Strona 2 z 3

: wtorek 20 mar 2007, 11:35
autor: mriswith
Zajrzyj na strone Loopa. Bardzo podobaja mi sie tamtejsze proponowane zmiany w rozgrywce.

: wtorek 20 mar 2007, 11:52
autor: Duszodręczyciel
Stronka jak i jej zawartość super. Zgłębiam ją odkąd znalazłem do niej link na tym forum ale jeszcze mi trochę zostało. Jednak jest tam parę kontrowersyjnych spraw, które jednak wymagają po pierwsze odrębnego tematu na tym forum a po drugie udziału samego autora strony w dyskusji. Zakładać temat?

: wtorek 20 mar 2007, 12:07
autor: Isztwan
Duszodręczyciel pisze:Zakładać temat?
Tak.

: wtorek 20 mar 2007, 14:27
autor: Duszodręczyciel
Temat założony a nawet ankieta.

: piątek 23 mar 2007, 17:21
autor: ender
a co powiece na rozwiazanie a la Baldurs Gate

w BG bron zadaje xk3/xk6/xk8/xk10 + x (czyli v rzutow koscia 3-6-8-10scienna + bonus broni)
mozna cos takiego wprowadzic do MiM, np.
sztylet zadaje 1k3 +1, miecz 1k6 + 1,a cos magicznego np 1k8 + 2 czy 3k3 +2

co do kosci - ostatnio kupilem zestaw 7 kosci w Empiku za 16zl wiec nie jest to straszliwy wydatek (jest k3, k6, k8, k10, k20 i k100)

co o tym myslicie ??

pozdrawiam

: piątek 23 mar 2007, 17:43
autor: gural
Unikamy RPGowości

: piątek 23 mar 2007, 18:22
autor: ender
ale musisz przyznac ze takie rozwiazanie dosc zprawiedliwie odda sile kazdej broni

: piątek 23 mar 2007, 18:24
autor: gural
Niestety nie. Gra była robiona pod kość k6. A tu nagle broń zamiast max 7 dmg (+1bonus i 6 na kości) zada 10. Nie pasuje mi to.

: piątek 23 mar 2007, 18:28
autor: RasdSaris
Hehe, całkowita pomyłka, bo zabiera to "magię" samej gry, jej prostotę i intuicyjność. Nie w tą strone chcielibyśmy iść.

: piątek 23 mar 2007, 18:40
autor: Isztwan
ender, jeśli cie to interesuje to zajrzyj na:
http://magicznymiecz.republika.pl/index.html
Te rpgowe zasady są już opisane, jak chcesz możemy o tym pogadać w jakimć innym temacie. Najlepiej tu:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=956
grałem już tak "na BG" ok 3 razy ale to nie temat by o tym opowiadać.

: sobota 24 mar 2007, 12:50
autor: MAXtoon
sztylet zadaje 1k3 +1
A walka wręcz rzut k6? Nie, dziekuje za sztylet :)

Ogólnie mi np nie chciałoby się grać gdyby walka przebiegała na zasadzie k6*sin(alfa)+7*1/3 ekwipunku-pzyjaciele*calkowita siła/całkowta moc*wytrzymalosc+ilosc mz= wynik :]

Oczywiscie to podkolorowane, ale chodzi o prostote w Magii i Mieczu. Robienie z niej rpg nie jest dobrym pomysłem, a juz na pewno opisana przez Ciebie walka ;) Pozdraiwam

: środa 29 sie 2007, 13:43
autor: Włóczykij
Ja bym nie bawił się ani innymi kośćmi ani w "połówki" w przypadku sztyletu, najlepszym rozwiązaniem byłyby "połówki" dla broni magicznej.

: wtorek 11 gru 2007, 20:51
autor: Kiwi
Moim zdaniem tabela Isztwana z pierwszej strony tego wątku prezentuje się całkiem sensownie.
Walka bez broni- ok. 2 rzuty i gorszy wynik to ciekawe rozwiązanie.
Co do broni- uważam że bez względu na liczbę rąk potrzebną do 'obłsugi' danego narzędzia zasadne byłoby przyjęcie zasady:
- rzecz niemagiczna- jeden rzut kostką
- rzecz magiczna- 2 rzuty kostką, lepszy wynik
W przypadku remisu walki, w której jedna postać używa zwykłego miecza a druga np. miecza chaosu, wygrywa ta z zaklętym ostrzem.

Sztylet bym zostawil w spokoju, bo stanie się całkowicie bezużyteczny. Jak dla mnie- niech działa tak jak miecz i reszta. MM nigdy nie miał byc realistyczny.

Tarcza Tolimana- potężny artefakt, dlaczego nie miałaby działać niczym zbroja? Albo można całkowicie przerobić ten przedmiot 'questowy'- np. chroni przed jakimś zaklęciem (rzut kostką po zdobyciu określa przed jakim, jeżeli będzie zainteresowanie to przedłożę konkretniejsze propozycje)
Magiczny Miecz- podobnie; moim zdaniem +2 do miecza i 2 rzuty w walce

Rumak bojowy- myślę, że nawet połowa dodawanej wartości magii to sporo. Może 1/3, albo nawet 1/4? Zaokrąglane w dół, rzecz jasna. Ew. ignorujemy zupełnie tekst karty i nakładamy nową właściwość: Rumak pozwala na wykonanie podczas n liczby walk dodatkowego rzutu, i wybranie korzystniejszego wyniku. Z tym, że z magiczną bronią to już 3 rzuty, a to pachnie przegięciem. Oznaczenie 'zużywania się' rumaka to żaden problem- dowolne punkty z puli, chociażby sztuki złota :)
Docelowa n=3.

Rękawice- mogą na przyklad niwelować skutki walki bez broni- tzn. jeżeli nie masz nic innego to posiadając rękawice rzucasz w walce kostką raz, a nie 2 razy biorąc gorszy wynik.

Pozdrawiam!

: poniedziałek 28 sty 2008, 00:11
autor: paawelbula1
Moje propozycje:

1. Zostawić tarcza tolimana i magiczny miecz - uzasadnienie - to są bronie używane do walki z Bestią, w zamyśle są one wyłączone z gry gdyż służą do jednego celu ZABICIA BESTII !!

2. Aby zdegradować rękawice i sztylet proponuje:
- walka gołymi pięściami - 1
- sztylet i rękawice 0
- pozostałe bronie zwykłe według zasad
- bronie magiczne zwycięstwo przy remisie ( w wypadku dwóch poszukiwaczy z broniami magicznymi i wyniku remisowym proponuje następną rundę i tak do skutku.. )

To rozwiązanie wydaje mi się w miarę proste i nie będzie zbytnio ingerowało w grę.

PS
A jakie emocje przy dogrywce między poszukiwaczami :biggrin: