początek przygody z MM.

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magicznym Mieczu, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
ODPOWIEDZ
chyrlok [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 1
Rejestracja: środa 02 lis 2011, 19:29
Lokalizacja: podhale
Płeć:
Wiek: 31

początek przygody z MM.

Post autor: chyrlok »

cześć. udało mi się zdobyć MM(podstawkę i jakieś karty z Labiryntu). ludzi mam do grania, napaleni jak cholera! potrzebuje porad na start, mam marne doświadczenie z tą grą; rozegrałem może z 4 'mecze', rzecz jasna każdy nie ukończony. instrukcja przeczytana, zasady raczej przyswojone(widziałem na jakieś stronce Nowe Zasady, nie ruszone jeszcze). zorientowałem się w sieci że jest kilka dodatków, na http://www.magiaimiecz.eu/magicznymiecz/index.html są retusze tych oficjalnych mam zamiar je sobie dodrukować z czasem gdy ogramy/ogarniemy podstawkę. co do tych nieofic. to proszę o podanie tych Wartych zainteresowania, tych Najlepszych i Najciekawszych.
tak jak już wspomniałem, rady panowie jakieś rady na start; wynikające z waszego doświadczenia z gry. cel mojej rejestracji już podałem. w każdym bądź razie Dziękuje za jakąkolwiek pomoc w drożenia się mi w tą Wspaniałą Grę.
na koniec: w KLIMAT.


Awatar użytkownika
Wiktor
@Wiktor

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019

Moderator: Wiktor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
1984 - 2019
Posty: 1779
Rejestracja: piątek 09 lip 2010, 18:07
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:

Post autor: Wiktor »

Dobrze zacząłeś, zapoznaj się najpierw ze stroną do której link podałeś.

Radzę Ci abyś najpierw dobrze zaznajomił się z dodatkami oficjalnymi i dopiero gdy dobrze je poznasz, zabrał się za dodatki nieoficjalne. Z resztą zapoznanie się z samymi oryginalnymi dodatkami (Gród, Labirynt Magów, Jaskinia, Krypta Upiorów i Magia) zabierze Ci sporo czasu i da wiele frajdy, nawet jeśli będziesz często grał, na kilkadziesiąt rozgrywek.

Doświadczenie z dodatkami oryginalnymi jest niezbędne, abyś wiedział czego szukasz, co najbardziej Ci odpowiada.

Nie chcę polecać konkretnych dodatków aby nie dodawać lub ujmować szanownym kolegom z forum, więc poradzę Ci, abyś najpierw zastanowił się, czy chcesz dodrukowywać duży dodatek (z reguły wydłuża grę i powoduje, że gracze rozbiegają się po planszach, a co za tym idzie jest mniej interakcji między graczami) czy niewielki (czyli sedno rozgrywki pozostaje na oryginalnych planszach, ale jest urozmaicone nowinkami - kartami dodającymi nowe zdarzenia i przygody a nawet zasady). Osobiście polecam to drugie wyjście. Uważaj tylko, aby nie dodrukować za dużo wrogów o wysokich parametrach. Wiele takich pojawia się w dodatkach autorskich, a te zbyt utrudniają i unieprzyjemniają rozgrywkę.

Rada na start - nie oszukiwać i korzystać z instrukcji.

No i z oryginalnych dodatków to zawsze warto mieć Kryptę Upiorów :)


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Dobra rada - jeżeli w trakcie gry dojdzie do niejasnych sytuacji, rozstrzygajcie je zawsze zgodnie z instrukcją, a nie logiką np.
- "czy w magicznej sakwie mogę trzymać konia?"
- "tak"
Jeśli przyjęliście jakieś rozwiązanie, trzymajcie się go już do końca rozgrywki żeby było sprawiedliwie.
No i nie grajcie z postaciami takimi jak Heretyk, albo Morlok chociaż ten problem na razie Ci odpada bo nie masz dodatków. Swoją drogą ktoś powinien kiedyś stworzyć listę zbanowanych kart.


Awatar użytkownika
Miszon
Astropata
Astropata
Astropata
Posty: 992
Rejestracja: niedziela 10 kwie 2011, 20:27
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Miszon »

Tak najkrócej, to grę można streścić w ten sposób:
- rzucasz kostką, ruszasz się, czytasz instrukcję obszaru i wykonujesz ją,
- po zebraniu 7 punktów ubitych wrogów, możesz sobie podnieść statsy,
- im dalej na zewnątrz planszy, tym trudniej,
- aby wygrać grę, potrzebujesz tarczy tolimana i magicznego miecza.

I tyle w zasadzie wystarczy, aby zacząć grać ;-) .

A dodatkami fanowskimi warto się zastanowić gdzieś najwcześniej po 20-30 rozgrywkach, a do tego czasu dobrze opanować te podstawowe. Jeśli zaś chodzi o podstawowe, Jaskinię można na razie olać, a zdobyć w pierwszej kolejności Gród (można się poszwędać i pohandlować, czy też jak nam się znudzi podstawowa postać - zdobyć profesję) i Kryptę Upiorów (jak nam się znudzi postać, można tam ją łatwo ubić :mrgreen: ). A potem, żeby sobie uatrakcyjnić końcówkę gry - Labirynt Magów.
Hellhound pisze:jeżeli w trakcie gry dojdzie do niejasnych sytuacji, rozstrzygajcie je zawsze zgodnie z instrukcją, a nie logiką
tak - to jest bardzo ważne. Nie kombinować, tylko po prostu czytać i wykonywać to, co jest napisane, jak wyżej napisałem :-) .


http://www.radio-orbit.pl - proszę słuchać najbardziej alternatywnej listy przebojów w Polsce :-)
ODPOWIEDZ