Strona 1 z 1

początek przygody z MM.

: środa 02 lis 2011, 19:38
autor: chyrlok
cześć. udało mi się zdobyć MM(podstawkę i jakieś karty z Labiryntu). ludzi mam do grania, napaleni jak cholera! potrzebuje porad na start, mam marne doświadczenie z tą grą; rozegrałem może z 4 'mecze', rzecz jasna każdy nie ukończony. instrukcja przeczytana, zasady raczej przyswojone(widziałem na jakieś stronce Nowe Zasady, nie ruszone jeszcze). zorientowałem się w sieci że jest kilka dodatków, na http://www.magiaimiecz.eu/magicznymiecz/index.html są retusze tych oficjalnych mam zamiar je sobie dodrukować z czasem gdy ogramy/ogarniemy podstawkę. co do tych nieofic. to proszę o podanie tych Wartych zainteresowania, tych Najlepszych i Najciekawszych.
tak jak już wspomniałem, rady panowie jakieś rady na start; wynikające z waszego doświadczenia z gry. cel mojej rejestracji już podałem. w każdym bądź razie Dziękuje za jakąkolwiek pomoc w drożenia się mi w tą Wspaniałą Grę.
na koniec: w KLIMAT.

: środa 02 lis 2011, 19:52
autor: Wiktor
Dobrze zacząłeś, zapoznaj się najpierw ze stroną do której link podałeś.

Radzę Ci abyś najpierw dobrze zaznajomił się z dodatkami oficjalnymi i dopiero gdy dobrze je poznasz, zabrał się za dodatki nieoficjalne. Z resztą zapoznanie się z samymi oryginalnymi dodatkami (Gród, Labirynt Magów, Jaskinia, Krypta Upiorów i Magia) zabierze Ci sporo czasu i da wiele frajdy, nawet jeśli będziesz często grał, na kilkadziesiąt rozgrywek.

Doświadczenie z dodatkami oryginalnymi jest niezbędne, abyś wiedział czego szukasz, co najbardziej Ci odpowiada.

Nie chcę polecać konkretnych dodatków aby nie dodawać lub ujmować szanownym kolegom z forum, więc poradzę Ci, abyś najpierw zastanowił się, czy chcesz dodrukowywać duży dodatek (z reguły wydłuża grę i powoduje, że gracze rozbiegają się po planszach, a co za tym idzie jest mniej interakcji między graczami) czy niewielki (czyli sedno rozgrywki pozostaje na oryginalnych planszach, ale jest urozmaicone nowinkami - kartami dodającymi nowe zdarzenia i przygody a nawet zasady). Osobiście polecam to drugie wyjście. Uważaj tylko, aby nie dodrukować za dużo wrogów o wysokich parametrach. Wiele takich pojawia się w dodatkach autorskich, a te zbyt utrudniają i unieprzyjemniają rozgrywkę.

Rada na start - nie oszukiwać i korzystać z instrukcji.

No i z oryginalnych dodatków to zawsze warto mieć Kryptę Upiorów :)

: środa 02 lis 2011, 20:52
autor: Hellhound
Dobra rada - jeżeli w trakcie gry dojdzie do niejasnych sytuacji, rozstrzygajcie je zawsze zgodnie z instrukcją, a nie logiką np.
- "czy w magicznej sakwie mogę trzymać konia?"
- "tak"
Jeśli przyjęliście jakieś rozwiązanie, trzymajcie się go już do końca rozgrywki żeby było sprawiedliwie.
No i nie grajcie z postaciami takimi jak Heretyk, albo Morlok chociaż ten problem na razie Ci odpada bo nie masz dodatków. Swoją drogą ktoś powinien kiedyś stworzyć listę zbanowanych kart.

: środa 02 lis 2011, 21:22
autor: Miszon
Tak najkrócej, to grę można streścić w ten sposób:
- rzucasz kostką, ruszasz się, czytasz instrukcję obszaru i wykonujesz ją,
- po zebraniu 7 punktów ubitych wrogów, możesz sobie podnieść statsy,
- im dalej na zewnątrz planszy, tym trudniej,
- aby wygrać grę, potrzebujesz tarczy tolimana i magicznego miecza.

I tyle w zasadzie wystarczy, aby zacząć grać ;-) .

A dodatkami fanowskimi warto się zastanowić gdzieś najwcześniej po 20-30 rozgrywkach, a do tego czasu dobrze opanować te podstawowe. Jeśli zaś chodzi o podstawowe, Jaskinię można na razie olać, a zdobyć w pierwszej kolejności Gród (można się poszwędać i pohandlować, czy też jak nam się znudzi podstawowa postać - zdobyć profesję) i Kryptę Upiorów (jak nam się znudzi postać, można tam ją łatwo ubić :mrgreen: ). A potem, żeby sobie uatrakcyjnić końcówkę gry - Labirynt Magów.
Hellhound pisze:jeżeli w trakcie gry dojdzie do niejasnych sytuacji, rozstrzygajcie je zawsze zgodnie z instrukcją, a nie logiką
tak - to jest bardzo ważne. Nie kombinować, tylko po prostu czytać i wykonywać to, co jest napisane, jak wyżej napisałem :-) .