Magia i Miecz vs. Magiczny Miecz
- Kufir
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Groźniejsze Podziemia
• Nowe PP
• Zadania Czarownika - Posty: 2174
- Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
- Lokalizacja: Korona Władzy
- Płeć:
Magia i Miecz czy Magiczny Miecz ?
Zdecydowanie Magia i Miecz.
Miałem Magie i Miecz oraz Magiczny Miecz prawie ze wszystkimi dodatkami. Grałem w jedno i drugie przez długie lata, zakupiłem nawet taką odświeżoną wersję Magicznego Miecza ale to nie to. Zupełnie nie przemawiała do mnie plansza, zaczynało sie w malutkiej krainie ktora strasznie mnie raziła. Generalnie Magiczny Miecz to podróbka Magii i Miecz. Czy udana? Dla mnie nie, ale pewnie jest wielu graczy którym sie podoba i fajnie! Przecież tak naprawdę to też Magia i Miecz w troszkę innym wydaniu
Zdecydowanie Magia i Miecz.
Miałem Magie i Miecz oraz Magiczny Miecz prawie ze wszystkimi dodatkami. Grałem w jedno i drugie przez długie lata, zakupiłem nawet taką odświeżoną wersję Magicznego Miecza ale to nie to. Zupełnie nie przemawiała do mnie plansza, zaczynało sie w malutkiej krainie ktora strasznie mnie raziła. Generalnie Magiczny Miecz to podróbka Magii i Miecz. Czy udana? Dla mnie nie, ale pewnie jest wielu graczy którym sie podoba i fajnie! Przecież tak naprawdę to też Magia i Miecz w troszkę innym wydaniu
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Postanowiłem tutaj co nieco naskrobać, ponieważ ostatnio po raz pierwszy miałem okazję zagrać w Magiczny Miecz (bez żadnych dodatków).
Muszę przyznać, że gra baaardzo mnie zaskoczyła, była cholernie dobra.
Porównując gry na zasadzie Podstawka vs Podstawka, to Magiczny Miecz stanowczo wygrywa.
Grafiki są fatalne jak się na nie patrzy na kompie, a na żywo wypada to całkiem klimatycznie (poza postaciami, one są fatalne).
Największym plusem MM jest plansza, i nie chodzi mi tu o klimat, ale o grywalność, a jest ona gigantycznie większa. Podstawka MiMa to zupełne nudy - pusty krajobraz i wszędzie się po karcie ciągnie.. to aż żenujące.
Jedynym mankamentem wydawały się przejścia pomiędzy krainami, no ale ten problem Isztwan już zlikwidował. Przypuszczam, że z jego dodatkami gra ta byłaby pasjonująca.
Ogólnie powiem tak: moja dziewczyna grała po raz pierwszy (w końcu udało mi się ją namówić - a teraz sama chce grać :biggrin: ) i najpierw zagraliśmy w MM (tylko podstawka), a potem w MiM (z dodatkami) i po raz kolejny chciała zagrać w MM!
Podsumowując może i MM jest podróbką (żenujący argument w tej dyskusji :roll: ), ale gra ma swoje plusy i ocena wcale nie jest taka prosta.
A tak na marginesie, to stanowczo trzeba coś w MiMie zrobić z tą planszą!
Muszę przyznać, że gra baaardzo mnie zaskoczyła, była cholernie dobra.
Porównując gry na zasadzie Podstawka vs Podstawka, to Magiczny Miecz stanowczo wygrywa.
Grafiki są fatalne jak się na nie patrzy na kompie, a na żywo wypada to całkiem klimatycznie (poza postaciami, one są fatalne).
Największym plusem MM jest plansza, i nie chodzi mi tu o klimat, ale o grywalność, a jest ona gigantycznie większa. Podstawka MiMa to zupełne nudy - pusty krajobraz i wszędzie się po karcie ciągnie.. to aż żenujące.
Jedynym mankamentem wydawały się przejścia pomiędzy krainami, no ale ten problem Isztwan już zlikwidował. Przypuszczam, że z jego dodatkami gra ta byłaby pasjonująca.
Ogólnie powiem tak: moja dziewczyna grała po raz pierwszy (w końcu udało mi się ją namówić - a teraz sama chce grać :biggrin: ) i najpierw zagraliśmy w MM (tylko podstawka), a potem w MiM (z dodatkami) i po raz kolejny chciała zagrać w MM!
Podsumowując może i MM jest podróbką (żenujący argument w tej dyskusji :roll: ), ale gra ma swoje plusy i ocena wcale nie jest taka prosta.
A tak na marginesie, to stanowczo trzeba coś w MiMie zrobić z tą planszą!
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Artownik pisze:Podstawka MiMa to zupełne nudy - pusty krajobraz i wszędzie się po karcie ciągnie.. to aż żenujące.
Ke? Nie kumam o co Ci chodzi. Istotą MiMa nie jest sama plansza ino również karty Przygody, więc dobrze, że jest sporo pół z których można je pobrać. Moim zdaniem plansza jest dobrze wyważona pod tym względem.Artownik pisze: A tak na marginesie, to stanowczo trzeba coś w MiMie zrobić z tą planszą!
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
Zgadzam się z SeSimem, plansza podstawowa w MiM jest dobrze wywazona, wk...a jedynie ten Czarny Rycerz ale to inna kwestia. Osobiście lubię plansze gdzie często ciągnie się karty, bo moim zdaniem to one napędzając grę, a nie jakieś statyczne lokacje na planszy. Dają element losowości i frajdy. Weźmy takie miasto, niby interesujący dodatek, ale bez dodatkowych kart planszę jest tak łatwo zapchać...to tylko kilka pól a zapychaczów w tali wiele, dlatego po chwili grania, traci ono swój urok.
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
W MM to się jeszcze człowiek musi czasem napocić, ma ograniczoność ruchów, w MiMie tego nie ma, co powoduje, że gra jest po prostu banalna.
Skoro uważacie, że to wszystko jest tak świetnie wyważone, to teraz się przyznać kto gra z brakującymi kartami wierzchowców w Mieście
Zgadzam się, że miejsca gdzie losuje się karty to podstawa gry, co wcale nie oznacza, że nie można ich urozmaicić.
Jak można dobrym wyważeniem nazwać planszę, gdzie JEDNA TRZECIA pól zawiera tekst: Dobierz jedną kartę i NIC WIĘCEJ.
Powinno być więcej obszarów ryzyka i nie mówię tutaj o likwidacji możliwości dobierania karty na rzecz bzdury typu Las.
Skoro uważacie, że to wszystko jest tak świetnie wyważone, to teraz się przyznać kto gra z brakującymi kartami wierzchowców w Mieście
Gdy się patrzy na całość, to zgadzam się, ale jak grasz i stoisz przed wyborem ruchu, to wszystko zaczyna wyglądać dużo ciekawiej.Rogo pisze:A imho w MM plansza..... jest dużo mniej przejrzysta
Zgadzam się, że miejsca gdzie losuje się karty to podstawa gry, co wcale nie oznacza, że nie można ich urozmaicić.
Jak można dobrym wyważeniem nazwać planszę, gdzie JEDNA TRZECIA pól zawiera tekst: Dobierz jedną kartę i NIC WIĘCEJ.
Powinno być więcej obszarów ryzyka i nie mówię tutaj o likwidacji możliwości dobierania karty na rzecz bzdury typu Las.
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Fakt faktem, ale plansza do Krypty Upiorów jest bardzo dobra pod tym względem. Na ani jednej planszy do MiMa nie ma czegoś takiego, byśmy rzucali kością czy wyciągamy jakąś kartę, czy nie, czy może robimy coś jeszcze innego. Co prawda nie jest ona planszą podstawki, acz dodatku, ale pamiętam, iż na podstawowej faktycznie było parę utradniaczy. W szczególności Dolny Krąg i Ruchome Kamienie (niby taka Pustynia, ale chyba było ich więcej sztuk jak 2), obszar KU, wściekła świątynia, w której więcej się traciło niźli zyskiwało itp.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- Artownik
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Wiedźmińskie Kobiety
• Worek Przygód - Posty: 3542
- Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
- Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
- Płeć:
- Wiek: 42
Podam przykład który mi się nasunął:
Na planszy MM są dwa takie pola jak PRZEPRAWA, gdzie albo tam lądujesz płacąc złotem, albo wracasz tam skąd przyszedłeś.
Więc możnaby zrobić w MiMie (w krainie zewnętrznej) powiedzmy taką STRAŻNICĘ, gdzie aby pozostać tam tym obszarze trzeba strażom zapłacić za przejście 1 mz (lub wrócić skąd się przyszło).
Tyle że jak już się zapłaci, to ciągnie się trzy karty. W przypadku walki strażnicy cię wspomogą zwiększając twą Siłę o 2 punkty.
Na planszy MM są dwa takie pola jak PRZEPRAWA, gdzie albo tam lądujesz płacąc złotem, albo wracasz tam skąd przyszedłeś.
Więc możnaby zrobić w MiMie (w krainie zewnętrznej) powiedzmy taką STRAŻNICĘ, gdzie aby pozostać tam tym obszarze trzeba strażom zapłacić za przejście 1 mz (lub wrócić skąd się przyszło).
Tyle że jak już się zapłaci, to ciągnie się trzy karty. W przypadku walki strażnicy cię wspomogą zwiększając twą Siłę o 2 punkty.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
E tam, nie widzę potrzeby przerabiać MiMa na, MM To się jakby nie było trochę inne gry, oparte co prawda na tym samym pomyśle, ale inne. Grałem również w MM, dobrze mi się grało. Każda plansza i jej mechanika ma coś w sobie. Osobiście nie jestem za tym żeby mieszać je ze sobą.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
Z tego co kojarzę grałeś w MM Se z Hellhoundem, tam i ja się zgodzę co do małej przejrzystości, ale w normalnym MM niby jest więcej rysunków na planszy niż w MiMie, ale jest to wciąż przejrzyste.Rogo pisze:A imho w MM plansza jest tak zaje**na, że czasami ciężko się połapać, jest dużo mniej przejrzysta Chociaż jak się w to dłużej pogra, to się pewnie p-rzyzwyczai
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23515
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Oj, nie jest tak źle. Grałem w starym MiMie z połową kart z MM i bardzo dobrze się grało. Oczywiście z kartami z Grodu, czy Labiryntu także wmieszanymi do odpowiednich stosów. A z Kryptą Upiorów, to nawet teraz gram w TMiM. Jak człowiekowi nie przeszkadza, iż MiM zaczyna robić się bajaderką (a nie powinno to przeszkadzać osobom, które grają w autorskie dodatki), to całkiem przyjemnie się gra .SeSim pisze:Każda plansza i jej mechanika ma coś w sobie. Osobiście nie jestem za tym żeby mieszać je ze sobą.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
- Misiek
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Arena
• Bestia
• Pakiety Rozszerzające - Posty: 3374
- Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
- Lokalizacja: Burghausen
- Płeć:
- Wiek: 43
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 32
- Kontakt:
Odkopuję temat, by dodać swoje trzy grosze. Po ostatnim spotkaniu proszono mnie, bym jako nowicjusz skomentował MM (a i przyrównał do MiMa, którego znam na pamięć).
Otóż po pierwsze, to nie zgadzam się, że MM jest gorszy, jest jedynie gorzej wykonany. Mam tu na myśli czcionki, projekt graficzny kart, wielu obrazków, tła i inne detale, które jako całość sprawiają wrażenie robionego na szybkiego i prowizorycznie, jakby to była wersja beta. Niestety, ale samo porównanie koszulek kart Przygód/Zdarzeń o tym świadczy. W MiM mamy graficzne obramowanie karty i charakterystyczną czcionką. W MM to zwykły napis i byle jaka ramka.
No sorry...
Plansza posiada specyficzny rysunek, który też moim zdaniem sprawia wrażenie robionego "na ostatni moment", ale daje to specyficzny klimat, który jest w sumie największym atutem tej gry, atutem w porównaniu z MiMem, który posiada klimat diametralnie inny. Dark Fanatsy vs Zwykłe Fantasy (które ja określam mianem "MagioiMieczowym"). Dlatego pomimo faktu, że pod względem technicznym mapa prezentuje się prymitywniej, to jednak nie jest to wada.
Dzięki temu, że MM jest kolejną wersją MiMa, usunięto kilka błędów i baboli z oryginału. Za to ewidentny plus.
Kontrowersje natomiast wzbudził u mnie poziom trudności, MM jest zdecydowanie bardziej hardcorowy, co odczuwa się szczególnie w pierwszym kręgu. Dość szybko ginęliśmy... myślę, zę grałem w to zbyt mało razy, by stwierdzić czy to dobrze czy źle.
Średnio spodobało mi się odwrócenie gry, tj że najmniejsza jest kraina początkowa, a im dalej w las, tym krainy są większe. Jak na tę ostatnią grę, to rozwiązanie wydaje mi się chybione, gdyż na początku wszyscy kiszą się w tym mikro kręgu, potem trochę pakują i generalnie starają się wypełniać cele (dotrzeć tu, podpakować to), niż zwiedzać dalsze kręgi dla samego zwiedzania. Może to moje przyzwyczajenie z MiMa, ale jednak bardziej podobały mi się duże połacie terenu do zwiedzania już na samym początku. Także dlatego, że można było niemal od razu przejść do dodatków. Jednak sama koncepcja jest ciekawa.
Ale za to gra ma duży plus za różnorodność Czarów i Zdarzeń. Dużo ciekawsze od bazowego MiMa.
Werdykt końcowy: jestem fanem MiMa i pozostanę mu wierny, ale MM również jest spoko i warty zagrania
Otóż po pierwsze, to nie zgadzam się, że MM jest gorszy, jest jedynie gorzej wykonany. Mam tu na myśli czcionki, projekt graficzny kart, wielu obrazków, tła i inne detale, które jako całość sprawiają wrażenie robionego na szybkiego i prowizorycznie, jakby to była wersja beta. Niestety, ale samo porównanie koszulek kart Przygód/Zdarzeń o tym świadczy. W MiM mamy graficzne obramowanie karty i charakterystyczną czcionką. W MM to zwykły napis i byle jaka ramka.
No sorry...
Plansza posiada specyficzny rysunek, który też moim zdaniem sprawia wrażenie robionego "na ostatni moment", ale daje to specyficzny klimat, który jest w sumie największym atutem tej gry, atutem w porównaniu z MiMem, który posiada klimat diametralnie inny. Dark Fanatsy vs Zwykłe Fantasy (które ja określam mianem "MagioiMieczowym"). Dlatego pomimo faktu, że pod względem technicznym mapa prezentuje się prymitywniej, to jednak nie jest to wada.
Dzięki temu, że MM jest kolejną wersją MiMa, usunięto kilka błędów i baboli z oryginału. Za to ewidentny plus.
Kontrowersje natomiast wzbudził u mnie poziom trudności, MM jest zdecydowanie bardziej hardcorowy, co odczuwa się szczególnie w pierwszym kręgu. Dość szybko ginęliśmy... myślę, zę grałem w to zbyt mało razy, by stwierdzić czy to dobrze czy źle.
Średnio spodobało mi się odwrócenie gry, tj że najmniejsza jest kraina początkowa, a im dalej w las, tym krainy są większe. Jak na tę ostatnią grę, to rozwiązanie wydaje mi się chybione, gdyż na początku wszyscy kiszą się w tym mikro kręgu, potem trochę pakują i generalnie starają się wypełniać cele (dotrzeć tu, podpakować to), niż zwiedzać dalsze kręgi dla samego zwiedzania. Może to moje przyzwyczajenie z MiMa, ale jednak bardziej podobały mi się duże połacie terenu do zwiedzania już na samym początku. Także dlatego, że można było niemal od razu przejść do dodatków. Jednak sama koncepcja jest ciekawa.
Ale za to gra ma duży plus za różnorodność Czarów i Zdarzeń. Dużo ciekawsze od bazowego MiMa.
Werdykt końcowy: jestem fanem MiMa i pozostanę mu wierny, ale MM również jest spoko i warty zagrania