Nowe reguł opisanie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.

Jakie mają być te nowe reguły?

Przede wszystkim proste.
36
27%
Prawie jak RPG.
10
7%
Stopniowanie złożoności zasad.
19
14%
Instrukcja ogólna, do wszystkich dodatków.
33
24%
Zabiegi kosmetyczne, uaktualniające tylko zasady.
27
20%
Pisanie zasad prawie od podstaw.
10
7%
 
Liczba głosów: 135

Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Ale nie chce mi się wierzyć, że tak jest z każdą postacią. Mało jest postaci, które nie mogą rzucać Zaklęć, poza tym nigdzie nie jest powiedziane, że Zaklęcia to zwoje. Poddaje to tylko w wątpliwość tak samo jak Wy noszenie i używanie przedmiotów.


Obrazek
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

RasdSaris pisze:Ja gram tak, że przy magii 5 można mieć 3 Zaklęcia.
Tak jest w instrukcji 1ed i tak powinno pozostać.

Co do innych spraw: za dużo naraz i nie chce mi się trochę z tym męczyć.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Ja gram tak, że przy magii 5 można mieć 3 Zaklęcia
a w MiMie (na którym to wszystko oparto :P) 3 zaklęcia można mieć przy Mocy -6

MOC/ilośc czarów

1 / 0
2 / 0
3 / 1
4 / 2
5 / 2
6 / 3


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

O to jest raczej bardziej prawdopodobne. Wygląda jakby twórcy MM obniżyli wymagania o jeden punkt ale zapomnieli o tym w przykładzie.


Obrazek
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Znów gubi się porządek. Duszodreczycielu, nie ma wcale dużo do czytanie, wystarczy czytać edytowanego na bieżąco posta z zasadami i odnosić się do konkretnych punktów/rozwiązań. Zaś pisanie nowej instrukcji jest bez sensu. Po co przepisywać 90% zasad? Zmiany które wprowadzamy nie są drastyczne, tylko uściślające pewne wątpliwości jak i ubarwiające grę. Nie rozumiem kompletnie co ma związek posiadanej magii i zaklęć, do związku pomiędzy magią i przyjaciółmi. W żadnym wypadku nie chciałbym naruszać rdzenia zasad, bo gra traciła by na prostocie i grywalności. Apeluję by w sposób uporządkowany, bez spamu wypowiadać się odnośnie problemów ew. stawiając nowe.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

27.
jak to jest dokładnie opisane? bo coś mi jego stronka nie wchodzi
Trzeba wykonac rzut w co nas pocelowal przeciwnik a następnie rzut na to czy udalo się nam ochronić (np. że celuje nas w głowę i wykonujemy rzut dla hełmu)
20.
Limit Przyjaciół: czyli limit = magii, z tym że wypisujemy przyjaciół określając ich charakter? (nautralni przyłączą siedo każdego, dobzi nie przyłączą sie do złych postaci, a żli do dobrych.) - dobrze zrozumiałem? czekamy na głosy reszty..
Tylko do tego pewnie będzie potrzebna jakaś tabelka czy coś? a to ingeruje w prostotę! albo zmiany na Kartach...
24.
RasdSaris pisze:Isztwan napisał:
Cytat:
i tak każdy wybiera

Ja np. już dawno zakończyłem okres gry kiedy każdy wybierał sobie postać od tak, nie było w tym takiej frajdy. Ktoś niedawno opisywał fajny sposób na wylosowanie kilku, z czego przeciwnik odrzuca jedną. Muszę spróbować bo brzmi nieźle:> Ja zazwyczaj grałem losujac kilka z czego sie wybierało jedną
Ja proponowałem. Można dodać taki wariant:
n-liczba graczy.
Gracz losuje n + 3 Postacie
Następnie każdy z pozostałych graczy usuwa mu z nich po jednej (czyli usuniętych będzie n-1 Postaci).
Zostają 4 Postacie z których gracz może sobie dowolnie wybrać.
25. Znaczy ze w dowolnej chwili możemy porzucić przyjaciela?
Tak. Teraz zawsze pozostanie on na polu na którym go zostawiamy a czy wprowdzamy jakas mozliwosc zeby sobie odszedl?

PS. Jeśli już koniecznie musicie ;-) pisać niepotrzebne posty to ustawcie limit ich wygaśnięcia. Na stare posty też to działa, ustalam limit 1dno dniowy i usuwany bez ingerencji moderatorów.


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Ja proponowałem. Można dodać taki wariant:
n-liczba graczy.
Gracz losuje n + 3 Postacie
Czemu każdy boi się grać słabymi Postaciami. Ja gram tak, że kiedykolwiek mam losować nową Postać losuję jedną i nią gram, bez żadnego wybierania, bo to bez sensu, bo jak już wspominałem wybieramy zawsze najlepsze Postacie, a połowa jest potem nieużywana.
Tak. Teraz zawsze pozostanie on na polu na którym go zostawiamy a czy wprowdzamy jakas mozliwosc zeby sobie odszedl?
Niech lepiej pozostaje. Bo jeśli już usuwamy to tylko dlatego, żeby inny gracz go nie dostał, a to bez sensu. Jeśli tracimy to spada, to niech przy wyrzucaniu zostaje jak Przedmioty.

- - -

No i kolejna rzecz do obgadania. Co robimy w przypadku, gdy gramy upgrejdem Postaci (np. Mistrz Czarnoksięski) i ktoś na nas rzuci Pana postaci, czy Przeistoczenie? Bo jeśli ginie cała Postać to ok, ale czemu miałaby ginąć cała, skoro gramy nakładkową Postacią, która to po utraci wszystkich punktów życia wraca do poprzedniej? To tak jakby po rzuceniu w/w czarów ginęły nam 2 Postacie. Co o tym sądzicie? Czy w/w Zaklęcia zamieniają obie Postacie na jedną, czy po prostu tracimy nakładkę i wracamy do poprzedniej Postaci?


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

gural pisze:Czemu każdy boi się grać słabymi Postaciami. Ja gram tak, że kiedykolwiek mam losować nową Postać losuję jedną i nią gram, bez żadnego wybierania, bo to bez sensu, bo jak już wspominałem wybieramy zawsze najlepsze Postacie, a połowa jest potem nieużywana.
Proponuję tylko wprowadzenie 3ciej możliwości, a każdy zrobi jak uważa. Poza tym wcale nie będziemy grali takimi najlepszymi bo przeciwnicy mogą je nam specjalnie odrzucić.
gural pisze:Niech lepiej pozostaje. Bo jeśli już usuwamy to tylko dlatego, żeby inny gracz go nie dostał, a to bez sensu. Jeśli tracimy to spada, to niech przy wyrzucaniu zostaje jak Przedmioty.
Tak też uważam ale nie szkodzi zapytać.
gural pisze:Bo jeśli ginie cała Postać to ok, ale czemu miałaby ginąć cała, skoro gramy nakładkową Postacią, która to po utraci wszystkich punktów życia wraca do poprzedniej? To tak jakby po rzuceniu w/w czarów ginęły nam 2 Postacie. Co o tym sądzicie? Czy w/w Zaklęcia zamieniają obie Postacie na jedną, czy po prostu tracimy nakładkę i wracamy do poprzedniej Postaci?
Jeśli trzymać się zasady, że po utracie punktów życia zmienia się z powrotem na poprzednią, to będę za tym, że tracimy nakładkę. Ale może lepiej będzie zmienić tą zasade i po stracie życia ginie?


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

mriswith pisze:Proponuję tylko wprowadzenie 3ciej możliwości, a każdy zrobi jak uważa. Poza tym wcale nie będziemy grali takimi najlepszymi bo przeciwnicy mogą je nam specjalnie odrzucić.
W 3-4 postaciach na pewno trafi się ktoś grywalny.
mriswith pisze:Jeśli trzymać się zasady, że po utracie punktów życia zmienia się z powrotem na poprzednią, to będę za tym, że tracimy nakładkę. Ale może lepiej będzie zmienić tą zasade i po stracie życia ginie?
Problem w tym jest taki, że te czary wymieniają Postać, a odrzucenie nakładki to nie wymiana tylko strata, z kolei zyskanie 1 Postaci kosztem 2 też jest niesensowne. Wg. mnie to największy bug tej gry.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

gural pisze:Ja gram tak, że kiedykolwiek mam losować nową Postać losuję jedną i nią gram, bez żadnego wybierania, bo to bez sensu
Nie zgodzę się z tobą. Wybieranie postaci, przynajmniej dla mnie, to nie tylko wzięcie najlepszego pakera. Jest jeszcze inna wazniejsza kwestia - sama postać. Grając kimś chcę sie w jakis sposób identyfikować z tą postacią i wczuc się w to kim jest. Jaka jest przyjemnośc w graniu żebrakiem czy innym życiowym łamagą? Granie na przykład wampirem ma niepowtarzalny klimat jak dobrze się wczujesz w swój charakter. Grając nie jestem tylko pionkem na planszy ale na jakiś czas staram sie przyjąć osobowość mojej postaci. A taki żebrak lub goblin nie jest pod tym względem atrakcyjny :razz: i popsułby mi grę (tzn mógłby ale nie koniecznie) z tego właśnie powodu a nie dlatego, że ma słabe zdolności. Nie losuję postaci bo jak mam ochotę i nastrój wcielić się w kogoś konkretnego to go po prostu biorę i mam większa radość z gry.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

U nas nie ma żadnego wybieranie (wybieranie sucks! :mrgreen: )
Mamy tabelkę ze wszystkimi postaciami, rzucamy K100 (aktualnie jest ich prawie setka, wkrótce będzie się trzeba przerzucić na k120 a potem k200) i tyle. Co się wylosuje tym gram, nieważne czy to Jasnowidz czy Morlok :-" Na wybieranie to podejrzewam że ostatnio grałem jakieś 10 czy wiecej lat temu.

Wczuwanie się w postać?
To planszówka, nie RPG, nie gram w to żeby się "wczuwać".


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

A jeśli już się wczuwać to w to co nam się wylosuje, a nie w to w co potrafimy się wczuć (czyt. "fajne" Postacie).


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

PoKrAk pisze:nie gram w to żeby się "wczuwać"
A ja tak :razz: i dlatego wole grać postacią która mi sie podoba ze względu na to kim jest. Zresztą, jak mówiłem, nie ma co tego dodawać do instrukcji bo i tak każdy robi jak chce. Nawet w instr jest napisane, że mozna postac wylosować lub wybrać jeśli loisowanie komuś nie odpowiada.


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

A ja dodałbym to do instrukcji. Na początku wybierałem ale wtedy bardzo kusi by wziać jakiegoś macho. A z losowaniem to było tak, że wylosuję żebraka i już mi się nie chce mi sie grać. I teraz stosuję tylko ten 3ci sposób losowania, i wcale takie extra się nie muszą trafić. Ostatnio grałem wiecznym Tułaczem, a do wyboru brat zostawił mi jeszcze Morloka, Żebraka i zdaje się Księcia(?).


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

A Ja bym pograł z dziewczyna która by się w Sukkubę wcieliła ^^ No! ale koniec offa, zaraz edytuje ten post zbierając po raz kolejny do kupy to wszystko.

[pamiętam te czasy kiedy z kumplem mieliśmy radochę jak w każdej grze w Głupca kolesia zmienialiśmy, dziś nie jestem już tak sadystycznym dzieckiem(przynajamniej częściowo) i rozumiem że mogło mu się odechciewać grać^^]


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Widzę, że na razie nie da się tego wszystkiego zebrać do kupy więc może dyskutujmy dalej a dopiero kiedy postanowimy, że to jest to o co nam chodziło to jakoś zapiszemy?

Co do losowania czy też wybierania tego bym nie ruszał z prostej przyczyny, którą już podawaliście. I tak gracze to oleją i zrobią po swojemu więc po co się nad tym akurat zastanawiać?

Ja mam nadal problem z przedmiotami. Powiem wam co z waszych rozważań wyniosłem i jakbym ja to zrobił. Potem czekam na komentarze.
Przedmiotów aktywnych (czyli w użytku) jest 4 jak podaliście. jednak do tego limitu nie wliczamy:
- jednej broni podstawowej lub dwuręcznej
- jednej tarczy lub broni drugiej (jeżeli bonią podstawową nie jest dwuręczna)
- jednego hełmu (czapki czy też innego g... co na łbie się nosi)
- jednej zbroi (i innych wdzianek)
- wierzchowca (zwierzaka, którego dosiadamy a nie ciągniemy za sobą)
Reszta przedmiotów jest albo wśród tych 4 aktywnych (oprócz wymienionych wyżej gdyż one już są aktywne). Poza tym można taszczyć to co na koniach, mułach, wozach czy tragarzach według normalnych reguł. Dla mnie zwierzątka powinny zostać tym czym są czyli Wyposażeniem lub Przedmiotem. Dodatkowo by mogły one cokolwiek taszczyć muszą być aktywne i tu już mamy ich ograniczenie. przy okazji pojawiła się wątpliwość czy jeżeli mam 4 przedmioty i wyciągamy konia to czy musimy coś upuścić czy też ładujemy na konia? Oczywiście nie trzeba według mnie niczego upuszczać gdyż koń stoi przed nami (w domyśle) i grzecznie poczeka zanim go obładujemy więc nie ma tak, że właśnie zdobyliśmy konika a on na widok naszego przerośniętego... plecaka ucieka w siną dal.
Powinno to pierwsze trochę rozładować niejasną atmosferę a po drugie nie wybiega znacznie poza realizm i prostotę rozgrywki.


Obrazek
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

To zbliżony projekt do "Plecaka" Isztwana. Według mnie za bardzo zamotany i faworyzujący postacie o charakterze fizycznym (te z dużym mieczem i małą magią). Choć poczekam na wypowiedzi reszty i wtedy coś szerzej skrobnę..bo faktem jest że musimy jakoś dojść do konkluzji^^


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

RasdSaris, w miejsce broni można dać jakąś różdżkę czy laskę, w miejsce hełmu czapkę a w miejsce zbroi szatę i z wojownika masz maga.

A oto moja odpowiedź na wsze punkciki.

ad. 1. Zgadzam się
ad. 2. Uważam to co napisałem wcześniej. Więc się tylko częściowo zgadzam.
ad. 3. Zgadzam się z jednym. Jednak nie rozumiem do końca ostatniej części zdania.
ad. 4. Nie zgadzam się. Veto. Uważam, że powinno być twarde minimum wynoszące początkową charakterystykę. I tak to jest niewiele ale do zera czy 1 to już przesada.
ad. 5. jestem za C ale nie na podany powód a raczej na to, że jest spora grupa kart oddziałujących właśnie na takie leżące. Poza tym nie wiem czy to po prostu moje niedopatrzenie ale nie ma tu nic o Sztukach Złota. Jak w końcu je traktujemy? bo w instrukcji raz są przedmiotami a raz kategorycznie nie.
ad. 6. W końcu zgadzam się ale rozumiem, że tylko gdy jest to nasza tura?
ad. 7. Nie zgadzam się. Nie powinno być limitu.
ad. 8. Mogę się zgodzić ale to jest pisanie niepotrzebnych i dość skomplikowanych regułek co zawsze kończy się zakładaniem sobie stryczka na szyję.
ad. 9. Jak rozumiem to z LE. Nie mam nic przeciwko.
ad. 10. Musze sprawdzić jak jest w oryginale bo nie pamiętam. Na razie się wstrzymuje.
ad. 11. Nie zgadzam się. Powiem wam, że rzadko miałem tą kartę ale nawet z nią nie było łatwo. Zawsze znalazł się ktoś kto chciał mi go odebrać więc szanse były wyrównane.
ad. 12. Nie zgadzam się na rzut z podobnych powodów jak wyżej choć zgadam się by nie pozostawiać zabitych nią wrogów.
ad. 13. Zgadam się. I tak, tak grałem.
ad. 14. Zgadam się choć nie bez oporów.
ad. 15. Tu sam nie wiem ale skłaniam się jednak do B. Ewentualnie jako że nie istnieje dodatek pt. Osada możemy przyjąć, że odwiedzenie każdej z osób zajmuje jedną turę i jest traktowane jako badanie obszaru jednak Postać się nie porusza. Oczywiście można w ten sposób odwiedzić tylko raz każdą z osób w czasie jednego ruchu.
ad. 16. Ja jestem jednak za starym systemem gdzie za 7 punktów Miecza pokonanych Wrogów zyskiwało się samemu jeden punkt. Magię w ten sposób może zyskiwać tylko Rycerz Ciemności. Opcjonalnie można zrobić że wspomniany rycerz zyskuje Magię co 7 punktów a reszta postaci co 10. Oczywiście można wymieniać hurtem.
ad. 17. W sumie jestem za bo też mnie to dręczyło ale przy małej ilości Zdarzeń co jakiś czas trzeba było je przetasować i po to były one tam zostawiane.
ad. 18. Zgadzam się. Można je tylko pozostawić na polu (Przedmioty, nie Zaklęcia)
ad. 19. Strata tury to koniec bieżącej tury a dopiero strata dwóch i więcej tur to strata bieżącej i następnych. Mi też to nie pasowało do końca ale jednak jest to jak najbardziej poprawne.
ad. 20. W sumie z niczym się tu nie zgadzam ale pomysł z wprowadzeniem Natury dla Przyjaciół jest chyba najmniej problematyczny.
ad. 21. Zgadzam się, ale rozumiem, że nie są odrzucani tylko kładzeni na polu?
ad. 22. Musze się temu bliżej przyjrzeć więc na razie nie mam zdania.
ad. 23. Zgadzam się.
ad. 24. Napisałem wcześniej, że nie ma co się nad tym rozwodzić.
ad. 25. Porzucony Przyjaciel zawsze wędruje na stos kart odrzuconych, chyba że instrukcja jakiejś karty mówi inaczej.
ad. 26. Podobne do mojego pomysłu ale myślę że to tylko dla fanów (fanatyków).
ad. 27. Lokacje trafienia??? Stanowczo NIE. Zauważcie, że Hełm najsłabiej chroni tarcz średnio a zbroja najlepiej więc ma się to nijak do lokacji trafień. Ja bym rzucał po kolei za każdy przedmiot chroniący gdyż wiadomo, że pełna płytówka będzie lepiej chronić niż jakaś tam skórznia.


Obrazek
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

A z losowaniem to było tak, że wylosuję żebraka i już mi się nie chce mi sie grać.
dla mnei to jest złe podejście. Równei dobrze mogę powiedzieć, że nei chce mi się żyć bo urodziłem się w Polsce #-o
Co innego RPG w którym sam rozkładasz sobie punkty na postać i zasadniczo każdy ma równe szanse (uprzedzam ewentualne pytania > w RPG nie toleruję losowania współczynników) ale co innego tutaj gdzie postacie nie są zrównoważone.
W przypadku wybierania głupio wybrać tych najlepszych (bo wtyjdziesz na lamera jak weźmiesz jasnowidza czy inną wróżkę) i nikt tez nie weźmie tych najgorszych (chyba, że akurat mają fajny obrazek :P ). Jak byłem małym pyrtkiem zafascynowanym Conanem to w MiMa ciąłem ciągle barbarzyńcą, ale na tą chwilę gram tym co się trafi, a jak mi już bardzo nie pasuje postać to po prostu gram "nieostrożnie" :mrgreen: a potem losuję kolejną. Trafił się jakiś leszczu? shit happens, może wygram leszczem będę miał z tego tym większą satysfakcję.

U nas jest tylko jeden wyjątek - można losowac drugi raz jak się trafi coś czym graliśmy w ciągu kilku ostatnich gier.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

PoKrAk pisze:U nas jest tylko jeden wyjątek - można losowac drugi raz jak się trafi coś czym graliśmy w ciągu kilku ostatnich gier.
Dokładnie. Gram tak samo.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Proponowałbym dopisać jeszcze 1 punkt: W każdym sklepie można sprzedać dowolny przedmiot za 1 Sz.Z. obecnie można sprzedawać przedmioty tylko u Płatnerza w Grodzie (i nawet nie wszystkie) oraz konie w stajni. Jest jeszcze przecież sklep w Osadzie i w razie czego jarmark w LE. To w pewien sposób rozwiązałoby problem przedmiotów bezcelowo walających sie na planszy. A w Kramie czarnoksięskim można byłoby sprzedawać tylko przedm. magiczne.


Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 613
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Post autor: Michael »

W Magicznym Mieczu jest ten problem z postaciami że są one znacznie bardziej niezrównoważone niż w MiMie , zatem rzeczywiście granie niektórymi z ich moze być problematyczne.


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Isztwan masz rację, na Zamku też dał bym taką opcję.

Michaelu, w MiM również istnieje ten problem.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

RasdSaris pisze:Michaelu, w MiM również istnieje ten problem.
Dokładnie. Przyglądając się dokładniej to w MM jest zaledwie kilka Postaci bardzo słabych (do policzenia na palcach jednej ręki). W MiM z tego co pamiętam, co najmniej tak samo.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Halo, jest tu kto? Odpisałem wam na wszystkie punkty a wy nawet pokłócić ze mną się nie chcecie tylko o jakiś dysproporcjach postaci mówicie. W tym temacie nie ma co poruszać bo ta gra nie polega na wyrównywaniu szans. Jeżeli ktoś zawnioskuje by poprawić "słabe postacie" odejdę. :P
Isztwan pisze:Proponowałbym dopisać jeszcze 1 punkt: W każdym sklepie można sprzedać dowolny przedmiot za 1 Sz.Z.
Jestem za choć powiem szczerze, że realnie patrząc nie w każdym sklepie można coś sprzedać.

Odnoszę ogólne wrażenie, że nie do końca rozumiecie ideę upraszczania. Nie chodzi o to, że zrobiono coś nielogicznego i nie zgodnego z naszym światem. Przypominam że po pierwsze to jest FANTASY a po drugie jest to GRA PLANSZOWA a nie symulator lotów Microsoftu. Są gry bardziej realistyczne i mniej. Ta gra zalicza się do prostych, łatwych i przyjemnych, oczywiście nie dla dzieci do lat 3 :D Nie wiem jak Wy ale waśnie te dwa założenia powstrzymują mnie przez kompletnym niszczeniem podstawowych reguł i pisania własnych. Czytałem, że większość z tego co mówicie jest tylko jakby próba logicznego rozwiązania powstałych problemów ale z 28 punktów praktycznie połowa tego tematu się nie trzyma bo są to reguły typowo dodatkowe lub wręcz zastępcze a nie korygujące. Wiec czy nadal zmierzamy w kierunku totalnej destrukcji czy też zachowamy charakter tej gry? Decyzja należy do was.

P.S. Nie pisałem tego by kogoś urazić a tylko podsumowałem co do tej pory uczyniono. Jest to moje zdanie i możecie się z nim nie zgadzać jak i ja z waszym, jednak dobrze by było jakbyśmy postawili sobie jednak jakieś granice. :)


Obrazek
ODPOWIEDZ