Magia i Miecz vs. Magiczny Miecz

Wszelkie dyskusje i luźne rozmowy o Magicznym Mieczu, niedotyczące twórczości graczy, zasad &c.
Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 613
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Post autor: Michael »

A może przestać udowadniać sobie która gra jest lepsza ? W końcu wszyscy jedziemy na tym samym wozie i oba środowiska mają podobne problemy. A zresztą wszyscy i tak wiedzą która jest lepsza , jest to "Ma..." :) :) :) :) :)


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?
bert04
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 31
Rejestracja: poniedziałek 14 lip 2008, 00:32
Lokalizacja: z Konopii
Płeć:

Post autor: bert04 »

Dzień dobry. To mój drugi post na forum i od razu wbiję kij w mrowisko :twisted: . Otóż postanowiłem sobie wydrukować "mojego" Talizmana/MiM-a/MM-a i kompletuję sobie po sieci materiały. Ale ponieważ prawdopodobnie nie będę drukował sobie iluś-tam wersji i edycji, chciałbym wydrukować od razu TO. I początkowo Magiczny Miecz był mocnym kandydatem. Ale obecnie mam parę zastrzeżeń, które poniżej wypunktuję.

Największym problemem Magicznego jest, że ma za dużo różnic do MiM-a a jednocześnie za mało. Za dużo, żeby być "w pełni kompatybilny". To znaczy dodatki i karty muszą być najpierw "przetłumaczone", nie ma wymienialności. Taka trzecia edycja Talismana też ma sporo różnic do 1/2/4, ale mimo to da się wymieniać dodatkami, karty wymagają tylko ewentualnie zmiany rewersu i tyle. A w Magicznym Mieczu jest właśnie sporo takich drobnych różnic, głównie w nazwach miejsc i rozdzieleniu Talizmanu na dwa artefakty, że drukując dodatki musimy wybierać wersję z góry.

Jest to moim zdaniem spory minus, bo MiM jest "trzykrotnie" popularniejszy. Raz jako MiM w Polsce. Dwa, jako Talizman, czyli jego zagraniczny protoplasta w kolejnych edycjach. Trzy jako z-talizmaniony MiM, dosyć popularny za granicą. Djeryv Tar na Talismanisland oferuje swoje kompilacje z polską szatą MiM-a. Ostatnio także wyprodukował planszę dla Magicznego. Tyle że ta plansza... jest "skompatybilniona" do Talismana, vel MiM-a. :shock: W Polsce takie świętokradztwo by pewnie nie przeszło...

Ale jak pisałem, tych zmian jest jednocześnie za mało, żeby traktować Magicznego jako "zupełnie inną grę". Jak można zrobić "zupełnie inną grę" pokazał wspomniany Djeryv w swoich grach "Djarhun" i "Dilbert CEO", oraz pepiki z "Proroctvi/Prophecy". Chociaż pierwszy z tej listy to jeszcze prawie że Talizman/MiM, to jednak różnice przeważają we wszystkich pozycjach. A przy wyborze MiM albo MM decydują raczej aspekty "estetyczne" nad aspektami grywalności.
__________

Jeszcze jedno (za nim mnie ktoś zlinczuje :twisted: ): sporo czytałem, że MM ma być lepiej dopracowany od MiM-a, a z drugiej strony pierwszym oficjalnym dodatkiem jest i zostaje Jaskinia. Sporo czytam o problemach, jakie z Jaskinią mają MiM-owcy. Czy w Magicznym Mieczu jest podobnie? Czy przy "kompilacji" utemperowano jakoś te (ponoć) przepakowane Postacie/Przedmioty/Poszukiwaczy? Czy może "dociągnięto" resztę i Jaskinia nie przeszkadza w rozgrywce?

PS: Materiałów po polsku (oryginalnych) mam jeszcze mało, ale po takim wstępniaku pewnie też nie będę specjalnie zarzucany /zdrajca


Awatar użytkownika
7Tristan
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 729
Rejestracja: czwartek 14 sie 2008, 09:43
Lokalizacja: La Verna
Płeć:
Wiek: 38

Magiczny Miecz - prośba o info

Post autor: 7Tristan »

Witam!

W prawdzie moją podstawową grą jest MiM ,ale ostatnio trochę przedobrzyłem i muszę od niego trochę odpocząć ,a Talisman wersja 4.5 najwcześniej na gwiazdkę... W związku z tym ostatnio udało mi się zdobyć orginalne dodatki do MM w wersji do wydruku i jako że nie grałem w tą gre nigdy ,a wiem że jest ona klonem MiM'a proszę Was żebyście powiedzieli mi jakie są różnice ,czy coś zostało ulepszone. Czym się w praktyce różnic pokonanie bestii od zdobycia korony władzy. I czy grając wcześniej w MiM'a przy MM poczuję powiew świeżości i czegoś nowego.

Z góry wszystkim dziękuję za odpowiedzi.


Hellhound
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Magiczne Kamienie
Posty: 1227
Rejestracja: piątek 19 gru 2008, 00:46

Post autor: Hellhound »

Temat od dawna nie był poruszany, ale chciałbym dodać w tej kwestii coś od siebie.
Chciałbym podsumować obie gry, a konkretnie ich zalety, te które najbardziej rzucają mi się w oczy.

Magiczny Miecz:

- 1 krąg więcej na planszy głównej
- "Krypta upiorów", chyba najlepszy dodatek ze wszystkich z MiM i MM (możliwość zmiany postaci, pomysł z upiorami, gra w "Smoka i księżniczkę")
- dodatek "Magia" dodający karty do wszystkich innych dodatków (karty, które są świetne na marginesie, bardzo pomysłowe i dowcipne)
- poprawiona "Jaskinia"
- poprawione "Miasto" (czyli "Gród" - np. możliwość niespłacenia kredytu, chociaż sama plansza a raczej poruszanie po niej jest gorsze niż w "Mieście")
- "Labirynt magów" ciut lepszy niż "Podziemia" (skróty w drodze do centrum planszy, zakończenia alternatywne na lepszych zasadach niż w MiM)
- zdecydowanie bardziej mroczny klimat niż w MiM
- trzeba zdobyć magiczny miecz i magiczną tarczę, trochę większe utrudnienie niż w MiM
- opowiadania na początku instrukcji

- minusy - dziwne postacie tworzone trochę na siłę oraz zdecydowanie gorsze (według mnie) rysunki

Magia i Miecz:

- "Smoki" mają lepszą fabułę niż "Magia", chociaż są bardziej monotonne (smocze to, smocze tamto...)
- Lepsze grafiki
- "Kosmiczna otchłań" (dla jednych beznadziejna, dla mnie bardzo dobra bo jakoś dobrze pasuje do klimatu dziwnym trafem)
- "Mistrzowie", jeden dodatek więcej (a raczej półdodatek, ale zawsze jest)

Generalnie ciężko zdecydować, która gra jest lepsza. Myślę, że ciekawe zagrać raz w to raz w to, ale fakt że Magiczny Miecz jest podróbką MiM (bo jest) nie jest dla mnie argumentem w porównywaniu tych gier.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6174
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

Grałem w Magiczny Miecz SE tylko jedną (3-godzinną) partyjkę i oto dlaczego mi się mniej podoba:
Tekstu na planszy nawalone jest od groma - może bym się przyzwyczaił i zapamiętał instrukcje obszarów gdybym grał dłużej, ale plansza do MiM wydaje mi się bardziej przejrzysta.
Instrukcje obszarów mi się nie podobają: jakiś Magiczny Portal, w którym dostajemy punkt Magii/Miecza/Życia / sztukę złota lub zaklęcie, a 5 obszarów dalej Przeprawa, gdzie jeśli nie zapłacimy to cofamy się na Obszar, z którego przyszliśmy. Hellhound mając wierzchowca nie był co turę na Magicznym Portalu tylko gdy wyrzucił 6 lub 1.
Poza tym w MiM wszystko było bardziej uporządkowane: niskie wyniki rzutu kostką: tracisz, wysoki: zyskujesz - wyjątek w Katedrze w Mieście, ale też logiczny. W MM na zmianę efekty pozytywne / negatywne - no chyba, że to ja za krótko grałem, żeby zrozumieć algorytm :P
Reszty nie oceniam, bo za krótko się grze przyglądałem :P

EDIT :P
A zapomniałem o jeszcze jednym - nie podoba mi się jeszcze to, że nie możesz iść skończyć gry kiedy chcesz, bo zdobycie Magicznego Miecza do łatwych zadań nie należy - w MiM zdobycie Talizmanu polegało na wykonaniu zadania dla Czarnoksiężnika, a w MM tak można zdobyć tylko Tarczę Tolimana, a żeby zdobyć Magiczny Miecz musieliśmy przekopać 3/4 stosika kart...
Ostatnio zmieniony poniedziałek 26 sty 2009, 22:55 przez Rogo, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Magia i Miecz czy Magiczny Miecz ?

Zdecydowanie Magia i Miecz.
Miałem Magie i Miecz oraz Magiczny Miecz prawie ze wszystkimi dodatkami. Grałem w jedno i drugie przez długie lata, zakupiłem nawet taką odświeżoną wersję Magicznego Miecza ale to nie to. Zupełnie nie przemawiała do mnie plansza, zaczynało sie w malutkiej krainie ktora strasznie mnie raziła. Generalnie Magiczny Miecz to podróbka Magii i Miecz. Czy udana? Dla mnie nie, ale pewnie jest wielu graczy którym sie podoba i fajnie! Przecież tak naprawdę to też Magia i Miecz w troszkę innym wydaniu :)


Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Nic nowego nie powiedziałeś. można inaczej rozwijać działy niż spamować. To powinni zblokować .. :mrgreen: i połowę takich postów wyrzucić w p*****ec. Dodatki czekają na ocenę, można robić własne także, zamiast nabijać posty w najbardziej dennych tematach n forum jakimi są porównania.


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Postanowiłem tutaj co nieco naskrobać, ponieważ ostatnio po raz pierwszy miałem okazję zagrać w Magiczny Miecz (bez żadnych dodatków).

Muszę przyznać, że gra baaardzo mnie zaskoczyła, była cholernie dobra.
Porównując gry na zasadzie Podstawka vs Podstawka, to Magiczny Miecz stanowczo wygrywa.

Grafiki są fatalne jak się na nie patrzy na kompie, a na żywo wypada to całkiem klimatycznie (poza postaciami, one są fatalne).

Największym plusem MM jest plansza, i nie chodzi mi tu o klimat, ale o grywalność, a jest ona gigantycznie większa. Podstawka MiMa to zupełne nudy - pusty krajobraz i wszędzie się po karcie ciągnie.. to aż żenujące.

Jedynym mankamentem wydawały się przejścia pomiędzy krainami, no ale ten problem Isztwan już zlikwidował. Przypuszczam, że z jego dodatkami gra ta byłaby pasjonująca.

Ogólnie powiem tak: moja dziewczyna grała po raz pierwszy (w końcu udało mi się ją namówić - a teraz sama chce grać :biggrin: ) i najpierw zagraliśmy w MM (tylko podstawka), a potem w MiM (z dodatkami) i po raz kolejny chciała zagrać w MM!

Podsumowując może i MM jest podróbką (żenujący argument w tej dyskusji :roll: ), ale gra ma swoje plusy i ocena wcale nie jest taka prosta.

A tak na marginesie, to stanowczo trzeba coś w MiMie zrobić z tą planszą!


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Artownik pisze:Podstawka MiMa to zupełne nudy - pusty krajobraz i wszędzie się po karcie ciągnie.. to aż żenujące.
Artownik pisze: A tak na marginesie, to stanowczo trzeba coś w MiMie zrobić z tą planszą!
Ke? Nie kumam o co Ci chodzi. Istotą MiMa nie jest sama plansza ino również karty Przygody, więc dobrze, że jest sporo pół z których można je pobrać. Moim zdaniem plansza jest dobrze wyważona pod tym względem.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Zgadzam się z SeSimem, plansza podstawowa w MiM jest dobrze wywazona, wk...a jedynie ten Czarny Rycerz ale to inna kwestia. Osobiście lubię plansze gdzie często ciągnie się karty, bo moim zdaniem to one napędzając grę, a nie jakieś statyczne lokacje na planszy. Dają element losowości i frajdy. Weźmy takie miasto, niby interesujący dodatek, ale bez dodatkowych kart planszę jest tak łatwo zapchać...to tylko kilka pól a zapychaczów w tali wiele, dlatego po chwili grania, traci ono swój urok.


Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 6174
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Krzyków
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Rogo »

A imho w MM plansza jest tak zaje**na, że czasami ciężko się połapać, jest dużo mniej przejrzysta :P Chociaż jak się w to dłużej pogra, to się pewnie p-rzyzwyczai ;)


Ja nawet nie mam Talismana.
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

W MM to się jeszcze człowiek musi czasem napocić, ma ograniczoność ruchów, w MiMie tego nie ma, co powoduje, że gra jest po prostu banalna.

Skoro uważacie, że to wszystko jest tak świetnie wyważone, to teraz się przyznać kto gra z brakującymi kartami wierzchowców w Mieście :P
Rogo pisze:A imho w MM plansza..... jest dużo mniej przejrzysta
Gdy się patrzy na całość, to zgadzam się, ale jak grasz i stoisz przed wyborem ruchu, to wszystko zaczyna wyglądać dużo ciekawiej.

Zgadzam się, że miejsca gdzie losuje się karty to podstawa gry, co wcale nie oznacza, że nie można ich urozmaicić.

Jak można dobrym wyważeniem nazwać planszę, gdzie JEDNA TRZECIA pól zawiera tekst: Dobierz jedną kartę i NIC WIĘCEJ.

Powinno być więcej obszarów ryzyka i nie mówię tutaj o likwidacji możliwości dobierania karty na rzecz bzdury typu Las.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23493
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

Fakt faktem, ale plansza do Krypty Upiorów jest bardzo dobra pod tym względem. Na ani jednej planszy do MiMa nie ma czegoś takiego, byśmy rzucali kością czy wyciągamy jakąś kartę, czy nie, czy może robimy coś jeszcze innego. Co prawda nie jest ona planszą podstawki, acz dodatku, ale pamiętam, iż na podstawowej faktycznie było parę utradniaczy. W szczególności Dolny Krąg i Ruchome Kamienie (niby taka Pustynia, ale chyba było ich więcej sztuk jak 2), obszar KU, wściekła świątynia, w której więcej się traciło niźli zyskiwało itp.


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

Artownik pisze:kto gra z brakującymi kartami wierzchowców w Mieście :P
wszelkie bugi zostawmy w spokoju, mówimy o calości, bo to że zapomnieli wrzucić kart to jest inna sprawa, w MM tez na pewno jakieś kwiatki są, ale to już pewnie zostało wyłapane przez wyjadaczy MM


Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Podam przykład który mi się nasunął:

Na planszy MM są dwa takie pola jak PRZEPRAWA, gdzie albo tam lądujesz płacąc złotem, albo wracasz tam skąd przyszedłeś.

Więc możnaby zrobić w MiMie (w krainie zewnętrznej) powiedzmy taką STRAŻNICĘ, gdzie aby pozostać tam tym obszarze trzeba strażom zapłacić za przejście 1 mz (lub wrócić skąd się przyszło).
Tyle że jak już się zapłaci, to ciągnie się trzy karty. W przypadku walki strażnicy cię wspomogą zwiększając twą Siłę o 2 punkty.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

na planszy głownej jest gotowy strażnik, wystarczy jedynie zmienić jego opis, ale nie podoba mi się taki pomysł, lubię planszę główną, szczególnie zewnętrzną krainę, za to że jest "drożna", można ją bez stresu oblecieć do okoła, nawet jak kart jest dużo i w miarę bezpiecznie


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

E tam, nie widzę potrzeby przerabiać MiMa na, MM :P To się jakby nie było trochę inne gry, oparte co prawda na tym samym pomyśle, ale inne. Grałem również w MM, dobrze mi się grało. Każda plansza i jej mechanika ma coś w sobie. Osobiście nie jestem za tym żeby mieszać je ze sobą.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Rogo pisze:A imho w MM plansza jest tak zaje**na, że czasami ciężko się połapać, jest dużo mniej przejrzysta :P Chociaż jak się w to dłużej pogra, to się pewnie p-rzyzwyczai ;)
Z tego co kojarzę grałeś w MM Se z Hellhoundem, tam i ja się zgodzę co do małej przejrzystości, ale w normalnym MM niby jest więcej rysunków na planszy niż w MiMie, ale jest to wciąż przejrzyste.


Awatar użytkownika
Mały Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Posty: 23493
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Slumberland
Płeć:
Wiek: 17

Post autor: Mały Nemo »

SeSim pisze:Każda plansza i jej mechanika ma coś w sobie. Osobiście nie jestem za tym żeby mieszać je ze sobą.
Oj, nie jest tak źle. Grałem w starym MiMie z połową kart z MM i bardzo dobrze się grało. Oczywiście z kartami z Grodu, czy Labiryntu także wmieszanymi do odpowiednich stosów. A z Kryptą Upiorów, to nawet teraz gram w TMiM. Jak człowiekowi nie przeszkadza, iż MiM zaczyna robić się bajaderką (a nie powinno to przeszkadzać osobom, które grają w autorskie dodatki), to całkiem przyjemnie się gra ;).


Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Mi chodziło o mieszczanie plansz ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Misiek
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Arena
Bestia
Pakiety Rozszerzające
Posty: 3374
Rejestracja: czwartek 11 wrz 2008, 22:35
Lokalizacja: Burghausen
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Misiek »

Mimo iż jestm pasjonatem MM, to włączyłem planszę Podziemi do niego zamiast oryginalnej z Labiryntu Magów, ta wypada na korzyść dla serii MiMa. Arkon zajął się Smokami i WKO w dostosowaniu do MM chętnie zagram z tymi rozszerzeniami. Nie podoba mi się jednak łączenie typu Gród-Miasto jednocześnie.


Awatar użytkownika
Kaktus+
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Apteka
Kraina Snów
Lodowa Kraina
Posty: 3416
Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
Lokalizacja: Mielec
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Kaktus+ »

grałem kiedyś bardzo dawno temu w MM...tylko jeden znajomy posiadał Magiczny Miecz, reszta z nas Magię...cóż, okrzyknięty został wtedy heretykiem, zgraliśmy raz czy dwa, i cała przygoda z MM się skończyła. Teraz z miłą chęcią zagrałbym w MM, choćby dla porównania...


Awatar użytkownika
SPIDIvonMARDER
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Likantropia
Posty: 661
Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
Lokalizacja: Danzig-Osowa
Płeć:
Wiek: 32
Kontakt:

Post autor: SPIDIvonMARDER »

Odkopuję temat, by dodać swoje trzy grosze. Po ostatnim spotkaniu proszono mnie, bym jako nowicjusz skomentował MM (a i przyrównał do MiMa, którego znam na pamięć).
Otóż po pierwsze, to nie zgadzam się, że MM jest gorszy, jest jedynie gorzej wykonany. Mam tu na myśli czcionki, projekt graficzny kart, wielu obrazków, tła i inne detale, które jako całość sprawiają wrażenie robionego na szybkiego i prowizorycznie, jakby to była wersja beta. Niestety, ale samo porównanie koszulek kart Przygód/Zdarzeń o tym świadczy. W MiM mamy graficzne obramowanie karty i charakterystyczną czcionką. W MM to zwykły napis i byle jaka ramka.
No sorry...
Plansza posiada specyficzny rysunek, który też moim zdaniem sprawia wrażenie robionego "na ostatni moment", ale daje to specyficzny klimat, który jest w sumie największym atutem tej gry, atutem w porównaniu z MiMem, który posiada klimat diametralnie inny. Dark Fanatsy vs Zwykłe Fantasy (które ja określam mianem "MagioiMieczowym"). Dlatego pomimo faktu, że pod względem technicznym mapa prezentuje się prymitywniej, to jednak nie jest to wada.

Dzięki temu, że MM jest kolejną wersją MiMa, usunięto kilka błędów i baboli z oryginału. Za to ewidentny plus.

Kontrowersje natomiast wzbudził u mnie poziom trudności, MM jest zdecydowanie bardziej hardcorowy, co odczuwa się szczególnie w pierwszym kręgu. Dość szybko ginęliśmy... myślę, zę grałem w to zbyt mało razy, by stwierdzić czy to dobrze czy źle.

Średnio spodobało mi się odwrócenie gry, tj że najmniejsza jest kraina początkowa, a im dalej w las, tym krainy są większe. Jak na tę ostatnią grę, to rozwiązanie wydaje mi się chybione, gdyż na początku wszyscy kiszą się w tym mikro kręgu, potem trochę pakują i generalnie starają się wypełniać cele (dotrzeć tu, podpakować to), niż zwiedzać dalsze kręgi dla samego zwiedzania. Może to moje przyzwyczajenie z MiMa, ale jednak bardziej podobały mi się duże połacie terenu do zwiedzania już na samym początku. Także dlatego, że można było niemal od razu przejść do dodatków. Jednak sama koncepcja jest ciekawa.

Ale za to gra ma duży plus za różnorodność Czarów i Zdarzeń. Dużo ciekawsze od bazowego MiMa.

Werdykt końcowy: jestem fanem MiMa i pozostanę mu wierny, ale MM również jest spoko i warty zagrania :)


Obrazek
ODPOWIEDZ