Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Nowe reguł opisanie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.

Jakie mają być te nowe reguły?

Przede wszystkim proste.
36
27%
Prawie jak RPG.
10
7%
Stopniowanie złożoności zasad.
19
14%
Instrukcja ogólna, do wszystkich dodatków.
33
24%
Zabiegi kosmetyczne, uaktualniające tylko zasady.
27
20%
Pisanie zasad prawie od podstaw.
10
7%
 
Liczba głosów: 135

Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 756
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:

Postautor: pretorianstalker » czwartek 13 gru 2007, 23:46

Jednak sposób korzystania z pojedynczej karty jest chyba dosyć marginalnym problemem.

Każdy gra jak chce, ale ja uważam, że korzystanie z kart w sposób inny niż na nich zapisano komplikuje tylko rozgrywkę :) No bo skoro pisze jak coś rozwiązać i wynika to jasno z zapisu - nie ma wątpliwości, to po co stosować inne rozwiązanie, co jak zauważyłeś jest raczej mało istotne? Robiąc tak z kilkunastoma kartami, masz kilkanaście nowych zasad do zapamiętania zamiast po prostu grać zgodnie z tym co napisano. Kwestia tego typu (pozostawianie kart nieznajomych) nie ma wielkiego wpływu na grę, ale może się okazac, że czasem zagramy tak, a czasem inaczej i za jakiś czas w ogóle zrobi się freestyle i każdą kartę będziemy zagrywać/rozpatrywać na kilka sposobów, w zależności od tego, który z graczy ją wyciagnie :)
UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » piątek 14 gru 2007, 00:03

Rozważając pojedyncze karty mamy na celu zrozumienie zawiłości w jakich zostały napisane, by postępować właśnie tak jakie instrukcje na nich mamy, by źle ich nie zinterpretować, i takie trudności można by dać jako FAQ na końcu poprawionej instrukcji.

Kiwi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek 10 gru 2007, 19:32
Lokalizacja: Leszno
Płeć:

Postautor: Kiwi » piątek 14 gru 2007, 14:00

pretorianstalker pisze:Każdy gra jak chce, ale ja uważam, że korzystanie z kart w sposób inny niż na nich zapisano komplikuje tylko rozgrywkę :)


Naturalnie racja, ale nie mówię o kartach, na których zapis jest jasny i czytelny, tylko o sytacjach, w których pojawia się niedomówienie i brak ścisłości.
Wtedy interpretacja niech należy do grających.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 756
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:

Postautor: pretorianstalker » piątek 14 gru 2007, 14:10

Moja wypowiedź była dość mocno związana z wcześniej wymienioną kartą mistrza :) Dla mnie zapis jest jasny - co więcej, powtarza się on w MiM bardzo często - Nieznajomy pozostaje najczęściej na obszarze, dopóki ktoś z niego nie skorzysta.
UWAGA! Cenzura na forum! :-#

BYKOM STOP!

kamil780217
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 12
Rejestracja: poniedziałek 26 lis 2007, 19:30
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: kamil780217 » sobota 15 gru 2007, 03:08

Witam,czy jest gdzies do obejrzenie lub ściagniecia zmodyfikowana instrukcja do MM?
mam jeszcze pytanie odnosnie srodkowej krainy w mm - pola nazwy dokladnie nie pamietam ale chodzi o przeprawe za 1 szt.zl czy placimy tylko gdy staniemy na ten obszar czy za przejscie tego obszaru? to samo tyczy sie bramy ktora spelnia życzenie i obok niej stoi na polu jakis wilkolak ktoremu musimy zaplacic 1 szt.zł lub punkt życia - prosze o wyjasnienie tych pól gry , nikt nie myslal o zmodyfikowaniu orygianlnej planszy do podstawki magicznego miecza co by bardziej przypominala mima? chodzi mi o rozłozenie pol gry.

edit : cos znalazłem do tych pol z przeprawą na forum : http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=959

Awatar użytkownika
paawelbula1
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 10 sty 2008, 04:38
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: paawelbula1 » poniedziałek 28 sty 2008, 02:22

kamil780217 pisze:Witam,czy jest gdzieś do obejrzenie lub ściągnięcia zmodyfikowana instrukcja do MM?


Po przeczytaniu całości ostatnią aktualizacje ustalonych i rozpatrywanych zasad znalazłem parę stronic wstecz oto one:

Zebrane, poprawione, to co pogrubiłem jest jeszcze do ustalenia.

1.Studnia Wieczności a Źli: wiadomo, źli tracą życie.

2.Przedmioty :
Premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)

3.Przedmiot można w dowolnym momencie swojej tury upuścić na ziemię, podnieść tylko przy badaniu instrukcji obszaru(w momencie gdy na niego stajemy), upuścić i podnieść można dowolną ilość.

4.Spadek statystyk poniżej startowej wielkości, mogą spaść ale do min.1

5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
C: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.

6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
Natomiast nie wykonujemy instrukcji jeśli przeniesieni zostaniemy w turze przeciwnika.

7. Ilość max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.

8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji.

9. W Kramie Czarnoksięskim w Grodzie można kupić Szatę Maga za 5 Sz.Z.

10. Stając na Magiczne Wrota należy rzucić kostką: 1 - dostajesz 1 punkt Miecza, 2 - dostajesz 1 punkt Magii, 3 - otrzymujesz 1 Zaklęcie, 4 - dostajesz 1 Sz.Z., 5,6 - nic sie nie dzieje.

11. Bojowy Rumak - dodaje połowę magii zaokrąglone w dół.

12. Magiczna Kusza -
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.

13. Osada - Czarownica, zmiana na:
1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.

14. Magiczny Miecz i Tarcza Tolimana działają jak zwykły miecz i tarcza.

15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych)Możemy natomiast odwiedzić tylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)

16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniają sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyć tych punktów (coś jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.

17. Wylosowany w zdarzeniach przedmiot nie zamieniamy na wyposażenie (bo i po co?)

18. Nie istnieje możliwość żeby samemu od tak zniszczyć jakiś przedmiot posiadany przez siebie. (tak samo jak nie można odrzucać zaklęć które posiadamy)

19. Strata tury to jej koniec (wiec nie rozpatrujemy już nic w bieżącej i tracimy następną. Przegrana walka oznacza koniec tury w tym sensie,ze nie rozpatrujemy kolejnych kart jeśli takowe były.
(Dla jasności dodamy że strata jednej tury to koniec bieżącej plus strata następnej)

20. Kwestia Przyjaciół: Limit dla Złych i Dobrych to 4, Chaotyczni mogą posiadać 5.

21.Wierzchowiec: - Jeśli rzucisz kostką, i wybierzesz kierunek to przyjaciele pójdą za Tobą tylko o tyle pól ile wyrzuciłeś, jeśli zaś dodasz sobie z wierzchowca, to oni już nie pójdą i zostaną w tyle, czyli na tym polu które wynikało z samej kostki.

22. Magiczne Zwierciadło (i inne podobne karty) - Na odleglość, chyba że pisze inaczej w instrukcji karty.

23. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Sniegów: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta..."
Próbujemy do utraty 1 pkt Życia. Przy remisie trzeba walczyć/rzucać ponownie.
(chyba, że gra się z Trzęsawiskami i LL)
instrukcja mówi inaczej

Cytat:
"11.8. Jeżeli próba pokonania Rycerza nie powiodła się, Postać traci 1 punkt Życia i nie może kontynuować wędrówki. Jeśli wynik walki oznacza rozwiązanie remisowe, nie traci punktu Życia, lecz również
musi się zatrzymać. Postać musi zadecydować co zrobi w następnej
turze, czy ponownie zaatakuje Rycerza, czy będzie nadal wędrowała po
Kręgu Środkowym."

- Szczerze mówiac mam też wątpliwosci czy aby podjac próbę przejscia trzeba się zatrzymać na konkretnym polu czy można tak płynnie jak przy wchodzeniu na wyższe kręgi (czyli spowrotem)

24.Losowanie Postaci: Dajemy kilka opcji:
-> Losujemy
->Wybieramy
-> Losujemy jakąś ilość potem wybieramy z tych wylosowanych jedną
-> Losujemy jakaś ilość, przeciwnicy odrzucają po jednej i z pozostałych wybieramy
-> Róbta co chceta, to tylko propozycje.

25.Porzucanie Przyjaciela - zostaje na polu na którym go porzucamy, straconych naturalnie odkładamy.

27. Rzuty za pancerz: Rzucamy po kolei za każdy pancerz.

28. Zaklęcia typu Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw - Skoro stając sie postacią premiową tracimy umiejętności poprzedniej postaci, niejako nie jesteśmy już nią, więc pod wpływem tych czarów wybieramy całkiem nową.

29. Tekst na kilku kartach KU: "weź run jeśli jest dostępny" ( i inne tego typu) oznacza że można wziąć run ze stosu zużytych albo z talii. W sklepach natomiast przedmioty po wykupieniu nie są dostępne.

30. Poprawiamy parametr Miecza/Magii : Monstrum i Demona Zagłady (10+k6) i co za tym idzie - Bestię (15+k6)

31.Twierdza Strzegąca Dróg- Możemy mieć tylko 1 questa w danej chwili, nie możemy go "zmienić" czy wziąć inny w zamian.

32.Ciągnij 2 Karty. Ciągnij tylko jedną gdy jakaś już tu jest - zatem gdy leżą 2 to mimo tego 1 wyciągamy? - "gdy JAKAŚ już tu jest", jakaś a nie jakieś, czyli 1 ciągniemy jak leży jedna. Jak więcej to już nie ciągniemy.

33. Czy gdy na karcie miejsca nie jest napisane na jak długo jest, gdy nie ma, że do końca rozgrywki ani że znika po iluś tam turach lub pod innym warunkiem, to co robimy z tym miejscem? - oczywiście że odkładamy na stos zużytych.

34. Niszczenie zaklęć: czy można się jakoś pozbyć zaklęcia gdy nam nie odpowiada? np. mamy coś co pozwala zniszczyć 2 karty spotkań z planszy a na planszy nie ma żadnej takiej Karty, więc to zaklęcie blokuje nam dopływ nowych - patrz pkt. 18

35. Instrukcja Pułapki na Kamiennym Moście, dopisek że odejmując Miecz od rzutów kostką i otrzymując wynik ujemny też nic nam się nie stanie, jak przy 0.

36. Żrące Wydzieliny niszczą całe Twoje wyposażenie. Jeśli posiadasz Zbroję, Tarczę lub Hełm musisz je odrzucić. - do ustalenia czy niszczą się tylko zwykłe pancerze, czy wszystkie typy zbroi, hełmów i tarcz?
- tylko te zwykłe.

37. Czy jeśli rozpatrujemy kilka kart i pierwszą z nich jest wróg, któremu się wymkniemy, to czy możemy rozpatrzyć kolejne? - możemy rozpatrywać.

38. "VI i VII Całkowity Miecz i Magia postaci: tu wliczają się tylko własne punkty (miecz i Magia własna) plus przedmioty (te co dają w walce, tylko w walce, te co dają ogólnie w każdej sytuacji) Uwaga, nie wliczają się tu Przyjaciele."
-tak jest w Krypcie zaś podstawka mówi to samo z tym że wlicza się Przyjaciół i ta zasada obowiązuje.

39. "VIII.4 Wszelkie specjalne zdolności Rycerzy Bóstw mogą być używane także na Kamiennym Moście." (dodajemy że w Zamku Bestii również.)

40. "V.4 Wzrost parametru Miecza, po zwycięskiej walce z Wrogiem rzut kostką 1,2 - tracimy pkt Miecza, 3,4 - nic sie nie dzieje 5,6 - zyskujemy pkt Miecza. Karty pokonanych Wrogów odkładamy."
- Ta zasada zdaje sie obowiązywać w Krypcie, trochę z nią zachodu, nie wiem co autorzy chcieli osiągnąć tym, więc ujednolicamy system expowanie na wszystkie plansze i dodatki.

41. "4.4 [podstawka] Wszystkie należące do niej Przedmioty i Przyjaciele pozostają na obszarze gdzie Postać zginęła"
- tak jest w instrukcji, Przyjaciele nie powinni odejść?? I pojawia się tutaj problem tzw. "spuścizny", zaawansowana postać ginie, zostawia na polu masę przedmiotów, wypasionych często, ten kto to zbierze za friko sie dopakuje ze hoho.. Ja zawsze grałem że WSZYSTKO odkłada się co miała zabita Postać poza grę, zaś na polu pozostaje jeden losowy Przedmiot z tych które posiadała i Złoto..co wy na to??

42. Morlok i Minotaur, to co że zaczynasz w Labiryncie, nie koniecznie musisz wiedzieć jak z niego wyjść, a tak naprawdę to wiesz doskonale jak ^^ Przez komnatę Magów. Jeżeli nie ma na planszy wejścia to znaczy że Kamienne Wrota są zamknięte i nie można nimi wyjść wycofując się z Labiryntu - a więc nie można też złożyć deklaracji "wycofywania się".

43. "Mimo iż ZB jest Częścią Kamiennego mostu, nie stosujemy w nim żadnych zasad ograniczających Zdolności specjalne i Rzucanie Zaklęć takich jakie dotyczą Kamiennego Mostu [naturalnie że bestia sama powinna być odporna na Zaklęcia], jednak: Postać będąca w ZB może rzucać Zaklęcia działające tylko w obrębie ZB (nie ma wpływu na inne krainy i oczywiście na Bestię) a inne postacie będące poza ZB nie mogą ingerować Zaklęciami w to co w ZB się dzieje.

44. Wg. tego przykładu jakoś w dziwnej kolejności rozpatruje się instrukcję obszaru a przedmioty leżące na obszarze...
Cytat:
Przykład: Książę kończy ruch na Ruchomych Skałach, na których leżą już
2 Sztuki Złota, Opiekun (Przyjaciel), Sztylet i Rękawice (Przedmioty), Magiczny Miecz i Różdżka Zaklęć (Przedmioty Magiczne), pozos- tawione tam przez Hummita Zamienionego w Kamień. Książe ma już 3 Przedmioty: Miecz, Hełm, Srebrną Strzałę (Przedmiot Magiczny). Bez problemów zabiera więc Opiekuna i Sztuki Złota, lecz ponieważ nie może unieść więcej niż 4 Przedmioty (5.4.), musi dobrze się zastanowić co zrobić dalej. Instrukcja dotycząca Ruchomych Skał przewiduje utratę jednego punktu Życiu, chyba, że Postać dysponuje Rękawicami, więc ten Przedmiot byłby rzeczywiście przydatny na tym Obszarze. Ponieważ Książe nie ma w tej chwili żadnych Zaklęć, chociaż Magia na to mu pozwala, bierze Różdżkę, i natychmiast ciągnie kartę Zaklęcia. Jest to Zaklęcie Ocalony - dzięki odrobinie szczęścia, nie potrzebuje już Rękawic Następnie odrzuca Srebrną Strzałę i bierze Magiczny Miecz, który umożliwia mu wejście na Kamienny Most. Musi zastosować się do instrukcji Ruchomych Skał. czyli stracić jeden punkt Życia, lecz używa Zaklęcia Ocalony, by temu zapobiec. Ponieważ ma Różdżkę, natychmiast bierze następne Zaklęcie. Na tym kończy się jego tura. Gdy podczas następnej tury pójdzie dalej. Sztylet, Rękawice i Srebrna Strzała pozostaną na Ruchomych Skałach, czekając na Postać, która zakończy tutaj ruch.

- Hmmm..jest tak, ze wpierw trafiając na obszar rozpatrujemu leżące tam karty, a potem dopiero sam obszar. (gural upewnij mnie w tym żebym mógł skrócic ten punkt i uściślić ^^
45. Co się dzieje kiedy w wyniku walki tracimy 2 punkty Życia (Demon Zła np. czy jakiś Wróg) a mamy zbroje/tarczę etc i rzucimy pozytywnie za save'a?? Tracimy tylko 1 czy nic nie tracimy? Mnie wydaje się że tracimy 1.
46. Co z Kredytem jeśli opuścimy Gród inną drogą niż przez Bramę??
47. Zdarzyło mi się być świadkiem nieco niedorzecznej sytuacji: Namiestnik (może dowolnie przemieszczać się na planszy Grodu, nie może dostać Wyjętego spod Prawa, leci do Gildii Mędrców (zmiana w chaotycznego) a potem w Gildii Kupieckiej zaczyna kraść... (na zmianę Gildia mędrców i kradzież co drugą turę..) Chodzi między innymi o to że profesje z immunitetem mogą spokojnie popełniać przestępstwa.
47. Zdarzyło mi się być świadkiem nieco niedorzecznej sytuacji: Namiestnik (może dowolnie przemieszczać się na planszy Grodu, nie może dostać Wyjętego spod Prawa, leci do Gildii Mędrców (zmiana w chaotycznego) a potem w Gildii Kupieckiej zaczyna kraść... (na zmianę Gildia mędrców i kradzież co drugą turę..) Chodzi między innymi o to że profesje z immunitetem mogą spokojnie popełniać przestępstwa.

Poprawione cytowanie
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 sty 2008, 08:16 przez paawelbula1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paawelbula1
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 10 sty 2008, 04:38
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: paawelbula1 » poniedziałek 28 sty 2008, 02:44

Pisze nowy post aby nie przedłużać =;

Jak widać są to jak propozycje jeszcze nie do końca ustalone, zatwierdzone i wdrożone.

Aby na nowo ożywić sprawę zmian mam propozycje:

1. Aby miecz i magie zdobywać progresywnie tzn. im wyższy poziom tym więcej doświadczenia, a oto model:

początkowy miecz 3

zdobywamy 7 doświadczenia i awansujemy na miecz 4
zdobywamy 8 doświadczenia i awansujemy na miecz 5
zdobywamy 9 doświadczenia i awansujemy na miecz 6
zdobywamy 10 doświadczenia i awansujemy na miecz 7
zdobywamy 11 doświadczenia i awansujemy na miecz 8
itd........
chciałbym zaznaczyć, że po utracie (zwierciadło zniszczenia, czarodziejka ...) jak i po zyskaniu (czarodziejka, eliksir, staw itd.) poziomy doświadczenia nie zmieniają się.
Pozimy zmieniają się jedynie za doświadczenie zdobyte w walce.

Ta opcja ma jednak minusy ( za dużo gmatwaniny - kto ma jaki poziom aktualnie, czy pamiętamy za co zdobyliśmy wszystkie punkty miecza itd.)

2. Propozycja prostsza:

magia/miecz -------- doświadczenie wymagane aby przejść na kolejny poziom
1 -------------------- 4
2 -------------------- 5
3 -------------------- 6
4 -------------------- 7
5 -------------------- 8
6 -------------------- 9
7 -------------------- 10
8 -------------------- 11
9 -------------------- 12
10 -------------------- 13
11 -------------------- 14
12 -------------------- 15
13 -------------------- 16
itd.

Uwzględniamy tu wszystkie punkty miecza/magi zdobyte w trakcie gry.
Propozycja wydaje mi się sensowna gdyż ograniczy galopowanie postaci do niebotycznych wyników. Doświadczenie zdobywa sie za walkie magiczną jak i na miecz.

Co o tym myślicie. \:D/

Post warunkowo dopuszczony
Ostatnio zmieniony poniedziałek 28 sty 2008, 08:17 przez paawelbula1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » piątek 28 mar 2008, 13:53

Myślę, że dobry system już opracowaliśmy - punkt 16. Najlatwiej go zapamietac i stosowac.

Co do powyższego cytowania, to co wczesniej bylo pogrubione teraz pogrubione nie jest. Pogrubione to to co juz ustalone i nie ulegnie juz zmianom, dlatego Kamil780217 warto spojrzec pare stron do tylu.

EDIT:

Stagnacja. To może zacząć wszystko już przepisywać "na papier"?

EDIT:
Taka forma wam odpowiada?
Obrazek
Ostatnio zmieniony piątek 28 mar 2008, 21:05 przez mriswith, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » wtorek 01 kwie 2008, 14:40

O, wreszcie coś się ruszyło! Jeśli chodzi o ten temat to ja zawsze chętnie się wypowiem.
Wolałbym aby instrukcja była tylko ze zmianami - zasady praktycznie znam na pamięć a jeśli będę chciał zobaczyć w trakcie gry czy coś sie przypadkiem nie zmieniło to wolę tego szukać wśród powiedzmy 3 stron niź wśród 20.

Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Postautor: Duszodręczyciel » środa 02 kwie 2008, 12:30

A ja bym wolał i poprawioną instrukcję (tako jakoś spójnie to wtedy wygląda) i same poprawki.

Poza tym co to za kolor w instrukcji?
Obrazek

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » niedziela 20 kwie 2008, 20:24

Isztwan pisze:Wolałbym aby instrukcja była tylko ze zmianami - zasady praktycznie znam na pamięć a jeśli będę chciał zobaczyć w trakcie gry czy coś sie przypadkiem nie zmieniło to wolę tego szukać wśród powiedzmy 3 stron niź wśród 20.

Aha. Czyli FaQ na końcu nie będzie. Zostanie sama instrukcja z wprowadzonymi od razu zmianami.

Duszodręczyciel pisze:Poza tym co to za kolor w instrukcji?

By wyróżnić co dotyczy tylko dodatku a nie podstawki, ale chyba z tego zrezygnuje. Za bardzo mieni się w oczach.

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » poniedziałek 21 kwie 2008, 18:12

mriswith, przesłałbyś mi plik z tymi zasadami?

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » poniedziałek 21 kwie 2008, 18:36

Ok. Przesle mailem, ale jest tylko 1 strona... ale jesli Ci sie przyda...

Awatar użytkownika
Enrot
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: niedziela 24 cze 2007, 11:45
Lokalizacja: Słupsk
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Enrot » piątek 27 lut 2009, 01:57

Nie to, żebym odświeżał stary i zakurzony temat, ale chciałem dodać coś od siebie. Zebrałem większość ustalonych zasad w jednym pliku. Każda zasada ma przed sobą pole do zaznaczania więc po wydrukowaniu może się przydać w sytuacji gdy gramy w kilka osób i chcemy ustalić zasady. Wtedy zaznaczamy tez z których korzystamy, żeby nie było później sporów.

PS. Nie ma tu niektórych zasad, tych które nie bardzo mi podchodziły, ale każdy może sobie dopisać do pliku a potem wydrukować. Kwadrat jaki wykorzystany jest jako pole do zaznaczania znajduje się z w zestawie symboli Webdings.

Pozdrawiam, Enrot
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
But the scars left by the war have not yeat healed. And the earth has not forgotten.

Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Posty: 3348
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 36

Postautor: Misiek » piątek 27 lut 2009, 13:41

Otwieram ten plik zwykłym wordpadem. Czy z założenia miejsca na odfajkowanie są pisane ciągiem, czy powinny być jak odpowiedzi w teście- każda w nowej linijce? Może zrób pdf z tego.


Awatar użytkownika
Enrot
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: niedziela 24 cze 2007, 11:45
Lokalizacja: Słupsk
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Enrot » sobota 28 lut 2009, 00:03

Kazda powinna byc w nowej linijce. Wiec albo otwieraj w Wordzie, badz Open Office ktory jest darmowy, albo sciagnij WordViewer, który tez jest darmowy... Pdfa nie robiłem, bo jak bedzie w formacie Wordowskim to każdy będzie mógł sobie dopisać co chce...

Pozdrawiam, Enrot

EDIT: Postanowiłem jednak wrzucić w pdf jakby ktoś wolał w takiej formie, aczkolwiek z późniejszym edytowaniem pliku będziecie mieli więcej zachodu :P
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
But the scars left by the war have not yeat healed. And the earth has not forgotten.

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » poniedziałek 02 mar 2009, 20:10

O bardzo fajnie. Ustalenie tego jako mozliwosci opcjonalne jest chyba dobrym rozwiazaniem. Szkoda ze nie dales od razu wszystkich zasad ustalonych w tym swoim pliku, a te ktore Ci sie podobaja odfajkowalbys sobie jako te z ktorymi grasz:) (to tak z troska o leniwych:)

Awatar użytkownika
Enrot
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: niedziela 24 cze 2007, 11:45
Lokalizacja: Słupsk
Płeć:
Wiek: 32

Postautor: Enrot » poniedziałek 02 mar 2009, 23:17

Tak naprawde to ja nie wpisalem tych regul zaledwie kilku. A w niektorych przypadkach dalem jakas inna propozycje. Np w jednym punkcie jest wpisane ze traci sie statystki do 1. A pod spodem ze moga spasc do 0 i wtedy sie umiera. A kazdy zaznaczy co chce. Np moja dziewczyna nie zgodzilaby sie na druga opcje. Swoja droga ona ogolnie uwaza ze ma prawo cheatowac bo jest poczatkujaca. :P I np po wygranej walce nie moglem jej odebrac Bojowego Rumaka :P A i tak wygralem.

Konkretnie to nie wpisalem:

-3.Przedmiot można w dowolnym momencie swojej tury upuścić na ziemię, podnieść tylko przy badaniu instrukcji obszaru(w momencie gdy na niego stajemy), upuścić i podnieść można dowolną ilość. [akurat jesli o to chodzi to nie zapisywalem tego bo dla mnie to jest oczywiste]

-5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
C: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów. [zapisywalem zmiany w zasadach - w tej kwestii nic sie nie zmienilo wiec po co to pisac]

-18. Nie istnieje możliwość żeby samemu od tak zniszczyć jakiś przedmiot posiadany przez siebie. (tak samo jak nie można odrzucać zaklęć które posiadamy) [tu takze nic sie nie zmienilo od oryginalnej instrukcji wiec po co zamieszczac]

-Magiczne Zwierciadło (i inne podobne karty) - Na odleglość, chyba że pisze inaczej w instrukcji karty. [nie wpisywalem bo dla mnie to tez bylo oczywiste :]

-27. Rzuty za pancerz: Rzucamy po kolei za każdy pancerz. [nie zmienilo sie od oryginalnej instr]

-31.Twierdza Strzegąca Dróg- Możemy mieć tylko 1 questa w danej chwili, nie możemy go "zmienić" czy wziąć inny w zamian. [to tez jest oczywiste wiec nic sie nie zmienilo]

-31.Twierdza Strzegąca Dróg- Możemy mieć tylko 1 questa w danej chwili, nie możemy go "zmienić" czy wziąć inny w zamian. [to jest tym bardziej oczywiste w koncu na polu pisze wyraznie jak postepowac]

-38. "VI i VII Całkowity Miecz i Magia postaci: tu wliczają się tylko własne punkty (miecz i Magia własna) plus przedmioty (te co dają w walce, tylko w walce, te co dają ogólnie w każdej sytuacji) Uwaga, nie wliczają się tu Przyjaciele."
-tak jest w Krypcie zaś podstawka mówi to samo z tym że wlicza się Przyjaciół i ta zasada obowiązuje [tu tez sie nic nie zmienilo :P]

I MOZE CZEGOS JESZCZE :P

Ogolnie nie napisalem tego co dla mnie bylo oczywiste. Jak ktos chce moze wpisac sobie wszystki zasady jakie ustaliliscie i wrzucic to na forum a ja wtedy usune swoj, niekompletny plik :P

Pozdrawiam, E.
But the scars left by the war have not yeat healed. And the earth has not forgotten.

Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: RasdSaris » niedziela 12 lip 2009, 04:17

Ogolnie nie napisalem tego co dla mnie bylo oczywiste.


Nom, ok z tym że chodziło też o to by rozwiać wszelkie wątpliwości co do "niejasnych" zasad, o raz "dorobić" rozwiązania do problemów z nimi związanych. Coś jak errata ale i też przypisy.

Zebrane, poprawione, to co pogrubiłem jest jeszcze do ustalenia.

1.Studnia Wieczności a Źli: wiadomo, źli tracą życie.

2.Przedmioty :
Premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje. Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)

3.Przedmiot można w dowolnym momencie swojej tury upuścić na ziemię, podnieść tylko przy badaniu instrukcji obszaru(w momencie gdy na niego stajemy), upuścić i podnieść można dowolną ilość.

4.Spadek statystyk poniżej startowej wielkości, mogą spaść ale do min.1

5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
C: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.

6. Wszelkie przeniesienia na obszar i teleportacje, które są dalszą czescia tury, więc Wykonujemy instrukcję pola na którym się znaleźliśmy. (Jedyny Wyjątek - Przeprawa)
Natomiast nie wykonujemy instrukcji jeśli przeniesieni zostaniemy w turze przeciwnika.

7. Ilość max. posiadanych czarów to również limit rzuconych zaklęć na turę.

8 Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji.

9. W Kramie Czarnoksięskim w Grodzie można kupić Szatę Maga za 5 Sz.Z.

10. Stając na Magiczne Wrota należy rzucić kostką: 1 - dostajesz 1 punkt Miecza, 2 - dostajesz 1 punkt Magii, 3 - otrzymujesz 1 Zaklęcie, 4 - dostajesz 1 Sz.Z., 5,6 - nic sie nie dzieje.

11. Bojowy Rumak - dodaje połowę magii zaokrąglone w dół.

12. Magiczna Kusza -
A. 1,2,3 daje pkt miecza, 4,5,6 - nic. i zasada ze nigdy nie zostawiamy sobie kart wrogów zabitych kuszą.

13. Osada - Czarownica, zmiana na:
1-2 tracisz 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii;
3-4 zyskujesz 1 punkt Miecza lub Magii;
5 - zyskujesz 1 Zaklęcie;
6 - zostałeś zignorowany.

14. Magiczny Miecz i Tarcza Tolimana działają jak zwykły miecz i tarcza.

15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych)Możemy natomiast odwiedzić tylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)

16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniają sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyć tych punktów (coś jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.

17. Wylosowany w zdarzeniach przedmiot nie zamieniamy na wyposażenie (bo i po co?)

18. Nie istnieje możliwość żeby samemu od tak zniszczyć jakiś przedmiot posiadany przez siebie. (tak samo jak nie można odrzucać zaklęć które posiadamy)

19. Strata tury to jej koniec (wiec nie rozpatrujemy już nic w bieżącej i tracimy następną. Przegrana walka oznacza koniec tury w tym sensie,ze nie rozpatrujemy kolejnych kart jeśli takowe były.
(Dla jasności dodamy że strata jednej tury to koniec bieżącej plus strata następnej)

20. Kwestia Przyjaciół: Limit dla Złych i Dobrych to 4, Chaotyczni mogą posiadać 5.

21.Wierzchowiec: - Jeśli rzucisz kostką, i wybierzesz kierunek to przyjaciele pójdą za Tobą tylko o tyle pól ile wyrzuciłeś, jeśli zaś dodasz sobie z wierzchowca, to oni już nie pójdą i zostaną w tyle, czyli na tym polu które wynikało z samej kostki.

22. Magiczne Zwierciadło (i inne podobne karty) - Na odleglość, chyba że pisze inaczej w instrukcji karty.

23. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Śniegów: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta..."
Próbujemy do utraty 1 pkt Życia. Przy remisie trzeba walczyć/rzucać ponownie.
(chyba, że gra się z Trzęsawiskami i LL)
instrukcja mówi inaczej
Cytat:
"11.8. Jeżeli próba pokonania Rycerza nie powiodła się, Postać traci 1 punkt Życia i nie może kontynuować wędrówki. Jeśli wynik walki oznacza rozwiązanie remisowe, nie traci punktu Życia, lecz również
musi się zatrzymać. Postać musi zadecydować co zrobi w następnej
turze, czy ponownie zaatakuje Rycerza, czy będzie nadal wędrowała po
Kręgu Środkowym."

- Stanęło chyba na tym: Można podjąć próbę tylko jeśli staniemy na ten obszar (a nie w płynnym ruchu) Jeśli próba się nie powiedzie, w następnej turze decydujemy czy próbujemy ponownie czy kontynuujemy wędrówkę po bieżącym kręgu.


24.Losowanie Postaci: Dajemy kilka opcji:
-> Losujemy
->Wybieramy
-> Losujemy jakąś ilość potem wybieramy z tych wylosowanych jedną
-> Losujemy jakaś ilość, przeciwnicy odrzucają po jednej i z pozostałych wybieramy
-> Róbta co chceta, to tylko propozycje.

25.Porzucanie Przyjaciela - zostaje na polu na którym go porzucamy, straconych naturalnie odkładamy.

27. Rzuty za pancerz: Rzucamy po kolei za każdy pancerz.

28. Zaklęcia typu Pan Postaci i Przeistoczenie w konfrontacji z postacią typu Mistrz Czarnoksięski albo Rycerz Bóstw - Skoro stając sie postacią premiową tracimy umiejętności poprzedniej postaci, niejako nie jesteśmy już nią, więc pod wpływem tych czarów wybieramy całkiem nową.

29. Tekst na kilku kartach KU: "weź run jeśli jest dostępny" ( i inne tego typu) oznacza że można wziąć run ze stosu zużytych albo z talii. W sklepach natomiast przedmioty po wykupieniu nie są dostępne.

30. Poprawiamy parametr Miecza/Magii : Monstrum i Demona Zagłady (10+k6) i co za tym idzie - Bestię (15+k6)

31.Twierdza Strzegąca Dróg- Możemy mieć tylko 1 questa w danej chwili, nie możemy go "zmienić" czy wziąć inny w zamian. (Tu otwarta kwestia misji za Tarczę Tolimana)

32.Ciągnij 2 Karty. Ciągnij tylko jedną gdy jakaś już tu jest - zatem gdy leżą 2 to mimo tego 1 wyciągamy? - "gdy JAKAŚ już tu jest", jakaś a nie jakieś, czyli 1 ciągniemy jak leży jedna. Jak więcej to już nie ciągniemy.

33. Czy gdy na karcie miejsca nie jest napisane na jak długo jest, gdy nie ma, że do końca rozgrywki ani że znika po iluś tam turach lub pod innym warunkiem, to co robimy z tym miejscem? - oczywiście że odkładamy na stos zużytych.

34. Niszczenie zaklęć: czy można się jakoś pozbyć zaklęcia gdy nam nie odpowiada? np. mamy coś co pozwala zniszczyć 2 karty spotkań z planszy a na planszy nie ma żadnej takiej Karty, więc to zaklęcie blokuje nam dopływ nowych - patrz pkt. 18

35. Instrukcja Pułapki na Kamiennym Moście, dopisek że odejmując Miecz od rzutów kostką i otrzymując wynik ujemny też nic nam się nie stanie, jak przy 0.

36. Żrące Wydzieliny niszczą całe Twoje wyposażenie. Jeśli posiadasz Zbroję, Tarczę lub Hełm musisz je odrzucić. - do ustalenia czy niszczą się tylko zwykłe pancerze, czy wszystkie typy zbroi, hełmów i tarcz?
- tylko te zwykłe.

37. Czy jeśli rozpatrujemy kilka kart i pierwszą z nich jest wróg, któremu się wymkniemy, to czy możemy rozpatrzyć kolejne? - możemy rozpatrywać.

38. "VI i VII Całkowity Miecz i Magia postaci: tu wliczają się tylko własne punkty (miecz i Magia własna) plus przedmioty (te co dają w walce, tylko w walce, te co dają ogólnie w każdej sytuacji) Uwaga, nie wliczają się tu Przyjaciele."
-tak jest w Krypcie zaś podstawka mówi to samo z tym że wlicza się Przyjaciół i ta zasada obowiązuje.

39. "VIII.4 Wszelkie specjalne zdolności Rycerzy Bóstw mogą być używane także na Kamiennym Moście." (dodajemy że w Zamku Bestii również.)

40. "V.4 Wzrost parametru Miecza, po zwycięskiej walce z Wrogiem rzut kostką 1,2 - tracimy pkt Miecza, 3,4 - nic sie nie dzieje 5,6 - zyskujemy pkt Miecza. Karty pokonanych Wrogów odkładamy."
- Ta zasada zdaje sie obowiązywać w Krypcie, trochę z nią zachodu, nie wiem co autorzy chcieli osiągnąć tym, więc ujednolicamy system expowanie na wszystkie plansze i dodatki.

41. "4.4 [podstawka] Wszystkie należące do niej Przedmioty i Przyjaciele pozostają na obszarze gdzie Postać zginęła"
- tak jest w instrukcji, Przyjaciele nie powinni odejść?? I pojawia się tutaj problem tzw. "spuścizny", zaawansowana postać ginie, zostawia na polu masę przedmiotów, wypasionych często, ten kto to zbierze za friko sie dopakuje ze hoho.. Ja zawsze grałem że WSZYSTKO odkłada się co miała zabita Postać poza grę, zaś na polu pozostaje jeden losowy Przedmiot z tych które posiadała i Złoto..co wy na to??

42. Morlok i Minotaur, to co że zaczynasz w Labiryncie, nie koniecznie musisz wiedzieć jak z niego wyjść, a tak naprawdę to wiesz doskonale jak ^^ Przez komnatę Magów. Jeżeli nie ma na planszy wejścia to znaczy że Kamienne Wrota są zamknięte i nie można nimi wyjść wycofując się z Labiryntu - a więc nie można też złożyć deklaracji "wycofywania się".

43. "Mimo iż ZB jest Częścią Kamiennego mostu, nie stosujemy w nim żadnych zasad ograniczających Zdolności specjalne i Rzucanie Zaklęć takich jakie dotyczą Kamiennego Mostu [naturalnie że bestia sama powinna być odporna na Zaklęcia], jednak: Postać będąca w ZB może rzucać Zaklęcia działające tylko w obrębie ZB (nie ma wpływu na inne krainy i oczywiście na Bestię) a inne postacie będące poza ZB nie mogą ingerować Zaklęciami w to co w ZB się dzieje.

44. Trafiając na obszar rozpatrujemy leżące tam karty, a potem dopiero instrukcję, jednak jeśli instrukcja mówi o ciągnięciu kart, wpierw dociagamy roznice kart, a potem rozpatrujemy je.

45. Co się dzieje kiedy w wyniku walki tracimy 2 punkty Życia (Demon Zła np. czy jakiś Wróg) a mamy zbroje/tarczę etc i rzucimy pozytywnie za save'a??
Tracimy 1 życie. Co jednak jeśli mamy kilka pancerzy? Rzucamy za każdy po kolei i za każdy udany save zmniejszamy ilość straconego życia o 1?


46. Co z Kredytem jeśli opuścimy Gród inną drogą niż przez Bramę???

- Cieszymy się z darmowej kasy. Choć proponuje żeby każde spotkanie ze strażą takiego delikwenta kończyło się odstawieniem do wieży.

47. Zdarzyło mi się być świadkiem nieco niedorzecznej sytuacji: Namiestnik (może dowolnie przemieszczać się na planszy Grodu, nie może dostać Wyjętego spod Prawa, leci do Gildii Mędrców (zmiana w chaotycznego) a potem w Gildii Kupieckiej zaczyna kraść... (na zmianę Gildia mędrców i kradzież co drugą turę..) Chodzi między innymi o to że profesje z immunitetem mogą spokojnie popełniać przestępstwa.

- Stanęło na tym zdaje się co mamy w sejmie, czyli że mogą : )

48. Karta Wyjętego spod Prawa: Na samej karcie pisze że jeśli spotkamy Straż to zostaniemy odstawieni do Wieży (czyli że automatycznie nas aresztują) , zaś na karcie Straży instrukcja zdaje się mówić, ze przestępca może ze Strażą walczyć. Z tego wychodzi że jak mam tak ze 12 Miecza to juz mogę do woli popełniać przestępstwa bo straż w Grodzie jest za słaba.

Propozycje;
- można przekupić straż k6 sztuk złota
- można walczyć
- proponuje dorobić więcej kart Grodu - Patrol Książęcy czy coś w tym stylu, które aresztowały by automatycznie wyjętych spod prawa, ewentualnie dawały by się przekupić.


49. Relikwiarz odnosi się tylko do demonów reprezentowanych przez karty, a "ignorowanie demonów" jest przymusowe (zdol. Demona i Demona Zła)

50. Na karcie MM pisze, że nie można wyciągnąć jego Karty w Dolnym Kręgu. A co jeśli jakaś Postać w dolnym kręgu wylosuje Kartę Kapliczki Nemed i wyrzuci 11? Dostaje Miecz, czy nie?
- Nie dostaje się. Rzut traktowany jest jak: "Nic się nie dzieje"

51. - Jeśli Gród jest integralną częścią wewnętrznej krainy i wszystkie zdarzenia wpływające na te krainę dotyczą również Grodu to czy mogę wykonując w wewn. krainie instrukcje "przenieś się na dowolne pole w tej krainie" przenieść sie na dowolne pole Grodu?
Moim zdaniem i jeszcze kilkorga użytkowników jak najbardziej mozna przemieszczać się w ten sposób

- Moim z kolei nie, bo pola Grodu to takie cząstki tego obszaru a więc nie równomocne z obszarami kręgu.


52. Dodawanie punktów Magii do Miecza przez Bojowego Rumaka. Podstawą wyliczania bonusa jest Magia całkowita, jednak bez przyjaciół. (magia całkowita według zasad limitów i uzytkowania przedmiotów z pkt. 2 oraz sam bonus rumaka z pkt.11)

53. Ataki grupowe stworów, np. ciągniemy 3 karty i 2 z nich to demony, według zasad sumujemy ich magię i toczymy jedną walkę, jeśli przegramy to tracimy 1 Życie.( a nie 2 np) jeśli potwory mają specjalne konsekwencje przegranej np. Płomienisty Kozioł i Cień Piekieł, tracimy wtedy punkty z obu demonów kumulatywnie. Jeśli stwory mają różną kolejność rozpatrywanie toczymy walki oddzielnie do pierwszej przegranej.



Myślę że jeśli pojawią się jeszcze jakieś wątpliwości powinniśmy tutaj o nich dyskutować.
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » niedziela 12 lip 2009, 10:24

Na karcie Miska pojawiła się wczoraj zdolność wiedźmy, dzięki której możne ona rzucać urok na spotkaną postać. Ofiara musi dotrzeć do jakiejś świątyni i dopiero wtedy będzie mogła kontynuować wędrówkę. O co chodzi??
Misiek interpretuje to tak, że nie można do tej pory ciągnąć nowych kart. Co wy o tym myślicie?


Wróć do „Kwestia Zasad (MM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości