Strona 1 z 1

Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?

: piątek 18 maja 2018, 12:40
autor: aszu77
Cześć,

pytanie jak w temacie. Po pewnym czasie wszystkie potwory niszczy się niemalże z automatu. Gracie może z jakimiś modyfikowanymi zasadami zwiększania punktów siły i mocy?

Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?

: piątek 18 maja 2018, 12:42
autor: Valdi
Weź dodatek Przedpola Piekiel Nemomona :)

Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?

: piątek 18 maja 2018, 14:23
autor: Bludgeon
aszu77 pisze: piątek 18 maja 2018, 12:40 Cześć,

pytanie jak w temacie. Po pewnym czasie wszystkie potwory niszczy się niemalże z automatu. Gracie może z jakimiś modyfikowanymi zasadami zwiększania punktów siły i mocy?
Nie, zamiast tego gramy tak że jak ktoś niszczy wrogów z automatu to idzie skończyć grę.

Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?

: piątek 18 maja 2018, 15:15
autor: aszu77
Valdi pisze: piątek 18 maja 2018, 12:42 Weź dodatek Przedpola Piekiel Nemomona :)
Kurcze, poczekam az dojda te dodatki, o ktore cie prosilem. ten bedzie chyba kolejny do wydrukowania:)

Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?

: sobota 19 maja 2018, 02:07
autor: Gieferg
zwiększenie siły za ilośc punktów [ 2x poziom siły, który chcemy uzyskać]. Nic lepszego nie wymyślisz :)

Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?

: środa 04 lip 2018, 23:58
autor: nick

Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?

: piątek 17 kwie 2020, 11:15
autor: samba_mamba
2x bieżąca Siła/Moc jest o tyle spoko, że jest to znaczy challenge i wydłuża rozgrywkę, zgoda. Zauważam jednak minusy takiego rozwiązania. Po pierwsze, jeśli gra się bez Przedpól, to OK, bo wystarczy tak naprawdę rozbudować tylko jedną z tych cech, a drugą utrzymać na cokolwiek niewstydliwym poziomie. Z Siłą 10 i Mocą 5 można spokojnie atakować ścieżkę Mocy w Wewnętrznej w wersji vanilla.

Jeśli jednak gramy z Przedpolami, to wtedy Wewnętrzna wymaga od nas rozbudowania obu cech - i bardzo dobrze, aczkolwiek wtedy rozwój postaci x2 wydłuża grę koszmarnie. Zanim doczłapiemy się do, nie wiem, SIły i Mocy po 10, musimy natrzaskać mnóstwo trofeów. Jeśli kogoś bawią partie po 7-8h - super, ja chyba nie mam tyle cierpliwości (ani czasu, szczególnie z małym dzieckiem zapomnij).

Wpadła mi natomiast wczoraj do głowy fajna opcja. Gra generalnie osadzona jest wokół kości sześciościennej i ten szóstkowy podział determinuje prawie wszystko: poruszanie się, otwieranie wrót (dwunastka otwiera automatycznie), wszystkie mocniejsze challenge to 2xk6. Pozostając więc w duchu szóstkowym, grając z Przedpolami - a więc będąc zmuszonymi do rozwoju obu cech - i pragnąc jednocześnie wydłużyć rozgrywkę, ale nie do 7/8h, oto:

koncepcja Progów Podatkowych :)

Bieżąca Siła/Moc / Konieczny EXP

--------------------------- pierwszy "próg podatkowy"
1 / 7
2 / 7
3 / 7
4 / 7
5 / 7
6 / 7
--------------------------- drugi "próg podatkowy"
7 / 9
8 / 9
9 / 9
10 / 9
11 / 9
12 / 9
--------------------------- trzeci "próg podatkowy"
13 / 11
14 / 11
15 / 11
16 / 11

czyli po prostu co sześć uzyskanych punktów przeskakujemy do wyższego progu, co nieznacznie i bez hardkoru podnosi poziom trudności.

Oto opcja trudniejsza, nazwijmy ją Koncepcją Progów Podatkowych 2.0, a której podatek jest dwukrotnie wyższy, a więc nie o 2 EXP, a o 4 EXP:

Bieżąca Siła/Moc / Konieczny EXP

--------------------------- pierwszy "próg podatkowy"
1 / 7
2 / 7
3 / 7
4 / 7
5 / 7
6 / 7
--------------------------- drugi "próg podatkowy"
7 / 11
8 / 11
9 / 11
10 / 11
11 / 11
12 / 11
--------------------------- trzeci "próg podatkowy"
13 / 15
14 / 15
15 / 15
16 / 15

Opcjonalnie w tej wersji od trzeciego progu podatkowego nowe mogą następować dwa razy częściej:

12 / 11
--------------------------- trzeci "próg podatkowy"
13 / 15
14 / 15
15 / 15
-------------------------- czwarty "próg podatkowy"
16 / 17
17 / 17
18 / 17

Można dodać więcej progów podatkowych, np:

1 próg: 7
2 próg: 9 (powyżej Siły/Mocy 6) - i teraz co 3, a nie co 6:
3 próg: 11 (powyżej Siły/Mocy 9)
4 próg: 13 (powyżej Siły/Mocy 12)
5 próg: 15 (powyżej Siły/Mocy 15)

Minusem tego rozwiązania jest jednak mniejsza intuicyjność - łatwiej zapamiętać dwie podziałki niż cztery/pięć.

Co myślicie?

Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?

: piątek 17 kwie 2020, 11:49
autor: Rogo
Jeśli masz czas na długie rozgrywki, to spoko.

Możesz jeszcze spróbować, że trzeba oddać trofea warte tyle punktów ile masz obecnie Siły/Mocy, ale minimum 7 - tylko jeden próg do zapamiętania.
Lub obecny poziom +3 / +4 / +5 (takie +3 na początku sporo przyspieszy expienie, później spowolni) - tu w ogóle nie ma progów do zapamiętania, tylko prosta zasada..

Pomysły można mnożyć, modyfikować i łączyć ze sobą ;)

Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?

: piątek 17 kwie 2020, 12:04
autor: samba_mamba
Pewnie. Sam zazwyczaj grałem, że musisz przekroczyć obecny poziom. Masz 5, musisz oddać minimum 6 itd.

Re: Jak zmodyfikować zdobywanie punktów siły i mocy?

: czwartek 14 maja 2020, 16:22
autor: Kaktus+
ile razy grałem w MiM (TMiMA także) zawsze stosuję zasadę 2x siła/moc. To o tyle proste do wytłumaczenia, że nie wymaga pisania koła na nowo i każdy z graczy wie o co kaman. Można kombinować ale po co?
W starego MiMa chyba nikt już w dzisiejszych czasach nie siada by sobie zagrać partyjkę godzinową, to było niemożliwe nawet gdy nie było autorskich dodatków. Wystarczą rozszerzenia oryginalne i już gra się bardzo przeciąga... dołóż do tego autorskie (chyba każdy na tym forum coś autorskiego dołącza) i robi się gra na 3 godziny. Niestety ale jak to mówią deal with it ;)