Strona 1 z 1

Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.

: czwartek 05 gru 2019, 09:57
autor: Marvin M.
Cześć, myślałem trochę nad dodatkowym mechanizmem który dodawałby silniejszy aspekt ekonomiczny w rozgrywce. Scenariusz, który nie kończyłby się potyczką z bossem lecz zsumowaniem wartości posiadanego majątku (przedmioty i złoto).
Pierwszą modyfikacją byłyby zmiany cen w poszczególnych miastach: tutaj można zastosować zasadą podaży i popytu: za każdą sprzedaną w mieście rzecz ceny spadają, za kupioną rosną (sugerowana w instrukcji sprzedaż przed kupnem nie zmieniłaby cen). Do zmian cen można by użyć żetonów fabuły: jasna strona to +1 do ceny, ciemna -1;
Druga modyfikacja to zmiany cen w zależności od wydarzeń na planszy: te dotyczyłyby by grup zasobów i do niej niezbędna byłaby dodatkowa karta scenariusza (Rynku). Broń, ubranie, ekwipunek, ruch i dobra miałyby własne kursy uzależnione od decyzji graczy i wyników testów.
Broń: za każdym razem kiedy gracz wygrywa potyczkę cena wszystkich broni -1, kiedy nie wygrywa +1
Ruch: za każdym razem kiedy gracz porusza się o maksymalną liczbę heksów ruch -1, kiedy nie zmienia heksu po akcji ruchu +1,
Dobra: za każdym razem kiedy pojawia się żeton wyprawy fabularnej -1, kiedy znika +1,
Ekwipunek: za każdym razem kiedy gracz zostaje wstrzymany +1, (...) -1,
Ubranie: (...) +1, (...) -1;
Potrzebuję pomysłów na warunki zmiany cen dla dwóch grup dóbr.

Karty wyprawy fabularnej powiązane byłyby z kupiectwem.

Kolejnym krokiem byłby questy rodzaju "pick up and delivery" odpalane jako karty fabuły: udaj się do X, zdaj test, udaj się do Y, otrzymaj zapłatę.

Co myślicie o takim mini-dodatku?

Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.

: czwartek 05 gru 2019, 10:35
autor: Bludgeon
Jeśli miałbym w coś takiego zagrać, to na 200% nie zgodziłbym się być osobą która by to wszystko pilnowała :D

Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.

: czwartek 05 gru 2019, 11:02
autor: lemon_curry
Mises forever


Jakby to troche uproscic?

Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.

: czwartek 05 gru 2019, 12:36
autor: Berni
Bludgeon pisze: czwartek 05 gru 2019, 10:35 Jeśli miałbym w coś takiego zagrać, to na 200% nie zgodziłbym się być osobą która by to wszystko pilnowała :D
W Gwiezdnego Kupca nigdy nie grałeś?
Uwielbiam tą grę :)

Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.

: czwartek 05 gru 2019, 13:49
autor: Marvin M.
Ewentualne uproszczenie: zamiast wspólnej ekonomii, każdy gracz mógłby mieć własny "kurs": za każdą akcję nieudaną (niewygrana walka, spalony ruch, wstrzymanie) wszystkie ceny -1, za każdą udaną +1;
Dodatkowo, w lokacji tożsamej ze startową, kosztem 1 akcji, raz na rundę, gracz mógłby dodać/odjąć 1 od swojego kursu.

Żeby nie zepsuć balansu ekonomicznego, każde miasto i bohater nie mogą wyjść poza widełki +2-2, co daje w sumie wahania cen od +4 do -4.

Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.

: czwartek 05 gru 2019, 13:55
autor: Bludgeon
Berni pisze: czwartek 05 gru 2019, 12:36
Bludgeon pisze: czwartek 05 gru 2019, 10:35 Jeśli miałbym w coś takiego zagrać, to na 200% nie zgodziłbym się być osobą która by to wszystko pilnowała :D
W Gwiezdnego Kupca nigdy nie grałeś?
Uwielbiam tą grę :)
Nie :) ale podejrzewam że gra z lat 80tych nie jest dobrym wyznacznikiem.

Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.

: czwartek 05 gru 2019, 19:57
autor: loooki
Mi sie tego kupca nigdy rozgrywki na powaznie do konca nie udalo sie zagrac
Za duzo bedzie pilnowania, sprawdzania, pisania itd
Uproszczeniem by bylo liczenie tego co gracz ma na koniec - punkt sily mocy losu zloto przedmioty itd warte iles tam , dojscie do korony iles tam itd - suma najwieksza wygrywa

Jak przyczytalem to spodzielalem sie jakieso systemu podatkowego, rozliczania za zloto, zbierania danin, zadan na to kar i nagrod.

Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.

: piątek 06 gru 2019, 06:56
autor: Arthan
loooki pisze: czwartek 05 gru 2019, 19:57 Za duzo bedzie pilnowania, sprawdzania, pisania itd
Można by dodać jakąś niewielką planszę do odkładania/przesuwania znaczników by zaznaczać obecny status.
loooki pisze: czwartek 05 gru 2019, 19:57 Uproszczeniem by bylo liczenie tego co gracz ma na koniec - punkt sily mocy losu zloto przedmioty itd warte iles tam , dojscie do korony iles tam itd - suma najwieksza wygrywa
Ale wiesz, że jesteś w temacie dotyczącym Ronebounda? :P
loooki pisze: czwartek 05 gru 2019, 19:57 Jak przyczytalem to spodzielalem sie jakieso systemu podatkowego, rozliczania za zloto, zbierania danin, zadan na to kar i nagrod.
Ja też :)

Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.

: piątek 06 gru 2019, 08:59
autor: Bludgeon
Arthan pisze: piątek 06 gru 2019, 06:56 Ale wiesz, że jesteś w temacie dotyczącym Ronebounda? :P
Ja nie wiedziałem :P

Re: Śmierć i podatki: projekt dodatku ekonomicznego.

: piątek 06 gru 2019, 23:30
autor: loooki
Po temacie nie kiknaem ze runebound
Ale podatki sa na tyle uniewesalne ze wszedzie pasuja
A i mam runebounda :P
Tyle ze tam i bez tego jest wiecej rzetonow na takie hity a śmakie hity - duzo tego bedzie do oagrniecia.