ignorować. Pola gry, na których nie ciągnie się KZ rozpatrujesz normalnie.
Robiłem dokładnie tak samo. Interpretowałem to w ten sposób, że Książę dlatego nie robi czegoś, ponieważ nikt nie wie co to jest (karta zakryta), zatem to coś się "nie dzieje". Natomiast jak już karta tam leży okryta, to można uznać, że dane zdarzenie się "zadziało", tak samo przecież jest jeśli zdecyduje się obejrzeć wyciągniętą kartę. Podobnie instrukcje "obszarowe" typu Ruchome Skały - wszyscy widzą, że traci się tam życie, zatem nie może tego zignorować.
Po prostu literalnie traktując zapis z opisu Księcia:
Isztwan pisze:"Masz prawo nie badać obszaru, na którym się znajdziesz, jednak - jeśli wymaga tego instrukcja - musisz wyciągnąć karty zdarzeń. Jeśli nie chcesz badać obszaru, nie oglądasz ich i zostawiasz zakryte na planszy."
"badanie obszaru" traktowałem jako przeczytanie jaką kartę wyciągnął.




Slonx
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: środa 04 lip 2012, 17:22
Lokalizacja: Kraków
Płeć:

Post autor: Slonx » środa 04 lip 2012, 19:07

Na logikę i według zasad:
Badanie obszaru jest sprawdzeniem tego, co cię na obszarze czeka.
Przechodzisz przez mokradła, na których nie leży żadna karta. Albo sprawdzasz, co się na tych mokradłach dzieje, albo je ignorujesz. Nie badasz obszaru, tj. ciągniesz kartę, ale nie wiesz, co się wydarzyło, kiedy tam przebywałeś, bo książę nie miał głowy do takich spraw.
Natomiast są miejsca, których zwyczajnie nie badasz, bo wiesz, co cię na nich czeka. Musisz się zastosować do instrukcji obszaru.
Rozpatrujesz wszystko, co zostało już zbadane - czyli odkryte karty zdarzeń, rzut kostką, trudy podróży na ruchomych skałach...

Wniosek krótki - badasz to, co niezbadane, bo to, co przebadane, nie może być ponownie zbadane.


...Ale czy nie przyjemnie być okrutnym?

ODPOWIEDZ