Do tego można podzielić pojazdy na klasy:
 - opancerzony ("pasywna/darmowa zdolność" coś jak zbroja)
 - uzbrojony ("pasywna/darmowa zdolność" coś jak broń)
 - transportowy ("pasywna/darmowa zdolność" coś jak muł)
 - itp
Ewentualnie każdy pojazd bazowo taki sam (goły) z możliwością dokupienia ulepszeń (ograniczona liczba slotów, np. 2) w warsztacie:
 - opancerzenie
 - broń
 - większe zbiorniki paliwa
 - przyczepka
 - nitro
 - itp.
Tutaj można było by również wprowadzić "ładunki" tak aby wymusić ruch w interesie.
W warsztacie / na stacji dodatkowo możliwość:
 - oddania starego sprzętu za powiedzmy połowę ceny (?)
 - uzupełnienie ładunków (naprawa) jakiegoś ulepszenia
 - itp
W ten sposób można było by zrezygnować z paliwa lub zmniejszyć jego znaczenie. Przykładowo "ekstra" paliwo było by czymś w rodzaju losu ale do:
 - modyfikowania ruchu
 - wymykania się
 - itp
Także ten tego ... pomysłów jest kilka (niektóre może mniej udane / przemyślane ... ale zawsze to coś) 
