Witamy na forum!
Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)
Zapraszamy na Zjazd do Kielc w sierpniu!
(Więcej informacji tutaj)

Sztylet Świętej Włoczni nierówny

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
Awatar użytkownika
mriswith
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1008
Rejestracja: czwartek 22 lut 2007, 18:45
Lokalizacja: Lublin
Płeć:

Postautor: mriswith » wtorek 20 mar 2007, 11:35

Zajrzyj na strone Loopa. Bardzo podobaja mi sie tamtejsze proponowane zmiany w rozgrywce.

Awatar użytkownika
Duszodręczyciel
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Postautor: Duszodręczyciel » wtorek 20 mar 2007, 11:52

Stronka jak i jej zawartość super. Zgłębiam ją odkąd znalazłem do niej link na tym forum ale jeszcze mi trochę zostało. Jednak jest tam parę kontrowersyjnych spraw, które jednak wymagają po pierwsze odrębnego tematu na tym forum a po drugie udziału samego autora strony w dyskusji. Zakładać temat?
Obrazek

Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » wtorek 20 mar 2007, 12:07

Duszodręczyciel pisze:Zakładać temat?

Tak.

Awatar użytkownika
Duszodręczyciel
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: piątek 16 mar 2007, 15:17
Lokalizacja: Niihama-shi
Płeć:

Postautor: Duszodręczyciel » wtorek 20 mar 2007, 14:27

Temat założony a nawet ankieta.
Obrazek

Awatar użytkownika
ender
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 31

Postautor: ender » piątek 23 mar 2007, 17:21

a co powiece na rozwiazanie a la Baldurs Gate

w BG bron zadaje xk3/xk6/xk8/xk10 + x (czyli v rzutow koscia 3-6-8-10scienna + bonus broni)
mozna cos takiego wprowadzic do MiM, np.
sztylet zadaje 1k3 +1, miecz 1k6 + 1,a cos magicznego np 1k8 + 2 czy 3k3 +2

co do kosci - ostatnio kupilem zestaw 7 kosci w Empiku za 16zl wiec nie jest to straszliwy wydatek (jest k3, k6, k8, k10, k20 i k100)

co o tym myslicie ??

pozdrawiam

Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 29

Postautor: gural » piątek 23 mar 2007, 17:43

Unikamy RPGowości

Awatar użytkownika
ender
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 77
Rejestracja: sobota 09 gru 2006, 21:15
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 31

Postautor: ender » piątek 23 mar 2007, 18:22

ale musisz przyznac ze takie rozwiazanie dosc zprawiedliwie odda sile kazdej broni

Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 29

Postautor: gural » piątek 23 mar 2007, 18:24

Niestety nie. Gra była robiona pod kość k6. A tu nagle broń zamiast max 7 dmg (+1bonus i 6 na kości) zada 10. Nie pasuje mi to.

Awatar użytkownika
RasdSaris
Kuglarz
Kuglarz
Kuglarz
Posty: 307
Rejestracja: wtorek 06 mar 2007, 23:05
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:

Postautor: RasdSaris » piątek 23 mar 2007, 18:28

Hehe, całkowita pomyłka, bo zabiera to "magię" samej gry, jej prostotę i intuicyjność. Nie w tą strone chcielibyśmy iść.
The fish doesn't think.
The fish is mute.
Expressionless.
The fish doesn't think,
Because the fish knows
Everything.

Awatar użytkownika
Isztwan [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1382
Rejestracja: sobota 16 wrz 2006, 18:33
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 34

Postautor: Isztwan » piątek 23 mar 2007, 18:40

ender, jeśli cie to interesuje to zajrzyj na:
http://magicznymiecz.republika.pl/index.html
Te rpgowe zasady są już opisane, jak chcesz możemy o tym pogadać w jakimć innym temacie. Najlepiej tu:
http://forum.magiaimiecz.eu/viewtopic.php?t=956
grałem już tak "na BG" ok 3 razy ale to nie temat by o tym opowiadać.

Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Postautor: MAXtoon » sobota 24 mar 2007, 12:50

sztylet zadaje 1k3 +1


A walka wręcz rzut k6? Nie, dziekuje za sztylet :)

Ogólnie mi np nie chciałoby się grać gdyby walka przebiegała na zasadzie k6*sin(alfa)+7*1/3 ekwipunku-pzyjaciele*calkowita siła/całkowta moc*wytrzymalosc+ilosc mz= wynik :]

Oczywiscie to podkolorowane, ale chodzi o prostote w Magii i Mieczu. Robienie z niej rpg nie jest dobrym pomysłem, a juz na pewno opisana przez Ciebie walka ;) Pozdraiwam
Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D

Włóczykij
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 16
Rejestracja: środa 29 sie 2007, 10:32
Lokalizacja: Z Czarciego Młynu
Płeć:

Postautor: Włóczykij » środa 29 sie 2007, 13:43

Ja bym nie bawił się ani innymi kośćmi ani w "połówki" w przypadku sztyletu, najlepszym rozwiązaniem byłyby "połówki" dla broni magicznej.
Improvement Makes Straight Roads
But The Croocked Roads Without Improvements
Are Roads Of Genius

Kiwi
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 14
Rejestracja: poniedziałek 10 gru 2007, 19:32
Lokalizacja: Leszno
Płeć:

Postautor: Kiwi » wtorek 11 gru 2007, 20:51

Moim zdaniem tabela Isztwana z pierwszej strony tego wątku prezentuje się całkiem sensownie.
Walka bez broni- ok. 2 rzuty i gorszy wynik to ciekawe rozwiązanie.
Co do broni- uważam że bez względu na liczbę rąk potrzebną do 'obłsugi' danego narzędzia zasadne byłoby przyjęcie zasady:
- rzecz niemagiczna- jeden rzut kostką
- rzecz magiczna- 2 rzuty kostką, lepszy wynik
W przypadku remisu walki, w której jedna postać używa zwykłego miecza a druga np. miecza chaosu, wygrywa ta z zaklętym ostrzem.

Sztylet bym zostawil w spokoju, bo stanie się całkowicie bezużyteczny. Jak dla mnie- niech działa tak jak miecz i reszta. MM nigdy nie miał byc realistyczny.

Tarcza Tolimana- potężny artefakt, dlaczego nie miałaby działać niczym zbroja? Albo można całkowicie przerobić ten przedmiot 'questowy'- np. chroni przed jakimś zaklęciem (rzut kostką po zdobyciu określa przed jakim, jeżeli będzie zainteresowanie to przedłożę konkretniejsze propozycje)
Magiczny Miecz- podobnie; moim zdaniem +2 do miecza i 2 rzuty w walce

Rumak bojowy- myślę, że nawet połowa dodawanej wartości magii to sporo. Może 1/3, albo nawet 1/4? Zaokrąglane w dół, rzecz jasna. Ew. ignorujemy zupełnie tekst karty i nakładamy nową właściwość: Rumak pozwala na wykonanie podczas n liczby walk dodatkowego rzutu, i wybranie korzystniejszego wyniku. Z tym, że z magiczną bronią to już 3 rzuty, a to pachnie przegięciem. Oznaczenie 'zużywania się' rumaka to żaden problem- dowolne punkty z puli, chociażby sztuki złota :)
Docelowa n=3.

Rękawice- mogą na przyklad niwelować skutki walki bez broni- tzn. jeżeli nie masz nic innego to posiadając rękawice rzucasz w walce kostką raz, a nie 2 razy biorąc gorszy wynik.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
paawelbula1
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: czwartek 10 sty 2008, 04:38
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 33

Postautor: paawelbula1 » poniedziałek 28 sty 2008, 00:11

Moje propozycje:

1. Zostawić tarcza tolimana i magiczny miecz - uzasadnienie - to są bronie używane do walki z Bestią, w zamyśle są one wyłączone z gry gdyż służą do jednego celu ZABICIA BESTII !!

2. Aby zdegradować rękawice i sztylet proponuje:
- walka gołymi pięściami - 1
- sztylet i rękawice 0
- pozostałe bronie zwykłe według zasad
- bronie magiczne zwycięstwo przy remisie ( w wypadku dwóch poszukiwaczy z broniami magicznymi i wyniku remisowym proponuje następną rundę i tak do skutku.. )

To rozwiązanie wydaje mi się w miarę proste i nie będzie zbytnio ingerowało w grę.

PS
A jakie emocje przy dogrywce między poszukiwaczami :biggrin:


Wróć do „Kwestia Zasad (MM)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości