Nowe reguł opisanie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.

Jakie mają być te nowe reguły?

Przede wszystkim proste.
36
27%
Prawie jak RPG.
10
7%
Stopniowanie złożoności zasad.
19
14%
Instrukcja ogólna, do wszystkich dodatków.
33
24%
Zabiegi kosmetyczne, uaktualniające tylko zasady.
27
20%
Pisanie zasad prawie od podstaw.
10
7%
 
Liczba głosów: 135

Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Dobrze czyli robimy jednak rewolucję. Ja jestem pełen sprzeczności bo aż mnie korci by wszystko napisać od podstaw. Jednak potrafię uszanować to co ktoś stworzył i nie niszczyć wszystkiego nadpisując własnymi domysłami (choć bardzo tego chcę). Wiec podstawowe pytanie: Jak daleko ma sięgać nasza ingerencją? Czy piszemy to co chcemy i jeżeli przejdzie to wklejamy do instrukcji czy jednak trzymamy się oryginału?


Obrazek
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

RasdSaris pisze:Nie, nie, nie..panowie, to Isztwan trochę namieszał z tymi plecakami.
Ja tylko mówię, że nie jestem przekonany do twojej metody. Trzeba ją wypróbować koniecznie jak wpadniesz pograć.
Duszodręczyciel pisze:Czy piszemy to co chcemy i jeżeli przejdzie to wklejamy do instrukcji czy jednak trzymamy się oryginału?
Oryginał upgrejdnięty o to co wymyślimy/poprawimy.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Czyli głos za "intuicją" RasdSaris'a. Ktoś jeszcze?


Obrazek
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Odnośnie metody przedmiotów aktywnych to ja gram tak od dawna, i sprawdza się, a nie ma już sytuacji kiedy mam bron na +2, do tego ze cztery przedmioty na plus do miecza i jeszcze pancerz.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

gural pisze:Duszodręczyciel napisał/a:
Czyli badamy tylko jeden obszar na własną turę. Inaczej traciłyby sens niektóre instrukcje jak ta mówiąca, że jeżeli staniesz na jakimś tam polu możesz poruszyć się jeszcze raz bez badania tego obszaru.

Bez sensu. Przeniesienie to jakby dodatkowy ruch i powinno się mieć z tego korzyści.
A skill ten nie straci sensu, bo w końcu w drodze do Obszaru z przedmiotami napotkamy na wroga i to pozwala nam isc dalej nie walczac z nim.
Całkowicie zgadzam się z guralem.
RasdSaris pisze:to Isztwan trochę namieszał z tymi plecakami.
No dobra, może i trochę namieszałem. jak wam wszystkim się to nie podoba to nie musimy tego pisać. Chociaż ja i tak będę tak grał.

Jeśli wszystkie przedstawione pomysły przejdą należy je zapisać. Viva la revolution!


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Prośba do moderatorów, żeby wyczyścili ten temat z niepotrzebnych postów, bo rzeczywiscie bałagan. Dla porządku zebrałem to co ustaliliśmy(kryterium większosci głosów) oraz kwestie ewentualnie sporne jeszcze, to co jak mniemam już ustalone zostało pogrubione.


1.Studnia Wieczności a Żli: wiadomo, źli tracą życie.

2.Przedmioty :
A. premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje.
B. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)

(z tego co widzę to opcja A+B jest do przyjęcia...? choć poczekam jeszcze na oficjalne głosy.


3.Przedmiot można w dowolnym momencie swojej tury upuścic na ziemię, podnieść tylko przy badaniu instrukcji obszaru(w momencie gdy na niego stajemy), upuścic i podniesć można dowolną ilość.

4.Spadek statystyk poniżej startowej wielkości, opcje:
B. mogą spaść ale do min.1
(chyba że gural wnosi stanowcze veto :P


5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
A: Nie neguje dociagu (albo bierzesz przedmiot albo ciągniesz kartę)
B: jeśli wszyscy gracze siezgodzą zdejmujemy tą kartę.
c: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.

6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)

7. Ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.


8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji, jeśli inna postać trafi na Kram Czarnoksięski i spełni warunki (wpłaci przedmioty) to ma prawo wyzwać Mistrza na pojedynek, walka odbywa sie na samą magię, bez przedmiotów i przyjaciół za to z użyciem czarów. (nie doczekano się wielu komentów:>)

9. W Kramie Czarnoksięskim w Grodzie można kupić Szatę Maga za 5 Sz.Z.

10. Stając na Magiczne Wrota należy rzucić kostką: 1 - dostajesz 1 punkt Miecza, 2 - dostajesz 1 punkt Magii, 3 - otrzymujesz 1 Zaklęcie, 4 - dostajesz 1 Sz.Z., 5,6 - nic sie nie dzieje.

11. Bojowy Rumak - dodaje polowę magii zaokrąglone w dół.

12. MagicznaKusza -
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.



13. Osada - Czarownica, zmiana na:
1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.


14. Magiczny Miecz i Tarcza Tolimana działaja jak zwykły miecz i tarcza.

15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych), natomiast wątpliwości:
A: możemy odwiedzictylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)
B: Możemy odwiedzić dowolna ilość osób.

16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniaja sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyc tych punktów (cos jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.

17. Wylosowany w zdarzeniach przedmiot nie zamieniamy na wyposażenie (bo i po co?)

18. Nie istnieje możliwosc żeby samemu od tak zniszczyc jakiś przedmiot posiadany przez siebie. (tak samo jak nie można odrzucać zaklęć które posiadamy)


19. Strata tury to jej koniec (wiec nie rozpatrujemy juz nic w bierzącej i tracimy następną. Przegrana walka oznacza koniec tury w tym sensie,ze nie rozpatrujemy kolejnych kart jesli takowe były.

20. Kwestia Przyjaciół:
A: Max ilosć = Magii postaci.
B: Podział przyjaciół na tych którzy będa się przyłączać tylko do dobrych, złych itd bohaterów.
C: ogólny limit przyjaciół określony jakaś liczą, plus Chaotyczni maja większy ten limit.

21.Wierzchowiec: - Jeśli rzucisz kostką, i wybierzesz kierunek to przyjaciele pójdą za Tobą tylko o tyle pól ile wyrzuciłeś, jeśli zaś dodasz sobie z wierzchowca, to oni juz nie pójdą i zostaną w tyle, czyli na tym polu które wynikało z samej kostki.

22. Magiczne Zwierciadło (i inne podobne karty) - Na odleglosć, chyba że pisze inaczej w instrukcji karty.

23. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Sniegow: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta..."
Próbujemy do utraty 1 pkt Życia. Przy remisie trzeba walczyć/rzucać ponownie.
(chyba, że gra się z Trzęsawiskami i LL)




Sykcesywnie będe pogrubiał to co przyjmiemy, ew. dodawał nowe wątki.
Ostatnio zmieniony niedziela 25 mar 2007, 17:17 przez RasdSaris, łącznie zmieniany 2 razy.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

2.Przedmioty
To jeszcze jest do dłuższej dyskusji.

No i omówmy kolejny punkt, czyli rzut kostką u Czarownicy w Osadzie:
Obrazek
Ja jestem za opcją z jaką zresztą gram, czyli:

1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.

Tak jest najsprawiedliwiej, testowane wielokrotnie i sprawdza się.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Oczwiście ZA. Edytuję posta dodając ten punkt.
Natomiast Przedmioty, trzeba było by to ustalić, choć tak jak mówisz stestować też, ja sam gram tak od długiego czasu i odczuwa się że pakowanie się postaci wielką ilością przedmiotów jest ukrócone, i trzeba podczas rozgrywaki podejmowac wazne decyzje co warto zatrzymac/nosic a co nie. Zawsze drażniło mnie gdy postaci miały z przedmiotów i przyjaciół więcej miecza/magii niż swojej własnej.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Wypowiem się co do omówionych wcześniej kwestii bo nie miałem okazji:


Ad.1. Tak właśnie gram od początku.

Ad.2.A+B
RasdSaris pisze: Przedmioty
A. premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy).
B. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią.
C. Ewentualnie Magiczny Miecz i Tarcza Tolimana nie liczyły by się w ten limit 4
Odnośnie C Przedmiot to przedmiot, i ciągle stanowi jakiś ciężar dla Postaci, nie widzę powodu by tu zrobić wyjątek
RasdSaris pisze:Przedmiot można w dowolnym momencie swojej tury upuścic na ziemię, podnieść tylko przy badaniu instrukcji obszaru.
Ok. Ale czy można podjąć wszystkie przedmioty czy jakas ustalona ich liczbe?

Dalej będe za:
4.
RasdSaris pisze:Spadek statystyk poniżej startowej wielkości:
B. mogą spaść ale do min.1
5.l
RasdSaris pisze:eżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
c: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.
Ad.6.
RasdSaris pisze: Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy.
A jak to jest np. w Zapomnianej Krainie? Wykonamy instrukcję dla pola będącego na planszy podstawowej czy na planszy tej ZK? I jak wychodzimy? Czy też trzeba na stanąć dane pole (w tym wypadku Bezdroża) by wyjść czy na zasadzie takiej jak przekraczamy np. Trzęsawiska z Kręgu Środkowego do Dolnego, bez jakiegokolwiek zatrzymywania się.

Ad.7.
RasdSaris pisze: Ilosć max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.
Bardzo dobry pomysł.

Ad.8 i 9.
Za Grodem jakoś nie przepadam więc się nie wypowiem ;-)
Ad.10 i 11
Jestem za.

Ad.12.Wersja A
RasdSaris pisze: MagicznaKusza - wersje:
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.
Ad.13.
RasdSaris pisze: Osada - Czarownica, zmiana na:
1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.
To jest najbardziej sprawiedliwe.

A teraz pytania:
1. Czy np. w Osadzie: "możesz tu odwiedzić..."- tego typu sformułowanie oznacza, że możesz tu żadnych instrukcji nie wykonywać jeśli nie chcesz? Bo nie jestem do końca pewien.

2. Czy pozostaje to, że jedynie Miecz można zwiększyć za Wrogów, zdobywając doświadczenie, czy również Magię?

3.Jak stanę na obszar Przeprawa i zdecyduję nie płacić, lecz wrócić na pole z którego rozpocząłem ruch, to wykonuję na nim instrukcję?

4. Jak w zdarzeniach wylosujemy Przedmiot to czy zamieniamy go na przedmiot z wyposażenia czy po prostu używamy tej karty Zdarzenia?

5. Czy istnieje możliwość jednorazowej próby zniszczenia przedmiotu, gdy nie chcemy by ktoś inny go dostał?

6.Czy gdy jakaś Postać zostanie pokonana i gracz weźmie nową, to czy może być zaraz atakowany czy dajemy mu jakiś okres ochronny? Bo przecież jest wtedy właściwie bezbronny.

7.Gdy bierzemy 2 Karty Zdarzeń, i rozważając 1szą przegramy walkę, to drugiej już nie rozważamy? I czy przedmioty bierzemy po rozpatrzeniu Kart czy w dowolnym momencie?
Gdy rozpatrujesz np. Spotkanie i okazuje sie, ze tracisz ture, to dalszych kart nie rozpatrujemy?

8. Gdy jedna Postać przegrywa z inną: w tej chwili do wyboru traci albo Zloto, Zycie, przedmiot. A moze ustalić zeby Zycie tracila zawsze? + cos jeszcze zabieramy.

9. Ilu Przyjaciół możemy mieć?

10. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Sniegow: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta...". Tzn. Walczymy aż do czyjejś śmierci?

Karty:
A.Wierzchowiec: ruszasz się szybciej 0 1-3 a przyjaciele normalnie (zostaja z tylu), jak to traktujecie?

B.Omam: wędrując po tym Kregu Postacie nawiedzaja niesamowite wizje pozwalajace im (w nastepnym ruchu) przebyc nastepne 4 obszary. Tzn. co? Ruszamy sie o 4 pola? Czy o 4 pola dalej niz rzucimy kostka?

C.Magiczne Zwierciadlo: użyte przeciw innej Postaci pozbawi ją 2 Punktów Magii lub Miecz (...). Nie jest określone czy atakując ją, czy można na odległość...


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

mriswith pisze:Ok. Ale czy można podjąć wszystkie przedmioty czy jakas ustalona ich liczbe?
Rozpatrywać możemy wszystkie Karty jakie leżą na danym Obszarze.
mriswith pisze:1. Czy np. w Osadzie: "możesz tu odwiedzić..."- tego typu sformułowanie oznacza, że możesz tu żadnych instrukcji nie wykonywać jeśli nie chcesz? Bo nie jestem do końca pewien.
Możesz nie odwiedzać nikogo, albo tylko 1 osobę.
mriswith pisze:2. Czy pozostaje to, że jedynie Miecz można zwiększyć za Wrogów, zdobywając doświadczenie, czy również Magię?
Jeszcze nie omawialiśmy właściwie, ale ja jestem za podwójnym expieniem. Najlepiej następny poziom = spodziewany poziom x2
3.Jak stanę na obszar Przeprawa i zdecyduję nie płacić, lecz wrócić na pole z którego rozpocząłem ruch, to wykonuję na nim instrukcję?
To chyba jedyny wyjątek w grze w którym nie wykonujemy instrukcji.
4. Jak w zdarzeniach wylosujemy Przedmiot to czy zamieniamy go na przedmiot z wyposażenia czy po prostu używamy tej karty Zdarzenia?
Oczywiście, że ten ze Zdarzenia, bo: 1. czemu nie? 2. nie ma wszystkich itemsów w equipmencie.
mriswith pisze:5. Czy istnieje możliwość jednorazowej próby zniszczenia przedmiotu, gdy nie chcemy by ktoś inny go dostał?
Nie. Możemy zawsze taki Item zamienić w złoto czy to czarem, czy przyjacielem, czy w Grodzie.
mriswith pisze:6.Czy gdy jakaś Postać zostanie pokonana i gracz weźmie nową, to czy może być zaraz atakowany czy dajemy mu jakiś okres ochronny? Bo przecież jest wtedy właściwie bezbronny.
Life is brutal. Trza było nie ginąć :D
mriswith pisze: 7.Gdy bierzemy 2 Karty Zdarzeń, i rozważając 1szą przegramy walkę, to drugiej już nie rozważamy? I czy przedmioty bierzemy po rozpatrzeniu Kart czy w dowolnym momencie?
Gdy rozpatrujesz np. Spotkanie i okazuje sie, ze tracisz turę, to dalszych kart nie rozpatrujemy?
Jeśli przegramy walkę lub stracimy turę nie rozpatrujemy kolejnych Kart. Co do Przedmiotów to nie bardzo rozumiem. Jeśli rozpatrzymy Kartę itema to ją wedle woli podnosimy lub nie.
mriswith pisze:8. Gdy jedna Postać przegrywa z inną: w tej chwili do wyboru traci albo Zloto, Zycie, przedmiot. A moze ustalić zeby Zycie tracila zawsze? + cos jeszcze zabieramy.
Niby lubię zasady HC, ale tej bym nie ruszał. Generalnie nigdy mi się nie podobało zabieranie itema zamiast life'a, ale to mi w głowie jakoś się zapisało jako rzecz niezmienialna, dlatego tej zasady bym nie modyfikował.
mriswith pisze:9. Ilu Przyjaciół możemy mieć?
Jak mówi instrukcja, czyli do woli.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

gural pisze:mriswith napisał/a:

7.Gdy bierzemy 2 Karty Zdarzeń, i rozważając 1szą przegramy walkę, to drugiej już nie rozważamy? I czy przedmioty bierzemy po rozpatrzeniu Kart czy w dowolnym momencie?
Gdy rozpatrujesz np. Spotkanie i okazuje sie, ze tracisz turę, to dalszych kart nie rozpatrujemy?

Jeśli przegramy walkę lub stracimy turę nie rozpatrujemy kolejnych Kart. Co do Przedmiotów to nie bardzo rozumiem. Jeśli rozpatrzymy Kartę itema to ją wedle woli podnosimy lub nie.
A pozostawione zloto? Traktujemy jak przedmiot i bierzemy na koncu tak jak je? Tak to rozumiem.


Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

Nie na końcu, bo przed Kartami Miejsc. W każdym razie traktujemy je jako przedmiot.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

14. Czy np. w Osadzie: "możesz tu odwiedzić..."- tego typu sformułowanie oznacza, że możesz tu żadnych instrukcji nie wykonywać jeśli nie chcesz? Bo nie jestem do końca pewien.

-gural wyjaśnił, wiadomo.

15. Czy pozostaje to, że jedynie Miecz można zwiększyć za Wrogów, zdobywając doświadczenie, czy również Magię?
- również magię, metoda gurala jest fajna,czyli chciany poziomx2, choc na początku przyśpiesza wzmocnienie, ale jeśli jest zabieranie pkt, poniżej wart. startowej to ta zasada zrównoważy ową. Z jednym zastrzeżeniem według mnie. Karty wrogóe od razu wymieniaja się na pkt, bez "trzymania ich" i "zbierania żeby na raz o kilka pkt podnieść".
16.Jak stanę na obszar Przeprawa i zdecyduję nie płacić, lecz wrócić na pole z którego rozpocząłem ruch, to wykonuję na nim instrukcję?
- Fakt, tu uczyńmy wyjątek od reguły.
17. Jak w zdarzeniach wylosujemy Przedmiot to czy zamieniamy go na przedmiot z wyposażenia czy po prostu używamy tej karty Zdarzenia?
- tak jak gural.
- Czy istnieje możliwość jednorazowej próby zniszczenia przedmiotu, gdy nie chcemy by ktoś inny go dostał?
- jw.
-Czy gdy jakaś Postać zostanie pokonana i gracz weźmie nową, to czy może być zaraz atakowany czy dajemy mu jakiś okres ochronny? Bo przecież jest wtedy właściwie bezbronny.
- zdumiewajaca ta zgodność z guralem ^^
18.Gdy bierzemy 2 Karty Zdarzeń, i rozważając 1szą przegramy walkę, to drugiej już nie rozważamy? I czy przedmioty bierzemy po rozpatrzeniu Kart czy w dowolnym momencie?
Gdy rozpatrujesz np. Spotkanie i okazuje sie, ze tracisz ture, to dalszych kart nie rozpatrujemy?

- nie rozpatrujemy oczywiście
8. Gdy jedna Postać przegrywa z inną: w tej chwili do wyboru traci albo Zloto, Zycie, przedmiot. A moze ustalić zeby Zycie tracila zawsze? + cos jeszcze zabieramy.
- niby byłbym za tą brutalniejszą wersją, choć...myślę że ta opcja : życie albo przedmiot jest dosc fajna, i nie powoduje zbyt szybkiej likwidacji postaci. (a wiadomo zaczynać gre 5 czy 6 postacią to już nie frajda)
19. Ilu Przyjaciół możemy mieć?
- instrukcja tak jak gural mówi, choć ja byłbym za kontrowersyjną opcją : max ilosć przyjaciół=magii własnej postaci (czyli tej bez przedmiotów i innych, same żetony). To odzwierciedlało by pewną charyzmę postaci bądź zdolnosć przekonywania, kontrolowania innych.

10. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Sniegow: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta...". Tzn. Walczymy aż do czyjejś śmierci?
- wychodzi na to że jeśli próbujesz przejsc to do skutku, uda Ci się albo zginiesz.

A.Wierzchowiec: ruszasz się szybciej 0 1-3 a przyjaciele normalnie (zostaja z tylu), jak to traktujecie?
-tak, że jeśli rzucisz kostką, i wybierzesz kierunek to przyjaciele pójdą za Tobą tylko o tyle pól ile wyrzuciłeś, jeśli zaś dodasz sobie z wierzchowca, to oni juz nie pójdą i zostaną w tyle, czyli na tym polu które wynikało z samej kostki.
B.Omam: wędrując po tym Kregu Postacie nawiedzaja niesamowite wizje pozwalajace im (w nastepnym ruchu) przebyc nastepne 4 obszary. Tzn. co? Ruszamy sie o 4 pola? Czy o 4 pola dalej niz rzucimy kostka?
- ..czy tam nie ma "przebyć Bezpiecznie 4 obszary" ? coś podobnego jest w jaskini chyba. Ja to traktuję że jesli w tym czasie będe badał którys z obszarów oddalony o max 4 od mojego obecnego miejsca to będe bezpieczny, czyli bede mógł wymykać siewrogom i innym niepozadanym wypadkom.
C.Magiczne Zwierciadlo: użyte przeciw innej Postaci pozbawi ją 2 Punktów Magii lub Miecz (...). Nie jest określone czy atakując ją, czy można na odległość...
- Zawsze używaliśmy tego na odleglość, w sumie tak jak zaklęcia.


ps. ponumerowałem kolejnymi cyframi te zagadnienia, które wprowadzają jakies zmiany lub je rozszerzają, dla porządku.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

RasdSaris pisze:Karty wrogóe od razu wymieniaja się na pkt, bez "trzymania ich" i "zbierania żeby na raz o kilka pkt podnieść".
Mhm. Można tak. W końcu jak pasek expa dolatuje do lv upa to nie można nie wskoczyć na następny.
RasdSaris pisze:max ilosć przyjaciół=magii własnej postaci
Całkiem niegłupie, jestem za.
mriswith pisze:10. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Sniegow: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta...". Tzn. Walczymy aż do czyjejś śmierci?
Czyli do utraty 1 pkt Życia. Przy remisie trzeba walczyć/rzucać ponownie.
RasdSaris pisze:-tak, że jeśli rzucisz kostką, i wybierzesz kierunek to przyjaciele pójdą za Tobą tylko o tyle pól ile wyrzuciłeś, jeśli zaś dodasz sobie z wierzchowca, to oni juz nie pójdą i zostaną w tyle, czyli na tym polu które wynikało z samej kostki.
Dokładnie tak.
Iszt pisze:B.Omam: wędrując po tym Kregu Postacie nawiedzaja niesamowite wizje pozwalajace im (w nastepnym ruchu) przebyc nastepne 4 obszary. Tzn. co? Ruszamy sie o 4 pola? Czy o 4 pola dalej niz rzucimy kostka?
Ja tego zawsze używałem tak, że podczas następnego ruchu albo rzucamy kostką normalnie albo idziemy o te 4 obszary bez rzutu.
- Zawsze używaliśmy tego na odleglość, w sumie tak jak zaklęcia.
Zabijanie na odległość. To jest to ^^

EDIT:
Gram właśnie partyjkę (sam ze sobą) i znalazł się kolejny mankamencik. Gram Morlokiem kontra Mistrz Czarnoksięski (który wczesniej był Pokutnikiem i zmienił się za 3 magiczne itemy). No i stosuję na próbę wszystko co tu ustaliliśmy. No i już na początku Morlok dostał ze Zwierciadła -2 Miecza i tak po jakimś czasie został wyteleportowany z Labiryntu do KU. i tam dostał Upiora Magii i Miecza. No i tu jest problem. Bo skoro gramy, że gdy nam spada M/M do 0 to giniemy, a Upiór nam obniża staty podczas walki, czy oznacza to, że w momencie rozpoczęcia walki ginie? Co sądzicie?


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Chyba jednak spadek miecza własnego oznacza śmierć, a upiór to takie osłabienie w walce, w której dodajemy wszak rzut kostką. Dodam jednak że ja wstawiam się za wersją że współczynniki owszem maleją ale do min. wartości 1 .


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

gural pisze:RasdSaris napisał/a:
max ilosć przyjaciół=magii własnej postaci

Całkiem niegłupie, jestem za.
A ja przeciw. Nie podoba mi sie ten pomysł. Potem wychodzą takie rzeczy, że demon może mieć więcej przyjaciół od Błędnego rycerza (innymi słowy jest jakby bardziej lubiany!). Nie mówiąc już o uprzywilejowaniu magów z jakiegoś niewiadomego powodu. Sama koncepcja ograniczenia liczby przyjaciół jest OK, sam sie kiedys nad tym zastanawiałem ale uzależniac to od magii? Nie, nie tędy droga.
Że juz nie wspomne o moim Pogromcy smoków z LE, którego to własnie wszyscy powinni szanowac i podziwiać, a tu jakieś straszydło będzie bardziej popularne bo lepiej zna sie na magii. Magia to nie charyzma! Jedyny sensowny pomysł, który przychodzi mi do głowy to dla kazdej postaci w grze dopisać jeszcze 1 współczynnik - charyzmę, która będzie stała do końca gry. Ale więcej z tym roboty niz pożytku.
RasdSaris pisze:To odzwierciedlało by (...)zdolność kontrolowania innych.
To mają być przyjaciele, nie niewolnicy twojego umysłu.
gural pisze:mriswith napisał/a:
10. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Sniegow: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta...". Tzn. Walczymy aż do czyjejś śmierci?

Czyli do utraty 1 pkt Życia. Przy remisie trzeba walczyć/rzucać ponownie.
Tak, jak mówi gural, chyba, że gra się z Trzęsawiskami i LL - wtedy te instrukcje w ogóle nie obowiązują.
gural pisze:Bo skoro gramy, że gdy nam spada M/M do 0 to giniemy
Jeden dzień mnie nie było i już jakieś dziwne rzeczy powymyślali :) A tak na poważnie - tez mi sie to nie podoba, niech spada do 1 punktu i tyle.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

A ja przeciw. Nie podoba mi sie ten pomysł. Potem wychodzą takie rzeczy, że demon może mieć więcej przyjaciół od Błędnego rycerza (innymi słowy jest jakby bardziej lubiany!). Nie mówiąc już o uprzywilejowaniu magów z jakiegoś niewiadomego powodu. Sama koncepcja ograniczenia liczby przyjaciół jest OK, sam sie kiedys nad tym zastanawiałem ale uzależniac to od magii? Nie, nie tędy droga.
Że juz nie wspomne o moim Pogromcy smoków z LE, którego to własnie wszyscy powinni szanowac i podziwiać, a tu jakieś straszydło będzie bardziej popularne bo lepiej zna sie na magii. Magia to nie charyzma! Jedyny sensowny pomysł, który przychodzi mi do głowy to dla kazdej postaci w grze dopisać jeszcze 1 współczynnik - charyzmę, która będzie stała do końca gry. Ale więcej z tym roboty niz pożytku.
RasdSaris napisał/a:
To odzwierciedlało by (...)zdolność kontrolowania innych.

To mają być przyjaciele, nie niewolnicy twojego umysłu.

Hmmm, nie upieram się przy tym za bardzo, wpadło mi to w trakcie pisania posta. Choć wydaje mi się całkiem sensowne. Spójrz na to z tej strony. Postać typu wojownik, jest raczej gburowata, nie popisuje się elokwencją, w trudach podróży nawet woli sama gdzieś zmierzać, niz zabierać niepotrzebny balast. Ale jest też silniejszy argument: Postaci z większą ilościa magii, są bardziej charyzmatyczne, elokwentne. Potrafią zaskarbic sobie przyjaźń. Idąc dalej za Twoim przykładem z demonem, wszystko zaczyna mieć sens... Błędny Rycerz, ma 3 magii, 3 przyjaciół to nie jest mało przecież, poza tym nie każdy przyłączył by się do rycerza który tak naprawdę poszukuje czegoś ciagle, naraża siena niebezpieczeństwo. Demon...taaak, zważ że jeśli jakas rusałka, czy inna typowo dobra czy neutralna istota przyłącza siędo złej postaci to na jakiej to zasadzie? Demon właśnie wykorzystuje swoja moc wpływania na innych, słabszych, nie prosi o przyjaźń czyjąś, tylko podporządkowuje sobie ich.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

RasdSaris pisze:Postać typu wojownik, jest raczej gburowata
:mrgreen: Dlaczego tak sądzisz?!... wyodrażasz sobie gburowatego paladyna? Zreszta takie uogólnianie jest bez sensu. Nie można powiedzieć, że prawie każdy wojownik to gbur i cham. To nie zalezy od tego czy jest wojownikiem, magiem czy złodziejem ale od jego osobowości, która w grze nie została niestety dobrze przedstawiona.
RasdSaris pisze:nie popisuje się elokwencją
No i? Jego zadaniem nie jest wyglaszanie prelekcji - to wojownik i ma umiec walczyć. A czy jest mało inteligentny czy nie nie ma aż takiego znaczenia - ważne są jego czyny i to jakim jest człowiekiem - dobrym, złym czy gburowatym :) czy taki giermek lub krzyzowiec "poleci" za mądrością czy za walką o dobro na świecie?
RasdSaris pisze:w trudach podróży nawet woli sama gdzieś zmierzać, niz zabierać niepotrzebny balast
W trudach podróży przyjaciele są raczej pomocni niż niepotrzebni. A poza tym skąd wiesz co lub kogo taki wojownik lubi w podróż zabierać? Skąd to założenie, że woli iść gdzieś sam a nie z pomocą? I jeszcze, że ta pomoc to w rzeczywistości "balast"?
RasdSaris pisze:Postaci z większą ilościa magii, są bardziej charyzmatyczne
Jak już mówiełem wcześniej - charyzma to nie tylko mądra gadka.
RasdSaris pisze:Potrafią zaskarbic sobie przyjaźń
I wracamy do przykładu z Pogromcą smoków :)

Demon - nie kwestionuję tego, że ma moc wpływania na innych ale miom zdaniem trochę ją wyolbrzymiasz.

No, dobra: powiedzmy, że jest Mag (magia 5) i Pogromca smoków (Magia 2) - mag łazi po świecie pochłonięty swoimi sprawami i nie zważa na prostych ludzi (tez taki stereotyp, ale dużo bliższy prawdzie niż gburowaty wojownik). Pogromca smoków jest prawie idolem gawiedzi. A wg twojej teorii większość pójdzie za tym magiem, choć on ma ich w d... bo jest bardziej inteligentny.
Nie zapominajmy jeszcze o jednej ważnej rzeczy - charakterze postaci, który ma (a właściwie powinien mieć) niewątpliwie największy wpływ na jej popularność.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Ja tylko w jednej kwestii bo zasadniczo zmiany zasad (zwłaszcza w MM) mnie nie interesują.
Możesz nie odwiedzać nikogo, albo tylko 1 osobę.
jak dla mnie jest całkowicie oczywiste, że można odwiedzić jedną, wszystkie lub żadnych. Na tej samej zasadzie jak można zbadać 2 czy więcej miejsc leżących na tym samym obszarze (no chyba że instrukcja MM mówi co innego).


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

PoKrAk pisze:no chyba że instrukcja MM mówi co innego
Z tego co pamiętam nic o tym nie mówi. I zgadzam się z tobą, że mozna odwiedzić wszystko co sie chce lub nic.

RasdSaris, jeszcze jedna rzecz: mam wrażenie, że trochę faworyzujesz złe postacie - dobry czy chaotyczny musi sie jakoś wykazać żeby zdobyc czyjąś przyjaźń, a zły przejmie kontrole nad umysłem napotkanej osoby i ja po prostu ma.

Twórcy gry niestety nie bardzo przyłożyli się do kwestii przyjaciół. Dla nich nie było problemem, że Krzyżowiec może bez przeszkód zaprzyjaźnic się z Demonem (!), dopiero w KU ktos o tym pomyślał i zabronił pewnym przyjaciołom dołaczania się do postaci o określonym charakterze. Szkoda tylko, że w całej grze takich przyjaciół pracownik tartaku policzyłby na palcach jednej ręki. Na domiar złego autorzy nie zostawili praktycznie żadnej możliwości naprawy takiego stanu rzeczy - mozna albo dać postaciom charyzmę albo podzielic wszystkich przyjaciół na takich, którzy mogą przyłączyc się do złych, dobrych i którym jest to całkowicie obojętne. ten drugi sposób nie jest za bardzo na temat bo nie określa max liczby przyjaciół jaka może miec postac ale wtedy, przy tym podziale, uzaleznienie tego od magii nie byłoby już tak rażące.


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

RasdSaris pisze:Cytat:
15. Czy pozostaje to, że jedynie Miecz można zwiększyć za Wrogów, zdobywając doświadczenie, czy również Magię?


- również magię, metoda gurala jest fajna,czyli chciany poziomx2, choc na początku przyśpiesza wzmocnienie, ale jeśli jest zabieranie pkt, poniżej wart. startowej to ta zasada zrównoważy ową. Z jednym zastrzeżeniem według mnie. Karty wrogóe od razu wymieniaja się na pkt, bez "trzymania ich" i "zbierania żeby na raz o kilka pkt podnieść".
Ok. Myślę, że z tym się zgadzamy(ale chyba lepiej żeby zbierać te karty), więc RasdSaris dopisz do "głównego posta". Przy okazji mógłbyś zmienić na pogrubioną czcionką podpunkty które już ustaliliśmy by móc odróżnić od tych jeszcze nie ustalonych.
RasdSaris pisze:Dodam jednak że ja wstawiam się za wersją że współczynniki owszem maleją ale do min. wartości 1 .
Zgadzam się z tą wersją.
RasdSaris pisze:Cytat:
19. Ilu Przyjaciół możemy mieć?


- instrukcja tak jak gural mówi, choć ja byłbym za kontrowersyjną opcją : max ilosć przyjaciół=magii własnej postaci (czyli tej bez przedmiotów i innych, same żetony). To odzwierciedlało by pewną charyzmę postaci bądź zdolnosć przekonywania, kontrolowania innych.
Ja byłbym za tym żeby z góry ustalić liczbę przyjaciół dla wszystkich, jak z Przedmiotami (ew. chaotyczni mogliby mieć ich więcej jako, że do Złego niechętnie przyłaczyliby sie dobrzy, do Dobrego Zli, a u niego kazdy przyjaciel cos dla siebie znajdzie)
PoKrAk pisze:Cytat:
Możesz nie odwiedzać nikogo, albo tylko 1 osobę.

jak dla mnie jest całkowicie oczywiste, że można odwiedzić jedną, wszystkie lub żadnych. Na tej samej zasadzie jak można zbadać 2 czy więcej miejsc leżących na tym samym obszarze (no chyba że instrukcja MM mówi co innego).
Ja też traktuje to w sposób jaki opisał Pokrak.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Ok. Pogrubione, zebrane, zaktualizowane, prosił bym żeby teraz odniesć sie do podanych nizej pkt. które jeszcze nie do końca są jasne, ew. dodanie nowych.


2.Przedmioty :
A.Premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje.
B.Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)

(z tego co widzę to opcja A+B jest do przyjęcia...? choć poczekam jeszcze na oficjalne głosy.


5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
A: Nie neguje dociagu (albo bierzesz przedmiot albo ciągniesz kartę)
B: jeśli wszyscy gracze sie zgodzą zdejmujemy tą kartę.
c: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.


8. Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji, jeśli inna postać trafi na Kram Czarnoksięski i spełni warunki (wpłaci przedmioty) to ma prawo wyzwać Mistrza na pojedynek, walka odbywa sie na samą magię, bez przedmiotów i przyjaciół za to z użyciem czarów. (nie doczekano się wielu komentów:>)


15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych), natomiast wątpliwości:
A: możemy odwiedzictylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)
B: Możemy odwiedzić dowolna ilość osób.


16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniaja sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyc tych punktów (cos jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.


20. Kwestia Przyjaciół:
A: Max ilosć = Magii postaci.
B: Podział przyjaciół na tych którzy będa się przyłączać tylko do dobrych, złych itd bohaterów.
C: ogólny limit przyjaciół określony jakaś liczą, plus Chaotyczni maja większy ten limit.

Fajnie było by gdyby każdy wuypowiedział siepo kolei do tych nieskończonych punktów, Za albo Przeciw, jesli przeciw to czemu i co proponuje w zamian, ew. nowe rozwiazanie, albo modyfikację istniejącego. I oczywiscie czekamy na inne watpliwosci czy propozycje zmian.
Moje typy:

2. A+B
5. B (choc nie będe sie upierał..)
8. jestem Za, choć jest jeszcze opcja za 3 przedmiotami magicznymi.
15. A
16. tutaj za, nie pogrubiłęm bo siewszyscy nie wypowiedzieli jeszcze; )
20. A+B albo C (albo A+B+C - o czym napisałem niżej)


Moje wątpliwości: (nie bijcie jesli cos jest w instrukcji, nie mam jej przy sobie^^

- Jeśli wyciagniemy ze zdarzeń(itp) dwóch czy trzech nawet wrogów to czy atakują nas sumując siły?? Czy sumuja tylko jeśli sa z jednego "gatunku? (demony razem, ale juzoddzielnie od bestii np.) Czy jednak walczymy pojedyńczo z każdym.??

- To gdzieś bylo powiedziane ale chciałbym jasno żeby stało:
a. Jeśli chcemy przejsc trzęsawiska czy lodowy las, to musimy zakonczyć wpierw ruch na polu z którego sie przechodzi, tam wykonac instrukcję i dopiero potem w nast. turze idziemy dołem? (to sytuacja kiedy schodzimy po raz PIERWSZY z wyższego kręgu)
b. Kiedy pokonamy rycerza, a potem znów w jakis sposób znajdziemy sie w środkowym kręgu, to czy znów musimy stanac tam i walczyć z rycerzem zeby przejsć?
c. przy podróży z niższego na wyższy wiadomo, w czasie jednego ruchy idziemy jak by "skręcajac" jesli chemy przejsć, czy tak samo robimy ponownie (drugi czy 3 raz) schodzać z wyzszego na nizszy? (to by sie kłociło z b.)

d. Komnata Strazy w LM. Tam musimy się zatrzymać? (nie pamietam instrukcji)

e. jeszcze karty typu Omam - jak już było mówione, ustalmy moze jakąś zasadę jak je wykonywać

PS. Isztwan, to co napisałeś rzeczywiscie ma sens, choci pewnie i ja troche racji mam... wiec przyjaciele to otwara kwestia i dobrze było by znaleść jakieś wyważone rozwiazanie - przychylam się do podziału ich i limitu według Magii, choc to też troche roboty. Może ustalic że Kazdy przyjaciel ma CHARAKTER (to uproszczona werja twojego pomysu zeby pisac do jakiego typu postaci się przyłaczą? i potem: Dobry może mieć przyjaciół dobrych i chaotycznych, Zły: tylko złych i chaotycznych, zaś Chaotyczny wszystkich z tej grupy. To była by synteza wszystkich 3 pkt, które sa dane w propozycji.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

No to tak:

2.A+B
5.C (ew. +B mogę się zgodzić)
8. jest mi obojętne... w sumie może być, dodałbym jeszcze, że może go wyzwać gdy też szfęda się po Grodzie, a gdy jest na innej planszy to trzeba by go "złapać"
15.B
16.OK. Wcześniej chyba nie zrozumiałem, sądziłem, że jeśli trzeba nam skoczyć na 5 poziom czyli 10 magii, wtedy musimy pokonać właśnie takiego potwora lub lepszego, a tu chodzi o to że jeśli złożymy ze wszystkich pokonanych 10 lub więcej to od razu wtedy wymieniamy tak?
Żeby uniknąć sytuacji że ktoś podnosi 2 poziomy przy wymaganej na nastepny poziom magii 10.(czyli uzbierał 20 magii i chce podnieść 2 poziomy)
20.C
RasdSaris pisze:Jeśli wyciagniemy ze zdarzeń(itp) dwóch czy trzech nawet wrogów to czy atakują nas sumując siły?? Czy sumuja tylko jeśli sa z jednego "gatunku? (demony razem, ale juzoddzielnie od bestii np.) Czy jednak walczymy pojedyńczo z każdym.??
Kiedyś na samym początku gry w MM nad tym myślałem, że można sumować jeśli są z jednego "gatunku" ale postanowiłem być zgodny z instrukcją... no ale jak się nadarza okazja to będę za tym właśnie ww. przeze mnie sumowaniem :mrgreen: czyli Demon z Demonem, Bestia z Bestią a zwykły Wróg z Wrogiem.
RasdSaris pisze:b. Kiedy pokonamy rycerza, a potem znów w jakis sposób znajdziemy sie w środkowym kręgu, to czy znów musimy stanac tam i walczyć z rycerzem zeby przejsć?
Tak.
a. Jeśli chcemy przejsc trzęsawiska czy lodowy las, to musimy zakonczyć wpierw ruch na polu z którego sie przechodzi, tam wykonac instrukcję i dopiero potem w nast. turze idziemy dołem? (to sytuacja kiedy schodzimy po raz PIERWSZY z wyższego kręgu)
ZAWSZE mając jedno pole do Trzesawisk a rzucając 6 ruszam się to 1, wykonuję próbę przejścia, i gdy udana poruszam się pozostałe 5 a gdy nieudana to zostaję na polu Trzesawisk
e. jeszcze karty typu Omam - jak już było mówione, ustalmy moze jakąś zasadę jak je wykonywać
RasdSaris pisze:Ja to traktuję że jesli w tym czasie będe badał którys z obszarów oddalony o max 4 od mojego obecnego miejsca to będe bezpieczny, czyli bede mógł wymykać siewrogom i innym niepozadanym wypadkom.
Twoja metoda myślę, że jest dobra.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

2. A+B
5. C (od bidy B)
8. min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji, ale jestem przeciwny temu żeby bic sie o tytuł - kto pierwszy ten lepszy.
15. obojetne, zawsze gram A ale B też ma sens
16. Zgoda. Jest jednak pewien problem - rycerz ciemności za każde 10 pkt demonów ma punkt magii, jesli teraz każda postac bedzie mogła uzyskiwać doświadczenie za demony to RC straci dobrą zdolność.
20. A+B jak już mam wybierać

mriswith pisze:Cytat:
a. Jeśli chcemy przejsc trzęsawiska czy lodowy las, to musimy zakonczyć wpierw ruch na polu z którego sie przechodzi, tam wykonac instrukcję i dopiero potem w nast. turze idziemy dołem? (to sytuacja kiedy schodzimy po raz PIERWSZY z wyższego kręgu)

ZAWSZE mając jedno pole do Trzesawisk a rzucając 6 ruszam się to 1, wykonuję próbę przejścia, i gdy udana poruszam się pozostałe 5 a gdy nieudana to zostaję na polu Trzesawisk
To jest jasno wytłumaczone w instrukcji i tak własnie ma być.

Podział przyjaciół: przejrzałem dziś przyjaciół ze zdarzeń do podstawki i z tym nie będzie wcale tak duz roboty jak sie wydaje - większośc jest raczej neutralna, tzn raczej nie obchodziłoby ich czy przyjaźnią sie ze złą, dobrą czy chaotyczna postacią.
Natomiast dawanie chaotycznym postaciom większy ich limit to dyskryminacja. Jak juz wszyscy maja mieć to zależne od magii to niech tak zostanie, z tym, że dobrzy i źli nie będą mogli mieć kilku z nich.
mriswith pisze:RasdSaris napisał/a:
Jeśli wyciagniemy ze zdarzeń(itp) dwóch czy trzech nawet wrogów to czy atakują nas sumując siły?? Czy sumuja tylko jeśli sa z jednego "gatunku? (demony razem, ale juzoddzielnie od bestii np.) Czy jednak walczymy pojedyńczo z każdym.??
Ja gram tak, że spotykając 2 wrogów (wróg-wróg i wróg-bestia) łącze ich miecz. To samo tyczy się 2 x wróg-wróg, 2 x wróg-demon i 2 x wróg-bestia. Zgodnie z numeracją w kartach.


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Isztwan pisze:Ja gram tak, że spotykając 2 wrogów (wróg-wróg i wróg-bestia) łącze ich miecz. To samo tyczy się 2 x wróg-wróg, 2 x wróg-demon i 2 x wróg-bestia. Zgodnie z numeracją w kartach.
W sumie racja. Nie wziąłem tego pod uwagę. Byłoby to chyba najbardziej intuicyjne także jestem ZA.

Kolejne punkty (wybrane z tych które są na stronie Loopa):
24.Losowanie Postaci
25.Porzucanie Przyjaciela. W tej chwili to zdaje mi sie,że zostaje na polu na którym go porzucamy.
26.Czy wprowadzamy Kartę Bohatera (z miejscami na broń itp.)?
27. Odnośnie hełmy, zbroje itp. wszystko co nas chroni. Czy wtedy ustalamy najpierw w co nas trafiono i tylko na to wykonujemy rzut?

PS. Co do limitu Przyjaciół u niego jest tak: limit na poziomie 4 i na każde 10 punktów Magii limit zwiększa się o 1.


ODPOWIEDZ