Nowe reguł opisanie
- Duszodręczyciel
-
- Posty: 307
- Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
- Lokalizacja: Niihama-shi
- Płeć:
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Jeszcze nasunęło mi się kilka pytań ( Nie wiem które to już numery dać im ):
- Twierdza Strzegąca Dróg- ile zadań możemy mieć? Czy gdy otrzymamy np. zadanie pokonanie innej Postaci a wydaje się to bardzo ciężkie (poza tym pokonanie znaczy całkowite zabicie?) to czy możemy jeszcze raz ponownie stając na Twierdzy przyjąć inne zadanie?
-instrukcje: Ciągnij 2 Karty. Ciągnij tylko jedną gdy jakaś już tu jest - zatem gdy leżą 2 to mimo tego 1 wyciągamy?
-czy gdy na karcie miejsca nie jest napisane na jak długo jest, gdy nie ma, że do końca rozgrywki ani że znika po 1 turze, to co robimy z tym miejscem?
-niszczenie zaklęć: czy można się jakoś pozbyć zaklęcia gdy nam nie odpowiada? np. mamy coś co pozwala zniszczyć 2 karty spotkań z planszy a na planszy nie ma żadnej takiej Karty, więc to zaklęcie blokuje nam dopływ nowych
-należałoby dopisać do instrukcji Pułapki na Kamiennym Moście, że odejmując Miecz od rzutów kostką i otrzymując wynik ujemny też nic nam się nie stanie, jak przy 0.
-Karta chyba Labiryntu: Żrące Wydzieliny niszczą całe Twoje wyposażenie (czyli chyba Karty Wyposażenia) Jeśli posiadasz Zbroję, Tarczę lub Hełm musisz je odrzucić. Czy Tarczę Tolimana też?
- Twierdza Strzegąca Dróg- ile zadań możemy mieć? Czy gdy otrzymamy np. zadanie pokonanie innej Postaci a wydaje się to bardzo ciężkie (poza tym pokonanie znaczy całkowite zabicie?) to czy możemy jeszcze raz ponownie stając na Twierdzy przyjąć inne zadanie?
-instrukcje: Ciągnij 2 Karty. Ciągnij tylko jedną gdy jakaś już tu jest - zatem gdy leżą 2 to mimo tego 1 wyciągamy?
-czy gdy na karcie miejsca nie jest napisane na jak długo jest, gdy nie ma, że do końca rozgrywki ani że znika po 1 turze, to co robimy z tym miejscem?
-niszczenie zaklęć: czy można się jakoś pozbyć zaklęcia gdy nam nie odpowiada? np. mamy coś co pozwala zniszczyć 2 karty spotkań z planszy a na planszy nie ma żadnej takiej Karty, więc to zaklęcie blokuje nam dopływ nowych
-należałoby dopisać do instrukcji Pułapki na Kamiennym Moście, że odejmując Miecz od rzutów kostką i otrzymując wynik ujemny też nic nam się nie stanie, jak przy 0.
-Karta chyba Labiryntu: Żrące Wydzieliny niszczą całe Twoje wyposażenie (czyli chyba Karty Wyposażenia) Jeśli posiadasz Zbroję, Tarczę lub Hełm musisz je odrzucić. Czy Tarczę Tolimana też?
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
Możemy mieć tylko 1 questa w danej chwili, tak jest dla mnie najsensowniej i tak gram. Pokonanie to pokonanie.mriswith pisze:Twierdza Strzegąca Dróg- ile zadań możemy mieć? Czy gdy otrzymamy np. zadanie pokonanie innej Postaci a wydaje się to bardzo ciężkie (poza tym pokonanie znaczy całkowite zabicie?) to czy możemy jeszcze raz ponownie stając na Twierdzy przyjąć inne zadanie?
"gdy JAKAŚ już tu jest", jakaś a nie jakieś, czyli 1 ciągniemy jak leży jedna.mriswith pisze:instrukcje: Ciągnij 2 Karty. Ciągnij tylko jedną gdy jakaś już tu jest - zatem gdy leżą 2 to mimo tego 1 wyciągamy?
A na jakich pisze, że znika po 1 turze? Jeśli nie pisze na jakiejkolwiek karcie, że pozostaje do końca gry, to spada ona zaraz po rozpatrzeniu.-czy gdy na karcie miejsca nie jest napisane na jak długo jest, gdy nie ma, że do końca rozgrywki ani że znika po 1 turze, to co robimy z tym miejscem?
Mamy pecha. Nie można.mriswith pisze:-niszczenie zaklęć: czy można się jakoś pozbyć zaklęcia gdy nam nie odpowiada? np. mamy coś co pozwala zniszczyć 2 karty spotkań z planszy a na planszy nie ma żadnej takiej Karty, więc to zaklęcie blokuje nam dopływ nowych
Słusznie, wypadałoby napisać "0 lub mniej".mriswith pisze:-należałoby dopisać do instrukcji Pułapki na Kamiennym Moście, że odejmując Miecz od rzutów kostką i otrzymując wynik ujemny też nic nam się nie stanie, jak przy 0.
Ja gram, że możemy stracić tylko te 3 wymienione przedmioty. Inaczej byłoby to bez sensu, bo karta wyposażenia np. miecza jest taka sam jak karta przedmiotu miecza. Co do innych odmian zbroi, hełmów i tarcz to ja gram, że nie są niszczone.mriswith pisze:-Karta chyba Labiryntu: Żrące Wydzieliny niszczą całe Twoje wyposażenie (czyli chyba Karty Wyposażenia) Jeśli posiadasz Zbroję, Tarczę lub Hełm musisz je odrzucić. Czy Tarczę Tolimana też?
EDIT:
Wracając do Obszaru Osady, mam planszę od SE i sprawdziłem jak sprawa ma się na niej. Jest jak pisał Iszt, czyli omijając instrukcję spod 2 z 1 edycji, czyli:
1-2 - tracisz pkt miecza; 3-4 zyskujesz pkt miecza lub magii; 5 - zyskujesz zaklęcie; 6 - zostałeś zignorowany.
EDIT2:
Czy jeśli rozpatrujemy kilka kart i pierwszą z nich jest wróg, któremu się wymkniemy, to czy możemy rozpatrzyć kolejne?
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Czyli śmierć.gural pisze:Pokonanie to pokonanie.
-niszczenie zaklęć
ja gram tak, że jeśli chcę się pozbyć Zaklęcia muszę wyrzucić 1 tracąc turę.gural pisze:Mamy pecha. Nie można.
Ok. Też tak to rozumiem.Ja gram, że możemy stracić tylko te 3 wymienione przedmioty.
gural pisze:Czy jeśli rozpatrujemy kilka kart i pierwszą z nich jest wróg, któremu się wymkniemy, to czy możemy rozpatrzyć kolejne?
Trudne pytanie... moim zdaniem nie. Wymykanie się rozumiem jako ucieczkę, gdy nie ma czasu na zwiedzanie.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Zebrane do kupy, pogrubione to ugruntowane poprawki, pod koniec kwestie aktualnie rozpatrywane.
1.Studnia Wieczności a Źli: wiadomo, źli tracą życie.
2.Przedmioty :
Premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)
3.Przedmiot można w dowolnym momencie swojej tury upuścić na ziemię, podnieść tylko przy badaniu instrukcji obszaru(w momencie gdy na niego stajemy), upuścić i podnieść można dowolną ilość.
4.Spadek statystyk poniżej startowej wielkości, mogą spaść ale do min.1
5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
C: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.
6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
Natomiast nie wykonujemy instrukcji jeśli przeniesieni zostaniemy w turze przeciwnika.
7. Ilość max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.
8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji.
9. W Kramie Czarnoksięskim w Grodzie można kupić Szatę Maga za 5 Sz.Z.
10. Stając na Magiczne Wrota należy rzucić kostką: 1 - dostajesz 1 punkt Miecza, 2 - dostajesz 1 punkt Magii, 3 - otrzymujesz 1 Zaklęcie, 4 - dostajesz 1 Sz.Z., 5,6 - nic sie nie dzieje.
11. Bojowy Rumak - dodaje połowę magii zaokrąglone w dół.
12. Magiczna Kusza -
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.
13. Osada - Czarownica, zmiana na:
1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.
14. Magiczny Miecz i Tarcza Tolimana działają jak zwykły miecz i tarcza.
15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych)Możemy natomiast odwiedzić tylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)
16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniają sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyć tych punktów (coś jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.
17. Wylosowany w zdarzeniach przedmiot nie zamieniamy na wyposażenie (bo i po co?)
18. Nie istnieje możliwość żeby samemu od tak zniszczyć jakiś przedmiot posiadany przez siebie. (tak samo jak nie można odrzucać zaklęć które posiadamy)
19. Strata tury to jej koniec (wiec nie rozpatrujemy już nic w bieżącej i tracimy następną. Przegrana walka oznacza koniec tury w tym sensie,ze nie rozpatrujemy kolejnych kart jeśli takowe były.
(Dla jasności dodamy że strata jednej tury to koniec bieżącej plus strata następnej)
20. Kwestia Przyjaciół: Limit dla Złych i Dobrych to 4, Chaotyczni mogą posiadać 5.
21.Wierzchowiec: - Jeśli rzucisz kostką, i wybierzesz kierunek to przyjaciele pójdą za Tobą tylko o tyle pól ile wyrzuciłeś, jeśli zaś dodasz sobie z wierzchowca, to oni już nie pójdą i zostaną w tyle, czyli na tym polu które wynikało z samej kostki.
22. Magiczne Zwierciadło (i inne podobne karty) - Na odleglość, chyba że pisze inaczej w instrukcji karty.
23. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Sniegów: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta..."
Próbujemy do utraty 1 pkt Życia. Przy remisie trzeba walczyć/rzucać ponownie.
(chyba, że gra się z Trzęsawiskami i LL)
24.Losowanie Postaci: Dajemy kilka opcji:
-> Losujemy
->Wybieramy
-> Losujemy jakąś ilość potem wybieramy z tych wylosowanych jedną
-> Losujemy jakaś ilość, przeciwnicy odrzucają po jednej i z pozostałych wybieramy
25.Porzucanie Przyjaciela - zostaje na polu na którym go porzucamy, straconych naturalnie odkładamy.
27. Rzuty za pancerz: Rzucamy po kolei za każdy pancerz.
28. Zaklęcia typu Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw - Skoro stając sie postacią premiową tracimy umiejętności poprzedniej postaci, niejako nie jesteśmy już nią, więc pod wpływem tych czarów wybieramy całkiem nową.
29. Tekst na kilku kartach KU: "weź run jeśli jest dostępny" ( i inne tego typu) oznacza że można wziąć run ze stosu zużytych albo z talii. W sklepach natomiast przedmioty po wykupieniu nie są dostępne.
30. Czy poprawiamy Monstrum i Demona Zagłady bo śmiech bierze że tacy przeciwnicy mają najczęściej 6-8 Miecza/Magii.
31.Twierdza Strzegąca Dróg- Możemy mieć tylko 1 questa w danej chwili, nie możemy go "zmienić" czy wziąć inny w zamian.
32.Ciągnij 2 Karty. Ciągnij tylko jedną gdy jakaś już tu jest - zatem gdy leżą 2 to mimo tego 1 wyciągamy? - "gdy JAKAŚ już tu jest", jakaś a nie jakieś, czyli 1 ciągniemy jak leży jedna. Jak więcej to już nie ciągniemy.
33. Czy gdy na karcie miejsca nie jest napisane na jak długo jest, gdy nie ma, że do końca rozgrywki ani że znika po iluś tam turach lub pod innym warunkiem, to co robimy z tym miejscem? - oczywiście że odkładamy na stos zużytych.
34. Niszczenie zaklęć: czy można się jakoś pozbyć zaklęcia gdy nam nie odpowiada? np. mamy coś co pozwala zniszczyć 2 karty spotkań z planszy a na planszy nie ma żadnej takiej Karty, więc to zaklęcie blokuje nam dopływ nowych - patrz pkt. 18
35. Instrukcja Pułapki na Kamiennym Moście, dopisek że odejmując Miecz od rzutów kostką i otrzymując wynik ujemny też nic nam się nie stanie, jak przy 0.
36. Żrące Wydzieliny niszczą całe Twoje wyposażenie. Jeśli posiadasz Zbroję, Tarczę lub Hełm musisz je odrzucić. - do ustalenia czy niszczą się tylko zwykłe pancerze, czy wszystkie typy zbroi, hełmów i tarcz?
(gural, mriswith że tylko te zwykłe, ja za tym że wszystkie tego typu, poza magicznymi)
37. Czy jeśli rozpatrujemy kilka kart i pierwszą z nich jest wróg, któremu się wymkniemy, to czy możemy rozpatrzyć kolejne?
(gural i ja jesteśmy za rozpatrywaniem, mriswith przeciw.)
1.Studnia Wieczności a Źli: wiadomo, źli tracą życie.
2.Przedmioty :
Premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)
3.Przedmiot można w dowolnym momencie swojej tury upuścić na ziemię, podnieść tylko przy badaniu instrukcji obszaru(w momencie gdy na niego stajemy), upuścić i podnieść można dowolną ilość.
4.Spadek statystyk poniżej startowej wielkości, mogą spaść ale do min.1
5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
C: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.
6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
Natomiast nie wykonujemy instrukcji jeśli przeniesieni zostaniemy w turze przeciwnika.
7. Ilość max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.
8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji.
9. W Kramie Czarnoksięskim w Grodzie można kupić Szatę Maga za 5 Sz.Z.
10. Stając na Magiczne Wrota należy rzucić kostką: 1 - dostajesz 1 punkt Miecza, 2 - dostajesz 1 punkt Magii, 3 - otrzymujesz 1 Zaklęcie, 4 - dostajesz 1 Sz.Z., 5,6 - nic sie nie dzieje.
11. Bojowy Rumak - dodaje połowę magii zaokrąglone w dół.
12. Magiczna Kusza -
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.
13. Osada - Czarownica, zmiana na:
1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.
14. Magiczny Miecz i Tarcza Tolimana działają jak zwykły miecz i tarcza.
15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych)Możemy natomiast odwiedzić tylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)
16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniają sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyć tych punktów (coś jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.
17. Wylosowany w zdarzeniach przedmiot nie zamieniamy na wyposażenie (bo i po co?)
18. Nie istnieje możliwość żeby samemu od tak zniszczyć jakiś przedmiot posiadany przez siebie. (tak samo jak nie można odrzucać zaklęć które posiadamy)
19. Strata tury to jej koniec (wiec nie rozpatrujemy już nic w bieżącej i tracimy następną. Przegrana walka oznacza koniec tury w tym sensie,ze nie rozpatrujemy kolejnych kart jeśli takowe były.
(Dla jasności dodamy że strata jednej tury to koniec bieżącej plus strata następnej)
20. Kwestia Przyjaciół: Limit dla Złych i Dobrych to 4, Chaotyczni mogą posiadać 5.
21.Wierzchowiec: - Jeśli rzucisz kostką, i wybierzesz kierunek to przyjaciele pójdą za Tobą tylko o tyle pól ile wyrzuciłeś, jeśli zaś dodasz sobie z wierzchowca, to oni już nie pójdą i zostaną w tyle, czyli na tym polu które wynikało z samej kostki.
22. Magiczne Zwierciadło (i inne podobne karty) - Na odleglość, chyba że pisze inaczej w instrukcji karty.
23. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Sniegów: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta..."
Próbujemy do utraty 1 pkt Życia. Przy remisie trzeba walczyć/rzucać ponownie.
(chyba, że gra się z Trzęsawiskami i LL)
24.Losowanie Postaci: Dajemy kilka opcji:
-> Losujemy
->Wybieramy
-> Losujemy jakąś ilość potem wybieramy z tych wylosowanych jedną
-> Losujemy jakaś ilość, przeciwnicy odrzucają po jednej i z pozostałych wybieramy
25.Porzucanie Przyjaciela - zostaje na polu na którym go porzucamy, straconych naturalnie odkładamy.
27. Rzuty za pancerz: Rzucamy po kolei za każdy pancerz.
28. Zaklęcia typu Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw - Skoro stając sie postacią premiową tracimy umiejętności poprzedniej postaci, niejako nie jesteśmy już nią, więc pod wpływem tych czarów wybieramy całkiem nową.
29. Tekst na kilku kartach KU: "weź run jeśli jest dostępny" ( i inne tego typu) oznacza że można wziąć run ze stosu zużytych albo z talii. W sklepach natomiast przedmioty po wykupieniu nie są dostępne.
30. Czy poprawiamy Monstrum i Demona Zagłady bo śmiech bierze że tacy przeciwnicy mają najczęściej 6-8 Miecza/Magii.
31.Twierdza Strzegąca Dróg- Możemy mieć tylko 1 questa w danej chwili, nie możemy go "zmienić" czy wziąć inny w zamian.
32.Ciągnij 2 Karty. Ciągnij tylko jedną gdy jakaś już tu jest - zatem gdy leżą 2 to mimo tego 1 wyciągamy? - "gdy JAKAŚ już tu jest", jakaś a nie jakieś, czyli 1 ciągniemy jak leży jedna. Jak więcej to już nie ciągniemy.
33. Czy gdy na karcie miejsca nie jest napisane na jak długo jest, gdy nie ma, że do końca rozgrywki ani że znika po iluś tam turach lub pod innym warunkiem, to co robimy z tym miejscem? - oczywiście że odkładamy na stos zużytych.
34. Niszczenie zaklęć: czy można się jakoś pozbyć zaklęcia gdy nam nie odpowiada? np. mamy coś co pozwala zniszczyć 2 karty spotkań z planszy a na planszy nie ma żadnej takiej Karty, więc to zaklęcie blokuje nam dopływ nowych - patrz pkt. 18
35. Instrukcja Pułapki na Kamiennym Moście, dopisek że odejmując Miecz od rzutów kostką i otrzymując wynik ujemny też nic nam się nie stanie, jak przy 0.
36. Żrące Wydzieliny niszczą całe Twoje wyposażenie. Jeśli posiadasz Zbroję, Tarczę lub Hełm musisz je odrzucić. - do ustalenia czy niszczą się tylko zwykłe pancerze, czy wszystkie typy zbroi, hełmów i tarcz?
(gural, mriswith że tylko te zwykłe, ja za tym że wszystkie tego typu, poza magicznymi)
37. Czy jeśli rozpatrujemy kilka kart i pierwszą z nich jest wróg, któremu się wymkniemy, to czy możemy rozpatrzyć kolejne?
(gural i ja jesteśmy za rozpatrywaniem, mriswith przeciw.)
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
- Isztwan
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Droga do Chwały
• Las Elfów
• Trzęsawiska i Lodowy Las - Posty: 1382
- Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
I ja jestem za rozpatrywaniem. Jakim sposobem wymkneliśmy sie wrogowi to nasza sprawa i co on dalej zrobił to jego Dla mnie po przegranej walce nie rozpatruje sie dalszych kart dlatego, że się nie żyje lub jest się jakby otumanionym, nieprzytomnym jeśli przegrywając walke nie stracimy życia bo np. zbroja nas ochroni.
36.
36.
ja też.ja za tym że wszystkie tego typu, poza magicznymi
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Zgadzam się na 3k.gural pisze:30. Czy poprawiamy Monstrum i Demona Zagłady bo śmiech bierze że tacy przeciwnicy mają najczęściej 6-8 Miecza/Magii.
Jasne. Może być 3k, tyle, że trzeba by wtedy i Bestię poprawić.
Najpierw ustalmy poprawkę tutaj, do instrukcji, i to samo zapisze się w instrukcji ZB.gural pisze:RasdSaris napisał/a:
Bestia Będzie poprawiona w ZB...
Ale nie zmuszajmy ludzi do gry z ZB. Gra z ZB powoduje ignorowanie pola Zamku Bestii na planszy głównej, więc spokojnie możemy poprawić dla ludzi nie grających z dodatkiem.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- RasdSaris
-
- Posty: 307
- Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
Tak sobie przeglądam instrukcje..
VIII.4 Wszelkie specjalne zdolności Rycerzy Bóstw mogą być używane także na Kamiennym Moście.
-trzeba by było tak na przyszłość określić czy działają też w Zamku Bestii, a jeśli nie to które nie, a które tak.
VI i VII Całkowity Miecz i Magia postaci: tu wliczają się tylko własne punkty (miecz i Magia własna) plus przedmioty (te co dają w walce, tylko w walce, te co dają ogólnie w każdej sytuacji) Uwaga, nie wliczają się tu Przyjaciele.
-tak jest w Krypcie zaś podstawka mówi to samo z tym że wlicza się Przyjaciół...
V.4 Wzrost parametru Miecza, po zwycięskiej walce z Wrogiem rzut kostką 1,2 - tracimy pkt Miecza, 3,4 - nic sie nie dzieje 5,6 - zyskujemy pkt Miecza. Karty pokonanych Wrogów odkładamy.
- Ta zasada zdaje sie obowiązywać w Krypcie, trochę z nią zachodu, nie wiem co autorzy chcieli osiągnąć tym, może ujednolicimy system expowania na wszystkie plansze??
4.4 [podstawka] "Wszystkie należące do niej Przedmioty i Przyjaciele pozostają na obszarze gdzie Postać zginęła"
- tak jest w instrukcji, Przyjaciele nie powinni odejść?? I pojawia się tutaj problem tzw. "spuścizny", zaawansowana postać ginie, zostawia na polu masę przedmiotów, wypasionych często, ten kto to zbierze za friko sie dopakuje ze hoho.. Ja zawsze grałem że WSZYSTKO odkłada się co miała zabita Postać poza grę, zaś na polu pozostaje jeden losowy Przedmiot z tych które posiadała i Złoto..co wy na to??
Odnośnie wymykania się Wrogom i rozpatrywania innych kart na tym polu, instrukcja pokazuje to na przykładzie:
"Wydrwigrosz musi najpierw pokonać albo wymknąć się Wrogowi, nim będzie mu wolno sięgnąć po złoto lub Przedmiot" - co potwierdza naszą wersję..
9.7 [podstawka] "Żadne Zaklęcie nie działa na istoty na Kamiennym moście ani na samą Bestię" - jeśli ZB będzie traktowany jako część Kamiennego Mostu..hmm a moze Zapisać że" Mimo iż ZB jest Częścią Kamiennego mostu, nie stosujemy w nim żadnych zasad ograniczających Zdolności specjalne i Rzucanie Zaklęć takich jakie dotyczą Kamiennego Mostu?? [naturalnie że bestia sama powinna być odporna na Zaklęcia]
17.5 więcej niż jeden przeciwnik: to już chyba było, sumuje się miecz/Magię \Wrogów, jeśli są z tego samego "typu".
jeszcze takie coś:
-> Co jeśli Morlok[zaczyna w Labiryncie] albo Minotaur zadeklaruje wyjście z Labiryntu (które musi sie według instrukcji zakończyć opuszczeniem Labiryntu), co jeśli na planszy nie ma Wejść do Labiryntu..czy utknie w ten sposób czy tez nie może w ogóle zadeklarować wyjścia?
To tak po krótce to co mi się w instrukcji w oczy rzuciło...
VIII.4 Wszelkie specjalne zdolności Rycerzy Bóstw mogą być używane także na Kamiennym Moście.
-trzeba by było tak na przyszłość określić czy działają też w Zamku Bestii, a jeśli nie to które nie, a które tak.
VI i VII Całkowity Miecz i Magia postaci: tu wliczają się tylko własne punkty (miecz i Magia własna) plus przedmioty (te co dają w walce, tylko w walce, te co dają ogólnie w każdej sytuacji) Uwaga, nie wliczają się tu Przyjaciele.
-tak jest w Krypcie zaś podstawka mówi to samo z tym że wlicza się Przyjaciół...
V.4 Wzrost parametru Miecza, po zwycięskiej walce z Wrogiem rzut kostką 1,2 - tracimy pkt Miecza, 3,4 - nic sie nie dzieje 5,6 - zyskujemy pkt Miecza. Karty pokonanych Wrogów odkładamy.
- Ta zasada zdaje sie obowiązywać w Krypcie, trochę z nią zachodu, nie wiem co autorzy chcieli osiągnąć tym, może ujednolicimy system expowania na wszystkie plansze??
4.4 [podstawka] "Wszystkie należące do niej Przedmioty i Przyjaciele pozostają na obszarze gdzie Postać zginęła"
- tak jest w instrukcji, Przyjaciele nie powinni odejść?? I pojawia się tutaj problem tzw. "spuścizny", zaawansowana postać ginie, zostawia na polu masę przedmiotów, wypasionych często, ten kto to zbierze za friko sie dopakuje ze hoho.. Ja zawsze grałem że WSZYSTKO odkłada się co miała zabita Postać poza grę, zaś na polu pozostaje jeden losowy Przedmiot z tych które posiadała i Złoto..co wy na to??
Odnośnie wymykania się Wrogom i rozpatrywania innych kart na tym polu, instrukcja pokazuje to na przykładzie:
"Wydrwigrosz musi najpierw pokonać albo wymknąć się Wrogowi, nim będzie mu wolno sięgnąć po złoto lub Przedmiot" - co potwierdza naszą wersję..
9.7 [podstawka] "Żadne Zaklęcie nie działa na istoty na Kamiennym moście ani na samą Bestię" - jeśli ZB będzie traktowany jako część Kamiennego Mostu..hmm a moze Zapisać że" Mimo iż ZB jest Częścią Kamiennego mostu, nie stosujemy w nim żadnych zasad ograniczających Zdolności specjalne i Rzucanie Zaklęć takich jakie dotyczą Kamiennego Mostu?? [naturalnie że bestia sama powinna być odporna na Zaklęcia]
17.5 więcej niż jeden przeciwnik: to już chyba było, sumuje się miecz/Magię \Wrogów, jeśli są z tego samego "typu".
jeszcze takie coś:
-> Co jeśli Morlok[zaczyna w Labiryncie] albo Minotaur zadeklaruje wyjście z Labiryntu (które musi sie według instrukcji zakończyć opuszczeniem Labiryntu), co jeśli na planszy nie ma Wejść do Labiryntu..czy utknie w ten sposób czy tez nie może w ogóle zadeklarować wyjścia?
To tak po krótce to co mi się w instrukcji w oczy rzuciło...
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
Właściwie co wadzi tak znacząco? Może Rycerz Shauli, ale to w ogóle najbardziej kozacka postać w Grze. Ale innych chyba nie trzeba ograniczać.RasdSaris pisze:-trzeba by było tak na przyszłość określić czy działają też w Zamku Bestii, a jeśli nie to które nie, a które tak.
Ja zawsze liczę. Gdzieś musi być błąd, a jeśli już ujednolicać w którąś stronę to tak jak stało w Podstawce.RasdSaris pisze:-tak jest w Krypcie zaś podstawka mówi to samo z tym że wlicza się Przyjaciół...
Po każdej walce tak jest? Nie wiedziałem, ale pewnie bym i tak nie stosował. bezsensowna zasada.RasdSaris pisze:- Ta zasada zdaje sie obowiązywać w Krypcie, trochę z nią zachodu, nie wiem co autorzy chcieli osiągnąć tym, może ujednolicimy system expowania na wszystkie plansze??
Ja natomiast kiedyś próbowałem opcji, że możemy zabrać tylko tyle przedmiotów ile kart się ciągnie na danym polu. Problem robił się, gdy postać ginęła na Obszarze, gdzie nie ciągnie się kart. Teraz gram tak, że ciągnie się tyle ile uniesiesz. Co do Przyjaciół to zawsze grałem, że po śmierci postaci odchodzą oni i spadają na stos zużytych, bo i po co mają bezsensownie czekać na zbawienie.RasdSaris pisze:Ja zawsze grałem że WSZYSTKO odkłada się co miała zabita Postać poza grę, zaś na polu pozostaje jeden losowy Przedmiot z tych które posiadała i Złoto..co wy na to??
Może być, w końcu trzeba mieć choć minimalne szanse spowolnienia osoby pędzącej na bestię.RasdSaris pisze:hmm a moze Zapisać że" Mimo iż ZB jest Częścią Kamiennego mostu, nie stosujemy w nim żadnych zasad ograniczających Zdolności specjalne i Rzucanie Zaklęć takich jakie dotyczą Kamiennego Mostu??
Wg mnie nie może, bo wyjścia nie ma.RasdSaris pisze:Co jeśli Morlok[zaczyna w Labiryncie] albo Minotaur zadeklaruje wyjście z Labiryntu (które musi sie według instrukcji zakończyć opuszczeniem Labiryntu), co jeśli na planszy nie ma Wejść do Labiryntu..czy utknie w ten sposób czy tez nie może w ogóle zadeklarować wyjścia?
- Freyr
-
- Posty: 1
- Rejestracja: piątek 06 kwie 2007, 19:54
- Lokalizacja: Spalany Las
- Płeć:
Ja mam takie pytanie dotyczące eksploracji. Jeśli np. Głupiec w zdarzeniach wyciągnie dwie + karty potworów i pierwszego uniknie, to raczej nie będzie chciał eksplorować tego terenu dalej. Więc za każdego potwora trzeba rzucać oddzielnie czy jeśli unikamy jednego to zarazem unikamy drugiego a więc czy eksploracja dotyczy wszystkich przeciwników czy tylko leżących "za" nimi przedmiotów.
Co do Morloka to uważam, że powinna być możliwość wyjścia z podziemi. Wejście przecież ciężko znaleźć szukając go przez przeszukiwanie terenu. Ale jeśli Morlok zaczyna przy samym wejściu to raczej powinien wiedzieć jak wyjść. Np. Losowe pole na najwyższym kręgu (oczywiście aby znów wejść musiałby odkryć kartę zdarzeń) czy coś takiego...
Ps. Witam Graczy
Co do Morloka to uważam, że powinna być możliwość wyjścia z podziemi. Wejście przecież ciężko znaleźć szukając go przez przeszukiwanie terenu. Ale jeśli Morlok zaczyna przy samym wejściu to raczej powinien wiedzieć jak wyjść. Np. Losowe pole na najwyższym kręgu (oczywiście aby znów wejść musiałby odkryć kartę zdarzeń) czy coś takiego...
Ps. Witam Graczy
I słońce już zaszło a ja dalej stałem
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
Nie unikamy Wroga, tylko walki. Dlatego jeśli wyciągnie 2 wrogów walczących na Miecz, czyli walczących razem to unika ich naraz. Jeśli natomiast normalnego Wroga i Demona to już musi za każdego oddzielnie rzucać.Ja mam takie pytanie dotyczące eksploracji. Jeśli np. Głupiec w zdarzeniach wyciągnie dwie + karty potworów i pierwszego uniknie, to raczej nie będzie chciał eksplorować tego terenu dalej. Więc za każdego potwora trzeba rzucać oddzielnie czy jeśli unikamy jednego to zarazem unikamy drugiego a więc czy eksploracja dotyczy wszystkich przeciwników czy tylko leżących "za" nimi przedmiotów.
- mriswith
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Handel
• Losowanie Postaci
• Zamek Bestii - Posty: 1008
- Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
- Lokalizacja: Lublin
- Płeć:
Przy okazji tych wszystkich zmian w zasadach wpadłem na świetny moim zdaniem pomysł Wprowadzić system łupów. I tutaj 2 propozycje:
1. Po pokonaniu Wroga rzucamy kostką, jeśli 6 to bierzemy lup z góry stosu Kart Wyposażenia. Można dać ograniczenie, że łup tylko za Wrog-Wrog bo te przedmioty z wyposazenia chyba najlepiej właśnie do nich pasują.
2. (mój faworyt bo dający dużo wieksze możliwości) Wprowadzenie nowego rodzaju kart. Łup z numerkiem VII chyba już. Karty te bralibyśmy tylko jeśli wygramy jakąś walkę na tym samym polu. Nie liczyły by się w instrukcji "Wyciągnij 1 Kartę. Nie ciągnij jesli jakaś już tu jest." Lupu tu nie bralibysmy pod uwage, ciągniemy mimo tego, że leży. Można dać ograniczenia dające większą realność np. Lup-Demon, Lup-Bestia itp. Tylko za tego potwora wtedy moglibyśmy zabrać Łup. Lub jeszcze inny pomysł. Łup miałby statystykę Magii/Miecza i tylko pokonując Wroga o minimum takich statystykach moglibyśmy zabrać Łup. Wtedy lepszy Łup byłby za lepsze potwory.
1. Po pokonaniu Wroga rzucamy kostką, jeśli 6 to bierzemy lup z góry stosu Kart Wyposażenia. Można dać ograniczenie, że łup tylko za Wrog-Wrog bo te przedmioty z wyposazenia chyba najlepiej właśnie do nich pasują.
2. (mój faworyt bo dający dużo wieksze możliwości) Wprowadzenie nowego rodzaju kart. Łup z numerkiem VII chyba już. Karty te bralibyśmy tylko jeśli wygramy jakąś walkę na tym samym polu. Nie liczyły by się w instrukcji "Wyciągnij 1 Kartę. Nie ciągnij jesli jakaś już tu jest." Lupu tu nie bralibysmy pod uwage, ciągniemy mimo tego, że leży. Można dać ograniczenia dające większą realność np. Lup-Demon, Lup-Bestia itp. Tylko za tego potwora wtedy moglibyśmy zabrać Łup. Lub jeszcze inny pomysł. Łup miałby statystykę Magii/Miecza i tylko pokonując Wroga o minimum takich statystykach moglibyśmy zabrać Łup. Wtedy lepszy Łup byłby za lepsze potwory.