Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Nowe reguł opisanie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.

Jakie mają być te nowe reguły?

Przede wszystkim proste.
36
27%
Prawie jak RPG.
10
7%
Stopniowanie złożoności zasad.
19
14%
Instrukcja ogólna, do wszystkich dodatków.
33
24%
Zabiegi kosmetyczne, uaktualniające tylko zasady.
27
20%
Pisanie zasad prawie od podstaw.
10
7%
 
Liczba głosów: 135

Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 31

Postautor: Killah Bane » niedziela 12 lip 2009, 11:09

27. Rzuty za pancerz: Rzucamy po kolei za każdy pancerz.


Czyli rzucamy po kolei np za Hełm, Zbroję i Tarczę, jeśli je mamy? O to chodzi? Jeśli tak, trochę to bez sensu - przecież cios przeciwnika trafia nas w jedno miejsce a nie jednocześnie w Tarczę i Hełm. Moim zdaniem powinno się rzucać tylko za jeden wybrany rodzaj pancerza.

41. "4.4 [podstawka] Wszystkie należące do niej Przedmioty i Przyjaciele pozostają na obszarze gdzie Postać zginęła"
- tak jest w instrukcji, Przyjaciele nie powinni odejść?? I pojawia się tutaj problem tzw. "spuścizny", zaawansowana postać ginie, zostawia na polu masę przedmiotów, wypasionych często, ten kto to zbierze za friko sie dopakuje ze hoho.. Ja zawsze grałem że WSZYSTKO odkłada się co miała zabita Postać poza grę, zaś na polu pozostaje jeden losowy Przedmiot z tych które posiadała i Złoto..co wy na to??


My gramy tak, że Przyjaciele odchodzą, reszta zostaje. Jak ktoś się dopakuje, to ma szczęście. Jeśli na Obszarze zejścia Postaci ma zostawać tylko jeden Przedmiot, to co stało się z resztą - wsiąkła w ziemię? No dobra, można uznać, że Przyjaciele wzięli je ze sobą, ale czy ja wiem...

48. Karta Wyjętego spod Prawa: Na samej karcie pisze że jeśli spotkamy Straż to zostaniemy odstawieni do Wieży (czyli że automatycznie nas aresztują) , zaś na karcie Straży instrukcja zdaje się mówić, ze przestępca może ze Strażą walczyć. Z tego wychodzi że jak mam tak ze 12 Miecza to juz mogę do woli popełniać przestępstwa bo straż w Grodzie jest za słaba.

Propozycje;
- można przekupić straż k6 sztuk złota
- można walczyć
- proponuje dorobić więcej kart Grodu - Patrol Książęcy czy coś w tym stylu, które aresztowały by automatycznie wyjętych spod prawa, ewentualnie dawały by się przekupić.


Patrol Książęcy chyba najlepszy, ewentualnie kilka Kart z bardzo silnymi Strażnikami.

52. Dodawanie punktów Magii do Miecza przez Bojowego Rumaka. Podstawą wyliczania bonusa jest Magia całkowita, jednak bez przyjaciół. (magia całkowita według zasad limitów i uzytkowania przedmiotów z pkt. 2 oraz sam bonus rumaka z pkt.11)


Moim zdaniem należy też jakoś ograniczyć Zaprzęg.

Isztwan pisze:Na karcie Miska pojawiła się wczoraj zdolność wiedźmy, dzięki której możne ona rzucać urok na spotkaną postać. Ofiara musi dotrzeć do jakiejś świątyni i dopiero wtedy będzie mogła kontynuować wędrówkę. O co chodzi??
Misiek interpretuje to tak, że nie można do tej pory ciągnąć nowych kart. Co wy o tym myślicie?


Według mnie można ciągnąć Karty, ale poruszać się Postacią tak, żeby jak najszybciej dotrzeć do jakiejś świątyni. Zdaje się, że Wiedźma ma taką samą zdolność.

Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Postautor: Rogo » niedziela 12 lip 2009, 13:10

Isztwan pisze:Na karcie Miska pojawiła się wczoraj zdolność wiedźmy, dzięki której możne ona rzucać urok na spotkaną postać. Ofiara musi dotrzeć do jakiejś świątyni i dopiero wtedy będzie mogła kontynuować wędrówkę. O co chodzi??
Misiek interpretuje to tak, że nie można do tej pory ciągnąć nowych kart. Co wy o tym myślicie?
Z interpretacją Miśka, postacie mające taką zdolność byłyby przesadnie przegięte, bo zanim trafi się na jeden konkretny obszar, to mogą krążyć przez wiele tur, co jest równoznaczne z ich stratą, a strata 10 tur trochę boli xD
Podpisuję się pod tym co napisał Killah Bane - po prostu idziesz do swojego celu jak najkrótszą drogą, co i tak bywa wredne, gdy po drodze znajdą się hordy smoków i demonów :)
RasdSaris pisze:41. "4.4 [podstawka] Wszystkie należące do niej Przedmioty i Przyjaciele pozostają na obszarze gdzie Postać zginęła"
- tak jest w instrukcji, Przyjaciele nie powinni odejść?? I pojawia się tutaj problem tzw. "spuścizny", zaawansowana postać ginie, zostawia na polu masę przedmiotów, wypasionych często, ten kto to zbierze za friko sie dopakuje ze hoho.. Ja zawsze grałem że WSZYSTKO odkłada się co miała zabita Postać poza grę, zaś na polu pozostaje jeden losowy Przedmiot z tych które posiadała i Złoto..co wy na to??
Jak Przyjaciel nie może dołączyć do Poszukiwacza, tudzież Poszukiwacz go po prostu nie chce (co raczej się nie zdarza, bo to nic nie kosztuje), to tacy Przyjaciele zostają na planszy.
RasdSaris pisze:25.Porzucanie Przyjaciela - zostaje na polu na którym go porzucamy, straconych naturalnie odkładamy.
Czemu po jego śmierci mieliby zniknąć? Tak samo wszystkie Przedmioty, których nie można unieść zostają na planszy - czemu po śmierci miałyby wyparować? I tłumaczenie, że Przyjaciele je zabrali też nie ma sensu, bo te Przedmioty, których nie możemy unieść - też ktoś (jakiś przypadkowy rolnik xD) by znalazł (bo czemu nikt inny ich nie znajduje, a Poszukiwacze za każdym razem gdy tam trafią?)
Prędzej warto się zastanowić, czy Poszukiwacz może wziąć Przedmioty przeciwnika zaraz po tym jak go zabije, czy następnym razem.
20. Kwestia Przyjaciół: Limit dla Złych i Dobrych to 4, Chaotyczni mogą posiadać 5.
Czemu? Bezsens. Frodo miał 8 przyjaciół xD Czemu taki Poszukiwacz, prawdziwy heros i pogromca smoków i demonów miałby być ogrniczony?
RasdSaris pisze:28. Zaklęcia typu Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw - Skoro stając sie postacią premiową tracimy umiejętności poprzedniej postaci, niejako nie jesteśmy już nią, więc pod wpływem tych czarów wybieramy całkiem nową.
Troll stając się postacią premiową przestaje być trollem, a kanibal nagle ma wstręt do ludzkiego miejsca? A może jeszcze murzyn staje się biały?
RasdSaris pisze:35. Instrukcja Pułapki na Kamiennym Moście, dopisek że odejmując Miecz od rzutów kostką i otrzymując wynik ujemny też nic nam się nie stanie, jak przy 0.
Krócej będzie dopisać "i mniej" zaraz po tym zerze :P
RasdSaris pisze:51. - Jeśli Gród jest integralną częścią wewnętrznej krainy i wszystkie zdarzenia wpływające na te krainę dotyczą również Grodu to czy mogę wykonując w wewn. krainie instrukcje "przenieś się na dowolne pole w tej krainie" przenieść sie na dowolne pole Grodu?
Moim zdaniem i jeszcze kilkorga użytkowników jak najbardziej mozna przemieszczać się w ten sposób

- Moim z kolei nie, bo pola Grodu to takie cząstki tego obszaru a więc nie równomocne z obszarami kręgu.
Naturalnie, że jeśli możesz się teleportować na każdy obszar tego kręgu, a Gród jest częścią tego kręgu, to każdy obszar Grodu jest również obszarem tego kręgu, a co za tym idzie, możesz się wteleportować do środka :)


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: RasdSaris » poniedziałek 13 lip 2009, 22:28

Cytat:
27. Rzuty za pancerz: Rzucamy po kolei za każdy pancerz.


Czyli rzucamy po kolei np za Hełm, Zbroję i Tarczę, jeśli je mamy? O to chodzi? Jeśli tak, trochę to bez sensu - przecież cios przeciwnika trafia nas w jedno miejsce a nie jednocześnie w Tarczę i Hełm. Moim zdaniem powinno się rzucać tylko za jeden wybrany rodzaj pancerza.


Nie ustalamy miejsca trafienia, przegrana walka to nawet nie jest jedno trafienie, lecz ogólny wynik starcia. W wyniku przegranej tracimy siły witalne, im więcej zbroi na sobie mamy tym lepsza ochrona przed poobijaniem (coś jak pełna zbroja płytowa kontra hełm i tarcza). Tak więc takie rozwiązanie jest najlepsze i najbliższe zasadom.


Cytat:
41. "4.4 [podstawka] Wszystkie należące do niej Przedmioty i Przyjaciele pozostają na obszarze gdzie Postać zginęła"
- tak jest w instrukcji, Przyjaciele nie powinni odejść?? I pojawia się tutaj problem tzw. "spuścizny", zaawansowana postać ginie, zostawia na polu masę przedmiotów, wypasionych często, ten kto to zbierze za friko sie dopakuje ze hoho.. Ja zawsze grałem że WSZYSTKO odkłada się co miała zabita Postać poza grę, zaś na polu pozostaje jeden losowy Przedmiot z tych które posiadała i Złoto..co wy na to??


My gramy tak, że Przyjaciele odchodzą, reszta zostaje. Jak ktoś się dopakuje, to ma szczęście. Jeśli na Obszarze zejścia Postaci ma zostawać tylko jeden Przedmiot, to co stało się z resztą - wsiąkła w ziemię? No dobra, można uznać, że Przyjaciele wzięli je ze sobą, ale czy ja wiem...



Z tym było sporo dyskusji, a więc, zasada ta ma zapobiegać błyskawicznemu dopakowaniu się postaci poprzez zagarnięcie całego dobytku martwego gracza, rzecz jasna Przyjaciele których nie bierzemy lub ci co nie mogą się do nas przyłączyć mogą pozostawać na planszy, lecz przyjaciele martwej postaci raczej odejść powinni a nie stać nad trupem i czekać na kolejnego "przyjaciela". Przedmioty są kwestią niedomkniętą, intencją było przeciwdziałanie szybkiemu darmowemu zyskowi.
Natomiast ciekawa sprawa, czy tak jak napisał Rogo można zabrać dobytek cały zabitego na amen gracza w tej samej turze w której się go ubiło, czy też jak mówi instrukcja odnośnie pokonania postaci - przedmiot / SzZł lub punkt życia. Ja obstawiam wersje z instrukcji.


Cytat:
20. Kwestia Przyjaciół: Limit dla Złych i Dobrych to 4, Chaotyczni mogą posiadać 5.
Czemu? Bezsens. Frodo miał 8 przyjaciół xD Czemu taki Poszukiwacz, prawdziwy heros i pogromca smoków i demonów miałby być ogrniczony?


zacytuję wyjątek z dyskusji kilka dobry stron wstecz:

Duszodręczyciel napisał/a:
Ale na serio zastanówcie się czy aby na pewno ten limit jest komuś potrzebny?

gural napisał/a:
1. Żeby utrudnić trochę sprawę, a nie chasać z wielką liczbą Przyjaciół z których potem bonusy są większe niż nasze bazowe staty. 2. Nie lubię co rusz przebierać w wielkiej liczbie Przyjaciół i zliczać tego.
Limit zwiększy poziom trudności i przyśpieszy rozgrywkę.



RasdSaris napisał/a:
51. - Jeśli Gród jest integralną częścią wewnętrznej krainy i wszystkie zdarzenia wpływające na te krainę dotyczą również Grodu to czy mogę wykonując w wewn. krainie instrukcje "przenieś się na dowolne pole w tej krainie" przenieść sie na dowolne pole Grodu?
Moim zdaniem i jeszcze kilkorga użytkowników jak najbardziej mozna przemieszczać się w ten sposób

- Moim z kolei nie, bo pola Grodu to takie cząstki tego obszaru a więc nie równomocne z obszarami kręgu.
Naturalnie, że jeśli możesz się teleportować na każdy obszar tego kręgu, a Gród jest częścią tego kręgu, to każdy obszar Grodu jest również obszarem tego kręgu, a co za tym idzie, możesz się wteleportować do środka :)


Tak pytanie tylko czy Obszarem Kręgu jest sam Gród (jako pola na planszy oraz jako całościowo - miasto) czy tez obszarami kręgu jest Most Lekkoduchów, Plac Solny..itd ?


RasdSaris napisał/a:
28. Zaklęcia typu Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw - Skoro stając sie postacią premiową tracimy umiejętności poprzedniej postaci, niejako nie jesteśmy już nią, więc pod wpływem tych czarów wybieramy całkiem nową.
Troll stając się postacią premiową przestaje być trollem, a kanibal nagle ma wstręt do ludzkiego miejsca? A może jeszcze murzyn staje się biały?
RasdSaris napisał/a:


Zdaje się że zmieniając postać na profesje specjalna, odkładamy poprzednia kartę postaci i od tej pory gramy tylko tą nową - zdobytą. (To swego rodzaju problem prawdę mówiąc, bo nieco nie spójne to logicznie, ale tez cały sens polega na tym by zmienić postać a nie upgreadować obecną o nowe skille - tak ja to rozumiem. Choć instrukcja tego nie reguluje niestety. :/





Acha i mam też kilka nowych zagadnień które warto przedyskutować:

54. Kwestia zwierząt. Jak zostało to już ustalone, posiadamy limit 4 przedmiotów "aktywnych" a koń i reszta ferajny jest poza tym limitem, na zasadach zwierzęcia /przyjaciela, jako coś dodatkowego. Mam taka propozycję by zmienić kategorię Przedmiotów typu, koń, zaprzęg, rumak na "Zwierzę" . Dawało by to lepsze podstawy żeby nie wliczać ich w ogólny limit przedmiotów, likwidowało by paradoks zaprzęgu na którym jadą dwa konie i osioł...

55. Stajnie w Grodzie jako sklep. Nie wiem jak wam, ale mnie umknęło, jak można kupić tam zaprzęg, rumaka itd skoro nie ma tych kart w wyposażeniu??
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.

Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 31

Postautor: Killah Bane » wtorek 14 lip 2009, 00:10

Nie ustalamy miejsca trafienia, przegrana walka to nawet nie jest jedno trafienie, lecz ogólny wynik starcia. W wyniku przegranej tracimy siły witalne, im więcej zbroi na sobie mamy tym lepsza ochrona przed poobijaniem (coś jak pełna zbroja płytowa kontra hełm i tarcza). Tak więc takie rozwiązanie jest najlepsze i najbliższe zasadom


Jak dla mnie trochę z dupy - grając tak, jak opisywał to Isztwan (co wydaje mi się rozsądne i tak gramy), czyli: Postać ma miejsca na hełm, broń, tarczę, zbroję + 3 Przedmioty, dojdzie do tego, że po każdej walce trzy razy (co najmniej) rzucamy na pancerz i punkty Życia będą tracone dużo rzadziej. Moim zdaniem to lipa, bo Postacie nie będą się obawiać trudnych walk i zaczną zgrywać chojraków ("co tam, zaatakuję go, w razie czego rzucę sobie za Hełm, Tarczę, Zbroję i cośtam jeszcze"). Mi się to nie podoba, ale każdy gra jak mu odpowiada.

Z tym było sporo dyskusji, a więc, zasada ta ma zapobiegać błyskawicznemu dopakowaniu się postaci poprzez zagarnięcie całego dobytku martwego gracza, rzecz jasna Przyjaciele których nie bierzemy lub ci co nie mogą się do nas przyłączyć mogą pozostawać na planszy, lecz przyjaciele martwej postaci raczej odejść powinni a nie stać nad trupem i czekać na kolejnego "przyjaciela". Przedmioty są kwestią niedomkniętą, intencją było przeciwdziałanie szybkiemu darmowemu zyskowi.
Natomiast ciekawa sprawa, czy tak jak napisał Rogo można zabrać dobytek cały zabitego na amen gracza w tej samej turze w której się go ubiło, czy też jak mówi instrukcja odnośnie pokonania postaci - przedmiot / SzZł lub punkt życia. Ja obstawiam wersje z instrukcji.


Moim zdaniem intencja trochę głupia. Dla nas od lat jest to normalne - pilnuj się, a jak padniesz, śpiesz nową Postacią na miejsce, gdzie zginęła poprzednia, albo reszta zabierze to, co było twoje. Wiadomo, że jak padnie ktoś z dobrym ekwipunkiem, cała reszta leci w kierunku trupa. To element zabawy, którego za nic nie wykluczę.
Dla mnie też jasne jest, że zabijając daną Postać można jej wszystko odebrać (oczywiście jeśli mamy na to miejsce). Czemu tylko jeden Przedmiot? Gość nie żyje, jego rzeczy leżą na ziemi, a zabójca nie może tego zabrać w tej samej turze? Niby czemu - bo nieładnie? Bo kiedy sięga po resztę, zaczynają świerzbić go ręce? Dla mnie to jest nagroda za zabicie Postaci, wykopałeś kogoś i bierzesz całość. Poza tym jak można zabrać Postaci punkt Życia, skoro już się ją zabiło i pozbawiło wszystkich punktów?

Kolejna sprawa - limit Przyjaciół. No niby jest jakoś usprawiedliwiony, ale też nie za bardzo mi się to widzi.

Zdaje się że zmieniając postać na profesje specjalna, odkładamy poprzednia kartę postaci i od tej pory gramy tylko tą nową - zdobytą. (To swego rodzaju problem prawdę mówiąc, bo nieco nie spójne to logicznie, ale tez cały sens polega na tym by zmienić postać a nie upgreadować obecną o nowe skille - tak ja to rozumiem. Choć instrukcja tego nie reguluje niestety. :/


Zawsze graliśmy tak, że liczą się tylko zdolności nowej Postaci, poprzednią odkładamy (wyjątkiem są zdaje się Rycerze Bóstw). Gdyby było inaczej, na samym początku każdy biegłby z pierwszym Przedmiotem Magicznym do Grodu, żeby stać się Mistrzem.

54. Kwestia zwierząt. Jak zostało to już ustalone, posiadamy limit 4 przedmiotów "aktywnych" a koń i reszta ferajny jest poza tym limitem, na zasadach zwierzęcia /przyjaciela, jako coś dodatkowego. Mam taka propozycję by zmienić kategorię Przedmiotów typu, koń, zaprzęg, rumak na "Zwierzę" . Dawało by to lepsze podstawy żeby nie wliczać ich w ogólny limit przedmiotów, likwidowało by paradoks zaprzęgu na którym jadą dwa konie i osioł...


Można tak zrobić, tylko trzeba przejrzeć wszystkie Karty Przedmiotów i Przyjaciół, które można uznać za Zwierzęta. Tylko w jakiej kolejności będą rozpatrywane te Karty? Zwłaszcza, że raz są to Przedmioty, a raz Przyjaciele, kolejność rozpatrywania tych rodzajów Kart jest inna.

55. Stajnie w Grodzie jako sklep. Nie wiem jak wam, ale mnie umknęło, jak można kupić tam zaprzęg, rumaka itd skoro nie ma tych kart w wyposażeniu??


Kiedyś ktoś już o tym pisał, sam miałem wspomnieć o temacie w MM 1,5, po tym, jak skończylibyśmy omawiać planszę główną. Moim zdaniem dostępne tam Karty należy po prostu "dorobić". Pytanie tylko, w ilu egzemplarzach?

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » wtorek 14 lip 2009, 00:38

Killah Bane pisze:Dla mnie też jasne jest, że zabijając daną Postać można jej wszystko odebrać (oczywiście jeśli mamy na to miejsce). Czemu tylko jeden Przedmiot? Gość nie żyje, jego rzeczy leżą na ziemi, a zabójca nie może tego zabrać w tej samej turze? Niby czemu - bo nieładnie? Bo kiedy sięga po resztę, zaczynają świerzbić go ręce? Dla mnie to jest nagroda za zabicie Postaci, wykopałeś kogoś i bierzesz całość.

Nie jestem pewien co do tego, że można zabierać wszystko wyeliminowanej z gry postaci bo:
- stając na polu zajmowanym przez inna postać można albo ją zaatakować lub/i użyć zdolności albo badać obszar. Podnoszenie przedmiotów to element badania obszaru, więc jeśli zaatakujemy postać to wszystko co możemy zrobić. Gdy wygramy możemy odebrać życie, przedmiot lub sz.z.
- co jeśli to ktoś inny nas zaatakował i zginął? przecież nie można zabrać przedmiotów w nieswojej turze.
Inna sprawa to, że wolałbym aby zabierało się wszystko po postaci, która wyeliminowaliśmy z gry. Jak to napisał Killah Bane - to powinna być należna nam nagroda!

Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 31

Postautor: Killah Bane » wtorek 14 lip 2009, 07:19

Tu chyba powinno się ustanowić osobne reguły:
- po wyeliminowaniu Postaci z gry bierzemy jej wszystko, co zdołamy unieść. Zasady odbierania jednego Przedmiotu odnosiłyby się do Postaci, które jeszcze dychają.
- gdy jakaś Postać zaatakuje nas i zginie, możemy zabrać jej wszystko, ale dopiero w swojej turze. Jeśli w międzyczasie zabierze to ktoś inny - mamy pecha.

I jeszcze jedna rzecz za tym, żeby Przyjaciele odchodzili po śmierci Postaci: skoro odchodzą nawet po zamianie jej w Kamień, to po utracie ostatniego punktu Życia powinno być analogicznie.

Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: RasdSaris » wtorek 14 lip 2009, 11:10

Jak dla mnie trochę z dupy - grając tak, jak opisywał to Isztwan (co wydaje mi się rozsądne i tak gramy), czyli: Postać ma miejsca na hełm, broń, tarczę, zbroję + 3 Przedmioty, dojdzie do tego, że po każdej walce trzy razy (co najmniej) rzucamy na pancerz i punkty Życia będą tracone dużo rzadziej.


To jak ty grasz w końcu bo nie zrozumiałem ^^ jak Isztwan czy inaczej? Pkt życia nie będzie sie traciło dużo rzadziej, matematycznie rzecz biorąc to że prócz zbroi mamy dodatkowy test z tarczy i hełmu nie robi aż tak diametralnej róznicy, a jest jak najbardziej logiczne, zgodne z zasadą im więcej uzbrojenia tym większa ochrona, jak myslisz po co rycerze średniowieczni nosili całe płytówki, spowalniając się w ten sposób i ograniczając widoczność?


Moim zdaniem intencja trochę głupia


Acz szlachetna ; ) (nie naciskam, ja po prostu grając wiele razy odniosłem wrażenie że postać w dwie tury zmieniająca się z zera w bohatera to nie sens tej gry, w żadnych legendach, książkach filmach czy grach fantasy żaden śmiałem nie odnajduje wszystkiego na gotowca w pełnym pakieciku.


Czemu tylko jeden Przedmiot? Gość nie żyje, jego rzeczy leżą na ziemi, a zabójca nie może tego zabrać w tej samej turze? Niby czemu - bo nieładnie? Bo kiedy sięga po resztę, zaczynają świerzbić go ręce? Dla mnie to jest nagroda za zabicie Postaci, wykopałeś kogoś i bierzesz całość.



Bo tak mówi instrukcja? Po wygranej walce wybierasz czy odbierzesz życie, przedmiot czy złoto. Tak tam stoi i tego winniśmy się trzymać, intencją tematu tego jest poprawa i wyjaśnienie zasad nie zmienianie ich i pisanie od nowa. Jak pisze Isztwan, kłóci się to również z kolejnością badania obszaru i rozpatrywania kart. Jesli ktoś zaatakuje nas w swojej turze i zginie, też stajemy przed tym samym wyborem, a w następnej turze nie możemy zabrać przedmiotów, bo nie rozpatrujemy ponownie tego obszaru, można to zrobić dopiero jak się ponownie tutaj stanie.

Inna sprawa to, że wolałbym aby zabierało się wszystko po postaci, która wyeliminowaliśmy z gry. Jak to napisał Killah Bane - to powinna być należna nam nagroda!


Celem gry jest zabicie bestii a nie eliminacja graczy, taki zapis powodował by tylko wyrzynanie słabszych żeby się dopakować, a to nic fajnego ginąć w trakcie gry 3-4 razy i losować postać od nowa, coś jak krojenie młodszych, tylko postaw sie po drugiej stronie ; ) (Jestem silniejszy więc należy mi się nagroda : P)

Zawsze graliśmy tak, że liczą się tylko zdolności nowej Postaci, poprzednią odkładamy (wyjątkiem są zdaje się Rycerze Bóstw). Gdyby było inaczej, na samym początku każdy biegłby z pierwszym Przedmiotem Magicznym do Grodu, żeby stać się Mistrzem.


I ja też tak uważam, choć rycerze Bóstw nie są wyjątkiem.

54. Kwestia zwierząt. Jak zostało to już ustalone, posiadamy limit 4 przedmiotów "aktywnych" a koń i reszta ferajny jest poza tym limitem, na zasadach zwierzęcia /przyjaciela, jako coś dodatkowego. Mam taka propozycję by zmienić kategorię Przedmiotów typu, koń, zaprzęg, rumak na "Zwierzę" . Dawało by to lepsze podstawy żeby nie wliczać ich w ogólny limit przedmiotów, likwidowało by paradoks zaprzęgu na którym jadą dwa konie i osioł...


Niech mają po staremu V. W niczym to nie zawadzi i uprości. (przyjaciele zostają przyjaciółmi, chodziło mi o przedmioty bedące zwierzętami)
The fish doesn't think.

The fish is mute.

Expressionless.

The fish doesn't think,

Because the fish knows

Everything.

Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 31

Postautor: Killah Bane » wtorek 14 lip 2009, 17:24

To jak ty grasz w końcu bo nie zrozumiałem ^^ jak Isztwan czy inaczej? Pkt życia nie będzie sie traciło dużo rzadziej, matematycznie rzecz biorąc to że prócz zbroi mamy dodatkowy test z tarczy i hełmu nie robi aż tak diametralnej róznicy, a jest jak najbardziej logiczne, zgodne z zasadą im więcej uzbrojenia tym większa ochrona, jak myslisz po co rycerze średniowieczni nosili całe płytówki, spowalniając się w ten sposób i ograniczając widoczność?


Jak Isztwan.
Co do reszty - rozumiem logikę Twojego myślenia, ale wciąż mi to trochę nie pasuje. Niech wypowie sie jeszcze ktoś, żebym wiedział, jak grają inni i co robią w sytuacji, o której dyskutujemy.

Acz szlachetna ; ) (nie naciskam, ja po prostu grając wiele razy odniosłem wrażenie że postać w dwie tury zmieniająca się z zera w bohatera to nie sens tej gry, w żadnych legendach, książkach filmach czy grach fantasy żaden śmiałem nie odnajduje wszystkiego na gotowca w pełnym pakieciku.


To też urok tej gry i moim zdaniem jej zaleta - zwroty akcji. Możesz być królem planszy, w walkach w ogóle nie używać kostki, a mimo to odpaść, możesz być leszczem i po chwili zdjąć z trupa 5 silnych Przedmiotów. A potem sytuacja znów może się odwrócić.

Bo tak mówi instrukcja? Po wygranej walce wybierasz czy odbierzesz życie, przedmiot czy złoto.


Zgadzam się z tym, kiedy pokonujemy Postać w walce i na tym kończymy, ale jeśli zabijamy tę Postać, moim zdaniem powinno się brać całość. Ja tak gram i będę grał, przedstawiam tylko swój punkt widzenia - w tym temacie powinny znaleźć się różne sposoby.

Jesli ktoś zaatakuje nas w swojej turze i zginie, też stajemy przed tym samym wyborem, a w następnej turze nie możemy zabrać przedmiotów, bo nie rozpatrujemy ponownie tego obszaru, można to zrobić dopiero jak się ponownie tutaj stanie.


Niby tak. Ja wiem, instrukcja. Ale kłóci się to ze zdrowym rozsądkiem.

Celem gry jest zabicie bestii a nie eliminacja graczy


Ale graczy, którzy mogą zrobić to szybciej, próbuje się eliminować. Słabszych atakuje się zwykle wtedy, kiedy mają jakiś Przedmiot, na którym nam zależy. U nas bywa, że gra się trzema Postaciami (bo dwie poprzednie padły) i jest dobrze, nikt nie narzeka.

Niech mają po staremu V. W niczym to nie zawadzi i uprości. (przyjaciele zostają przyjaciółmi, chodziło mi o przedmioty bedące zwierzętami)


A może niech zostaną Przedmiotami, tylko na początku tekstu Karty napisze się tłustym drukiem Zwierzę?

Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: RasdSaris » wtorek 14 lip 2009, 17:37

To też urok tej gry i moim zdaniem jej zaleta - zwroty akcji. Możesz być królem planszy, w walkach w ogóle nie używać kostki, a mimo to odpaść, możesz być leszczem i po chwili zdjąć z trupa 5 silnych Przedmiotów. A potem sytuacja znów może się odwrócić.


Coś w tym jest, nie będę się wykłócał o to specjalnie.


Zgadzam się z tym, kiedy pokonujemy Postać w walce i na tym kończymy, ale jeśli zabijamy tę Postać, moim zdaniem powinno się brać całość. Ja tak gram i będę grał, przedstawiam tylko swój punkt widzenia - w tym temacie powinny znaleźć się różne sposoby.

Niby tak. Ja wiem, instrukcja. Ale kłóci się to ze zdrowym rozsądkiem.


Wiesz, intencją naszą było nie napisanie nowych reguł tylko uściślenie i uzupełnienie. Jestem przeciwny zmienianiu czegoś co jest jasno postawione w instrukcji i nie zawiera bugów. Zdrowego rozsądku nie ma w wielu aspektach tej gry, ale to gra fantasy ; )
Nikt ci nie zabroni tak grać, tak samo jak grać w sprzeczności z całą resztą reguł, ja chciał bym sprecyzować ten problem i znaleźć rozwiązanie nie kłócące się z zasadami i jednocześnie nie zaburzające równowagi w grze.

A może niech zostaną Przedmiotami, tylko na początku tekstu Karty napisze się tłustym drukiem Zwierzę?


Można i tak, trzeba by się zastanowić jakie konsekwencje poniesie taka zmiana bądź brak zmiany typu karty Zwierze - Przedmiot (mówię o zaklęciach, obszarach, kartach zdarzeń..itd)
The fish doesn't think.

The fish is mute.

Expressionless.

The fish doesn't think,

Because the fish knows

Everything.

Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 31

Postautor: Killah Bane » wtorek 14 lip 2009, 17:41

Wiesz, intencją naszą było nie napisanie nowych reguł tylko uściślenie i uzupełnienie. Jestem przeciwny zmienianiu czegoś co jest jasno postawione w instrukcji i nie zawiera bugów.


W porządku. Dla kogoś coś nie zawiera bugów, dla innego bugiem jest brak zdrowego rozsądku w przypadku danej reguły. Wszyscy nie będziemy mieć jednego zdania. Wypowiedzieliśmy się i tyle, a każdy zagra jak zechce - proste.

Nikt ci nie zabroni tak grać, tak samo jak grać w sprzeczności z całą resztą reguł, ja chciał bym sprecyzować ten problem i znaleźć rozwiązanie nie kłócące się z zasadami i jednocześnie nie zaburzające równowagi w grze.


Moim zdaniem takie rozwiązanie jest mało prawdopodobne. Ale szukajmy hehe.

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » piątek 17 lip 2009, 19:30

Odnośnie tego punktu:

16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniają sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyć tych punktów (coś jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.

Czy przez to niektoe postacie które mają zdolność dodania punktow Magii do Miecza (lub odwrotnie) nie beda teraz zbyt przegiete?

Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: RasdSaris » sobota 18 lip 2009, 01:02

a w jaki sposób dokładnie?
The fish doesn't think.

The fish is mute.

Expressionless.

The fish doesn't think,

Because the fish knows

Everything.

Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 31

Postautor: Killah Bane » sobota 18 lip 2009, 10:03

A ja z kolei bardzo przepraszam, może wstałem za wcześnie, ale zdałem sobie sprawę, że to zdanie:

Koszt to chciany poziom współczynnika x2.


na końcu reguły numer 16 jest dla mnie zupełnie niezrozumiałe.

Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: RasdSaris » sobota 18 lip 2009, 14:45

to proste, masz Miecz 5 więc podniesienie go do 6 (chciana wartość) to 12 (6x2). (prawdopodobnie "chciane" to niefortunne sformułowanie, docelowa wartość może brzmieć lepiej)
The fish doesn't think.

The fish is mute.

Expressionless.

The fish doesn't think,

Because the fish knows

Everything.

Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 31

Postautor: Killah Bane » sobota 18 lip 2009, 15:15

Już rozumiem. W teorii brzmi bardzo fajnie, sprawdzał ktoś ten sposób w praktyce? Nie jest przypadkiem tak, że w dalszej części gry zbyt ciężko zwiększyć swoje parametry?

Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 35

Postautor: Artownik » sobota 18 lip 2009, 17:37

Ten sposób jest dobry, ponieważ ogólnie wydłuża nieco rozgrywkę.

Utrudnia on też nabijanie statów, dzięki czemu zmniejsza się szansa powstania przepaści pomiędzy graczami (jeśli chodzi właśnie o staty), co także idzie na plus.

Nie wiem jak tam w MM, ale sądzę, że to dobre rozwiązanie.

Awatar użytkownika
Killah Bane
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 208
Rejestracja: piątek 13 cze 2008, 21:40
Lokalizacja: Arkham Asylum
Płeć:
Wiek: 31

Postautor: Killah Bane » sobota 18 lip 2009, 17:47

Artownik pisze:
Utrudnia on też nabijanie statów, dzięki czemu zmniejsza się szansa powstania przepaści pomiędzy graczami (jeśli chodzi właśnie o staty), co także idzie na plus.



Racja, brzmi rozsądnie. Jestem umówiony na środę na dwuosobową grę z kumplem i jeśli nie zapomnę, zagram właśnie w ten sposób (na podnoszenie punktów Magii i Miecza). Potem napiszę, co z tego wyszło.

Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: RasdSaris » poniedziałek 20 lip 2009, 01:51

54. Kwestia zwierząt. Jak zostało to już ustalone, posiadamy limit 4 przedmiotów "aktywnych" a koń i reszta ferajny jest poza tym limitem, na zasadach zwierzęcia /przyjaciela, jako coś dodatkowego. Mam taka propozycję by zmienić kategorię Przedmiotów typu, koń, zaprzęg, rumak na "Zwierzę" . Dawało by to lepsze podstawy żeby nie wliczać ich w ogólny limit przedmiotów, likwidowało by paradoks zaprzęgu na którym jadą dwa konie i osioł...

55. Stajnie w Grodzie jako sklep. Nie wiem jak wam, ale mnie umknęło, jak można kupić tam zaprzęg, rumaka itd skoro nie ma tych kart w wyposażeniu??

56. Problem Południcy, proponuję by karta ta miała negatywny wydźwięk (czyli taki jak zamierzali twórcy gry), i poruszać można się nadal o 1 obszar co turę, ale nie w wybranym kierunku tylko jednym i niezmiennym, np. zgodnie ze wskazówkami zegara.

57. Sztylet - zmiana działania:
a) dodaje 1 Miecza ale w razie remisu przegrywamy
b) nie dodaje Miecza ale w razie remisu wygrywamy
The fish doesn't think.

The fish is mute.

Expressionless.

The fish doesn't think,

Because the fish knows

Everything.

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3347
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Misiek » poniedziałek 20 lip 2009, 10:54

RasdSaris pisze:to proste, masz Miecz 5 więc podniesienie go do 6 (chciana wartość) to 12 (6x2). (prawdopodobnie "chciane" to niefortunne sformułowanie, docelowa wartość może brzmieć lepiej)


Też nie mogę tego sobie wyobrazić :-k Jeśli chcę podnieść Miecz z 8 na 9 to muszę jednorazowo pokonać wroga Miecz 18? (chciane 9 x2) Wtedy kostki k6 mi braknie by kiedykolwiek tego dokonać.

Sam gram często wymiana Wrogów/Demonów zarówno na Miecz i Magię tylko Magia za 10 punktów pokonanych. Sprawdza się to. Skłonny jestem także dla Miecza ustalić limit 10 punktów.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 35

Postautor: Artownik » poniedziałek 20 lip 2009, 12:01

Misiek pisze:Też nie mogę tego sobie wyobrazić Jeśli chcę podnieść Miecz z 8 na 9 to muszę jednorazowo pokonać wroga Miecz 18?

Nie jednorazowo, zbierasz po prostu karty pokonanych Wrogów i jak uzbierasz 18 punktów, to odkładasz Karty i wskakujesz na wartość Miecza 9.

Ten sposób obrazuje tylko wymagania, czyli jak masz Miecz 12, to potrzebujesz 24 punkty pokonanych Wrogów i tyle.


Wróć do „Kwestia Zasad (MM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości