Nowe reguł opisanie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
ODPOWIEDZ

Jakie mają być te nowe reguły?

Przede wszystkim proste.
36
27%
Prawie jak RPG.
10
7%
Stopniowanie złożoności zasad.
19
14%
Instrukcja ogólna, do wszystkich dodatków.
33
24%
Zabiegi kosmetyczne, uaktualniające tylko zasady.
27
20%
Pisanie zasad prawie od podstaw.
10
7%
 
Liczba głosów: 135

Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Tatuaże
Trofea
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Killah Bane » niedziela 26 lip 2009, 16:36

Isztwan pisze:Nie mówię, że tworzy to z MM nie wiadomo jaki przedmiot bo, nawet jak go ulepszyć, to i tak Bojowy Rumak czy Relikwiarz jest o wiele lepszy. Chodzi mi o to po co to robić? MM i TT sa potrzebne do skończenia gry. Bez sensu było tylko to, że nie można było nimi walczyć ale aby to naprawić wystarczy wprowadzić zasadę, że działają jak ich zwykłe odpowiedniki; po co kombinować?
Z jednej strony: teoretycznie wystarczy wprowadzić zasadę, że można walczyć używając Magicznego Miecza i Tarczy Tolimana (na razie trzeba je po prostu mieć przy sobie, ale nie da się ich użyć, żeby powalczyć choćby z Łosiem, Miecz 1).

Z drugiej strony: przynajmniej teoretycznie, artefakty takie jak Magiczny Miecz i Tarcza Tolimana powinny być nieco silniejszego od swoich niemagicznych odpowiedników.



Awatar użytkownika
Rogo
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 5103
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 32

Post autor: Rogo » niedziela 26 lip 2009, 17:07

Prawdę mówiąc MM i TT już są silniejsze od odpowiedników - bez zwykłych miecza i tarczy grę da się skończyć, bez MM i TT ni hu hu :D Ale skoro to są Miecz i Tarcza, to mogłyby dawać jakieś bonusy :P A może to są takie święte przedmioty, że ich uszkodzenie w walce wypaczyłoby ich magiczną moc i dlatego nic dodatkowego nie dają? ;>


Czas umierać.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris » wtorek 28 lip 2009, 05:18

Zgodzę się z Isztwanem. Działanie MM i TT i ich niezwykłość leżą w tym, że dzięki nim możemy wejść na Most i do Zamku Bestii. Z kolei pomysł by działały tak jak zwykły miecz i Tarcza jest jak najbardziej intuicyjny. co do innych specjalnych zdolności myślę że nie warto kombinować, w Magicznym Świecie jest dziesiątki przedmiotów, które spełniają tę rolę.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Misiek » wtorek 28 lip 2009, 23:08

Burza w szklance wody o jeden punkt Magii. Ze swojej strony wiem, że będę już tak grał, bo nam się spodobało.




Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith » sobota 03 paź 2009, 21:07

Mi się ten pomysł nie podoba, chyba przez to ze patrze na ten temat tak - poprawianie wszelkich absurdów i niejasności w grze, jednocześnie robiąc to tak, by jak najmniej nowych rzeczy było do zapisania "w pamięci" i jak najmniej ingerować w oryginalną grę.



Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Misiek » sobota 03 paź 2009, 21:58

Możesz troszkę jaśniej? Czy chodzi o sam Magiczny Miecz czy o MM3K?




Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith » wtorek 06 paź 2009, 16:22

O sam Magiczny Miecz, z tego co sie doczytalem o MM3k to taka usprawniona wersja MM i tam jak najbardziej tego typu poprawki sa w porzadku.



Awatar użytkownika
Comodo
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza podstawowa
Posty: 225
Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Comodo » niedziela 06 gru 2009, 16:40

Cześć.
Chciałem was wszystkich poinformować, że robicie na tym forum fantastyczną robotę i byle tak dalej :)

Nie miałem siły czytać całego tematu, ale chciałem się wypowiedzieć na temat jednej zmiany, co do której byliście tacy jednomyślni, a mnie kapkę boli :)
Isztwan pisze:
RasdSaris pisze:Studnia Wieczności
Źli traca życie i już :)
Osobiście to, że źli nie tracą życia na Studni Wieczności to chyba moja ulubiona zasada w grze. Bardzo klimatyczna. To normalne, że zło chce zabijać dobro i Czarci Młyn odbiera życie, ale dobro samo w sobie jest... no dobre. Wiec nie skrzywdzi złego "człowieka" bo to ciągle człowiek. Ta różnica pomiędzy złem i dobrem na planszy jest według mnie idealna.
Nie podoba mi się za to, że leczy ona dobre postacie do poziomu startowego. W tym momencie nie ma szans wyeliminować takiej dobrej postaci na początku rozgrywki. Jeśli jeszcze w dodatku zabierała by życie złym, to dobrzy zyskaliby potężny oręż na samym początku.

W sumie tyle, nie chcę się wdawać w dyskusje, chciałem się tylko wypowiedzieć :)



Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 36
Kontakt:

Post autor: Isztwan » niedziela 06 gru 2009, 22:15

Comodo pisze:Nie podoba mi się za to, że leczy ona dobre postacie do poziomu startowego. W tym momencie nie ma szans wyeliminować takiej dobrej postaci na początku rozgrywki. Jeśli jeszcze w dodatku zabierała by życie złym, to dobrzy zyskaliby potężny oręż na samym początku
Witamy na forum. Ja jakoś nigdy nie miałem z tym jakichś poważniejszych problemów, tzn. nie była ta przewaga dobrych postaci jakoś szczególnie widoczna podczas gry.
Comodo pisze:Osobiście to, że źli nie tracą życia na Studni Wieczności to chyba moja ulubiona zasada w grze. To normalne, że zło chce zabijać dobro i Czarci Młyn odbiera życie, ale dobro samo w sobie jest... no dobre. Wiec nie skrzywdzi złego "człowieka" bo to ciągle człowiek
Niby racja, ma to swój sens (nawiasem mówiąc zawsze mi nie odpowiadało we wszystkich komputerowych rpgach to, że dobre postacie mordowały setki ludzi bez żadnych hamulców ani najmniejszych wyrzutów sumienia tylko dlatego, że te były złe (choć i to nie zawsze...)). Tylko co w tym przypadku z Relikwiarzem? Wg mnie to ze Studnia Wieczności to po prostu błąd autorów - zapomnieli dopisać. Chyba, że ktoś pisząc instrukcję Relikwiarza się machnął ;) ....



Awatar użytkownika
Comodo
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Rozszerzona plansza podstawowa
Posty: 225
Rejestracja: niedziela 06 gru 2009, 15:06
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Comodo » niedziela 06 gru 2009, 22:26

Isztwan pisze:Tylko co w tym przypadku z Relikwiarzem?
Ah, racja. Nie grałem aż tak często. Punkt dla ciebie. :)



Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris » niedziela 06 gru 2009, 22:51

witam na forum i ja również.

Wiesz, to ciekawy punkt widzenia, nawet bardzo. Zastanowiło mnie to, ale w moim toku rozumowania, przychylił bym się do takiej koncepcji:

Wiadomo, to co złe, rani (tak dobrych jak i złych i neutralnych), co zresztą widać w Czarcim Młynie. To, że Źli powinni tracić punkt Życia na Studni Wieczności, nie wynika ze "złych" intencji Studni ale właśnie z natury Złego. To że Morlok, traci życie na powierzchni, nie oznacza że świat powierzchni jest zabójczy, tylko, że Morlok jest podatny na tego typu doświadczenia, tak samo jak wampir na słońce i Postać o Złym charakterze, na "emanacje siły dobra", jakie niewątpliwie występują przy Studni Wieczności.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.

ODPOWIEDZ