Strona 9 z 15

: sobota 07 kwie 2007, 23:20
autor: gural
mriswith pisze:2. (mój faworyt bo dający dużo wieksze możliwości) Wprowadzenie nowego rodzaju kart. Łup z numerkiem VII chyba już. Karty te bralibyśmy tylko jeśli wygramy jakąś walkę na tym samym polu. Nie liczyły by się w instrukcji "Wyciągnij 1 Kartę. Nie ciągnij jesli jakaś już tu jest." Lupu tu nie bralibysmy pod uwage, ciągniemy mimo tego, że leży. Można dać ograniczenia dające większą realność np. Lup-Demon, Lup-Bestia itp. Tylko za tego potwora wtedy moglibyśmy zabrać Łup. Lub jeszcze inny pomysł. Łup miałby statystykę Magii/Miecza i tylko pokonując Wroga o minimum takich statystykach moglibyśmy zabrać Łup. Wtedy lepszy Łup byłby za lepsze potwory.
Za dużo kombinacji.

Za to 1 sposób podoba mi się, oczywiście jeśli losujemy item. Trzeba wypróbować.

: niedziela 08 kwie 2007, 01:25
autor: RasdSaris
-> Morlok i Minotaur, jestem zdanie tego co gural, to co że zaczynasz w Labiryncie, nie koniecznie musisz wiedzieć jak z niego wyjść, a tak naprawdę to wiesz doskonale jak ^^ Przez komnatę Magów. Jeżeli nie ma na planszy wejścia to znaczy że Kamienne Wrota są zamknięte.

-> Pomysł Łupu, drugi punkt całkowicie odpada, nowe typy kart, tyle motania.. odpada. Punkt pierwszy, jestem jednak przeciw, ponieważ raz że łup za stwora to "punkty doświadczenia", dwa możliwość dalszego badania obszaru (czyli np. zebranie przedmiotów). Ten pomysł powodował by również szybkie wyzerowanie kart wyposażenia, i brak ich w sklepie w konsekwencji.

: niedziela 08 kwie 2007, 01:32
autor: gural
RasdSaris pisze:Ten pomysł powodował by również szybkie wyzerowanie kart wyposażenia, i brak ich w sklepie w konsekwencji.
Czy ja wiem. W sklepach w sumie dużo się nie kupuje i w końcu to tylko za 6 zagarnialibyśmy łup, także niezbyt często.

: poniedziałek 09 kwie 2007, 16:47
autor: mriswith
RasdSaris pisze:
VIII.4 Wszelkie specjalne zdolności Rycerzy Bóstw mogą być używane także na Kamiennym Moście.

-trzeba by było tak na przyszłość określić czy działają też w Zamku Bestii, a jeśli nie to które nie, a które tak.
Nie widzę problemu by nie działały też w ZB.
RasdSaris pisze: VI i VII Całkowity Miecz i Magia postaci: tu wliczają się tylko własne punkty (miecz i Magia własna) plus przedmioty (te co dają w walce, tylko w walce, te co dają ogólnie w każdej sytuacji) Uwaga, nie wliczają się tu Przyjaciele.

-tak jest w Krypcie zaś podstawka mówi to samo z tym że wlicza się Przyjaciół...
Ja Przyjaciół zawsze wliczam.
RasdSaris pisze: V.4 Wzrost parametru Miecza, po zwycięskiej walce z Wrogiem rzut kostką 1,2 - tracimy pkt Miecza, 3,4 - nic sie nie dzieje 5,6 - zyskujemy pkt Miecza. Karty pokonanych Wrogów odkładamy.

- Ta zasada zdaje sie obowiązywać w Krypcie, trochę z nią zachodu, nie wiem co autorzy chcieli osiągnąć tym, może ujednolicimy system expowania na wszystkie plansze??
Bez sensu. Niech bedzie ta zasada z podstawki.
RasdSaris pisze: 4.4 [podstawka] "Wszystkie należące do niej Przedmioty i Przyjaciele pozostają na obszarze gdzie Postać zginęła"

- tak jest w instrukcji, Przyjaciele nie powinni odejść?? I pojawia się tutaj problem tzw. "spuścizny", zaawansowana postać ginie, zostawia na polu masę przedmiotów, wypasionych często, ten kto to zbierze za friko sie dopakuje ze hoho.. Ja zawsze grałem że WSZYSTKO odkłada się co miała zabita Postać poza grę, zaś na polu pozostaje jeden losowy Przedmiot z tych które posiadała i Złoto..co wy na to??
Można grać, że przy każdym wejściu na taki obszar można zabrać tylko 1 Przedmiot. Teraz jednak wprowadzamy limit Przedmiotów więc nie wydaje mi się by tak się ktoś bardzo przypakował. Ew. Przyjaciele i zwierzeta niech wtedy odchodzą jak w Krainie 4 Koron.
RasdSaris pisze: 9.7 [podstawka] "Żadne Zaklęcie nie działa na istoty na Kamiennym moście ani na samą Bestię" - jeśli ZB będzie traktowany jako część Kamiennego Mostu..hmm a moze Zapisać że" Mimo iż ZB jest Częścią Kamiennego mostu, nie stosujemy w nim żadnych zasad ograniczających Zdolności specjalne i Rzucanie Zaklęć takich jakie dotyczą Kamiennego Mostu?? [naturalnie że bestia sama powinna być odporna na Zaklęcia]
No można by tak zrobić. Tylko w ZB dodałbym jeszcze, że rzucając czar mogący wyrządzić krzywde innej Postaci musimy rzucic kostka 1-3udalo sie, 4-6czar dziala nie na ta Postac lecz na nas.
RasdSaris pisze: jeszcze takie coś:
-> Co jeśli Morlok[zaczyna w Labiryncie] albo Minotaur zadeklaruje wyjście z Labiryntu (które musi sie według instrukcji zakończyć opuszczeniem Labiryntu), co jeśli na planszy nie ma Wejść do Labiryntu..czy utknie w ten sposób czy tez nie może w ogóle zadeklarować wyjścia?
Proponowałbym żeby wychodzili na Obszarze Magiczne Wrota.

: poniedziałek 09 kwie 2007, 17:15
autor: gural
mriswith pisze:4-6czar dziala nie na ta Postac lecz na nas.
Bez sensu. jak już to 4-6 nie działa.

: poniedziałek 09 kwie 2007, 17:24
autor: RasdSaris
Dokladnie, poza tym nie ma większych podstaw by robić jakieś zawirowania Magii w ZB.

: wtorek 10 kwie 2007, 11:06
autor: mriswith
Najlepiej chyba przyjąć, że albo może rzucać czary w ZB albo w ogóle nie może, żeby już nie motać niepotrzebnie.

: wtorek 10 kwie 2007, 11:11
autor: gural
Ja jestem za tym co Rasd na początku napisał:
a moze Zapisać że Mimo iż ZB jest Częścią Kamiennego mostu, nie stosujemy w nim żadnych zasad ograniczających Zdolności specjalne i Rzucanie Zaklęć takich jakie dotyczą Kamiennego Mostu??
,czyli na Postacie na samym KM nie można nic rzucać, a na planszy ZB już tak.

: wtorek 10 kwie 2007, 11:16
autor: mriswith
Znaczy się mogą rzucać czary. Tylko jeszcze jedno pytanie czy te czary na Postacie w ZB mogą rzucać Postacie poza ZB? Z tego wychodzi, że tak... ale w takim razie Bestii już dawno by się dostało. Może taki pomysł jak w Hogwarcie :-p ,że z zewnątrz czary nie mają dostepu, ale jak juz jestesmy w srodku to mozemy wzajemnie na siebie rzucać, lub na tych którzy są poza ZB.

: wtorek 10 kwie 2007, 22:21
autor: gural
mriswith pisze:Znaczy się mogą rzucać czary. Tylko jeszcze jedno pytanie czy te czary na Postacie w ZB mogą rzucać Postacie poza ZB? Z tego wychodzi, że tak... ale w takim razie Bestii już dawno by się dostało. Może taki pomysł jak w Hogwarcie :-p ,że z zewnątrz czary nie mają dostepu, ale jak juz jestesmy w srodku to mozemy wzajemnie na siebie rzucać, lub na tych którzy są poza ZB.
Jak już mówiłem, potrzebne jest coś co będzie mogło jakoś zatrzymać postacie które kończą lecąc przez ZB, a my jesteśmy daleko w tyle.

: środa 11 kwie 2007, 00:45
autor: RasdSaris
gural pisze: czyli na Postacie na samym KM nie można nic rzucać, a na planszy ZB już tak.
I to jest najlepsze rozwiązanie.

: środa 11 kwie 2007, 03:34
autor: Isztwan
RasdSaris pisze:gural napisał/a:
czyli na Postacie na samym KM nie można nic rzucać, a na planszy ZB już tak.
I to jest najlepsze rozwiązanie.
Czy ja wiem? Ja proponuję tak jak z Kryptą Upiorów - Postać będąca w ZB może rzucać Zaklęcia działające tylko w obrębie ZB (nie ma wpływu na inne krainy i oczywiście na Bestię) a inne postacie będące poza ZB nie mogą ingerować Zaklęciami w to co w ZB się dzieje.

: środa 11 kwie 2007, 16:55
autor: mriswith
Isztwan pisze:Ja proponuję tak jak z Kryptą Upiorów - Postać będąca w ZB może rzucać Zaklęcia działające tylko w obrębie ZB (nie ma wpływu na inne krainy i oczywiście na Bestię) a inne postacie będące poza ZB nie mogą ingerować Zaklęciami w to co w ZB się dzieje.
Dokładnie, o to mi chodzi (mniej więcej :mrgreen: )

: środa 11 kwie 2007, 18:54
autor: RasdSaris
Hmm po namyślę, dochodzę do wniosku że tak jak dwaj panowie powyżej twierdzą, tak i ja się skłaniam. To lepsza opcja niż ta za którą opowiedziałem się wcześniej.

: środa 11 kwie 2007, 21:46
autor: gural
No to nie pozostaje mi nic innego jak się dostosować.

: wtorek 17 kwie 2007, 09:46
autor: Duszodręczyciel
I tak większość zaklęć ma ograniczenie, że działa tylko w danym kręgu lub na danej planszy. Naturalne wydaje się, że rzucasz tylko zaklęcia w ZB i nigdzie więcej, czyli ani na zewnątrz ani do wewnątrz. Jednak teraz podchodząc fabularnie czy Bestia nie miałaby nic przeciwko jakby po jej zamku grasowała banda nieudaczników i zaczęła rzucać czary na prawo i lewo? Może jakieś ograniczenie w stylu rzut 1, 2 i 3 - Zaklęcie działa, 4, 5 i 6 - Zaklęcie nie dział w obrębie zamku?

: wtorek 17 kwie 2007, 09:55
autor: gural
Duszodręczyciel pisze:Naturalne wydaje się, że rzucasz tylko zaklęcia w ZB i nigdzie więcej, czyli ani na zewnątrz ani do wewnątrz
Oczywiście chodziło ci tu o w/w czary działające tylko w kręgu/krainie? Bo czemu inne miałyby nie działać?

: wtorek 17 kwie 2007, 10:11
autor: Duszodręczyciel
Chodziło mi, że ZB zatrzymuje wszystkie Zaklęcia i utrudnia ich rzucanie w jego obrębie.

: wtorek 17 kwie 2007, 10:41
autor: Isztwan
Duszodręczyciel ma moim zdaniem dobry pomysł.

: wtorek 17 kwie 2007, 15:51
autor: mriswith
Też mi się wydaje, że to dobry pomysł.

Wpadłem na jeszcze jeden sposób losowania Postaci. Możemy wybrać charakter z którym zaczynamy a następnie losujemy.

EDIT:
Zrobiłem kartę losowania Postaci do MM, może komuś się przyda. Przy każdym następnym dodatku wystarczy dopisać co trzeba. Zamieściłem tylko te postacie które nie są profesją, czy jakoś się w nie zmieniamy itp. Jeśli jakąś za dużo (lub za mało) dałem to krzyczcie. Valdi jeśli uważałbyś, że można to umieścić na stronie to byłbym rad.

: wtorek 17 kwie 2007, 19:00
autor: Valdi
mriswith pisze:Valdi jeśli uważałbyś, że można to umieścić na stronie to byłbym rad.
niema problemu mogę to zamieścić tylko może jakiś mały opis co do tego jak tym sie posługiwać??

: wtorek 17 kwie 2007, 19:02
autor: Isztwan
Rzucasz kostką raz za setki, drugi za dziesiątki a trzeci za jedności. Tak to wygląda przynajmniej.

: wtorek 17 kwie 2007, 19:24
autor: RasdSaris
ograniczanie Zaklęć w ZB (tak jak to Duszodręczyciel pisze) to poważne osłabienie dla postaci "magicznych", mających zdolności odnoszące się do zaklęć.

: wtorek 17 kwie 2007, 19:30
autor: Isztwan
RasdSaris pisze:to poważne osłabienie dla postaci "magicznych", mających zdolności odnoszące się do zaklęć.
Raczej wątpie. Pod koniec gry, idąc do Bestii i tak każdy jest tak napakowany i wtedy to nie Zaklęcia są akurat najważniejsze. chyba, że chcemy ich używać przeciwko innym Postaciom :) Twoja wypowiedź miała by znaczenie właściwie tylko w 1 przypadku - ktoś idący na Bestię liczy przede wszystkim na swoje Zaklęcia i/lub farta w ich losowaniu a nie na statystyki. Oczywiście ryzyko jest zbyt duże i nikt tego nie robi. ja bym powiedział raczej, że to wyrównanie szans.

: wtorek 17 kwie 2007, 19:51
autor: gural
Isztwan pisze:Pod koniec gry, idąc do Bestii i tak każdy jest tak napakowany i wtedy to nie Zaklęcia są akurat najważniejsze.
Ale mogą opóźnić Przeciwnika i dać nam szanse na dogonienie go.
Isztwan pisze:ktoś idący na Bestię liczy przede wszystkim na swoje Zaklęcia i/lub farta w ich losowaniu a nie na statystyki. Oczywiście ryzyko jest zbyt duże i nikt tego nie robi.
Robią, postacie magiczne.
Isztwan pisze:ja bym powiedział raczej, że to wyrównanie szans.
Co to za wyrównanie szans, kiedy postaci zwykłych nie ruszamy, a magiczne osłabiamy?