Nowe reguł opisanie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.

Jakie mają być te nowe reguły?

Przede wszystkim proste.
36
27%
Prawie jak RPG.
10
7%
Stopniowanie złożoności zasad.
19
14%
Instrukcja ogólna, do wszystkich dodatków.
33
24%
Zabiegi kosmetyczne, uaktualniające tylko zasady.
27
20%
Pisanie zasad prawie od podstaw.
10
7%
 
Liczba głosów: 135

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Proponowałbym dopisać jeszcze 1 punkt: W każdym sklepie można sprzedać dowolny przedmiot za 1 Sz.Z. obecnie można sprzedawać przedmioty tylko u Płatnerza w Grodzie (i nawet nie wszystkie) oraz konie w stajni. Jest jeszcze przecież sklep w Osadzie i w razie czego jarmark w LE. To w pewien sposób rozwiązałoby problem przedmiotów bezcelowo walających sie na planszy. A w Kramie czarnoksięskim można byłoby sprzedawać tylko przedm. magiczne.


Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 613
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Post autor: Michael »

W Magicznym Mieczu jest ten problem z postaciami że są one znacznie bardziej niezrównoważone niż w MiMie , zatem rzeczywiście granie niektórymi z ich moze być problematyczne.


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Isztwan masz rację, na Zamku też dał bym taką opcję.

Michaelu, w MiM również istnieje ten problem.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

RasdSaris pisze:Michaelu, w MiM również istnieje ten problem.
Dokładnie. Przyglądając się dokładniej to w MM jest zaledwie kilka Postaci bardzo słabych (do policzenia na palcach jednej ręki). W MiM z tego co pamiętam, co najmniej tak samo.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Halo, jest tu kto? Odpisałem wam na wszystkie punkty a wy nawet pokłócić ze mną się nie chcecie tylko o jakiś dysproporcjach postaci mówicie. W tym temacie nie ma co poruszać bo ta gra nie polega na wyrównywaniu szans. Jeżeli ktoś zawnioskuje by poprawić "słabe postacie" odejdę. :P
Isztwan pisze:Proponowałbym dopisać jeszcze 1 punkt: W każdym sklepie można sprzedać dowolny przedmiot za 1 Sz.Z.
Jestem za choć powiem szczerze, że realnie patrząc nie w każdym sklepie można coś sprzedać.

Odnoszę ogólne wrażenie, że nie do końca rozumiecie ideę upraszczania. Nie chodzi o to, że zrobiono coś nielogicznego i nie zgodnego z naszym światem. Przypominam że po pierwsze to jest FANTASY a po drugie jest to GRA PLANSZOWA a nie symulator lotów Microsoftu. Są gry bardziej realistyczne i mniej. Ta gra zalicza się do prostych, łatwych i przyjemnych, oczywiście nie dla dzieci do lat 3 :D Nie wiem jak Wy ale waśnie te dwa założenia powstrzymują mnie przez kompletnym niszczeniem podstawowych reguł i pisania własnych. Czytałem, że większość z tego co mówicie jest tylko jakby próba logicznego rozwiązania powstałych problemów ale z 28 punktów praktycznie połowa tego tematu się nie trzyma bo są to reguły typowo dodatkowe lub wręcz zastępcze a nie korygujące. Wiec czy nadal zmierzamy w kierunku totalnej destrukcji czy też zachowamy charakter tej gry? Decyzja należy do was.

P.S. Nie pisałem tego by kogoś urazić a tylko podsumowałem co do tej pory uczyniono. Jest to moje zdanie i możecie się z nim nie zgadzać jak i ja z waszym, jednak dobrze by było jakbyśmy postawili sobie jednak jakieś granice. :)


Obrazek
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Duszodręczyciel pisze:Pomyślałem sobie, że jeżeli wychodzi Talizman v.4 przydałoby się uaktualnić także poczciwy "Magiczny Miecz". Szczerze, to właśnie pod wpływem MM stałem się tym kim jestem i nie żałuje tego. Magię i Miecz, czyli pierwowzór znałem tylko z opisów więc nie obchodziło mnie co inni sadzą na temat podobieństw między tymi dwoma grami.

Więc kto zgłasza się do opracowania nowych zasad gry?
To Twój pierwszy post. Poza tym spójrz na ankietę. Robimy dokładnie to co tam jest opisane, wprowadzamy raczej niewielkie, kosmetyczne zmiany uatrakcyjniające rozgrywkę, przy czym wcale nie niszcząc prostoty gry (no może poza Kartą Postaci ale nad tym się jeszcze zastanawiamy).
Już nie wiem czego oczekujesz... wydaje mi się chwilami, że odpowiadają Ci dotychczasowe zasady. Ale przecież, gdy uaktualniamy coś to nie chodzi tylko o dopisanie nowego numerka ver2.1 i przepisanie tego samego (choć wielu teraz tak robi... choćby w branży gier komputerowych).


Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Jestem jak kobieta, niezdecydowany. :D

Tak na prawdę to ankieta mówi mi coś innego niż to co piszecie. Najbardziej mnie bolą próby zmian w tych punktach, które zaznaczyłem we wcześniejszym poście. Nikt jak dotąd nawet się do tego nie odniósł więc nie wiem czy mam brnąć dalej w to co jest czy pisać jak ja to czuję?


Obrazek
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Poniżej przeklejam punkty dotyczące korekty w zasadach,które zostały jeszcze nieuzgodnione. w nawiasach podaję kto jest za czym. (uwzględniłem gurala, Isztwana, Duszodręczyciela, mriswitha i siebie, czyli te osoby które nad tym pracowały. Jeżeli pochopnie czyjeś zdanie przyporządkowałem, proszę korygować^^



2.Przedmioty :
A. premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje.
B. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)

(A+B - prócz Duszodreczyciela(który dał rozszerzona wersję, znaczy się 4 przedmioty plus sloty na uzbrojenie) wszyscy ZA, gural chyba też choć mówił coś o testach;)



4.Spadek statystyk poniżej startowej wielkości, opcje:
-> mogą spaść ale do min.1

(i tutaj z tego co wyczytałem wszyscy ZA, prócz Duszodręczyciela)


5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
B: jeśli wszyscy gracze się zgodzą zdejmujemy tą kartę.
C: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.

(Duszodręczyciel za C, ja sam skłaniam się już ku B+C, mriswith i Isztwan C "od bidy plus B", gural - C)

6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)

[tu się wszyscy zgodzili, pytanie takie: w naszej turze owszem, a co kiedy nas ktoś jakimś czarem czy zdolnościa przeniesie gdzieś?? np. na obszar z wrogiem, albo ruchome skały??? Jestem za tym by nie ciągnąć kart, nie badać obszaru, lecz walka, czy utrata życia..hmm

7. Ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.

[Duszodręczyciel przeciw, reszta wypowiedziała się pozytywnie z tego co się orientuję)

8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji, jeśli inna postać trafi na Kram Czarnoksięski i spełni warunki (wpłaci przedmioty) to ma prawo wyzwać Mistrza na pojedynek, walka odbywa sie na samą magię, bez przedmiotów i przyjaciół za to z użyciem czarów.

[widzę że do przyjęcia, i nie ma mowy o żadnym stryczku ^^ ustalmy czy ten pojedynek wprowadzić czy same zasady zdobycia postaci...



10. Stając na Magiczne Wrota należy rzucić kostką: 1 - dostajesz 1 punkt Miecza, 2 - dostajesz 1 punkt Magii, 3 - otrzymujesz 1 Zaklęcie, 4 - dostajesz 1 Sz.Z., 5,6 - nic sie nie dzieje.

[wszyscy za, Duszodręczyciel się wstrzymał na razie, ale myślę że tu nie ma problemu)


11. Bojowy Rumak - dodaje polowę magii zaokrąglone w dół.
12. MagicznaKusza -
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.

[w obu pkt. wszyscy za prócz Duszodreczyciela - moim zdaniem logiczna rzecz ze ukrócamy pakerskie przedmioty)

13. Osada - Czarownica, zmiana na:
1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.


15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych), natomiast wątpliwości:
A: możemy odwiedzictylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)
B: Możemy odwiedzić dowolna ilość osób.

[proszę o klarowny głos każdego z nas, bo ciężko to pozbiera, ja jestem za A.)

16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniają sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyć tych punktów (coś jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.

-Tutaj prócz Duszodręczyciela nie było większych "Ale". Dodam, że ten system, który przy niskich współczynnikach daje możliwość łatwiejszego podniesienie Magii i Miecza, jest niesamowicie kompatybilny z systemem obniżania współczynników poniżej wartości początkowej do min.1. Obie zmiany współpracują ze sobą, wytwarzając równowagę.




19. Strata tury to jej koniec (wiec nie rozpatrujemy już nic w bieżącej i tracimy następną. Przegrana walka oznacza koniec tury w tym sensie,ze nie rozpatrujemy kolejnych kart jeśli takowe były.

(Dla jasności dodamy że strata jednej tury to koniec bieżącej plus strata następnej)

20. Kwestia Przyjaciół:
A: Max ilosć = Magii postaci.
B: Podział przyjaciół na tych którzy będą się przyłączać tylko do dobrych, złych itd bohaterów.
C: ogólny limit przyjaciół określony jakaś liczą, plus Chaotyczni maja większy ten limit.

(fakt że nie chcemy wprowadzać wiele zamieszania by nie było zaburzeń płynności gry, ale uważam że to ważny aspekt. Jestem za opcją by był limit postaci określany pkt. Magii, plus nadać charakter przyjaciołom - niestety tabelka, ale z czasem szybko wejdzie w glowę, bo sam podział logiczny był by) Apeluję do każdego by przedstawił swoją wersję i spróbujmy coś ustalić)

21.Wierzchowiec: - To już ustalone. Duszodręczycielu, przyjaciele zostaną na polu.

24.Losowanie Postaci - tutaj po prostu spiszmy 3-4 sposoby i niech będzie to opcjonalne, kto jak woli.

25.Porzucanie Przyjaciela - zostaje na polu na którym go porzucamy, Duszodręczyciel twierdzi ze na stos zużytych wędruje, jak ustalamy??


27. Rozumiem to dwojako:
A: wybieramy jeden rodzaj pancerza (czyli miejsce trafienia) i rzucamy za ochronę.
B: rzucamy po kolei za każdy pancerz, choc to wydaje się nieco naciągane i mniej realistyczne.
C: jeszcze wpadło mi do głowy, że można zawsze rzucać za tarczę (w końcu chronimy nią całe ciało broniąc sie) a potem ewentualnie za zbroję lub hełm.
(bez sensu wikłać siew rzut za miejsce trafienia a potem rzut za armor itd..)


A więc do ustalenia, proszę o jasne głosy za rozwiązaniami którymiś.

28. Co z czarami Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw, wraca do poprzedniej czy bierze tez czaru??



Myślę że jak w tych punktach wypracujemy kompromis, to większość już będzie zrobiona.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

RasdSaris pisze:6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)

[tu się wszyscy zgodzili, pytanie takie: w naszej turze owszem, a co kiedy nas ktoś jakimś czarem czy zdolnościa przeniesie gdzieś?? np. na obszar z wrogiem, albo ruchome skały??? Jestem za tym by nie ciągnąć kart, nie badać obszaru, lecz walka, czy utrata życia..hmm
Jestem za tym żeby wtedy wykonywać instrukcje. Najchętniej w takie właśnie miejsca przenosi się inną Postać, bo chcemy jej jak najbardziej zaszkodzić.
RasdSaris pisze:8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie

[widzę że do przyjęcia, i nie ma mowy o żadnym stryczku ^^ ustalmy czy ten pojedynek wprowadzić czy same zasady zdobycia postaci...
Można wprowadzić.

15.raczej B choć zwykle i tak jedną odwiedzam :razz: więc aż tak bardzo upierał się nie będę.

16. Jak najbardziej ZA! I nie psuje to wcale umiejętności niektórych Postaci, bo już od 6 poziomu trzeba 12 Magii itd. coraz wiecej, wiec umiejetnosc nie traci na znaczeniu. Moze jedynie na poczatku. Dlatego ewentualnie można dodać, że na zdobycie 1,2,3 punktu trzeba 7pkt Magii, a potem już 2x poziom który chcemy osiagnac.

20. B+C no w sumie tabelka... proponowałbym żeby autorzy dodatków pozmieniali później w swoich Kartach Przyjaciół to co trzeba, i tabelka wtedy odniosłaby się tylko do podstawki i oficjalnych dodatków. Myślę, że Przyjaciół nie ma aż tak wielu, bez problemu wydrukowałbym sobie nowych.

24. Losowanie Postaci. Zgadza się spiszmy. 2 oficjalne, ten trzeci który był wymieniony i jak ktoś jeszcze ma pomysł niech mówi póki czas.

25. Porzucanie Przyjaciela. W instrukcji jest, że zostaje, ale ja zawsze odkładałem do zużytych... uważałem, że jak ciągniemy z Kart to jakoś jakby "zasłużyliśmy" na przyjaźń, a jakby został to i tak nie musielibyśmy się "starać" o przyjaźń, i tak dołączyłby. Teraz jednak, pod warunkiem, że zrobimy tabelkę dla Przyjaciół, jak najbardziej mogą pozostawać na obszarze na którym ich pozostawimy, i nie trzeba zmieniać instrukcji.

27. A ma taką wadę, że wystarczy mieć jeden rodzaj ochrony na który jest najwięcej możliwości wyrzucenia kostką, najlepszy (nie pamiętam który to był), reszta byłaby niepotrzebna.
B odpada.
Byłbym za C. Tarcz chroni całe ciało + taki pomysł, że przeciwnik wybiera sam miejsce trafienia, wtedy staralibyśmy się mieć wszystko osłonięte, kompletny pancerz, a i byłoby to dość realistyczne, bo w końcu to przeciwnik macha Mieczem i to od niego zależy co nam utnie. Można dodać, że te ochronne przedmioty zakładane na siebie nie liczą się do ekwipunku (poza tarczą, którą trzymamy w ręce).

28. Niech wraca do poprzedniej.

Co do punktów na temat których tu nie napisałem to albo jestem za, albo moja ocena została właściwie mi przyporządkowana.


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

RasdSaris pisze:tu się wszyscy zgodzili, pytanie takie: w naszej turze owszem, a co kiedy nas ktoś jakimś czarem czy zdolnościa przeniesie gdzieś?? np. na obszar z wrogiem, albo ruchome skały??? Jestem za tym by nie ciągnąć kart, nie badać obszaru, lecz walka, czy utrata życia..hmm
Już pisałem gdzieś. Rozpatrujemy każdy teleport w naszej turze, a turze przeciwnika żadnego.
RasdSaris pisze:widzę że do przyjęcia, i nie ma mowy o żadnym stryczku ^^ ustalmy czy ten pojedynek wprowadzić czy same zasady zdobycia postaci...
Kto pierwszy ten lepszy.
RasdSaris pisze:15. Osada. A: możemy odwiedzictylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji.
Podtrzymuję mój głos w tej sprawie jak już pisałem bodajże.
RasdSaris pisze:20. Kwestia Przyjaciół:
A: Max ilosć = Magii postaci.
Jak pisałem, jestem za tym.
RasdSaris pisze:B: Podział przyjaciół na tych którzy będą się przyłączać tylko do dobrych, złych itd bohaterów.
Absolutnie przeciw. Nie ingerujmy w tak wiele Kart. Zmiana przypakowanych (zakrawających na bana) Kart to rozumiem, ale to już przesada.
RasdSaris pisze:C: ogólny limit przyjaciół określony jakaś liczą, plus Chaotyczni maja większy ten limit.
Tu ewentualnie mogę być za. Np. dobrzy i źli l.p. = magia, chaotyczni l.p. = magia +1.
RasdSaris pisze:25.Porzucanie Przyjaciela - zostaje na polu na którym go porzucamy, Duszodręczyciel twierdzi ze na stos zużytych wędruje, jak ustalamy??
Odrzucamy - pozostaje. Tracimy - spada.
RasdSaris pisze:B: rzucamy po kolei za każdy pancerz
Czyli tak jak to reguluje instrukcja, a raczej nie reguluje, więc dlaczego bronić takiego rozwiązania, które w gruncie rzeczy jest sensowne. Dlaczego? Im więcej części ciała osłoniętych tym lepsza obrona. Oczywiście rzucamy za 1 zbroję, 1 tarczę itd.
mriswith pisze:28. Co z czarami Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw, wraca do poprzedniej czy bierze tez czaru??
Sam o to pytałem, więc sam zdania nie mam, ale że lubię hardkorowość więc niech cała Postać leci (zwykła+nakładka).


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

ad. 2. C - czyli moja opcja, oczywiście przedmiotów aktywnych w moim przykładzie może być zamiast 4 to 3 albo nawet 2.

ad. 4. Od biedy się zgodzę ale w połączeniu z tym co napisze przy punkcie o rozwijaniu cech.

ad. 5. Bezwzględnie C.

ad. 6. Teleportacja w cudzej turze nie wywołuje badania obszaru chyba, że instrukcja karty/obszaru/Postaci mówi inaczej. Myślę że to byłoby odpowiednim kompromisem.

ad. 7. Podtrzymuje mój sprzeciw.

ad. 8. Myślę, że nie trzeba pakować w instrukcję więcej opcjonalnych reguł i dać możliwość zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego tylko jednej postaci na raz bez żadnych pojedynków. Oczywiście jeżeli karta Mistrza wróci do gry można starać się o niego jeszcze raz.

ad. 10. Jakiś leniwy jestem ale jeszcze tego nie doczytałem. Nie mniej na razie jestem za.

ad. 11. i 12. A ja upieram się przy swoim. W każdym świecie są pakerskie przedmioty a gra nabiera smaczku gdy próbujesz je zdobyć.

ad. 13. Za.

ad. 15. B.

ad. 16. Za (tak tak) plus pomysł mriswith'a.

ad. 19. Przeciw. Strata tury to utrata możliwości dokończenia obecnej tury. Tylko w wypadku gdy utrata tury była następstwem ostatniego naszego działania w tej turze można przyjąć że utrata dotyczy następnej.

ad. 20. Może taka propozycja: Dowolna ilość przyjaciół własnego charakteru plus rzut kostką przy przyjaciołach o jedną kategorię charakteru inną (np. wynik 1-3 masz przyjaciela). W tej sytuacji Chaotyczni mają przewagę bo rzuty wykonują zarówno przy Złych jak i przy Dobrych czego nie mogą zrobić ci skrajni. Jednak gural także ma rację i można w ogóle ten punkt pozostawić według mnie bez zmian czyli nie ma ogranicznika jak kiedyś gdyż "przyjaciół się nie wybiera" :D

ad. 21. A to ja byłem przeciw?

ad. 24. Jestem za ale bez przesady bo pomysł by losować ilość kart według wzorku ma dwie wady: wzorek i matematyczną niemożliwość spełnienia warunku bo jeżeli uznamy, że maksimum graczy to 6 to każdy losowałaby aż 9 Postaci co daje nam w sumie 54 "losowane" Postacie. Ja jestem za tym by każdy losował tylko 3 Postacie a odrzucał jedną z nich gracz np. po prawej.

ad. 25. Według mnie jeżeli instrukcja w jakimś punkcie nie plącze się to obowiązuje nadal. Tak jest z porzucaniem przyjaciół, którzy po prostu odchodzą i można je od nowa wylosować jak skończy nam się stos kart.

ad. 27. A ja jak zawsze jestem za B. Wiem że i tak nikt nawet nie bierze tego pod uwagę ale powiedzcie mi po co komu karty Zbroi, Hełmu i Tarczy jeżeli nie można zrobić z tego pełnej płytówki? Mam także kontrpropozycję. Niech każdy element pancerza prócz normalnego rzutu jeżeli jest jedynym daje plus 1 do rzutu jeżeli jest w komplecie. I tak, jeżeli mamy Zbroję, Hełm i Tarczę to zakres rzutu ze Zbroi rośnie o +2 (za Tarczę i Hełm) czyli nie tracimy życia jeżeli wyrzucimy 1-5. Na swoją obronę doda, że Rzut jest wykonywany tylko podczas zwykłej WALKI i neguje utratę 1 Życia. Zresztą zrobicie co chcecie.

ad. 28. Skłaniam się ku zabieraniu karty modyfikującej w takim wypadku choć poprawniej byłoby odrzucić nakładkę i zmienić także samą postać. Ewentualnie zatrzymać nakładkę jeżeli nowa postać spełnia warunki posiadania tej karty.


Obrazek
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Duszodręczyciel pisze:Teleportacja w cudzej turze nie wywołuje badania obszaru chyba, że instrukcja karty/obszaru/Postaci mówi inaczej.
Bez sensu. Jest zaledwie kilka Kart/Obszarów które nie zmuszają nas do rozpatrywania ich. Dlatego cały czas głosują za rozpatrywaniem tylko teleportów w naszej turze, żebyśmy choć trochę je kontrolowali, na co z kolei nie mamy zbyt dużego wpływu, gdy dzieje się to w turze przeciwnika.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

gural, ale ja się z Tobą zgodziłem a dodałem tylko wersję dla niezadowolonych. Tego nie trzeba nawet zamieszczać w instrukcji bo wystarczy, że w karcie np. takiego czaru teleportującego w nie naszej turze zamieści się że przeniesiona Postać musi badać obszar i tyle.

A i nie wiem czy tylko ja to zauważyłem ale rozwodzicie się na temat ile czarów na turę można rzucać a nikt nie zauważył, że Zaklęcia często można rzucać nie tylko w swojej turze. I co z tym fantem zrobić gdyż tego limitować się nie da.


Obrazek
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Czekamy na Isztwana z jego klarownym głosem, potem jakoś będziemy musieli rozstrzygnąć kwestie sporne i veta.

Duszodreczycielu odnośnie tury poczytaj tutaj: http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=978


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Duszodręczyciel pisze:I co z tym fantem zrobić gdyż tego limitować się nie da.
Masz magii na 2 czary zatem możesz rzucić 2 w swojej i 2 w przeciwnika. Proste. Chyba, że przyjmiemy ten limit jako limit czarów na kolejkę.


Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

RasdSaris, dzięki. Ok to niech będzie ze strata dotyczy następnej pełnej tury.

gural, teraz udowodniłeś głupotę tego rozwiązania. Za bardzo idziecie w liczby i różne wyliczenia. To ma być przede wszystkim gra fantasy a nie symulator przeżyć graczy. Ja wiem, że was kole, że nieraz można robić przegięcia ale powiem tak, jako że jest to planszówka te przegięcia są o wiele mniej szkodliwe niż w innych grach (np fabularnych czy nawet karcianych). Zawsze się znajdzie sposób na ominięcie jakiś zasad.

Dobra a jak tak się czepiacie przegiętości gry to co powiecie na kartę Gandalfa z Jaskini i na Postać Jasnowidza? Obie mają całkowita odporność na Zaklęcia. Jeżeli gramy we dwie osoby to zdobycie wspomnianej karty czy też granie tą postacią dla drugiej strony staje się udręką bo właśnie odchodzi jej element magiczny. Powiecie, że Postać można zabić a Przyjaciela odrzucić ale ale tak samo a na pewno jeszcze łatwiej można pozbyć się a nawet przejąć Magiczną Kuszę i Bojowego Rumaka. Jednym słowem według tego co zamierzacie trzeba by wymienić większość kart tylko po co? Jeszcze raz powtórzę, że z erraty i drobnych zmian robicie MM którąś tam edycję.

P.S. Grałem przeciw przeciwnikom mającym zarówno Bojowego Rumaka, Magiczną Kuszę i odporność na czary i zawsze wygrywałem. Przegrałem dopiero wtedy gdy to nie ja dzierżyłem Topór Thorina :P


Obrazek
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Mi akurat odporność na czary nie przeszkadza. Jak sam zauważyłeś jest wiele innych sposobów na dokuczanie przeciwnikowi.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

A mi bardziej nie pasuje całkowita odporność niż jakiś tam Rumak czy Kusza. Sami chcecie by gra była lepiej zbalansowana ale albo trzymamy się balansowania jej albo zachowujemy niepowtarzalny charakter i duże rozbieżności potęgi przedmiotów, przyjaciół czy samych Postaci? Czyli albo tniemy i całkowita odporność na Zaklęcia albo zostawiamy Kusze i Rumaka. Nie ma trzeciego wyjścia gdyż to zaprzeczyłoby przyświecającej wam idei jaka by ona nie była.


Obrazek
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Co do powyższego problemu to mam pomysł: po wygranej walce można odebrać życie, Sz.Z. lub przedmiot albo zabić dowolnego przyjaciela.

15. po przemysleniu skłaniałbym się raczej ku A
20. byłbym za podziałem. wbrew pozorom nie ma z tym wcale dużo roboty - tylko przejrzeć karty i kilku przyjaciół wypisać
27. B
28. wybieramy nową postać a nie wracamy do starej.

z resztą postulatów raczej się zgadzam, poza tym juz sie na większość wypowiedziałem.

Grałem 2 dni temu tak, że aby troche ograniczyć losowość walki walczyliśy do 2 zwycięstw. Było nawet spoko. Czasami trzeba było po 4 razy rzucac kostką za siebie i wroga ale to wszystko i tak szybko idzie - tym sposobem silniejszy ma większe szanse na wygranie. Chociaż z Mieczem 4 i tak przegrałem z łosiem! Wygrałem 1 rundę, potem był remis a 2 ostatnie wygrał łoś. Nie musimy tego wprowadzac do instr. jak nie chcecie.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

OK, zebrałem opinie, z zadowoleniem przyznam że poszło trochę do przodu, hehe, zostało kilka punktów co do których szczególnie z Duszodręczycielem musimy dojść do jasności.

2.Przedmioty :
A. premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje.
B. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)


Wszyscy przekonali się do tego systemu, zwłaszcza że jest on również najbliższy instrukcji, poprawia zaś pewne "skrzywienia" i niejasności. Duszodręczycielu, dlaczego nie podoba mi się Twój pomysł, już wyjaśniam. Przewiduje on podobny system lecz rozszerzony,o broń. Moim zamysłem było ukrócenie ogromnych premii z ekwipunku, bo miał on zbyt duże znaczenie, a to powinno należeń przede wszystkim do samej postaci i jej statystyk. Kolejna rzecz że w Twoim pomyśle bron jest uprzywilejowana, a pomyślmy w ten sposób, jeśli mag chce mieć sporo amuletów by zwiększyć swą moc, to niestety musi cierpień na tym że nie założy zbroi i nie będzie machał dwuręczniakiem, jeśli zaś potężny woj okuje się w zbroje to z kolei niech nie liczy na pomoc magii(tak, albo rybki albo akwarium), oczywiście można to wyważyć, a 4 przedmioty, ten limit, to bardzo taktyczny smaczek, można zmieniać przed rzutem "wyekwipowane" przedmioty, przewidując ich przydatność.



5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
C: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.


Ustalone - zostaje C


6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
Natomiast nie wykonujemy instrukcji jeśli przeniesieni zostaniemy w turze przeciwnika. (rozwiązałem to demokratycznie, choć zapytam jeszcze co jeśli ktoś mnie przeniesie na Ruchome Skały w swojej turze - nie stracę życia??

7. Ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.

[Duszodręczyciel przeciw, reszta popiera, hmm...niby racja jest przy większości, ale czekam aż Duszodręczyciel przekona się do tej metody, gdyż jest on bardzo jasna i sensowna.(zauważ że w każdym rodzaju fantasy są ograniczenia w używaniu mocy magicznej)

8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji. To zostaje, bez pojedynków, kto pierwszy ten lepszy, jak mówił gural.



11. Bojowy Rumak - dodaje polowę magii zaokrąglone w dół.
12. MagicznaKusza -
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.

[kolejne veto Duszodręczyciela, zważ kolego, że kusza sama w sobie zwiększa miecz w walce, proste działanie, w pierwszej o 2, po wygranej w kolejnej już plus 3, potem plus 4 itd..postęp jest zbyt duży,m zwłaszcza że punkty są na stałe. Sama odp. magiczna jest dobra, ale bardzo sytuacyjna, a postaci ja posiadające są zbalansowane słabością w Mieczu (jasnowidz 1)


15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych), natomiast wątpliwości:
A: możemy odwiedzić tylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)
B: Możemy odwiedzić dowolna ilość osób.

Isztwan, gural i Ja - A. Duszodręczyciel - B, mriswith, gdzieś mi umknął Twój głos ^^

16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniają sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyć tych punktów (coś jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.

PRZYJĘTE


19. Strata tury to jej koniec (wiec nie rozpatrujemy już nic w bieżącej i tracimy następną. Przegrana walka oznacza koniec tury w tym sensie,ze nie rozpatrujemy kolejnych kart jeśli takowe były.
(Dla jasności dodamy że strata jednej tury to koniec bieżącej plus strata następnej)

PRZYJĘTE

20. Kwestia Przyjaciół:
A: Max ilosć = Magii postaci.
B: Podział przyjaciół na tych którzy będą się przyłączać tylko do dobrych, złych itd bohaterów.
C: ogólny limit przyjaciół określony jakaś liczą, plus Chaotyczni maja większy ten limit.

Miałem zamiar wypisać tu przyjaciół z podstawki z podziałem na charakter. Charakter Zły oznacza że przyjaciel nie przyłączy się do Dobrej postaci i analogicznie Dobry nie przyłączy się do Złej, Chaotyczny przyłączy sie do każdego. Sama tabelka była by mniejsza jeszcze, ponieważ nie ma sensu wypisywać Przyjaciół chaotycznych a tylko tych Dobrych i Złych, więc naprawdę to niewiele, a nawet mniej niźli karta komnat z Jaskini^^ Jednakże po tym jak ich przejrzałem, tylko Rusałce i Krzyżowcowi dał bym Dobry charakter, reszcie chaotyczny, więc pomyślałem że nie bardzo jest sens to robić... Więc może przyjmiemy(jak wymyślił gural) kompromis że liczba przyjaciół równa się Magii, a chaotyczni dostają limit równy : Magia
+1(z racji że są charakterologicznie bardziej elastyczni)??






24.Losowanie Postaci: Dajemy kilka opcji:
-> Losujemy
->Wybieramy
-> Losujemy jakąś ilość potem wybieramy z tych wylosowanych jedną
-> Losujemy jakaś ilość, przeciwnicy odrzucają po jednej i z pozostałych wybieramy

(czyli ustalone)

25.Porzucanie Przyjaciela - Porzucenie niech zostają(chyba ze pisze inaczej na karcie przyjaciela), straceni oczywiście na stos.


27. Rozumiem to dwojako:
A: wybieramy jeden rodzaj pancerza (czyli miejsce trafienia) i rzucamy za ochronę.
B: rzucamy po kolei za każdy pancerz, choc to wydaje się nieco naciągane i mniej realistyczne.
C: jeszcze wpadło mi do głowy, że można zawsze rzucać za tarczę (w końcu chronimy nią całe ciało broniąc sie) a potem ewentualnie za zbroję lub hełm.
(bez sensu wikłać siew rzut za miejsce trafienia a potem rzut za armor itd..)

mriswith za C, ja sam po namyśle sklaniam się tak jak cała reszta za B, inne opcje negują albo sens hełmu (gdy sami wybierzemy) albo zbroi(przeciwnik zawsze wybierze gorzej chronione miejsce, a na losowe ustalanie nie ma czasu)

28. Co z czarami Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw, wraca do poprzedniej czy bierze tez czaru??

Skoro stając sie postacią premiową tracimy umiejętności poprzedniej postaci, niejako nie jesteśmy już nią, więc pod wpływem tych czarów wybieramy całkiem nową. Myślę że jeśli tak przyjmiemy będzie dobrze.


29. Czy zgadzamy się że można zawsze sprzedać za 1Sz.Z przedmiot w dowolnym sklepie (Wioska, Zamek, Jarmark itp.)?? (to wspierało by sprawę walających się przedmiotów w ekwipunku i na planszy)


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

ad. 2. Ok, to teraz mi powiedzcie czemu 4, jeżeli do tej pory można było mieć aktywnych przedmiotów tyle ile się posiadało? W takim wypadku bierze w łeb parę innych ustaleń jak choćby to rzucanie na pancerz. Może chociaż zwiększyć ten limit albo od czegoś go uzależnić? Poza tym przedmiot przedmiotowi nierówny więc niektóre można nosić pęczkami a inne choćby niewielkie większą ilością się nie obwiesimy. I ostatnia wątpliwość, co z zwierzami pociągowymi? W końcu są ekwipunkiem (aktywnym?) czy też Przyjacielem?

ad. 6. Albo ustalamy twardo, że jeżeli przeniesienie nastąpiło nie w naszej turze:
a) Nie badamy obszaru (także Ruchomych Skał);
b) Badamy obszar (co jest absurdem bo badać możemy tylko we własnej turze a taka teleportacja zrobiłaby z gracza megaturowicza);
c) Badamy tylko obszary złe (nie dające żadnych korzyści np. w postaci dociągania kart).

ad. 7. Nie wiem czy Wy tego nie widzicie? Przecież sami powiedzieliście, że ten limit jest liczbą Zaklęć na turę ale czyją? Logiczne, że rzucającego ale przecież jest cała masa Zaklęć rzucanych nie w swojej turze. Najlepiej byłoby gdyby tura w której można rzucać Zaklęcia była liczona o początku naszej obecnej do początku naszej następnej. Tylko wtedy to ograniczenie staje się zbyt rygorystyczne. Poza tym co z Zaklęciami nie naszymi (takimi, które wykraczają poza limit) dzierżonymi przez naszych Przyjaciół lub zawarte w Przedmiotach?

ad. 11. Rumaka zostawcie jak jest.

ad. 12. Ok to pójdźmy na kompromis i zlikwidujmy jedną z cech Kuszy czyli albo bonus +2 ale nadal dodaje punkt Miecza za wygraną walkę albo bonus zostawiamy ale likwidujemy możliwość podnoszenia Miecza.
Przy okazji postuluje by odebrać mocy Odporności na Zaklęcia. Ja bym dał to jako rzut 1-4 a nawet 1-5 ale nie całkowitą odporność.

ad. 16. Zgadam się ale z uwzględnieniem tego że od 1 do 3 punktów koszt wynosi zawsze 7.

ad. 20. to mam jeszcze lepszy pomysł. Mógłby ktoś sporządzić listę Przyjaciół? Wytypowałoby się taką samą liczbę Dobrych i Złych a reszta to Chaotyczni. W łatwy sposób Chaotyczni mogliby mieć wszystkich przyjaciół a Dobrzy czy Źli wszystkich prócz kilku o przeciwnych charakterach. Da się na pewno coś takiego zrobić.

ad. 27. No, wreszcie głos rozsądku.

ad. 28. Nie rozumiem? To w końcu, która Postać ulega zmianie? Myślę że zmianie ulega Postać podstawowa czyli traci się w efekcie obie Postacie. Np. nie jesteś już Czarodziejem to nie możesz być Mistrzem Czarnoksięskim którym została tamta Postać.

ad. 29. Za, nie chce mi się komentować.


Obrazek
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

ad. 2. Ok, to teraz mi powiedzcie czemu 4, jeżeli do tej pory można było mieć aktywnych przedmiotów tyle ile się posiadało? W takim wypadku bierze w łeb parę innych ustaleń jak choćby to rzucanie na pancerz. Może chociaż zwiększyć ten limit albo od czegoś go uzależnić? Poza tym przedmiot przedmiotowi nierówny więc niektóre można nosić pęczkami a inne choćby niewielkie większą ilością się nie obwiesimy. I ostatnia wątpliwość, co z zwierzami pociągowymi? W końcu są ekwipunkiem (aktywnym?) czy też Przyjacielem?
Ech..trochę mi już raczki słabną^^ Pisałem to już wielokrotnie, to nawet nie zmiana a korekta instrukcji, tam wyraźnie stoi: 4 Przedmioty. Poprawiamy niedorzeczność że amulety i reszta które wozi Twój koń również Ci dodają coś (to istny bezsens) a także to że koń, muł i reszta traktujemy jako przedmiot, lecz nie wlicza się on do limitu 4, lecz łazi za nami coś jak przyjaciel. Myślę ze teraz już wszystko jasne. To że przedmiot przedmiotowi nierówny, tego nie da się już szczegółowo regulować, zaburza to prostotę, ponad to przypomnij sobie, po prostu decydujesz sam co nosisz a co nie.


ad. 6.
a) Nie badamy obszaru (także Ruchomych Skał);
I niech już tak zostanie.



ad. 7. Nie wiem czy Wy tego nie widzicie? Przecież sami powiedzieliście, że ten limit jest liczbą Zaklęć na turę ale czyją? Logiczne, że rzucającego ale przecież jest cała masa Zaklęć rzucanych nie w swojej turze. Najlepiej byłoby gdyby tura w której można rzucać Zaklęcia była liczona o początku naszej obecnej do początku naszej następnej. Tylko wtedy to ograniczenie staje się zbyt rygorystyczne. Poza tym co z Zaklęciami nie naszymi (takimi, które wykraczają poza limit) dzierżonymi przez naszych Przyjaciół lub zawarte w Przedmiotach?
-Wszystko jest jasne, limit czarów na turę, czyli w każdej turze (czy swojej czy przeciwnika) możesz tyle czarów rzucić ile on wskazuje. Masz max. 3 czary na turę, więc w swojej rzucasz trzy, w turze nast. rzucasz trzy itd. Zaklęcia rzucane przez Przyjaciół nie mają tu nic do rzeczy bo to Oni na Twoje życzenie rzucają zaklęcia więc nie wliczają się do limitu. Co innego kiedy Przyjaciel czy Przedmiot daje Tobie zaklęcie, wtedy siewliczają. Mam nadzieję że teraz już zrozumiale to wygląda.
ad. 11. Rumaka zostawcie jak jest.
ad. 12. Ok to pójdźmy na kompromis i zlikwidujmy jedną z cech Kuszy czyli albo bonus +2 ale nadal dodaje punkt Miecza za wygraną walkę albo bonus zostawiamy ale likwidujemy możliwość podnoszenia Miecza.
Przy okazji postuluje by odebrać mocy Odporności na Zaklęcia. Ja bym dał to jako rzut 1-4 a nawet 1-5 ale nie całkowitą odporność.
Odnoszę wrażenie że nie czytałeś propozycji do Kuszy, Twoja czyni ten przedmiot całkowicie zwykłym, jeśli nie kolejnym "plus 2". Top co zapisaliśmy jest wyważone i daje możliwości, Rumak też jest nieco tylko "przytemperowany". A co do odporności na zaklęcia to już nie skomentuje bo uważam to za bynajmniej bez sensu propozycję i nie potrzebną.
ad. 16. Zgadam się ale z uwzględnieniem tego że od 1 do 3 punktów koszt wynosi zawsze 7.
Że tylko wspomnę co pisałeś kilka postów wcześniej ^^ Zasada zdobywania "doświadczenia" jest jasna, prosta i niech taka pozostanie.
ad. 20. to mam jeszcze lepszy pomysł. Mógłby ktoś sporządzić listę Przyjaciół? Wytypowałoby się taką samą liczbę Dobrych i Złych a reszta to Chaotyczni. W łatwy sposób Chaotyczni mogliby mieć wszystkich przyjaciół a Dobrzy czy Źli wszystkich prócz kilku o przeciwnych charakterach. Da się na pewno coś takiego zrobić.
Przeczytałeś co pisałem w poprzednim poście o Przyjaciołach?? Przeczytaj jeszcze raz i skonfrontuj ze swoją wypowiedzią. Nie ma po prostu sensu robić podziału, bo 90% Przyjaciół jest neutralnych, a nie mam zamiaru na siłę ich dzielić na dobrych i złych.
ad. 28. Nie rozumiem? To w końcu, która Postać ulega zmianie? Myślę że zmianie ulega Postać podstawowa czyli traci się w efekcie obie Postacie. Np. nie jesteś już Czarodziejem to nie możesz być Mistrzem Czarnoksięskim którym została tamta Postać.
Tracisz postać premiową (rycerza tolimana czy herszta złodziei, oraz nie wracasz do poprzedniej, dostajesz nową.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

RasdSaris pisze:29. Czy zgadzamy się że można zawsze sprzedać za 1Sz.Z przedmiot w dowolnym sklepie (Wioska, Zamek, Jarmark itp.)?? (to wspierało by sprawę walających się przedmiotów w ekwipunku i na planszy)
Jak dla mnie jest ok. U Płatnerza można sprzedać niektóre, u Lichwiarza wszystko, do tego Alchemik i Zaklęcie. Jest parę opcji i zmusza to do ruszania się co lubię. Jestem przeciw.
Duszodręczyciel pisze:Poza tym co z Zaklęciami nie naszymi (takimi, które wykraczają poza limit) dzierżonymi przez naszych Przyjaciół lub zawarte w Przedmiotach?
Niech będzie nawet, że liczba zaklęć jakie możemy mieć to liczba zaklęć jakie możemy rzucić na pełną kolejkę. Co do innych w/w zaklęć to rzucają je właśnie przyjaciele/przedmioty, nie my bezpośrednio także one nie powinny wliczać się do limitu.
Duszodręczyciel pisze:a nawet 1-5 ale nie całkowitą odporność.
1-5 ewentualnie może być.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

RasdSaris pisze:Ech..trochę mi już raczki słabną^^ Pisałem to już wielokrotnie, to nawet nie zmiana a korekta instrukcji, tam wyraźnie stoi: 4 Przedmioty. Poprawiamy niedorzeczność że amulety i reszta które wozi Twój koń również Ci dodają coś (to istny bezsens) a także to że koń, muł i reszta traktujemy jako przedmiot, lecz nie wlicza się on do limitu 4, lecz łazi za nami coś jak przyjaciel. Myślę ze teraz już wszystko jasne. To że przedmiot przedmiotowi nierówny, tego nie da się już szczegółowo regulować, zaburza to prostotę, ponad to przypomnij sobie, po prostu decydujesz sam co nosisz a co nie.
Ja wiem skąd się ta liczba wzięła ale nie rozumiem jej zasadności teraz? Według starych reguł mogłeś mieć maksymalnie 4 przedmioty aktywne bez "tragarzy" i dowolną liczbę z "tragarzami". Teraz gdy możesz nieść tylko 4 aktywne przedmioty trochę traci to sens. Poza tym jeżeli "tragarzy" traktujemy jako Przedmioty a jednocześnie nie wliczają się oni do aktywnej czwórki to po kiego im być Przedmiotami?
RasdSaris pisze:Wszystko jest jasne, limit czarów na turę, czyli w każdej turze (czy swojej czy przeciwnika) możesz tyle czarów rzucić ile on wskazuje. Masz max. 3 czary na turę, więc w swojej rzucasz trzy, w turze nast. rzucasz trzy itd. Zaklęcia rzucane przez Przyjaciół nie mają tu nic do rzeczy bo to Oni na Twoje życzenie rzucają zaklęcia więc nie wliczają się do limitu. Co innego kiedy Przyjaciel czy Przedmiot daje Tobie zaklęcie, wtedy siewliczają. Mam nadzieję że teraz już zrozumiale to wygląda.
A niech wam będzie. I tak większość to oleje bo dla mnie to ograniczenie nie ma sensu i jest nie tyle próbą ulogicznienia gry co tylko następną pustą i mocno opcjonalną regułką. Nie wynika to z żadnej logiki i niczemu nie służy jak tylko próbie zapanowania nad graczami. To ma taką samą zasadność jak to losowanie i wybieranie Postaci. Od razu wszystkim graczom polecę by te punkty olali gdyż nie wpływają w ogóle na rozgrywkę a tylko niepotrzebnie z nią coś robią (nie wiem sam co, chyba tylko wydłużają).
RasdSaris pisze:Odnoszę wrażenie że nie czytałeś propozycji do Kuszy, Twoja czyni ten przedmiot całkowicie zwykłym, jeśli nie kolejnym "plus 2". Top co zapisaliśmy jest wyważone i daje możliwości, Rumak też jest nieco tylko "przytemperowany". A co do odporności na zaklęcia to już nie skomentuje bo uważam to za bynajmniej bez sensu propozycję i nie potrzebną.
Czytałem ale nie zgadzam się. Możecie zrobić to po swojemu ale dopiero w praniu to wyjdzie. Rumaka nie popuszczę bo nie znam żadnej instrukcji, która w oryginale mówiłaby o jakimś dzieleniu i zaokrąglaniu. Unikajcie działań matematycznych jak ognia bo to tylko szkodzi zabawie nawet jeżeli jest to 2 x 2. A za to całkowitej odporności na Zaklęcia nie kupuje i to mnie najbardziej wnerwiało. Czy wy sadzicie, że postać Jasnowidza czy Przyjaciel Gandalf mają rzeczywiście wady? Co z tego, że Jasnowidz ma Miecz 1 jak są postacie o podobnym Mieczu ale jakoś wcale dopakowane nie są. Ta postać w całości jest tak przepakowana, że od razu ją wywaliłem z zestawu.
RasdSaris pisze:Że tylko wspomnę co pisałeś kilka postów wcześniej ^^ Zasada zdobywania "doświadczenia" jest jasna, prosta i niech taka pozostanie.
Widocznie zapomniałem to dodać.
RasdSaris pisze:Przeczytałeś co pisałem w poprzednim poście o Przyjaciołach?? Przeczytaj jeszcze raz i skonfrontuj ze swoją wypowiedzią. Nie ma po prostu sensu robić podziału, bo 90% Przyjaciół jest neutralnych, a nie mam zamiaru na siłę ich dzielić na dobrych i złych.
To Ty mnie nie nie czytasz. Wystarczy garstka takich skrajnych Przyjaciół a reszta neutralna (Chaotyczna). Jeżeli nie, to wracamy do punktu wyjścia czyli starego podziału. A tak w ogóle to nie wiem (nadal) czemu chcecie ograniczyć liczbę Przyjaciół. Jeżeli tak się upieracie przy tym limicie to może limit 4 aktywnych i ilość równa Magii nieaktywnych w zapasie? :P :D


Obrazek
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

a wiem skąd się ta liczba wzięła ale nie rozumiem jej zasadności teraz? Według starych reguł mogłeś mieć maksymalnie 4 przedmioty aktywne bez "tragarzy" i dowolną liczbę z "tragarzami". Teraz gdy możesz nieść tylko 4 aktywne przedmioty trochę traci to sens. Poza tym jeżeli "tragarzy" traktujemy jako Przedmioty a jednocześnie nie wliczają się oni do aktywnej czwórki to po kiego im być Przedmiotami?
Hmmm..jej zasadność wychodzi z instrukcji w której jest bug że pierścień niesiony przez twojego konia daje ci jakieś punkty magii, teraz rozumiesz?? Koń nie wlicza sie ale nadal traktujemy go jako przedmiot choć by z tego powodu że może Ci go ktoś odebrać.
A niech wam będzie. I tak większość to oleje bo dla mnie to ograniczenie nie ma sensu i jest nie tyle próbą ulogicznienia gry co tylko następną pustą i mocno opcjonalną regułką. Nie wynika to z żadnej logiki i niczemu nie służy jak tylko próbie zapanowania nad graczami. To ma taką samą zasadność jak to losowanie i wybieranie Postaci. Od razu wszystkim graczom polecę by te punkty olali gdyż nie wpływają w ogóle na rozgrywkę a tylko niepotrzebnie z nią coś robią (nie wiem sam co, chyba tylko wydłużają).
W jakiś sposób wydłużają, w samej grze ta zasada będzie bardzo, bardzo rzadko się uwidaczniała, może wcale, ale warto by był taki ogranicznik, w razie postaci magicznej typu dwa czary, która zacznie rzucać po 5-6 czarów na turę, co na pewno jest przesadą i niezdrowe dla samej gry. Tak samo jak jest limit POSIADANYCH zaklęć tak samo powinien być limit możliwości ich rzucania.
Czytałem ale nie zgadzam się. Możecie zrobić to po swojemu ale dopiero w praniu to wyjdzie. Rumaka nie popuszczę bo nie znam żadnej instrukcji, która w oryginale mówiłaby o jakimś dzieleniu i zaokrąglaniu. Unikajcie działań matematycznych jak ognia bo to tylko szkodzi zabawie nawet jeżeli jest to 2 x 2. A za to całkowitej odporności na Zaklęcia nie kupuje i to mnie najbardziej wnerwiało. Czy wy sadzicie, że postać Jasnowidza czy Przyjaciel Gandalf mają rzeczywiście wady? Co z tego, że Jasnowidz ma Miecz 1 jak są postacie o podobnym Mieczu ale jakoś wcale dopakowane nie są. Ta postać w całości jest tak przepakowana, że od razu ją wywaliłem z zestawu
Kusza jest bardzo dobrze obmyślana. Sam rumak, dodaje premię w ilości ok 4-6 punktów po jakimś czasie gry wiec jest totalnie przepakowany. Odporność na Zaklęcia - Jasnowidz, jak mówiłem jest bardzo silną postacią, ale nie dążymy w żadnym przypadku by "równać" postaci. Kto jeszcze ma taka zdolność?? Mistrz Czarnoksięski, ale jego trzeba zdobyć więc zasługuje, zaś Gandalf?? Wybierz się wpierw do Jaskini przyjacielu i przeżyj ^^ to chyba najmniej odwiedzana plansza.
To Ty mnie nie nie czytasz. Wystarczy garstka takich skrajnych Przyjaciół a reszta neutralna (Chaotyczna). Jeżeli nie, to wracamy do punktu wyjścia czyli starego podziału. A tak w ogóle to nie wiem (nadal) czemu chcecie ograniczyć liczbę Przyjaciół. Jeżeli tak się upieracie przy tym limicie to może limit 4 aktywnych i ilość równa Magii nieaktywnych w zapasie?
Ja przed napisaniem tamtego posta po prostu przejrzałem wszystkich przyjaciół z podstawki. Proszę oto oni, zapoznaj sie i przekonaj ze bez sensu przydzielać któregoś z nich na siłę w stronę np. zła..

Rusałka, Rycerz, Strzyga, Tragarz, Władca, Przewoźnik, Alchemik, Chochlik, Elflin, Giermek, Krzyżowiec, Gnom. Najemnik, Opiekun, Przewodnik, Pasterz, Poszukiwacz Przygód, Księżniczka.

Większość jest neutralna, Krzyżowiec może i Rusałka jako Dobrzy, Strzyga ewentualnie zły. Bez sensu robić taki podział. A sam limit przyjaciół jest spoko i też wcale nie będzie kuł w oczy, a ureguluje pewne nadużycia.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
ODPOWIEDZ