Strata tury

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.

którą turę powinno się tracić?

bieżącą
0
Brak głosów
kolejną
13
42%
bieżącą i kolejną
18
58%
 
Liczba głosów: 31

Awatar użytkownika
Łudi
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 238
Rejestracja: niedziela 20 sie 2006, 16:28
Lokalizacja: o.. polskie to krainy
Płeć:

Post autor: Łudi »

:idea: Nie - czar obronny to taki który niweluje działanie czaru na ciebie rzuconego np: rozproszenie magii, odbicie, ocalenie, niewidzialność, unieruchomienie. One nie podnoszą twoich zdolności tylko pozwalają przetrwać. :!:


Don’t wory be happy :-)
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Nie - czar obronny to taki który niweluje działanie czaru na ciebie rzuconego np: rozproszenie magii, odbicie, ocalenie, niewidzialność, unieruchomienie. One nie podnoszą twoich zdolności tylko pozwalają przetrwać.
cios psioniczny też pozwala przetrwać.
A skąd niby wziąłeś ta definicję czaru obronnego? Jesli nei z instrukcji to zachowaj ją dla siebie :P Nie opieram się na domysłach tylko na jasnych zasadach. Nadal nei widzę żadnego sensu na robienie takiego podziału.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Posty: 962
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Krakw
Płeć:
Wiek: 48

Post autor: Gamekeeper »

Podzial jest ale "niepisany", kwestia graczy, którzy sami określa czy beda brali cos takiego pod uwage czy nie. Choc sam przyznam szczerze ze nie robie takiego podzialu. Strata tury to strata tury, spisz, zapiles, zemdlales cokolwiek by nie bylo tracisz ture i tyle.


Nie traktujmy życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziemy z niego żywi. A tak poza tym wynajmę anioła stróża na umowę-zlecenie.
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Podzial jest ale "niepisany", kwestia graczy, którzy sami określa czy beda brali cos takiego pod uwage czy nie. Choc sam przyznam szczerze ze nie robie takiego podzialu. Strata tury to strata tury, spisz, zapiles, zemdlales cokolwiek by nie bylo tracisz ture i tyle.
Ale nadal nie mówi nam to niczego o tym, czy czary można rzucać czy nie. Strata tury to nie tylko sen i pochodne, to również zagubienie w labiryncie czy przeprawa przez bagna. Co przeszkadza rzucać czary w labiryncie? Nic, dlatego też można je rzucać zarówno w labiryncie jak i podczas drzemki w gospodzie. Nie można rzucać tylko wtedy gdy karta powodująca utratę tury mówi, że nie można tego robić. Ponieważ nei ma takich kart to sprawa jest jasna ;)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Gamekeeper
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
#Założyciel Forum
Inkwizytor
Dawna Administracja
Organizator Zjazdów
Posty: 962
Rejestracja: piątek 21 lis 2003, 14:42
Lokalizacja: Krakw
Płeć:
Wiek: 48

Post autor: Gamekeeper »

pretorianstalker pisze:Ponieważ nei ma takich kart to sprawa jest jasna ;)
Nie jest tez powiedziane ze nie mozna zabierac punktow sily graczom kiedy nie widza .....


Nie traktujmy życia zbyt poważnie i tak nie wyjdziemy z niego żywi. A tak poza tym wynajmę anioła stróża na umowę-zlecenie.
Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Niema to jak rzeczowy argument :neutral:

Poproszę 1 (słownie: jeden) argument oparty na zasadach MiMa popierający tezę o tym, że tracąc turę nie można rzucac czarów. Bez żadnego oparcia w zasadach nawet nie ma sensu dyskutować nad takim pomysłem (a oparcia nie ma, więc nie ma sensu dyskutować skoro wszystko jest jasne i czary rzucać można \:D/ )

Jeśli ktoś gra tak, że nie można - gra niezgodnie z zasadami, jego sprawa, ale na turnieju powinno być to rozwiązane zgodnie z instrukcją a nie z czyimiś prywatnymi wymysłami [-X


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Nie jest tez powiedziane ze nie mozna zabierac punktow sily graczom kiedy nie widza .....
Jest tylko jedna karta, która mówi coś więcej o charakterze utraty tury - Usypiający nektar. We wszystkich innych przypadkach śpiący gracz może normalnie brać udział w walce podczas gdy traci turę i równie dobrze może rzucać czary w tym samym momencie. Zresztą, może zauważyłeś, że traci się tylko swoją turę. Tracisz turę - czyli twojej tury nie ma. POtem następuje tura przeciwnika, gdzie funkcjonujesz już normalnie.

Jak masz jakiś pomysł, jak rozwiązać to, kiedy i podczas jakiego rodzaju utraty tury można/nie można czegoś robić to proszę bardzo - czekam na sensowne rozwiązanie. Ale od razu mówię - to co wymyślisz i tak będzie miało takie samo prawo funkcjonować, jak to co wymyśli ktoś inny - każda interpretacja będzie tu tak samo dobra, bo każda idąca dalej niż to co w instrukcji jest z nią niezgodna ;) Jak ktoś lubi freestyle podczas gry, gdzie każdy może ustalać własne zasady i grać według nich to polecam zacząć wymyślać kategorie do czarów obronnych i typy utraty tur. Każdy wymyśli swoje i jeden czar w rękach jednego gracza będzie czarem obronnym, a w rękach innego gracza już nie. Jak ktoś woli grać według jednych zasad, to polecam się trzymanie instrukcji, lub przekonanie innych graczy, z którymi się gra, że nasza nadinterpretacja instrukcji jest ważniejsza niż ich nadinterpreetacja.

Pozostaje jeszcze umowa między graczami, ale o takich rozwiązaniach nie ma sensu pisać na forum, w innej formie niż tylko napomknięcie "jak ja to rozwiązuje". Jak ktoś chce komuś wcisnąć swoje zasady neizgodne z instrukcją, to musi się liczyć, że ktoś inny ma swoją ich wizję i jest ona tak samo dobra.

Proponuję trzymać się więc tego co oferuje nam instrukcja i nie dokładać więcej, ani niczego nie ujmować, tak długo jak nie stwarza to problemów nie do rozwiązania, lub nie powoduje powstawania sytuacji, gdzie można robić ewidentne przekręty i gra traci sens ;)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Ein
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 79
Rejestracja: wtorek 14 lis 2006, 20:02
Lokalizacja: Różaniec Metropolis :P
Płeć:
Wiek: 34
Kontakt:

Post autor: Ein »

Dodam do dyskusji coś od siebie.

Cytując instrukcję:
Rodzaje kart przygód
15:4 - 1. Zdarzenie
Musi zostać wykonana zawarta na Karcie instrukcja. Jeśli spowoduje to stratę tury poszukiwacza, który tę kartę wyciągnął, poszukiwacz ten już nic więcej nie robi i to właśnie liczy się jako stracona tura.
Wydaje mi się, że jest to jasne - jeśli tracimy turę z winy karty z jedynką, tracimy bieżącą turę. W przeciwnym wypadku - kolejną.

Co do czarów - sformułowanie 'Czar ten może być rzucony w dowolnym momencie' jest chyba jednoznaczne?... :P


Awatar użytkownika
Gieferg
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Wydaje mi się, że jest to jasne - jeśli tracimy turę z winy karty z jedynką, tracimy bieżącą turę. W przeciwnym wypadku - kolejną.
to nie jest ani jasne ani logiczne. Gdybyś tracił bieżąća turę to tak naprawdę nic byś nei tracił, przemyśl to jeszcze raz. W tym akurat miejscu uważam że w instrukcji mamy bzdurę i jak wynika z ankiety, praktyczni nikt tak nie gra.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
Nijlor
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 24
Rejestracja: czwartek 30 lis 2006, 19:01
Lokalizacja: Toruń
Płeć:
Wiek: 40

Post autor: Nijlor »

Oczywiście, przecież nie można tracić tury zbliżającej się do końca- to nic nie zmienia.


Awatar użytkownika
Łudi
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Posty: 238
Rejestracja: niedziela 20 sie 2006, 16:28
Lokalizacja: o.. polskie to krainy
Płeć:

Post autor: Łudi »

Głosy w tej dyskusji zaczynają się powtarzać.
:idea: Najważniejszy wniosek: traci się końcówkę bieżącej tury i następną.


Don’t wory be happy :-)
Awatar użytkownika
MAXtoon
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1070
Rejestracja: środa 11 maja 2005, 13:31
Lokalizacja: RADOM
Płeć:

Post autor: MAXtoon »

Tak jak wyzej napisane :) Swoja droga nie mialem nigdy podobnego problemu, zawsze traciło sie nastepną próbe po prostu ;]


Punk is dead.I' m fuckin Zombie.

Moderator nie nabija postów-moderator ma wiele do przekazania
Moderator nie myli się-moderator ma inne zdanie
Kto przychodzi ze swoimi przekonaniami-wychodzi z przekonaniami moderatora :D
Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
500 Kart Przygód
Pieczara Kanibali
Wyspy Przeznaczenia
Posty: 615
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 43

Post autor: Leviathan »

Tak naprawdę dyskusja ma sens jeżeli rozmawiamy o sytuacjach, w których poszukiwacz, badając obszar dociąga kilka kart i traci turę przed rozpatrzeniem ich wszystkich. Rzeczywiście powinno być wtedy tak, że strata dotyczy zarówno końcówki tury bieżącej jak i kolejnej.


"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

HunteR pisze:Dla mnie to bezsens, przechodzisz obok strażnika a nagle okazuje się że go nie pokonałeś więc się cofasz spowrotem, to samo przy wrotach przez które przechodzisz zanim je otworzysz :roll:

Co do ciągnięcia kart na ww. obszarach, gracz sam decyduje co robi: jeśli ma ochotę iść dalej wykonuje instrukcję obszaru, jeśli nie ciągnie kartę. Cytat z obszaru ze strażnikiem: "Nie ciągniesz karty jeśli jakaś już tu jest lub chcesz przejść przez most do środkowej krainy(...)", cytat z wrót "Nie ciągniesz karty jeśli jakaś już tu jest lub jeżeli masz zamiar przejść na równinę grozy(...)". Tak więc pomysł że nie ciągniesz kart jeśli masz więcej oczek niż potrzeba i przechodzisz do krainy wyżej, a ciągniesz jeśli zatrzymasz się dokładnie na obszarze kłóci się z tym co napisano na planszy.
Poczytaj dokladnie instrukcje bo piszesz straszne głupoty.


Obrazek
Awatar użytkownika
czeski_
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kraina Snu
Kraina Umarłych
Puszcza
Posty: 630
Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: czeski_ »

Doleję trochę oliwy do ognia.

Kiedy traci się turę to dzieje się coś w rodzaju obezwładnienia, zagubienia gdzieś czy zaśnięcia. W takim razie czy wolno w tym czasie podjąć jakiekolwiek działania ? Np. rzucić obronny czar, skorzystać z działania jakiegoś przedmiotu ?

Ja sam gram tak, że Czar można rzucić zawsze w takiej sytuacji ale postać, która traci turę nie może zostać zaatakowana przez innego Poszukiwacza. Czasem może zostać okradnięta (w przypadku karty 'usypiający nektar').


Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

czeski_ pisze:Doleję trochę oliwy do ognia.

Kiedy traci się turę to dzieje się coś w rodzaju obezwładnienia, zagubienia gdzieś czy zaśnięcia. W takim razie czy wolno w tym czasie podjąć jakiekolwiek działania ? Np. rzucić obronny czar, skorzystać z działania jakiegoś przedmiotu ?

Ja sam gram tak, że Czar można rzucić zawsze w takiej sytuacji ale postać, która traci turę nie może zostać zaatakowana przez innego Poszukiwacza. Czasem może zostać okradnięta (w przypadku karty 'usypiający nektar').
Tak może sie bronić, zaatakowana może uzywac przedmiotów i rzucac czary oraz uzywac swoich specjalnych zdolnosci. Pisze o tym w instrukcji (tak mi sie wydaje)


Obrazek
Awatar użytkownika
czeski_
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kraina Snu
Kraina Umarłych
Puszcza
Posty: 630
Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: czeski_ »

No tak. Ale wiele zasad ulega zmianie ze względu na logikę.
Np, jeżeli postać traci turę będąc na Bagnach, to znaczy, że się tam zgubiła. Inny Poszukiwacz, który stanie na tym polu, a ma wystarczającą Siłę żeby się nie zgubić, może go zaatakować. Ale logicznie rzecz biorąc nie powinien, bo też musiałby gdzieś pobłądzić.
Pytam zresztą tylko z ciekawości - jak kto gra.


PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

Ja sam gram tak, że Czar można rzucić zawsze w takiej sytuacji ale postać, która traci turę nie może zostać zaatakowana przez innego Poszukiwacza.
czyli krótko mówiąc - grasz niezgodnie z instrukcją.
Ale wiele zasad ulega zmianie ze względu na logikę.
może u ciebie.


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
czeski_
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kraina Snu
Kraina Umarłych
Puszcza
Posty: 630
Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: czeski_ »

Chciałeś coś konkretnego przez to powiedzieć czy poprostu się czepiasz bo mnie nie lubisz ?

Wiele osób gra niezgodnie z instrukcją bo tak bardziej im odpowiada.

I tak - może u mnie, a może też u kogoś innego.


Awatar użytkownika
Piecho
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: niedziela 11 lut 2007, 10:26
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Piecho »

PoKrAk pisze:Cytat:
Ja sam gram tak, że Czar można rzucić zawsze w takiej sytuacji ale postać, która traci turę nie może zostać zaatakowana przez innego Poszukiwacza.

czyli krótko mówiąc - grasz niezgodnie z instrukcją.
Hmm... nie wszyscy gramy zgodnie z instrukcją. Niektóre zasady ulegają zmianie na nasze potrzeby i nie sądze, że by to było wielkie zło.
Krótko mówiąc jak chce grać niezgodnie z instrukcją to niech gra.
Co do tematu, to oczywiście odpowiedź 2. 1 i 3 jest trochę bez sensu wg mnie, ponieważ, jeśli wylosujesz kartę i w efekcie tracisz turę, to i tak nigdzie dalej nie pójdziesz, bo skończyłeś ruch ;) Sprawa ma się tylko z sensem jeśli chodzi o Czary rzucane podczas swojej tury. Tutaj uważam, że takiego Czaru już nie możemy rzucić i tyle .
Pozdrawiam.


Life is life.
PoKrAk
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Posty: 1093
Rejestracja: niedziela 28 sty 2007, 14:27

Post autor: PoKrAk »

czeski & Piecho >>> naprawde nie widzicie róznicy między ocenianiem czyjegoś postępowania a prostym stwierdzeniem faktu?


Konto zablokowane. Aktualne konto:
Gieferg
Awatar użytkownika
Piecho
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: niedziela 11 lut 2007, 10:26
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Piecho »

PoKrAk pisze:czeski & Piecho >>> naprawde nie widzicie róznicy między ocenianiem czyjegoś postępowania a prostym stwierdzeniem faktu?
Tamtą twoją wypowiedź można było rozumieć na oba sposoby, choć bliższy był jednak stwierdzeniu faktu ;) PoKrAk ja się nie czepiam tego co napisałeś, tylko po prostu piszę jak ja uważam i że jeśli chce grać niezgodnie z instrukcją to niech gra ;)
/respekt


Life is life.
Awatar użytkownika
Kufir
Mistyk
Mistyk
Mistyk
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Groźniejsze Podziemia
Nowe PP
Zadania Czarownika
Posty: 2174
Rejestracja: niedziela 18 sty 2004, 22:39
Lokalizacja: Korona Władzy
Płeć:

Post autor: Kufir »

Piecho pisze:
PoKrAk pisze:czeski & Piecho >>> naprawde nie widzicie róznicy między ocenianiem czyjegoś postępowania a prostym stwierdzeniem faktu?
Tamtą twoją wypowiedź można było rozumieć na oba sposoby, choć bliższy był jednak stwierdzeniu faktu ;) PoKrAk ja się nie czepiam tego co napisałeś, tylko po prostu piszę jak ja uważam i że jeśli chce grać niezgodnie z instrukcją to niech gra ;)
/respekt
Więc pisz sobie swoje urojenia w dziale "Twórczość Graczy", a nie w dziale "Zasady" bo przeglądających forum wprowadzacie w błąd.

Pozdrawiam.


Obrazek
Awatar użytkownika
czeski_
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Kraina Snu
Kraina Umarłych
Puszcza
Posty: 630
Rejestracja: sobota 02 gru 2006, 19:02
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: czeski_ »

PoKrAk pisze:czeski & Piecho >>> naprawde nie widzicie róznicy między ocenianiem czyjegoś postępowania a prostym stwierdzeniem faktu?
To po co w ogóle piszesz ? Głupi post to głupi post niezależnie od tego czy był 'oceną postępowania' czy 'stwierdzeniem faktu'. Poza tym co to za tłumaczenie ? Wciąż nie powiedziałeś nic w temacie.


Awatar użytkownika
Piecho
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 193
Rejestracja: niedziela 11 lut 2007, 10:26
Lokalizacja: Radom
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: Piecho »

Kufir pisze:Więc pisz sobie swoje urojenia w dziale "Twórczość Graczy", a nie w dziale "Zasady" bo przeglądających forum wprowadzacie w błąd.
Nie rozumiem dlaczego mam pisać o stracie tury i wyrażanie tak jak inni swojej opini w dziale Twórczość Graczy, jeśli dyskusja jest o zasadach? :-s


Life is life.
ODPOWIEDZ