Nowe reguł opisanie

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.

Jakie mają być te nowe reguły?

Przede wszystkim proste.
36
27%
Prawie jak RPG.
10
7%
Stopniowanie złożoności zasad.
19
14%
Instrukcja ogólna, do wszystkich dodatków.
33
24%
Zabiegi kosmetyczne, uaktualniające tylko zasady.
27
20%
Pisanie zasad prawie od podstaw.
10
7%
 
Liczba głosów: 135

Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

gural pisze:RasdSaris napisał/a:
max ilosć przyjaciół=magii własnej postaci

Całkiem niegłupie, jestem za.
A ja przeciw. Nie podoba mi sie ten pomysł. Potem wychodzą takie rzeczy, że demon może mieć więcej przyjaciół od Błędnego rycerza (innymi słowy jest jakby bardziej lubiany!). Nie mówiąc już o uprzywilejowaniu magów z jakiegoś niewiadomego powodu. Sama koncepcja ograniczenia liczby przyjaciół jest OK, sam sie kiedys nad tym zastanawiałem ale uzależniac to od magii? Nie, nie tędy droga.
Że juz nie wspomne o moim Pogromcy smoków z LE, którego to własnie wszyscy powinni szanowac i podziwiać, a tu jakieś straszydło będzie bardziej popularne bo lepiej zna sie na magii. Magia to nie charyzma! Jedyny sensowny pomysł, który przychodzi mi do głowy to dla kazdej postaci w grze dopisać jeszcze 1 współczynnik - charyzmę, która będzie stała do końca gry. Ale więcej z tym roboty niz pożytku.
RasdSaris pisze:To odzwierciedlało by (...)zdolność kontrolowania innych.
To mają być przyjaciele, nie niewolnicy twojego umysłu.
gural pisze:mriswith napisał/a:
10. Pola takie jak Uroczysko czy walka z Rycerzem Wiecznych Sniegow: "...nie możesz kontynuować podróży dopóki walka nie zostanie rozstrzygnięta...". Tzn. Walczymy aż do czyjejś śmierci?

Czyli do utraty 1 pkt Życia. Przy remisie trzeba walczyć/rzucać ponownie.
Tak, jak mówi gural, chyba, że gra się z Trzęsawiskami i LL - wtedy te instrukcje w ogóle nie obowiązują.
gural pisze:Bo skoro gramy, że gdy nam spada M/M do 0 to giniemy
Jeden dzień mnie nie było i już jakieś dziwne rzeczy powymyślali :) A tak na poważnie - tez mi sie to nie podoba, niech spada do 1 punktu i tyle.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

A ja przeciw. Nie podoba mi sie ten pomysł. Potem wychodzą takie rzeczy, że demon może mieć więcej przyjaciół od Błędnego rycerza (innymi słowy jest jakby bardziej lubiany!). Nie mówiąc już o uprzywilejowaniu magów z jakiegoś niewiadomego powodu. Sama koncepcja ograniczenia liczby przyjaciół jest OK, sam sie kiedys nad tym zastanawiałem ale uzależniac to od magii? Nie, nie tędy droga.
Że juz nie wspomne o moim Pogromcy smoków z LE, którego to własnie wszyscy powinni szanowac i podziwiać, a tu jakieś straszydło będzie bardziej popularne bo lepiej zna sie na magii. Magia to nie charyzma! Jedyny sensowny pomysł, który przychodzi mi do głowy to dla kazdej postaci w grze dopisać jeszcze 1 współczynnik - charyzmę, która będzie stała do końca gry. Ale więcej z tym roboty niz pożytku.
RasdSaris napisał/a:
To odzwierciedlało by (...)zdolność kontrolowania innych.

To mają być przyjaciele, nie niewolnicy twojego umysłu.

Hmmm, nie upieram się przy tym za bardzo, wpadło mi to w trakcie pisania posta. Choć wydaje mi się całkiem sensowne. Spójrz na to z tej strony. Postać typu wojownik, jest raczej gburowata, nie popisuje się elokwencją, w trudach podróży nawet woli sama gdzieś zmierzać, niz zabierać niepotrzebny balast. Ale jest też silniejszy argument: Postaci z większą ilościa magii, są bardziej charyzmatyczne, elokwentne. Potrafią zaskarbic sobie przyjaźń. Idąc dalej za Twoim przykładem z demonem, wszystko zaczyna mieć sens... Błędny Rycerz, ma 3 magii, 3 przyjaciół to nie jest mało przecież, poza tym nie każdy przyłączył by się do rycerza który tak naprawdę poszukuje czegoś ciagle, naraża siena niebezpieczeństwo. Demon...taaak, zważ że jeśli jakas rusałka, czy inna typowo dobra czy neutralna istota przyłącza siędo złej postaci to na jakiej to zasadzie? Demon właśnie wykorzystuje swoja moc wpływania na innych, słabszych, nie prosi o przyjaźń czyjąś, tylko podporządkowuje sobie ich.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

RasdSaris pisze:Postać typu wojownik, jest raczej gburowata
:mrgreen: Dlaczego tak sądzisz?!... wyodrażasz sobie gburowatego paladyna? Zreszta takie uogólnianie jest bez sensu. Nie można powiedzieć, że prawie każdy wojownik to gbur i cham. To nie zalezy od tego czy jest wojownikiem, magiem czy złodziejem ale od jego osobowości, która w grze nie została niestety dobrze przedstawiona.
RasdSaris pisze:nie popisuje się elokwencją
No i? Jego zadaniem nie jest wyglaszanie prelekcji - to wojownik i ma umiec walczyć. A czy jest mało inteligentny czy nie nie ma aż takiego znaczenia - ważne są jego czyny i to jakim jest człowiekiem - dobrym, złym czy gburowatym :) czy taki giermek lub krzyzowiec "poleci" za mądrością czy za walką o dobro na świecie?
RasdSaris pisze:w trudach podróży nawet woli sama gdzieś zmierzać, niz zabierać niepotrzebny balast
W trudach podróży przyjaciele są raczej pomocni niż niepotrzebni. A poza tym skąd wiesz co lub kogo taki wojownik lubi w podróż zabierać? Skąd to założenie, że woli iść gdzieś sam a nie z pomocą? I jeszcze, że ta pomoc to w rzeczywistości "balast"?
RasdSaris pisze:Postaci z większą ilościa magii, są bardziej charyzmatyczne
Jak już mówiełem wcześniej - charyzma to nie tylko mądra gadka.
RasdSaris pisze:Potrafią zaskarbic sobie przyjaźń
I wracamy do przykładu z Pogromcą smoków :)

Demon - nie kwestionuję tego, że ma moc wpływania na innych ale miom zdaniem trochę ją wyolbrzymiasz.

No, dobra: powiedzmy, że jest Mag (magia 5) i Pogromca smoków (Magia 2) - mag łazi po świecie pochłonięty swoimi sprawami i nie zważa na prostych ludzi (tez taki stereotyp, ale dużo bliższy prawdzie niż gburowaty wojownik). Pogromca smoków jest prawie idolem gawiedzi. A wg twojej teorii większość pójdzie za tym magiem, choć on ma ich w d... bo jest bardziej inteligentny.
Nie zapominajmy jeszcze o jednej ważnej rzeczy - charakterze postaci, który ma (a właściwie powinien mieć) niewątpliwie największy wpływ na jej popularność.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Ja tylko w jednej kwestii bo zasadniczo zmiany zasad (zwłaszcza w MM) mnie nie interesują.
Możesz nie odwiedzać nikogo, albo tylko 1 osobę.
jak dla mnie jest całkowicie oczywiste, że można odwiedzić jedną, wszystkie lub żadnych. Na tej samej zasadzie jak można zbadać 2 czy więcej miejsc leżących na tym samym obszarze (no chyba że instrukcja MM mówi co innego).


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

PoKrAk pisze:no chyba że instrukcja MM mówi co innego
Z tego co pamiętam nic o tym nie mówi. I zgadzam się z tobą, że mozna odwiedzić wszystko co sie chce lub nic.

RasdSaris, jeszcze jedna rzecz: mam wrażenie, że trochę faworyzujesz złe postacie - dobry czy chaotyczny musi sie jakoś wykazać żeby zdobyc czyjąś przyjaźń, a zły przejmie kontrole nad umysłem napotkanej osoby i ja po prostu ma.

Twórcy gry niestety nie bardzo przyłożyli się do kwestii przyjaciół. Dla nich nie było problemem, że Krzyżowiec może bez przeszkód zaprzyjaźnic się z Demonem (!), dopiero w KU ktos o tym pomyślał i zabronił pewnym przyjaciołom dołaczania się do postaci o określonym charakterze. Szkoda tylko, że w całej grze takich przyjaciół pracownik tartaku policzyłby na palcach jednej ręki. Na domiar złego autorzy nie zostawili praktycznie żadnej możliwości naprawy takiego stanu rzeczy - mozna albo dać postaciom charyzmę albo podzielic wszystkich przyjaciół na takich, którzy mogą przyłączyc się do złych, dobrych i którym jest to całkowicie obojętne. ten drugi sposób nie jest za bardzo na temat bo nie określa max liczby przyjaciół jaka może miec postac ale wtedy, przy tym podziale, uzaleznienie tego od magii nie byłoby już tak rażące.


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

RasdSaris pisze:Cytat:
15. Czy pozostaje to, że jedynie Miecz można zwiększyć za Wrogów, zdobywając doświadczenie, czy również Magię?


- również magię, metoda gurala jest fajna,czyli chciany poziomx2, choc na początku przyśpiesza wzmocnienie, ale jeśli jest zabieranie pkt, poniżej wart. startowej to ta zasada zrównoważy ową. Z jednym zastrzeżeniem według mnie. Karty wrogóe od razu wymieniaja się na pkt, bez "trzymania ich" i "zbierania żeby na raz o kilka pkt podnieść".
Ok. Myślę, że z tym się zgadzamy(ale chyba lepiej żeby zbierać te karty), więc RasdSaris dopisz do "głównego posta". Przy okazji mógłbyś zmienić na pogrubioną czcionką podpunkty które już ustaliliśmy by móc odróżnić od tych jeszcze nie ustalonych.
RasdSaris pisze:Dodam jednak że ja wstawiam się za wersją że współczynniki owszem maleją ale do min. wartości 1 .
Zgadzam się z tą wersją.
RasdSaris pisze:Cytat:
19. Ilu Przyjaciół możemy mieć?


- instrukcja tak jak gural mówi, choć ja byłbym za kontrowersyjną opcją : max ilosć przyjaciół=magii własnej postaci (czyli tej bez przedmiotów i innych, same żetony). To odzwierciedlało by pewną charyzmę postaci bądź zdolnosć przekonywania, kontrolowania innych.
Ja byłbym za tym żeby z góry ustalić liczbę przyjaciół dla wszystkich, jak z Przedmiotami (ew. chaotyczni mogliby mieć ich więcej jako, że do Złego niechętnie przyłaczyliby sie dobrzy, do Dobrego Zli, a u niego kazdy przyjaciel cos dla siebie znajdzie)
PoKrAk pisze:Cytat:
Możesz nie odwiedzać nikogo, albo tylko 1 osobę.

jak dla mnie jest całkowicie oczywiste, że można odwiedzić jedną, wszystkie lub żadnych. Na tej samej zasadzie jak można zbadać 2 czy więcej miejsc leżących na tym samym obszarze (no chyba że instrukcja MM mówi co innego).
Ja też traktuje to w sposób jaki opisał Pokrak.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Ok. Pogrubione, zebrane, zaktualizowane, prosił bym żeby teraz odniesć sie do podanych nizej pkt. które jeszcze nie do końca są jasne, ew. dodanie nowych.


2.Przedmioty :
A.Premia tylko z tych 4 przedmiotów które wyekwipujemy(nosimy). Nic co leży na wozie, koniu lub innym tragarzu premii nie daje.
B.Koń bardziej na zasadzie przyjaciela łazi za postacią. (ew. ograniczenie do 2 "pociągowych zwierząt" - w końcu bohater to nie Tabor)

(z tego co widzę to opcja A+B jest do przyjęcia...? choć poczekam jeszcze na oficjalne głosy.


5.leżący przedmiot którego nikt nie podnosi, a neguje dociąg karty, czyniąc to pole pustym:
A: Nie neguje dociagu (albo bierzesz przedmiot albo ciągniesz kartę)
B: jeśli wszyscy gracze sie zgodzą zdejmujemy tą kartę.
c: zostaje, skłaniał będzie do ekploatacji kolejnych , nowych terenów.


8. Zdobycie Mistrza Czarnoksięskiego w Grodzie: min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji, jeśli inna postać trafi na Kram Czarnoksięski i spełni warunki (wpłaci przedmioty) to ma prawo wyzwać Mistrza na pojedynek, walka odbywa sie na samą magię, bez przedmiotów i przyjaciół za to z użyciem czarów. (nie doczekano się wielu komentów:>)


15. Osada, pewne jest to że nie musimy nikogo odwiedzać(takie pola to też Zamek, Gród i pewnie kilka innych), natomiast wątpliwości:
A: możemy odwiedzictylko jedna osobę, "użyć" tylko jednej opcji. (mój głos jest tutaj)
B: Możemy odwiedzić dowolna ilość osób.


16. Wymienianie kart wrogów na pkt. miecza/Magii - wymieniamy też na Magię,z zastrzeżeniem że karty od razu wymieniaja sie na pkt, bez trzymania ich żeby kilka na raz zdobyc tych punktów (cos jak pasek xp, który od razu wskakuje na poziom). Koszt to chciany poziom współczynnika x2.


20. Kwestia Przyjaciół:
A: Max ilosć = Magii postaci.
B: Podział przyjaciół na tych którzy będa się przyłączać tylko do dobrych, złych itd bohaterów.
C: ogólny limit przyjaciół określony jakaś liczą, plus Chaotyczni maja większy ten limit.

Fajnie było by gdyby każdy wuypowiedział siepo kolei do tych nieskończonych punktów, Za albo Przeciw, jesli przeciw to czemu i co proponuje w zamian, ew. nowe rozwiazanie, albo modyfikację istniejącego. I oczywiscie czekamy na inne watpliwosci czy propozycje zmian.
Moje typy:

2. A+B
5. B (choc nie będe sie upierał..)
8. jestem Za, choć jest jeszcze opcja za 3 przedmiotami magicznymi.
15. A
16. tutaj za, nie pogrubiłęm bo siewszyscy nie wypowiedzieli jeszcze; )
20. A+B albo C (albo A+B+C - o czym napisałem niżej)


Moje wątpliwości: (nie bijcie jesli cos jest w instrukcji, nie mam jej przy sobie^^

- Jeśli wyciagniemy ze zdarzeń(itp) dwóch czy trzech nawet wrogów to czy atakują nas sumując siły?? Czy sumuja tylko jeśli sa z jednego "gatunku? (demony razem, ale juzoddzielnie od bestii np.) Czy jednak walczymy pojedyńczo z każdym.??

- To gdzieś bylo powiedziane ale chciałbym jasno żeby stało:
a. Jeśli chcemy przejsc trzęsawiska czy lodowy las, to musimy zakonczyć wpierw ruch na polu z którego sie przechodzi, tam wykonac instrukcję i dopiero potem w nast. turze idziemy dołem? (to sytuacja kiedy schodzimy po raz PIERWSZY z wyższego kręgu)
b. Kiedy pokonamy rycerza, a potem znów w jakis sposób znajdziemy sie w środkowym kręgu, to czy znów musimy stanac tam i walczyć z rycerzem zeby przejsć?
c. przy podróży z niższego na wyższy wiadomo, w czasie jednego ruchy idziemy jak by "skręcajac" jesli chemy przejsć, czy tak samo robimy ponownie (drugi czy 3 raz) schodzać z wyzszego na nizszy? (to by sie kłociło z b.)

d. Komnata Strazy w LM. Tam musimy się zatrzymać? (nie pamietam instrukcji)

e. jeszcze karty typu Omam - jak już było mówione, ustalmy moze jakąś zasadę jak je wykonywać

PS. Isztwan, to co napisałeś rzeczywiscie ma sens, choci pewnie i ja troche racji mam... wiec przyjaciele to otwara kwestia i dobrze było by znaleść jakieś wyważone rozwiazanie - przychylam się do podziału ich i limitu według Magii, choc to też troche roboty. Może ustalic że Kazdy przyjaciel ma CHARAKTER (to uproszczona werja twojego pomysu zeby pisac do jakiego typu postaci się przyłaczą? i potem: Dobry może mieć przyjaciół dobrych i chaotycznych, Zły: tylko złych i chaotycznych, zaś Chaotyczny wszystkich z tej grupy. To była by synteza wszystkich 3 pkt, które sa dane w propozycji.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

No to tak:

2.A+B
5.C (ew. +B mogę się zgodzić)
8. jest mi obojętne... w sumie może być, dodałbym jeszcze, że może go wyzwać gdy też szfęda się po Grodzie, a gdy jest na innej planszy to trzeba by go "złapać"
15.B
16.OK. Wcześniej chyba nie zrozumiałem, sądziłem, że jeśli trzeba nam skoczyć na 5 poziom czyli 10 magii, wtedy musimy pokonać właśnie takiego potwora lub lepszego, a tu chodzi o to że jeśli złożymy ze wszystkich pokonanych 10 lub więcej to od razu wtedy wymieniamy tak?
Żeby uniknąć sytuacji że ktoś podnosi 2 poziomy przy wymaganej na nastepny poziom magii 10.(czyli uzbierał 20 magii i chce podnieść 2 poziomy)
20.C
RasdSaris pisze:Jeśli wyciagniemy ze zdarzeń(itp) dwóch czy trzech nawet wrogów to czy atakują nas sumując siły?? Czy sumuja tylko jeśli sa z jednego "gatunku? (demony razem, ale juzoddzielnie od bestii np.) Czy jednak walczymy pojedyńczo z każdym.??
Kiedyś na samym początku gry w MM nad tym myślałem, że można sumować jeśli są z jednego "gatunku" ale postanowiłem być zgodny z instrukcją... no ale jak się nadarza okazja to będę za tym właśnie ww. przeze mnie sumowaniem :mrgreen: czyli Demon z Demonem, Bestia z Bestią a zwykły Wróg z Wrogiem.
RasdSaris pisze:b. Kiedy pokonamy rycerza, a potem znów w jakis sposób znajdziemy sie w środkowym kręgu, to czy znów musimy stanac tam i walczyć z rycerzem zeby przejsć?
Tak.
a. Jeśli chcemy przejsc trzęsawiska czy lodowy las, to musimy zakonczyć wpierw ruch na polu z którego sie przechodzi, tam wykonac instrukcję i dopiero potem w nast. turze idziemy dołem? (to sytuacja kiedy schodzimy po raz PIERWSZY z wyższego kręgu)
ZAWSZE mając jedno pole do Trzesawisk a rzucając 6 ruszam się to 1, wykonuję próbę przejścia, i gdy udana poruszam się pozostałe 5 a gdy nieudana to zostaję na polu Trzesawisk
e. jeszcze karty typu Omam - jak już było mówione, ustalmy moze jakąś zasadę jak je wykonywać
RasdSaris pisze:Ja to traktuję że jesli w tym czasie będe badał którys z obszarów oddalony o max 4 od mojego obecnego miejsca to będe bezpieczny, czyli bede mógł wymykać siewrogom i innym niepozadanym wypadkom.
Twoja metoda myślę, że jest dobra.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

2. A+B
5. C (od bidy B)
8. min.6 magii, dać 2 magiczne przedmioty, odczekać 2 tury terminacji, ale jestem przeciwny temu żeby bic sie o tytuł - kto pierwszy ten lepszy.
15. obojetne, zawsze gram A ale B też ma sens
16. Zgoda. Jest jednak pewien problem - rycerz ciemności za każde 10 pkt demonów ma punkt magii, jesli teraz każda postac bedzie mogła uzyskiwać doświadczenie za demony to RC straci dobrą zdolność.
20. A+B jak już mam wybierać

mriswith pisze:Cytat:
a. Jeśli chcemy przejsc trzęsawiska czy lodowy las, to musimy zakonczyć wpierw ruch na polu z którego sie przechodzi, tam wykonac instrukcję i dopiero potem w nast. turze idziemy dołem? (to sytuacja kiedy schodzimy po raz PIERWSZY z wyższego kręgu)

ZAWSZE mając jedno pole do Trzesawisk a rzucając 6 ruszam się to 1, wykonuję próbę przejścia, i gdy udana poruszam się pozostałe 5 a gdy nieudana to zostaję na polu Trzesawisk
To jest jasno wytłumaczone w instrukcji i tak własnie ma być.

Podział przyjaciół: przejrzałem dziś przyjaciół ze zdarzeń do podstawki i z tym nie będzie wcale tak duz roboty jak sie wydaje - większośc jest raczej neutralna, tzn raczej nie obchodziłoby ich czy przyjaźnią sie ze złą, dobrą czy chaotyczna postacią.
Natomiast dawanie chaotycznym postaciom większy ich limit to dyskryminacja. Jak juz wszyscy maja mieć to zależne od magii to niech tak zostanie, z tym, że dobrzy i źli nie będą mogli mieć kilku z nich.
mriswith pisze:RasdSaris napisał/a:
Jeśli wyciagniemy ze zdarzeń(itp) dwóch czy trzech nawet wrogów to czy atakują nas sumując siły?? Czy sumuja tylko jeśli sa z jednego "gatunku? (demony razem, ale juzoddzielnie od bestii np.) Czy jednak walczymy pojedyńczo z każdym.??
Ja gram tak, że spotykając 2 wrogów (wróg-wróg i wróg-bestia) łącze ich miecz. To samo tyczy się 2 x wróg-wróg, 2 x wróg-demon i 2 x wróg-bestia. Zgodnie z numeracją w kartach.


Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Handel
Losowanie Postaci
Zamek Bestii
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Post autor: mriswith »

Isztwan pisze:Ja gram tak, że spotykając 2 wrogów (wróg-wróg i wróg-bestia) łącze ich miecz. To samo tyczy się 2 x wróg-wróg, 2 x wróg-demon i 2 x wróg-bestia. Zgodnie z numeracją w kartach.
W sumie racja. Nie wziąłem tego pod uwagę. Byłoby to chyba najbardziej intuicyjne także jestem ZA.

Kolejne punkty (wybrane z tych które są na stronie Loopa):
24.Losowanie Postaci
25.Porzucanie Przyjaciela. W tej chwili to zdaje mi sie,że zostaje na polu na którym go porzucamy.
26.Czy wprowadzamy Kartę Bohatera (z miejscami na broń itp.)?
27. Odnośnie hełmy, zbroje itp. wszystko co nas chroni. Czy wtedy ustalamy najpierw w co nas trafiono i tylko na to wykonujemy rzut?

PS. Co do limitu Przyjaciół u niego jest tak: limit na poziomie 4 i na każde 10 punktów Magii limit zwiększa się o 1.


Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

24. i tak każdy wybiera
25. tak
26. już wczesniej o tym mówiłem ale ktos tam się nie zgadzał
27. jak to jest dokładnie opisane? bo coś mi jego stronka nie wchodzi

każde 10 p. magii to 1 przyjaciel? za dużo. ile możemy mieć magii pod koniec gry? z 15? skonczy sie na tym, że można mieć 4 przyjaciół a jak przekroczymy 10 magii - 5. I tyle bo raczej mało prawdopodobne by ktoś dobił do 20.


Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

16. Rycerz Ciemności za każde 10 niech dostaje dodatkowy pkt magii??

20. Limit Przyjaciół: czyli limit = magii, z tym że wypisujemy przyjaciół określając ich charakter? (nautralni przyłączą siedo każdego, dobzi nie przyłączą sie do złych postaci, a żli do dobrych.) - dobrze zrozumiałem? czekamy na głosy reszty..

24. Isztwan napisał:
i tak każdy wybiera
Ja np. już dawno zakończyłem okres gry kiedy każdy wybierał sobie postać od tak, nie było w tym takiej frajdy. Ktoś niedawno opisywał fajny sposób na wylosowanie kilku, z czego przeciwnik odrzuca jedną. Muszę spróbować bo brzmi nieźle:> Ja zazwyczaj grałem losujac kilka z czego siewybierało jedną. Czasem wywalalismy totalnie niegrywalne postaci żeby nie było placzu i załatwione. Generalnie sądze ze nie powinno być wielkich restrykcji jak losujemy postaci. Można za to zapisać kilka wariantów tego procederu i będzie ok.

25. Znaczy ze w dowolnej chwili możemy porzucić przyjaciela?

26. Jeśli dobrze rozumiem to chodzi o ten podziałekwipunku na broń, tarcze, słynny "plecak".. uwazam ze zasada 4 plus zwierzęta juczne z pkt.2 jest ok. ale moze to o co innego chodzi ^^

27. Rozumiem to dwojako:
A: wybieramy jeden rodzaj pancerza (czyli miejsce trafienia) i rzucamy za ochronę.
B: rzucamy po kolei za każdy pancerz, choc to wydaje się nieco naciągane i mniej realistyczne.
C: jeszcze wpadło mi do głowy, że można zawsze rzucac za tarczę (w końcu chronimy nią całe ciało broniąc sie) a potem ewentualnie za zbroję lub hełm.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

A ja prosiłem żebyście tylko na mnie poczekali :) Teraz zanim to przeczytam i ogarnę zajmie mi to kolejny dzień. Jednak tak pobieżnie patrząc już będę miał zastrzeżenia bo jednak trochę za daleko poszliście w to uszczegóławianie gry. Nie miałbym nic przeciwko gdybyście jednak wszyscy zgodzili się napisać MM od początku (co jest zadaniem karkołomnym). I tak to robicie i nie mówcie mi, że to tylko kosmetyczne zabiegi. W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak zabieranie się do czytania.

Przy okazji miałem czas w weekend by przeczytać "nową" instrukcję do SE. Niestety zawiera stare błędy i parę nowych. Między innymi nie wiem na ile skany Valdi'ego są dokładne a raczej kompletne bo zabrakło mi w instrukcji opisu Kamiennego Mostu. Owszem w rozdziale o Ruchu jest co nieco wspomniane ale pominięto tam dwa pola i opisano w sumie tylko dokładnie 3 pola w tym Zamek Bestii. Nie wiem kto to kupił ale na pewno nie dokończył gry. Może istnieje oddzielna karta z opisem tych pól?

Zauważyłem tam także pewien błąd, który skopiowano z pierwszej instrukcji. Chodzi o ilość Zaklęć zależną od Magii. Pisze tam, że mając Magię 5 możemy mieć 3 Zaklęcia a w przykładnie niżej jest że przy 5 możemy mieć tylko 2 Zaklęcia. Może ktoś wie która wersja jest prawdziwa?


Obrazek
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Ja gram tak, że przy magii 5 można mieć 3 Zaklęcia.


Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Wtedy przykład bierze w łeb i mi się zdaje, że to w przykładzie jest dobrze a nie w instrukcji powyżej. Nie mniej nie wiem czy zostawiacie taki przydział czarów czy też uzależniacie go od czegoś innego?


Obrazek
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

A od czego innego można uzależnić ilość Zaklęć jak nie od Magii? Zostaje!


Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Nie o to mi chodziło bo mi to także pasuje ale czy po prostu nie zastanawialiście się nad innym rozwiązaniem? Ja szczerze mówiąc nie. Poza tym zaproponowaliście by ilość przyjaciół była ograniczona wartością Magii więc to trochę komplikuje podejście bo występują już dwie wartości ograniczające wypływające z Magii postaci.


Obrazek
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

Duszodręczyciel pisze:zaproponowaliście by ilość przyjaciół była ograniczona wartością Magii
Ja na przykład jestem przeciw.
Duszodręczyciel pisze:nie zastanawialiście się nad innym rozwiązaniem?
Po co zmieniać coś co jest dobre i sensowne?


Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Isztwan pisze:Po co zmieniać coś co jest dobre i sensowne?
Zgadzam się ale w połączeniu z tym limitem przyjaciół już traci nieco sens.

A tak w ogóle nikt jeszcze nie poruszył tematu, skąd np. Krasnolud czy inne niemagiczne paskudztwo zna Zaklęcia i może je rzucać? Mi się wydaje to mocno naciągane więc chciałbym poznać waszą wersję.


Obrazek
Awatar użytkownika
Isztwan
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Droga do Chwały
Las Elfów
Trzęsawiska i Lodowy Las
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Isztwan »

To, że Krasnolud jest urodzonym wojownikiem i nie lubi magii nie oznacza, że jest takim idiotą, że nie potrafi przeczytać zwoju. Może kiedyś ktoś uczył go podstaw magii a on po prostu zapamiętał co zapamiętał ale i tak woli rozwiązywać problemy toporem?


Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

Ale nie chce mi się wierzyć, że tak jest z każdą postacią. Mało jest postaci, które nie mogą rzucać Zaklęć, poza tym nigdzie nie jest powiedziane, że Zaklęcia to zwoje. Poddaje to tylko w wątpliwość tak samo jak Wy noszenie i używanie przedmiotów.


Obrazek
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

RasdSaris pisze:Ja gram tak, że przy magii 5 można mieć 3 Zaklęcia.
Tak jest w instrukcji 1ed i tak powinno pozostać.

Co do innych spraw: za dużo naraz i nie chce mi się trochę z tym męczyć.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Ja gram tak, że przy magii 5 można mieć 3 Zaklęcia
a w MiMie (na którym to wszystko oparto :P) 3 zaklęcia można mieć przy Mocy -6

MOC/ilośc czarów

1 / 0
2 / 0
3 / 1
4 / 2
5 / 2
6 / 3


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Duszodręczyciel [Autor tematu]
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Post autor: Duszodręczyciel »

O to jest raczej bardziej prawdopodobne. Wygląda jakby twórcy MM obniżyli wymagania o jeden punkt ale zapomnieli o tym w przykładzie.


Obrazek
Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Post autor: RasdSaris »

Znów gubi się porządek. Duszodreczycielu, nie ma wcale dużo do czytanie, wystarczy czytać edytowanego na bieżąco posta z zasadami i odnosić się do konkretnych punktów/rozwiązań. Zaś pisanie nowej instrukcji jest bez sensu. Po co przepisywać 90% zasad? Zmiany które wprowadzamy nie są drastyczne, tylko uściślające pewne wątpliwości jak i ubarwiające grę. Nie rozumiem kompletnie co ma związek posiadanej magii i zaklęć, do związku pomiędzy magią i przyjaciółmi. W żadnym wypadku nie chciałbym naruszać rdzenia zasad, bo gra traciła by na prostocie i grywalności. Apeluję by w sposób uporządkowany, bez spamu wypowiadać się odnośnie problemów ew. stawiając nowe.


The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.
ODPOWIEDZ