Ciężka zbroja

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.

Jak powinna działać ciężka zbroja?

Tak jak inne zbroje (tylko przed utratą wt)
38
90%
Przed wszystkimi konsekwencjami porażki
3
7%
Przy wyniku 1 utrata dodatkowo punktu wt
1
2%
 
Liczba głosów: 42

Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Jest na niej napisane,że posiadacz musi mieć o jeden czar więcej niż na początku gry. Czyli jak Kobold posiada na początku 2 czary to z opisu różdżki wynika,że powinien mieć 3 czary.
Bo dokładnie tak własnie działa :neutral:
Co oznacza, że źle interpretujesz
Dokładnie.
vegathedog pisze:One tak dosłownie ten opis odebrały. Niedoróbek jest wiele ale da się z nimi grać.
I miały rację. NIC nei przemawia za tym żeby miało być inaczej i nie jest to żadna niedoróbka tylko jasna zasada, która mogła ci się conajwyżej nie spodobać. Za to ty wymyśliłeś sobie jakąś interpretację "z ksieżyca" :mrgreen:
Dla mnie Kobold nie jest mistrzem magi i jego moc magiczna kończy się po wyrzuceniu tych dwóch. To jest tak jakby jego mana się wyczerpała i nie ma możliwości się zregenerować.
nadinterpretujesz i łamiesz zasady, no ale każdy gra jak chce. Ja nie widzę najmniejszego powodu dla którego Kobold nie miałby móc mieć mozliwości posiadania 3 czarów non-stop skoro różdżka dokładnie taką mozliwośc mu daje.
Oczywiście, że tak działa. Jak ktoś zaczyna bez czarów, to z nią może mieć zawsze 1, jak z 1 Czarem, to zawsze może mieć 2, a jak z 2 - zawsze 3. Proste.
i dlatego różdżka jest kiepskim przedmiotem jak dla naukowca :)
Kobold z różdżką stanie się silniejszy od czarnoksiężnika i to jest trochę bez sensu.
Różdżka to wyjątkowy i potęzny magiczny przedmiot. To że jej posiadacz może być potężniejszy od postaci, która jej nie posiada jest jak najbardziej sensowne i uzasadnione. Kombinujesz jak koń pod górę, podczas gdy nie ma najmniejszej potrzeby kombinowania :biggrin:
NoWay pisze:bo kobiety nie dosc, ze sa pozbawione logiki, to jeszcze zdolnosci abstrakcyjnego myslenia/wyobrazni i wbrew temu co sie powszechnie mowi o romantyzmie, itp, itd, sa bardzo zasadnicze i najwazniejsze jest "czarne-biale", "tak-nie", itp - kazde takie watpliwe kwestie typu "szare", "byc moze" sprowadzaja i tak do wlasnego widzimisie ;>
Zastanowiłbyś się chwilę nad tym co komentujesz zanim skomentujesz :neutral:
Akurat w tym przykładzie to facet opiera się na własnym widzimisię podczas gdy kobieta słusznie interpretowała kartę :badgrin:


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Po co ta cała dyskusja? Jak działa różdżka każdy widzi. Nie ma co roztrząsać - jak ktoś chce dodawać do gry własne "logiczne" rozwiązania (logiczne napisałem właśnie tak, a nie inaczej, bo jak można logicznie interpretować działanie magicznej różdżki w rękach Kobolda ;) ) to jego problem, ale odbiega wtedy od zasad. Dobrze jednak jak sobie z tego zdaje sprawę, bo każdy racz ma prawo do własnej interpretacji. Gorzej jest kiedy dwie takie sprzeczne interpretacje spotkają się w grze. Kto ma wtedy rację? Ten, kto opiera się na zasadach zapisanych na kartach bądź w instrukcji.
sa bardzo zasadnicze i najwazniejsze jest "czarne-biale", "tak-nie", itp - kazde takie watpliwe kwestie typu "szare", "byc moze" sprowadzaja i tak do wlasnego widzimisie ;>
Nie wiem, ale zawsze miałem wręcz odwrotne wrażenie ;) Ubawiłem się ostatnio kiedy usłyszałem hasło: Dodaj trochę czerni, ta czerń jest za mało czarna :P - autor: kobieta. A wydawałoby się, że czerń jest jedna ;P


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
gural
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Bestiariusz
Kurhan
Świątynia
Posty: 1031
Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
Lokalizacja: Szczecin
Płeć:
Wiek: 36

Post autor: gural »

kobiety widzą różnicę nawet między beżowym a khaki. :D

Co do laski, myślę, że już wszystko zostało powiedziane. Nie zapominajmy, że to temat o Ciężkiej Zbroi.


:arrow: Świątynia
:arrow: Bestiariusz
Awatar użytkownika
Fly
Kupiec
Kupiec
Kupiec
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów
Labirynt Magów
Posty: 220
Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 17:45
Lokalizacja: Miasto Kominów
Płeć:
Wiek: 40
Kontakt:

Post autor: Fly »

gural pisze:kobiety widzą różnicę nawet między beżowym a khaki. :D
Przepraszam za off-topic - też widzę :P


Crux santa sit mihi lux.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Dodaj trochę czerni, ta czerń jest za mało czarna :P - autor: kobieta. A wydawałoby się, że czerń jest jedna ;P
Bo jest jedna!! :P

Obrazek



Dobra będzie tego offtopu. Skupmy się na zbroi!! ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Zaraz zaraz, o czym my tu wkońcu gadamy? Chciałem się wypowiedziec w temacie o zbroji a tu przez pół tematu dyskusja o różdżce, teraz o jakiś kolorach /spam

A więc wracając do tematu, ja uważam że zbroja (jakakolwiek) chroni tylko i wyłącznie przed stratą wytrzymałości. Zresztą zawsze jest napisane na karcie że choć nie tracisz wytrzymałości walka wciąż uważana jest za przegraną tak więc jeśli są jakieś inne skutki przegranej walki (utrata przedmiotu, siły, mocy, złota, przyjaciół, strata tury itd. itp) to takie dodatkowe rezultaty działają.

PS. Jakoś nie kojaże tej ciężkiej zbroji, ona jest z jaskini czy z miasta? :-k


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Jakoś nie kojaże tej ciężkiej zbroji, ona jest z jaskini czy z miasta?
gdybyś zadał sobie tyle trudu, żeby przeczytać pierwszego posta w tym temacie, wiedziałbyć skąd jest.

czytanie tematu naprawdę nie boli a potrafi pomóc, radziłbym zacząc w końcu to robić.


FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
klemenko
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: niedziela 10 lut 2008, 12:02
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: klemenko »

Odgrzewam temat i mam nadzieję, że będzie mi to wybaczone ;)

Poszukiwacz ubrany w ciężką zbroję musi odjąć 1 od wyniku rzutu kostką w czasie ruchu. Czyli kiedy wyrzuci 1, stoi w miejscu, o ile nie ma czegoś, co wydłuża ruch (koń i wóz, etc.) Jak myślicie, czy może wtedy badać obszar, na którym utkwił, rzucać czary? W końcu nie traci tury, tylko jego ruch wynosi 0.

Druga kwestia: czy ciężka zbroja może sobie spokojnie jechać na wozie, mule, platformie grawitacyjnej, sakwie bez dna, nie odejmując nic od ruchu? Czy poszukiwacz może założyć ją tylko na czas walki? Czy dobrze rozumuję, że jeśli niósłby ją tragarz, to wtedy jemu odejmowałoby się 1 od ruchu, czyli zostawałby w tyle?


Awatar użytkownika
Master
Ciemny elf
Ciemny elf
Ciemny elf
Posty: 195
Rejestracja: środa 30 sty 2008, 16:01
Lokalizacja: Głogów
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: Master »

Uważam że cieżką zbroję nakłada się dość długo, więc żeby można jej było użyc w walce to poszukiwacz musi ją nosić od początku tury.


Awatar użytkownika
Smok
Zawadiaka
Zawadiaka
Zawadiaka
Posty: 94
Rejestracja: poniedziałek 12 lut 2007, 11:39
Lokalizacja: Kraśnik
Płeć:
Wiek: 41

Post autor: Smok »

klemenko pisze:Jak myślicie, czy może wtedy badać obszar, na którym utkwił, rzucać czary? W końcu nie traci tury, tylko jego ruch wynosi 0.
moim zdaniem tak...


Obrazek
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

klemenko pisze:Poszukiwacz ubrany w ciężką zbroję musi odjąć 1 od wyniku rzutu kostką w czasie ruchu. Czyli kiedy wyrzuci 1, stoi w miejscu, o ile nie ma czegoś, co wydłuża ruch (koń i wóz, etc.) Jak myślicie, czy może wtedy badać obszar, na którym utkwił, rzucać czary? W końcu nie traci tury, tylko jego ruch wynosi 0.
Wg zasad wychodzi na to, że jego ruch jest 0, słowa nie ma o konsekwencji ruchu 0, więc powinno się to traktować jak normalny ruch - czyli badasz ponownie pole itd.
klemenko pisze:Druga kwestia: czy ciężka zbroja może sobie spokojnie jechać na wozie, mule, platformie grawitacyjnej, sakwie bez dna, nie odejmując nic od ruchu? Czy poszukiwacz może założyć ją tylko na czas walki? Czy dobrze rozumuję, że jeśli niósłby ją tragarz, to wtedy jemu odejmowałoby się 1 od ruchu, czyli zostawałby w tyle?
Nie mam przed sobą w tej chwili karty, ale wydaje mi się, że odejmuje punkt tylko jak ją nosisz.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
klemenko
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 10
Rejestracja: niedziela 10 lut 2008, 12:02
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 44

Post autor: klemenko »

SeSim pisze:Wg zasad wychodzi na to, że jego ruch jest 0, słowa nie ma o konsekwencji ruchu 0, więc powinno się to traktować jak normalny ruch - czyli badasz ponownie pole itd.
Też tak myślę, dzięki.
SeSim pisze:Nie mam przed sobą w tej chwili karty, ale wydaje mi się, że odejmuje punkt tylko jak ją nosisz.
OK, tylko czy można ją szybko założyć przed walką?


Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Jeśli masz zborję przy sobie/na wozie/na mule itp to musisz liczyć się z konsekwencjami - zawsze odejmujesz jeden od ruchu i skuteczności. Nie można jej nieść i nagle zdjąć albo założyć - albo ją masz albo nie. Tak samo jak z Amuletem - nie możesz powiedzieć, że nagle z niego nie korzystasz, żeby rzucić czar, po czym zaraz korzystasz żeby ochronic się przed innym czarem.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Rastel
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: sobota 19 sty 2008, 19:45
Lokalizacja: Z Hrabstwa
Płeć:
Wiek: 51

Post autor: Rastel »

Ciężko się nie zgodzić z przedmowcą. Zresztą gdzieś już było o wyrzucaniu przedmiotów, zrobieniu czegoś i zbieraniu ich z powrotem...

A z innej beczki - jest jeszcze jeden sposób spojrzenia na zapis "przed wszystkimi konsekwencjami" w przypadku zbroi. Wystarczy rozumieć go jako ochronę przed "niematerialnymi" efektami przegranej walki. Chodzi mi o to, że czasem po porażce traci się np. punkt Siły, przed czym ta akurat zbroja mogłaby chronić. Bo dla ochrony przed samą stratą wytrzymałości nie bardzo opłaca się ją nosić...


Nie będzie podpisu
Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Kiedyś miałem sytuację, że koleżanka ochroniła się zbroją, przed odebraniem jej jakiegoś przedmiotu bo powołała sie właśnie na zapis "przed wszystkimi konsekwencjami"... a odebranie przedmiotu jest konsekwencją... Aczkolwiek podejrzewam, że te WSZYSTKIE KONSEKWENCJE to jakiś skrót myślowy. Jak zbroja może ochronić przed zabraniem przedmiotu?


Awatar użytkownika
Emil
Gladiator
Gladiator
Gladiator
Posty: 578
Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Wiek: 37
Kontakt:

Post autor: Emil »

O ile dobrze zinterpretowałem zapis w instrukcji to zbroja chroni nas tylko przez stratą punktu wytrzymałości ale czy przed kradzieżą to chyba nie.


Są ludy co dojrzały do śmierci Z rąk ludów niedojrzałych do życia.

Nie cierpię lizustwa :/
ernin
Necromancer
Necromancer
Necromancer
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Fobie
The Wildlands PL
Posty: 459
Rejestracja: niedziela 24 gru 2006, 15:04
Lokalizacja: Trójmiasto
Płeć:
Wiek: 33

Post autor: ernin »

Ja grałem zawsze tak że broni tylko przed utratą wytrzymałości.


Awatar użytkownika
the MackaN
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Karty
Pająki
Posty: 745
Rejestracja: środa 17 sie 2005, 15:56
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: the MackaN »

Zbroja zwykła tak... Ale ta ciężka z jaskini wprowadza do gry lekką dezorientację.


Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

Cała Jaskinia krótko rzecz ujmując wprowadza niezłe zamieszanie z interpretacją co poniektórych kart. Poprostu gametexty są nieprecyzyjne i do końca świata mozna się zastanawiać co też autor miał na myśli piszac np tekst do Ciężkiej Zbroi...

W/g mnie zbroja to zbroja i co najwyżej to może tylko uchronić przed dużym łomotem podczas bijatyki, a jeden odejmujemy bo skoro jest 'ciężka' to niosąc ją na sobie bardziej się spocimy i zmachamy. 8-[


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Wszystkie konsekwencje to wszystkie konsekwencje, instrukcja mówi jasno (inna sprawa, że zbroja w takiej formie jest przegiętym przedmiotem).

EDIT:
Ankieta w tym temacie podpowiada jednak, żeby grać z nią jak ze zwykłą zbroją w tym kontekście.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Rastel
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: sobota 19 sty 2008, 19:45
Lokalizacja: Z Hrabstwa
Płeć:
Wiek: 51

Post autor: Rastel »

SeSim pisze:Ankieta w tym temacie podpowiada jednak, żeby grać z nią jak ze zwykłą zbroją w tym kontekście.
Tyle, że w takim przypadku po diabła mam ją nosić? Nie lepiej zmienić, ze chroni przed osobistymi lub personalnymi konsekwencjami porażki? Zaznaczam, że utrata przedmiotu itp. nie jest - moim zdaniem - personalną czy osobistą konsekwencją. Ale utrata punktu siły juz tak. I wtedy ma rację bytu również obostrzenie przy wyrzuceniu 1.


Nie będzie podpisu
Awatar użytkownika
Katiusha
Jasnowidz
Jasnowidz
Jasnowidz
Dawna Administracja
Posty: 1614
Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
Płeć:
Wiek: 38

Post autor: Katiusha »

O właśnie, jestem za tym aby Ciężka Zbroja chroniła równiez przed stratą Siły, a nie tylko wytrzymałości. Czasem trzeba oddać i Siłe w pewnych okolicznościach...
Może autor TO miał właśnie na myśli pisząc o wszelakich konsekwencjach, a nie to że chroni przed stratą Przedmiotów.
I z tym bym sie zgodziła.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
Artownik
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Wiedźmińskie Kobiety
Worek Przygód
Posty: 3542
Rejestracja: sobota 04 sie 2007, 14:01
Lokalizacja: Słupsk / Gdańsk
Płeć:
Wiek: 42

Post autor: Artownik »

Cóż, o ile dobrze pamiętam, to Cieżka Zbroja była Przedmiotem niemagicznym, więc trochę dziwne żeby dawała możliwość ochrony przed stratą punktu Siły, czy też Mocy.

Poza tym Ciężka Zbroja i tak daje gigantyczną ochronę przed stratą samej Wytrzymałości.


Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Tyle, że w takim przypadku po diabła mam ją nosić?
Po to, że jesteś praktycznie nieśmiertelny? :) Poza tym jeżeli miałaby zostać w oryginalnej formie to poza czarem nie masz szans odebrania jej Poszukiwaczowi, który ją nosi.


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Rastel
Niziołek
Niziołek
Niziołek
Posty: 17
Rejestracja: sobota 19 sty 2008, 19:45
Lokalizacja: Z Hrabstwa
Płeć:
Wiek: 51

Post autor: Rastel »

SeSim pisze:Po to, że jesteś praktycznie nieśmiertelny? :)
Pewnie masz rację. Szczególnie, jak wyrzucę jedynkę :twisted:
Poza tym jeżeli miałaby zostać w oryginalnej formie to poza czarem nie masz szans odebrania jej Poszukiwaczowi, który ją nosi.
O ile dobrze pamiętam (a mogę pamiętać źle - dawno nie gralem i jakoś nie mogę się dokopać do mojej Magii), to jest jeszcze parę innych "sposobów" pozbycia się przedmiotów - jakieś zdarzenia czy cuś. A zresztą właśnie dlatego proponowałem ograniczenie zbroi. Ale nie obdzierajmy jej ze wszystkich możliwości, bo stanie się ciężkim i nieporęcznym (-1 do ruchu) kawałem żelaztwa...


Nie będzie podpisu
ODPOWIEDZ