Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Nowe reguł opisanie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.

Jakie mają być te nowe reguły?

Przede wszystkim proste.
36
27%
Prawie jak RPG.
10
7%
Stopniowanie złożoności zasad.
19
14%
Instrukcja ogólna, do wszystkich dodatków.
33
24%
Zabiegi kosmetyczne, uaktualniające tylko zasady.
27
20%
Pisanie zasad prawie od podstaw.
10
7%
 
Liczba głosów: 135

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » środa 23 maja 2007, 10:21

Nic się nie dzieje. Nie ma żadnych podstaw do tego żeby ten rzut ignorować. Tak samo jak gdy wyciągniesz kartę MM w 1 kręgu - musisz ją odłożyć i tyle - nie ciągniesz kolejnej.

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » środa 23 maja 2007, 23:19

14. Magiczny Miecz i Tarcza Tolimana działają jak zwykły miecz i tarcza.


Zastanawiam się czy warto mieszać. Nie za bardzo lubię np. takie zmiany wraz z dodatkami, że któraś postać w podstawce coś mogła, w danym dodatku nie może, itp, a to tylko instrukcje więc należy się ich nauczyć. W kartach już gorzej, tekstu nie zmienisz. Gdy widzisz na karcie co innego, w instrukcji co innego to często aż w gowie się miesza.

23. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Sniegów: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta..."
Próbujemy do utraty 1 pkt Życia. Przy remisie trzeba walczyć/rzucać ponownie.
(chyba, że gra się z Trzęsawiskami i LL)
instrukcja mówi inaczej

Cytat:
"11.8. Jeżeli próba pokonania Rycerza nie powiodła się, Postać traci 1 punkt Życia i nie może kontynuować wędrówki. Jeśli wynik walki oznacza rozwiązanie remisowe, nie traci punktu Życia, lecz również
musi się zatrzymać. Postać musi zadecydować co zrobi w następnej
turze, czy ponownie zaatakuje Rycerza, czy będzie nadal wędrowała po
Kręgu Środkowym."

- Szczerze mówiac mam też wątpliwosci czy aby podjac próbę przejscia trzeba się zatrzymać na konkretnym polu czy można tak płynnie jak przy wchodzeniu na wyższe kręgi (czyli spowrotem)

Można płynnie tak jak w instrukcji gdzieś jest. O dalszą liczbę oczek ruszamy się po wykonaniu tych instrukcji.
Przyklad niezgodności z instrukcją podałem dlatego żeby zmienić ten przymus walki po remisie na możliwośc walki.

40. "V.4 Wzrost parametru Miecza, po zwycięskiej walce z Wrogiem rzut kostką 1,2 - tracimy pkt Miecza, 3,4 - nic sie nie dzieje 5,6 - zyskujemy pkt Miecza. Karty pokonanych Wrogów odkładamy."
- Ta zasada zdaje sie obowiązywać w Krypcie, trochę z nią zachodu, nie wiem co autorzy chcieli osiągnąć tym, więc ujednolicamy system expowanie na wszystkie plansze i dodatki.

Chyba chcieli osiągnąć to samo co gural w Kurhanie.
44. Wg. tego przykładu jakoś w dziwnej kolejności rozpatruje się instrukcję obszaru a przedmioty leżące na obszarze...
Cytat:
Przykład: Książę kończy ruch na Ruchomych Skałach, na których leżą już
2 Sztuki Złota, Opiekun (Przyjaciel), Sztylet i Rękawice (Przedmioty), Magiczny Miecz i Różdżka Zaklęć (Przedmioty Magiczne), pozos- tawione tam przez Hummita Zamienionego w Kamień. Książe ma już 3 Przedmioty: Miecz, Hełm, Srebrną Strzałę (Przedmiot Magiczny). Bez problemów zabiera więc Opiekuna i Sztuki Złota, lecz ponieważ nie może unieść więcej niż 4 Przedmioty (5.4.), musi dobrze się zastanowić co zrobić dalej. Instrukcja dotycząca Ruchomych Skał przewiduje utratę jednego punktu Życiu, chyba, że Postać dysponuje Rękawicami, więc ten Przedmiot byłby rzeczywiście przydatny na tym Obszarze. Ponieważ Książe nie ma w tej chwili żadnych Zaklęć, chociaż Magia na to mu pozwala, bierze Różdżkę, i natychmiast ciągnie kartę Zaklęcia. Jest to Zaklęcie Ocalony - dzięki odrobinie szczęścia, nie potrzebuje już Rękawic Następnie odrzuca Srebrną Strzałę i bierze Magiczny Miecz, który umożliwia mu wejście na Kamienny Most. Musi zastosować się do instrukcji Ruchomych Skał. czyli stracić jeden punkt Życia, lecz używa Zaklęcia Ocalony, by temu zapobiec. Ponieważ ma Różdżkę, natychmiast bierze następne Zaklęcie. Na tym kończy się jego tura. Gdy podczas następnej tury pójdzie dalej. Sztylet, Rękawice i Srebrna Strzała pozostaną na Ruchomych Skałach, czekając na Postać, która zakończy tutaj ruch.

- Hmmm..jest tak, ze wpierw trafiając na obszar rozpatrujemu leżące tam karty, a potem dopiero sam obszar. (gural upewnij mnie w tym żebym mógł skrócic ten punkt i uściślić ^^


Jest dokładnie tak jak piszesz a przykład podany został w tym celu, że trzeba go koniecznie zmienić bo robi niepotrzebny mętlik w gowie.

RasdSaris napisał/a:
41. [...] co wy na to??

Ja bym proponował połowę przedmiotów zaokrąglając w dół, wybieranych oczywiście losowo, połowę złota, a przyjaciele na stos zużytych.


Dobry pomysł. W końcu przyjaciele co nieco mogą zabrać.

-A! i jeszcze przy okazji Kurhanu przypomniało mi się:

-> Mając Relikwiarz pokonujemy też automatycznie postaci demony?? (Demon i Demon Zła??)

Zdecydowanie NIE.

-> Zdolność Demona i Demona Zła - "Ignorujesz wszelkie napotkane demony) to znaczy, ze muszą je ignorować, zostawiając je na polu gdzie wyciągnęły ich kartę czy też stajac na polu z kartą demona mogą go dobrowolnie zaatakować,..??? Co jesli spotka sieDemon i Demon Zła - majasie ignorować czyli nie mogą odbyc jakiejkolwiek formy spotkania??

Muszą ignoraować. Demon i Demon Zła siebie nawzajem nie ugnorują, skill odonsi się do Kart Zdarzeń.

Kolejny problem, który mi właśnie wyszedł. Na karcie MM pisze, że nie można wyciągnąć jego Karty w Dolnym Kręgu. A co jeśli jakaś Postać w dolnym kręgu wylosuje Kartę Kapliczki Nemed i wyrzuci 11? Dostaje Miecz, czy nie?

Moim zdaniem nie dostaje.

Pomyślałem, że grając w 2 osoby można by wprowadzić możliwość gry drużynowej, bo trochę nudnawo. Każdy losowałby po 2 postacie i między jego postaciami możliwy byłby handel/wymiana.

Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 29

Postautor: gural » czwartek 24 maja 2007, 01:13

mriswith pisze:Chyba chcieli osiągnąć to samo co gural w Kurhanie

Nie bardzo rozumiem.

mriswith pisze:Pomyślałem, że grając w 2 osoby można by wprowadzić możliwość gry drużynowej, bo trochę nudnawo. Każdy losowałby po 2 postacie i między jego postaciami możliwy byłby handel/wymiana.

Ciekawy pomysł. Kiedyś się co prawda zamierzałem do tego, ale nie było z kim i padło.

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » czwartek 24 maja 2007, 09:19

gural pisze:mriswith napisał/a:
Chyba chcieli osiągnąć to samo co gural w Kurhanie

Nie bardzo rozumiem.

Tzn. co do expowania, że z duchów itp. ciężko uzyskać doświadczenie.

Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: RasdSaris » czwartek 24 maja 2007, 11:34

Tam jest "po zwycieskiej walce z Wrogiem" - nie tylko z duchami. Nawet jak wygrasz na Magię, możesz stracic lub zyskać punkt Miecza. To chyba ma obrazować jak na siły witalne wpływa cała Krypta i obcowanie z zaświatami. Niby pod klimat pasuje, ale z drugiej strony troche zamotka i niekonsekwencja...
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » środa 20 cze 2007, 23:36

Czy prawo w Grodzie wam odpowiada? Czy nie jak na porządnego obywatela przystało :) i coś poprawiamy?

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » czwartek 21 cze 2007, 00:18

Ja zająłbym się chyba kilkoma sprawami, np. dopisał kilka autorskich postaci do listy "nielegalnych imigrantów" oraz wywaliłbym to, że ten, którego zaatakowano i musiał sie bronić może otrzymać wyjętego spod prawa. Późno dzisiaj i nie chce mi się czytać instrukcji Grodu ale jutro to zrobię i może coś więcej dopiszę.

Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: RasdSaris » wtorek 14 sie 2007, 21:12

Przejrzałem Gród, prawo w sumie jest ok, i nawet ten co się tylko broni powinien być ścigany, to taki fajny smaczek, że niewinnych też uciskają^^ Za to mam kilka kwestii do konsultacji, przy okazji może ożywi się nieco temat..

45. Co się dzieje kiedy w wyniku walki tracimy 2 punkty Życia (Demon Zła np. czy jakiś Wróg) a mamy zbroje/tarczę etc i rzucimy pozytywnie za save'a?? Tracimy tylko 1 czy nic nie tracimy? Mnie wydaje się że tracimy 1.

46. Co z Kredytem jeśli opuścimy Gród inną drogą niż przez Bramę???

47. Zdarzyło mi się być świadkiem nieco niedorzecznej sytuacji: Namiestnik (może dowolnie przemieszczać się na planszy Grodu, nie może dostać Wyjętego spod Prawa, leci do Gildii Mędrców (zmiana w chaotycznego) a potem w Gildii Kupieckiej zaczyna kraść... (na zmianę Gildia mędrców i kradzież co drugą turę..) Chodzi między innymi o to że profesje z immunitetem mogą spokojnie popełniać przestępstwa.

48. Karta Wyjętego spod Prawa: Na samej karcie pisze że jeśli spotkamy Straż to zostaniemy odstawieni do Wieży (czyli że automatycznie nas aresztują) , zaś na karcie Straży instrukcja zdaje się mówić, ze przestępca może ze Strażą walczyć. Z tego wychodzi że jak mam tak ze 12 Miecza to juz mogę do woli popełniać przestępstwa bo straż w Grodzie jest za słaba.
The fish doesn't think.

The fish is mute.

Expressionless.

The fish doesn't think,

Because the fish knows

Everything.

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » środa 15 sie 2007, 18:02

RasdSaris pisze:46. Co z Kredytem jeśli opuścimy Gród inną drogą niż przez Bramę???

W instr. nic nie ma na ten temat ale chyba powinno byc tak jak z Wyjętym Spod Prawa - można oszukac system czmychając łodzią lub do LM. Bo kto cie dorwie? Straż nie może - co innego przy wrotach. Z 2 strony jednak na karcie Kredytu jest tylko mowa o opuszczeniu Grodu...

RasdSaris pisze:48. Karta Wyjętego spod Prawa: Na samej karcie pisze że jeśli spotkamy Straż to zostaniemy odstawieni do Wieży (czyli że automatycznie nas aresztują) , zaś na karcie Straży instrukcja zdaje się mówić, ze przestępca może ze Strażą walczyć.

Wyjętego spod prawa moim zdaniem będą próbowali aresztować (czyli walczyć). Z resztą w instrukcji w dziale Stróże Prawa tak właśnie napisali.
Ciekawszy jednak jest ostatni punkt karty Wyjęty spod prawa a mianowicie "wolno ci jednak próbować przekupstwa". :???: Nigdzie nic nie ma o zasadach stosowania przekupstwa. Jak to niby mam zrobić???
Może wprowadzić zasadę, że przyłapana Postać rzuca kostką i ile wyrzuci tyle musi zapłacić strażnikom żeby przymknęli oko?

RasdSaris pisze:Chodzi między innymi o to że profesje z immunitetem mogą spokojnie popełniać przestępstwa.

Pewnie tak miało być bo nie wierzę, że twórcy nie wpadliby na tak oczywisty "błąd".

RasdSaris pisze:Co się dzieje kiedy w wyniku walki tracimy 2 punkty Życia (Demon Zła np. czy jakiś Wróg) a mamy zbroje/tarczę etc i rzucimy pozytywnie za save'a?? Tracimy tylko 1 czy nic nie tracimy? Mnie wydaje się że tracimy 1.

:-k Dobre pytanie. W przedmiotach pisze, że zapobiegają utracie punktu Życia. Nie jestem pewien czy gdzies nie jest napisane, że przeciwdziałają konsekwencjom przegrania walki (nie licząc oczywiście okupu).

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » piątek 17 sie 2007, 20:28

RasdSaris pisze:45. Co się dzieje kiedy w wyniku walki tracimy 2 punkty Życia (Demon Zła np. czy jakiś Wróg) a mamy zbroje/tarczę etc i rzucimy pozytywnie za save'a?? Tracimy tylko 1 czy nic nie tracimy? Mnie wydaje się że tracimy 1.

Moim zdaniem pozostańmy przy ochronie przed utratą 1 punktu Życia. Tarcza np. zmniejsza impet uderzenia, lecz niekoniecznie nie odniesiemy żadnych ran. Odniesiemy, lecz mniejsze.
RasdSaris pisze:46. Co z Kredytem jeśli opuścimy Gród inną drogą niż przez Bramę??

W zgodzie z Isztwanem.
RasdSaris pisze:47. Zdarzyło mi się być świadkiem nieco niedorzecznej sytuacji: Namiestnik (może dowolnie przemieszczać się na planszy Grodu, nie może dostać Wyjętego spod Prawa, leci do Gildii Mędrców (zmiana w chaotycznego) a potem w Gildii Kupieckiej zaczyna kraść... (na zmianę Gildia mędrców i kradzież co drugą turę..) Chodzi między innymi o to że profesje z immunitetem mogą spokojnie popełniać przestępstwa.

Nie raz immunitet wykorzystywany jest do niecnych celów... jednak z takimi ludźmi grać się nie powinno. Gra to zabawa... chyba :mrgreen: nie ważne, że wygrałem czy przegrałem, lecz to , że dobrze się bawiłem.
Isztwan pisze:RasdSaris napisał/a:
48. Karta Wyjętego spod Prawa: Na samej karcie pisze że jeśli spotkamy Straż to zostaniemy odstawieni do Wieży (czyli że automatycznie nas aresztują) , zaś na karcie Straży instrukcja zdaje się mówić, ze przestępca może ze Strażą walczyć.

Wyjętego spod prawa moim zdaniem będą próbowali aresztować (czyli walczyć). Z resztą w instrukcji w dziale Stróże Prawa tak właśnie napisali.
Ciekawszy jednak jest ostatni punkt karty Wyjęty spod prawa a mianowicie "wolno ci jednak próbować przekupstwa". :???: Nigdzie nic nie ma o zasadach stosowania przekupstwa. Jak to niby mam zrobić???
Może wprowadzić zasadę, że przyłapana Postać rzuca kostką i ile wyrzuci tyle musi zapłacić strażnikom żeby przymknęli oko?

Ciężka sprawa... zapisanie sprawy rzutu kostką w instrukcji nie jest wygodne.

Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: RasdSaris » sobota 18 sie 2007, 17:54

RasdSaris napisał/a:
48. Karta Wyjętego spod Prawa: Na samej karcie pisze że jeśli spotkamy Straż to zostaniemy odstawieni do Wieży (czyli że automatycznie nas aresztują) , zaś na karcie Straży instrukcja zdaje się mówić, ze przestępca może ze Strażą walczyć.

Wyjętego spod prawa moim zdaniem będą próbowali aresztować (czyli walczyć). Z resztą w instrukcji w dziale Stróże Prawa tak właśnie napisali.
Ciekawszy jednak jest ostatni punkt karty Wyjęty spod prawa a mianowicie "wolno ci jednak próbować przekupstwa". :???: Nigdzie nic nie ma o zasadach stosowania przekupstwa. Jak to niby mam zrobić???
Może wprowadzić zasadę, że przyłapana Postać rzuca kostką i ile wyrzuci tyle musi zapłacić strażnikom żeby przymknęli oko?


Tylko po co wykupywać się złotem w ilości 1do 6 jak można z wieży wyjść za 2 ? Hmm, choć znajdą sie sytuacje kiedy się to opłaci, jednak sama karta Grodu - Straż jest dziwna bo stoi w niej coś takiego że strażnicy wyjętego spod prawa odstawiają do wieży, nie ma nic o walce... Ja był bym za tym żeby automatycznie odstawiano do wieży, jednak przekupstwo dodało by sie tak jak pisze Isztwan.


45. Co się dzieje kiedy w wyniku walki tracimy 2 punkty Życia (Demon Zła np. czy jakiś Wróg) a mamy zbroje/tarczę etc i rzucimy pozytywnie za save'a?? Tracimy tylko 1 czy nic nie tracimy? Mnie wydaje się że tracimy 1.

Moim zdaniem pozostańmy przy ochronie przed utratą 1 punktu Życia. Tarcza np. zmniejsza impet uderzenia, lecz niekoniecznie nie odniesiemy żadnych ran. Odniesiemy, lecz mniejsze.


I tak też ja uważam.
The fish doesn't think.

The fish is mute.

Expressionless.

The fish doesn't think,

Because the fish knows

Everything.

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » wtorek 23 paź 2007, 12:26

Po 1: Co się dzieje z tym w końcu???

Po 2: mam jeszcze 2 kwestie do rozpatrzenia (bo juz mnie na SB opieprzają :mrgreen: ):
- Jeśli Gród jest integralną częścią wewnętrznej krainy i wszystkie zdarzenia wpływające na te krainę dotyczą również Grodu to czy mogę wykonując w wewn. krainie instrukcje "przenieś się na dowolne pole w tej krainie" przenieść sie na dowolne pole Grodu?
Moim zdaniem i jeszcze kilkorga użytkowników jak najbardziej mozna przemieszczać się w ten sposób

- Kolejną rzeczą jest dodawanie punktów Magii do Miecza przez Bojowego Rumaka. Które punkty dodawać? Czy te zyskane dzięki przyjaciołom i przedmiotom zawsze, nie tylko podczas walki, też? Np. mam pierścień dodający mi 2 p. Magii w każdej sytuacji. Mogę dzięki niemu mieć np. więcej zaklęć ale czy mogę te 2 punkty doliczyć do rumaka? A jeśli nie to dlaczego? :-"

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » poniedziałek 29 paź 2007, 17:45

Isztwan pisze:- Jeśli Gród jest integralną częścią wewnętrznej krainy i wszystkie zdarzenia wpływające na te krainę dotyczą również Grodu to czy mogę wykonując w wewn. krainie instrukcje "przenieś się na dowolne pole w tej krainie" przenieść sie na dowolne pole Grodu?

Tak jak pisałem w SB, można przemieszczac sie w ten sposob.

- Kolejną rzeczą jest dodawanie punktów Magii do Miecza przez Bojowego Rumaka. Które punkty dodawać? Czy te zyskane dzięki przyjaciołom i przedmiotom zawsze, nie tylko podczas walki, też? Np. mam pierścień dodający mi 2 p. Magii w każdej sytuacji. Mogę dzięki niemu mieć np. więcej zaklęć ale czy mogę te 2 punkty doliczyć do rumaka? A jeśli nie to dlaczego? :-"

Wg. mnie dodajemy punkty tylko ze statystyk, bez przyjaciół itd.

Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: RasdSaris » środa 31 paź 2007, 19:52

dodał bym, że np. z pierścienia mocy powinno się dodać jednak do rumaka, a więc z przedmiotów które biernie dodają nam magię tak, zaś z przyjaciół absolutnie nie.

kolejne kwestie:

- Zdolność Rycerza Świerszcza, może on odebrać i zabrać sobie pkt. Życia pokonanemu Wrogowi reprezentowanemu przez kartę, co to oznacza?: że Wrogowie z kart maja jednak pkt Życia? z kolei mamy go pobrać z poza planszy.

- Ataki grupowe stworów, np. ciągniemy 3 karty i 2 z nich to demony, według zasad sumujemy ich magię i toczymy jedną walkę, jeśli przegramy to tracimy 1 Życie czy 2? A co jeśli potwory mają specjalne konsekwencje przegranej? np. Płomienisty Kozioł i Cień Piekieł, tracimy wtedy punkty z obu demonów kumulatywnie?
The fish doesn't think.

The fish is mute.

Expressionless.

The fish doesn't think,

Because the fish knows

Everything.

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » czwartek 01 lis 2007, 10:20

RasdSaris pisze:Zdolność Rycerza Świerszcza, może on odebrać i zabrać sobie pkt. Życia pokonanemu Wrogowi reprezentowanemu przez kartę, co to oznacza?: że Wrogowie z kart maja jednak pkt Życia? z kolei mamy go pobrać z poza planszy.

Nie bardzo rozumiem w czym problem.

RasdSaris pisze:Ataki grupowe stworów, np. ciągniemy 3 karty i 2 z nich to demony, według zasad sumujemy ich magię i toczymy jedną walkę, jeśli przegramy to tracimy 1 Życie czy 2? A co jeśli potwory mają specjalne konsekwencje przegranej? np. Płomienisty Kozioł i Cień Piekieł, tracimy wtedy punkty z obu demonów kumulatywnie?

Ja zawsze grałem tak, że traciło sie 1 życie. Druga sytuacja nie zdarzyła mi sie jeszcze ale pewnie zrobiłbym w tej sytuacji tak jak w pytaniu.

Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » czwartek 01 lis 2007, 22:10

- Zdolność Rycerza Świerszcza, może on odebrać i zabrać sobie pkt. Życia pokonanemu Wrogowi reprezentowanemu przez kartę, co to oznacza?: że Wrogowie z kart maja jednak pkt Życia? z kolei mamy go pobrać z poza planszy.

Oczywiście mają, zwykle 1 pkt Życia dlatego nie ma sensu kłaść tego znacznika na karcie (tak jak w przypadku gdy mają więcej Życia)

RasdSaris pisze:- Ataki grupowe stworów, np. ciągniemy 3 karty i 2 z nich to demony, według zasad sumujemy ich magię i toczymy jedną walkę, jeśli przegramy to tracimy 1 Życie czy 2? A co jeśli potwory mają specjalne konsekwencje przegranej? np. Płomienisty Kozioł i Cień Piekieł, tracimy wtedy punkty z obu demonów kumulatywnie?

Ja zawsze odbieram tyle Życia ile potworów w to wchodzi (każdy musi się pożywić :P ). 2ga część pytania, jak wyżej.

- Pytanie odnośnie karty Mistrz (Nieznajomy): "Mistrz będzie cię uczyć walki, jeżeli za każdą lekcję zapłacisz mu 3 Sz,Z, Każda lekcja wiąże się z opuszczeniem jednej tury, lecz przynosi ci do wyboru 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii. Po zakończeniu nauki odłóż Kartę".
W jaki sposób rozpatrujemy tą kartę? Gdy nie mam złotą kartę od razu odkładam? jeśli mam 3 Sz.Z. i biore 1 lekcje to, po zaplaceniu i odczekaniu tury odkladam karte? Gdy mam 6 Sz.Z mogę wziąć 2 lekcje i czekać 2 tury?(ale tylko od razu jeśli dobrze rozumiem bo jeśli chce wziąć lekcję, odejść na inny obszar, i wrócić to jest to niemożliwe bo karte po trj 1szej lekcji powinienem odłożyć) Czy też kartę odkładam gdy postanowię, że już więcej mi się nie przyda, nie będę brał u niego lekcji (zwykle postanowienie takie wystepuje gdy ja nie mam kasy a inni mają).

Kiwi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek 10 gru 2007, 19:32
Lokalizacja: Leszno
Płeć:

Postautor: Kiwi » wtorek 11 gru 2007, 19:19

mriswith pisze:Pytanie odnośnie karty Mistrz (Nieznajomy): "Mistrz będzie cię uczyć walki, jeżeli za każdą lekcję zapłacisz mu 3 Sz,Z, Każda lekcja wiąże się z opuszczeniem jednej tury, lecz przynosi ci do wyboru 1 punkt Miecza lub 1 punkt Magii. Po zakończeniu nauki odłóż Kartę".
W jaki sposób rozpatrujemy tą kartę? Gdy nie mam złotą kartę od razu odkładam? jeśli mam 3 Sz.Z. i biore 1 lekcje to, po zaplaceniu i odczekaniu tury odkladam karte? Gdy mam 6 Sz.Z mogę wziąć 2 lekcje i czekać 2 tury?(ale tylko od razu jeśli dobrze rozumiem bo jeśli chce wziąć lekcję, odejść na inny obszar, i wrócić to jest to niemożliwe bo karte po trj 1szej lekcji powinienem odłożyć) Czy też kartę odkładam gdy postanowię, że już więcej mi się nie przyda, nie będę brał u niego lekcji (zwykle postanowienie takie wystepuje gdy ja nie mam kasy a inni mają).


Witam wszystkich.
Odnośnie tej karty skłaniam się ku zasadzie, że płacimy z góry za lekcję(e), a jeżeli nie mamy złota karta zostaje odłożona. To znaczy:
Wyciągamy "Mistrza":
1) nie mamy pieniędzy, nie chcemy ich wydać- odkładany go na stos zużytych kart
2) płacimy 3 sz, czekamy turę- zyskujemy 1 pkt magii/miecza
3) płacimy 6 sz, czekamy 2 tury- zyskujemy 2 pkt miecza/ 2 pkt magii/1 pkt magii i 1 ptk miecza

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » środa 12 gru 2007, 15:11

W tej kwestii zgadzam się z tym co napisał Kiwi.

Johnny 5
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Rzezimieszek
Posty: 72
Rejestracja: środa 31 paź 2007, 23:49

Postautor: Johnny 5 » środa 12 gru 2007, 20:19

A ja nie.

Jesli pisze, że odkładamy po zakończeniu nauki, to odkładamy po zakończeniu nauki.
Jesli nie skorzystaliśmy to gość czeka na tym obszarze, aż ktoś inny przyjdzie, zapłaci, nauka się zakończy i dopiero wtedy go odkładamy. Jeśli nie płacimy nie ma żadnej nauki i nie ma powodu by kartę odłożyć.

To co proponuje Kiwi nie jest zgodne z zapisem na karcie.
Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg

Kiwi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek 10 gru 2007, 19:32
Lokalizacja: Leszno
Płeć:

Postautor: Kiwi » czwartek 13 gru 2007, 16:32

Możliwe, że masz rację. Jednak sposób korzystania z pojedynczej karty jest chyba dosyć marginalnym problemem.
Nie widzę jakiejkolwiek potrzeby unifikacji zasad tak mało istotnych. Z tego powodu pozwólmy każdemu wybrać odpowiedniejszy wariant; w MM nie chodzi chyba o komformizm z sztywne trzymanie się wytycznych zasad, które bywają niejasne i nieprecyzyjne.
Niemniej,

Pozdrawiam!


Wróć do „Kwestia Zasad (MM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości