Wypowiem się co do omówionych wcześniej kwestii bo nie miałem okazji:
Ad.1. Tak właśnie gram od początku.
Ad.2.A+B
RasdSaris pisze:
Przedmioty
A. premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy).
B. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią.
C. Ewentualnie Magiczny Miecz i Tarcza Tolimana nie liczyły by się w ten limit 4
Odnośnie C Przedmiot to przedmiot, i ciągle stanowi jakiś ciężar dla Postaci, nie widzę powodu by tu zrobić wyjątek
RasdSaris pisze:Przedmiot można w dowolnym momencie swojej tury upuścic na ziemię, podnieść tylko przy badaniu instrukcji obszaru.
Ok. Ale czy można podjąć wszystkie przedmioty czy jakas ustalona ich liczbe?
Dalej będe za:
4.
RasdSaris pisze:Spadek statystyk poniżej startowej wielkości:
B. mogą spaść ale do min.1
5.l
RasdSaris pisze:eżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
c: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.
Ad.6.
RasdSaris pisze:
Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy.
A jak to jest np. w Zapomnianej Krainie? Wykonamy instrukcję dla pola będącego na planszy podstawowej czy na planszy tej ZK? I jak wychodzimy? Czy też trzeba na stanąć dane pole (w tym wypadku Bezdroża) by wyjść czy na zasadzie takiej jak przekraczamy np. Trzęsawiska z Kręgu Środkowego do Dolnego, bez jakiegokolwiek zatrzymywania się.
Ad.7.
RasdSaris pisze:
Ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.
Bardzo dobry pomysł.
Ad.8 i 9.
Za Grodem jakoś nie przepadam więc się nie wypowiem
Ad.10 i 11
Jestem za.
Ad.12.Wersja A
RasdSaris pisze:
MagicznaKusza - wersje:
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.
Ad.13.
RasdSaris pisze: Osada - Czarownica, zmiana na:
1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.
To jest najbardziej sprawiedliwe.
A teraz pytania:
1. Czy np. w Osadzie: "możesz tu odwiedzić..."- tego typu sformułowanie oznacza, że możesz tu żadnych instrukcji nie wykonywać jeśli nie chcesz? Bo nie jestem do końca pewien.
2. Czy pozostaje to, że jedynie Miecz można zwiększyć za Wrogów, zdobywając doświadczenie, czy również Magię?
3.Jak stanę na obszar Przeprawa i zdecyduję nie płacić, lecz wrócić na pole z którego rozpocząłem ruch, to wykonuję na nim instrukcję?
4. Jak w zdarzeniach wylosujemy Przedmiot to czy zamieniamy go na przedmiot z wyposażenia czy po prostu używamy tej karty Zdarzenia?
5. Czy istnieje możliwość jednorazowej próby zniszczenia przedmiotu, gdy nie chcemy by ktoś inny go dostał?
6.Czy gdy jakaś Postać zostanie pokonana i gracz weźmie nową, to czy może być zaraz atakowany czy dajemy mu jakiś okres ochronny? Bo przecież jest wtedy właściwie bezbronny.
7.Gdy bierzemy 2 Karty Zdarzeń, i rozważając 1szą przegramy walkę, to drugiej już nie rozważamy? I czy przedmioty bierzemy po rozpatrzeniu Kart czy w dowolnym momencie?
Gdy rozpatrujesz np. Spotkanie i okazuje sie, ze tracisz ture, to dalszych kart nie rozpatrujemy?
8. Gdy jedna Postać przegrywa z inną: w tej chwili do wyboru traci albo Zloto, Zycie, przedmiot. A moze ustalić zeby Zycie tracila zawsze? + cos jeszcze zabieramy.
9. Ilu Przyjaciół możemy mieć?
10. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Sniegow: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta...". Tzn. Walczymy aż do czyjejś śmierci?
Karty:
A.Wierzchowiec: ruszasz się szybciej 0 1-3 a przyjaciele normalnie (zostaja z tylu), jak to traktujecie?
B.Omam: wędrując po tym Kregu Postacie nawiedzaja niesamowite wizje pozwalajace im (w nastepnym ruchu) przebyc nastepne 4 obszary. Tzn. co? Ruszamy sie o 4 pola? Czy o 4 pola dalej niz rzucimy kostka?
C.Magiczne Zwierciadlo: użyte przeciw innej Postaci pozbawi ją 2 Punktów Magii lub Miecz (...). Nie jest określone czy atakując ją, czy można na odległość...