Zbanowane karty i poszukiwacze

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry.
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Zbanowane karty i poszukiwacze

Post autor: Gieferg »

Naprawdę nie lubię takich sytuacji kiedy okazuje się że jakaś karta czy poszukiwacz jest w stanie rozwalić cała rozgrywkę ot tak sobie bez żadnego wysiłku. Z drugiej strony nie lubię usuwać z gry kart, a tym bardziej poszukiwaczy, jednak czasem po prostu nie widzę innego wyjścia.

Ciekaw jestem czy banujecie jakieś karty lub poszukiwaczy w swoich grach i jakie są to karty.

jeśli chodzi o mnie, to na razie nie wywaliłem żadnego poszukiwacza, a najpoważniejszym kandydatem jest Kuglarz (wyjaśnienie w temacie mu poświęconym)

Spośród kart przygód i czarów jedynei karty pochodzące z "Jaskini" i "Smoków" znalazły się na czarnej liście są to:

Przygody:
- Legionista
- Pieczara Kości*
- Wielka Brama*
Czary:
- Przeistoczenie

* ponieważ używam alternatywnych zakończeń, te dwie karty nijak nie pasują do gry.

Niby mozna by zmodyfikować jakoś ich działanie ale tego chyba nie lubię robić jeszcze bardziej niż grać bez tych kart więc po prostu nie używam ich w trakcie rozgrywki.


Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 613
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Post autor: Michael »

Ja gram z korektami proponowanymi na stronie Cliffa i DeSSa

http://cliff4.w.interia.pl/


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?
Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

Jest kilka kart, ktore budza kontrowersje, a spor o nie toczyl sie juz na forum niejeden raz.
Z wielka brama i legionistą rowniez nie gram, poza tym mam jeszcze dwie takie karty: smoczek i rumak (rzecz jasna).
Niektórzy wiem, ze proponowali modyfikacje rumaka i legionisty, zeby nieco odpakowac te karty, ale koniec koncow moim zdaniem lepiej je wykluczyc.


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

A może poprostu wprowadzić do gry karty, które będą równoważyły te co odbiegają ponad normę?


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Mam pare czystych kart przygody i planuje wprowadzić coś co zrównoważy nadmierną ilość smoków i przeciwników używających siły - druknę parę duchów żeby trzeba było rozwijać się bardziej równomiernie... ale pewnie i tak sztylet egzorcysty i psioniczna różdżka pokrzyżuja mi plany :(


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Lens pisze:mam jeszcze dwie takie karty: smoczek i rumak (rzecz jasna).
W takim razie musisz banować też mnicha który ma w zasadzie wbudowanego rumaka :P w dodatku jego zdolność jest lepsza niż rumak czy smoczek, ponieważ w żaden sposob jej nie straci i może używać jej w każdej walce, co czyni go jedną z najbardziej przepakowanych postaci.

Rumak nie jest zbytnio przegiętą kartą, nigdzie nei można go zabrać, w razie porażki poszukiwacza w walce ginie, mozna go stracić na wiele innych sposobów. Smoczek natomiast działa tylko przeciwko smokom więc też nie widzę żadenj potrzeby zakazywania tej karty.
Ja gram z korektami proponowanymi na stronie Cliffa i DeSSa
Przeczytałem wspomnianą korektę i musze powiedzieć że takie zmiany wcale mi się nie podobają - jestem przeciwnikiem robienia zmian bez większych powodów (np wszystkie zmiany na obszarach mapy uważam za bezsensowne lub zbędne - MiM to nei RPG realistyczny i tak nigdy nie będzie więc zmiany idące w tym kierunku są zbyteczne), poza tym Jasnowidza czy wędrującego Pustelnika okaleczają, ale Kuglarza zostawili jak był chociaż to właśnei on może najbardziej rozpieprzyć grę gdy tylko znajdzie różdżkę. Zmienili też nie wiedzieć czemu magiczną kuszę, a zostawili jak było Przeistoczenie :? jak dla mnie - zmiany nie do przyjęcia.

A najgłupszym chyba pomysłem jest wg mnie zasada "Ulepszania wrogów" :roll:


Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 613
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Post autor: Michael »

Nikt nie mówi że masz to zaakceptować to tylko propozycja , widocznie im akurat przeszkadzało to , albo nie akualizowali już tej listy .

Coś widzę że nie możesz przeboleć tego Kuglarza z róźdźką , ale nie tylko ty w rankingu na najpotężniejszą postać z orginalnego Talizmanu , gracze Kuglarz wygrał kilkakrotnie :)
Zatem nie wiem co masz z nim zrobić , chyba go wyciągnij i odłóż , jest przecież jeszcze wielu innych poszukiwaczy któymi można zagrać :)

Jeżeli już mowa o odrzucaniu z gry , ban niebardzo mi siępodoba jako słowo :) to zdecydowałem wyciąć wogóle pomysł niewolnictwa w postaci w jakiej przedstwaiony jest w Pustynii z Kampanii 3 Masek oraz w Wiosce , już kilka razy zdarzyło mi się że wygrałem w aukcji kumpla :) któy trafił do niewoli na pustynii. W sumie jednak nie miałem pomysłu co z nim później zrobić a i on dużo tracił z każdą kolejką którą musiał rzucać aby sprawdzić czy mi zwiał z niewoli.


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?
Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

Ja niczego nie zakazuje Gieferg :? Spokojnie. Ja tylko odpowiadam na twoje pytanie zadane w tym temacie. Moze te dwie karty nie sa przegiete na poczatku gry, ale z czasem tak. Poza tym sama ich obecnosc frustruje pozostalych graczy. Bo kazda walka staje sie wygrana w wiekszosci przypadków nawet bez koniecznosci rzucania kostką. Podobnie jest z legionista, ktorego wyciagniecie sprawia, ze wszystkim od razu odniechciewa sie grac. Dla oszczdzenia niepotrzebnych stresow, wykluczamy te karty. Nie mowie, ze to jakąś regułą ma sie stac.

A kwestię Mnicha rozwiazac mozna w ten sposób, ze w czasie walki wrecz do swej siły dodaje moc równą tej, z która rozpoczynał wedrówkę, czyli 3. Ale własciwie sam nie wiem, w koncu to mnich - moze dysponowac moca koncentracji, medytacji, jakas tajna sztuka walki itp. O wezmy takiego Yode z Gwiezdnych Wojen i walke z Dooku. Dawal se rade :) choc byl maly i raczej słaby.


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

A kwestię Mnicha rozwiazac mozna w ten sposób, ze w czasie walki wrecz do swej siły dodaje moc równą tej, z która rozpoczynał wedrówkę, czyli 3. Ale własciwie sam nie wiem, w koncu to mnich - moze dysponowac moca koncentracji, medytacji, jakas tajna sztuka walki itp. O wezmy takiego Yode z Gwiezdnych Wojen i walke z Dooku. Dawal se rade Smile choc byl maly i raczej słaby.
For my ally is the Force, and powerful ally it is ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Zaufajcie mocy, ona wie co robi :wink:

A co do tematu, nigdy nie usunąłem z gry żadnej, karty, żadnego poszukiwacza, czaru czy planszy... no właściwie raz zdarzyło mi się że grałem bez Otchłani bo akurat jednym z graczy był maniak fantasy a totalny przeciwnik SF i poprostu Otchłań mu nie pasowała :roll:

Poprostu jakoś nigdy nie zdażyło mi się żeby jakaś karta czy postać zachwiała równowagę w grze i trzeba było kończyć. Dlatego nie widziałem potrzeby żeby coś usuwać czy zmieniać zasady. Aczkolwiek rozumiem że jakaś karta czy poszukiwacz mogli w pewnym momencie nabruździć i od tej pory ktoś ich nie używa. Ale jak już napisałem mnie osobiście nic takiego się nie przytrafiło i dlatego nie mam zamiaru nic usuwać z gry.

Co do zmian wprowadzanych w kartach jestem przeciwny. Co innego kiedy dana karta zostanie przedrukowana od nowa ze stosownym tekstem. Jednak jeśli po wycignięciu każdej karty musiałbym zerkać do kajeciku żeby sprawdzić czy nie ma do niej jakiejś erraty to bym chyba rzucił grę w kąt i poszedł robić coś innego :roll: Dla mnie gra jest dobra taka jaka jest, może dlatego że nie mam żadnych autorskich dodatków i gram tylko w to co zaoferowała Sfera...


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Hunter pisze:A co do tematu, nigdy nie usunąłem z gry żadnej, karty, żadnego poszukiwacza, czaru czy planszy... no właściwie raz zdarzyło mi się że grałem bez Otchłani
Przed rozgrywką zwykle ustalmy z jaimi gramy dodatkami, często jest bez jaskini, zdarzało się też bez dodatków w ogóle. A jesli nie usunąłeś żadnej karty to nie wiem jak godzisz np Wielką Bramę z Alternatywnymi Zakończeniami...
Lens pisze:A kwestię Mnicha rozwiazac mozna w ten sposób, ze w czasie walki wrecz do swej siły dodaje moc równą tej, z która rozpoczynał wedrówkę, czyli 3
To by zniego zrobiło bezndziejną postać pozbawioną praktycznie jakichkolwiek sensownych zdolności.
Poza tym sama ich obecnosc frustruje pozostalych graczy.
Mnie frustruje obecnośc różdżki w rękach Leśnego Duszka, Wrózki czy czarnoksięznika, ale to jeszcze trochę za mało by jej zakazać. Znałem tez jednego gościa, który zbanował filozofa :? ale on nie wiedział za bardzo co to jest naprawdę przepakowana postać bo miał tylko podstawkę.


Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

Cytat:
Poza tym sama ich obecnosc frustruje pozostalych graczy.


Mnie frustruje obecnośc różdżki w rękach Leśnego Duszka....ale to jeszcze trochę za mało by jej zakazać

Zasada generalnie jest taka, że gra ma sprawiac jak najwiecej radochy. A rozgrywka z kumplami to nie mistrzostwa swiata w MiM, ale chyba nikomu tego tlumaczyc nie trzeba, tym bardziej, ze juz nawet w pierwszych zdaniach tego tematu pisze, ze
jakaś karta czy poszukiwacz jest w stanie rozwalić cała rozgrywkę ot tak sobie
Ciekawy jestes, trzeba przyznac. Najpierw piszesz o tym jakie karty usuwasz, nastepnie pytasz jakie inni gracze usuwaja, a potem jakby masz o to pretensje.


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
Awatar użytkownika
Michael
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Poszukiwacze z Talismana
Zbrojownia Szalonego Gnoma
Posty: 613
Rejestracja: sobota 06 sie 2005, 14:23
Lokalizacja: Z nikąd
Płeć:

Post autor: Michael »

Właśnie się zastanawiam czy ten temat ma słuzyć ustaleniu jakiejś listy kart które należy zbanować ? Jednak jak widać z dyskusji co kogo i w jaki sposób wykluczyć z rozgrywki nie jest proste do ustalenia.
Właściwie ten temat można rozpatrywać pod dwoma kątami : co banować w rogrywce domowej , ale wtedy nie ma sensu bo nikt nikogo do niczego zmusić nie moze ; lub co zbanować na turniejach ale wtedy to zły dział na takie dyskusje.


Given the choice - whether to rule a corrupt and failing empire, or to challenge the Fates for another throw, a better throw against one's destiny - what was to do?
Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

Jak dla mnie pytaniem " kluczem" tej pogawedki jest
Gieferg pisze:Ciekaw jestem czy banujecie jakieś karty lub poszukiwaczy w swoich grach i jakie są to karty.


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

Myślę, że chodziło tu o jakieś pomysły co do tego czy jest jeszcze więcej combosów typu Kuglarz + Różdżka + Przypadek, i które ewentualnie powinny być zabronione dla jakotakiej równowagi w grze. Natomiast jeżeli ktoś pisze, że Rumak jest za mocny, Mnich nie, no to dyskusja się robi dziwna, bo można równie dobrzez wysunąć pomysł, że nalezy zakazać jednego ze Złotych smoków, a Księcia zostawić ;)
Rumak jest wkurzajacy - faktycznie, ale jest zbyt duzo sposobów na jego utratę, no chyba, że jeździ nim Jasnowidz - to już jest problem, trzeba go wtedy stłuc i tyle.


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Moim zdaniem przesadzacie z tym banowaniem kart. Nie wiem jak u Was ale u mnie jak sie gra, to w przypadku jak ktos za bardzo urosnie w sile dzieki szczesliwemu zbiegowi okoliczaosci to poprostu reszta garczy automatycznie reguluje problem poprzez atakowanie takiego co sie z szeregu wychyla :) I Herkules dupa gdy ludzi kupa ;)


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
pretorianstalker
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 757
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pretorianstalker »

No tak, ale słynne combo Kuglarz + Różdżka + Przypadek zamiata nawet 20 innych poszukiwaczy na raz ;) Mamy wtedy sytuację: Kuglarz + 20 ropuch - kto ma większe sznase?
Żeby to jakoś rozwiązać, wymyśliłem, że Kuglarz moze wykorzystać swoją zdolność dotyczącą rzucania czaru i wracania go do siebie tylko raz na turę. To i tak nie poprawia ani trochę sytuacji w grze na dwóch gdy kuglarz raz na turę uderza w przeciwnika błyskawicą :)


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!
Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6145
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim »

Zycie jet brutalne :P Trzeba poprostu zabic kuglarza zanim znajdzie rozdzke i po problemie...
[/i][/code]


Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
Awatar użytkownika
Gieferg [Autor tematu]
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Morze
Północny Ląd
Wyspa
Posty: 1484
Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Wiek: 42
Kontakt:

Post autor: Gieferg »

Ciekawy jestes, trzeba przyznac. Najpierw piszesz o tym jakie karty usuwasz, nastepnie pytasz jakie inni gracze usuwaja, a potem jakby masz o to pretensje
:shock: zabiłeś mnie teraz :shock:

temat zakładam żeby podyskutować - najpierw mówię co sam zmieniam, i komentuję to co zmieniają inni, jesli np nie widzę sensu w banowaniu jaiejś karty to staramsię dojść czemu dana osoba z nią nie gra.
Możesz sobie zakazać jakiej chcesz karty, a ja mogę mieć o tym jakie chcę zdanie i mogę o tym napisac na forum które służy do dyskusji, jeśli chcesz możesz podać jakieś argumenty na poparcie swojgo stanowiska, nie chcesz nie podawaj - i tyle. Dziwię się ludziom, którzy piszą coś na forum nie chcąc by ktokolwiek to komentował. Nie zakładałbym tematu gdybym nie miał zamiaru w nim dyskutować, temat w którym każdy tylko wymienia jakich kart nie używa jak dla mnie nie miałby sensu.
Michael pisze:co banować w rogrywce domowej , ale wtedy nie ma sensu bo nikt nikogo do niczego zmusić nie moze
A kto tu mówi o zmuszaniu?
Po prostu nie moge zrozumieć jak można zakazać Smoczka który ma bardzo wąskie zastosowanie, a tymczasem zostawić w spokoju Mnicha którego zdolności można użyć w każdej walce z każdym walczącym siłą przeciwnikiem :P


Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

Eh widze, ze jednak twardy z ciebie zawodnik :) .
Po pierwsze uzywasz raczej niewasciwych slow "banowac", "zakazywac". Lepsze w przypadku tej dyskusji jest raczej "usuwac", badz " wycofywac, nie uzywac, nie stosowac", bo to sugeruje na indywidualne, no kameralne preferencje lub nawyki, a taki jest w mojej opinii charakter pogawedki w tym temacie. Czyli jak kto gra, a nie jakie ogolne zmiany wprowadzamy.
A teraz po drugie. Smoczek jak i rumak, ktorych to sensu usuwania z gry nie mozesz jakos sobie w glowie ulozyc to karty, ktore wyszly w "praniu". Po prostu pozarlismy sie raz i drugi o ich sens, a ze klotliwe z moich kolegow stworzenia to dalismy sobie z tymi kartami spokoj. (Smoczek wypłynął przy okazji Rumaka, jako, ze znaczenie tych kart jest dosc podobne i stwierdzilismy, albo rybka albo pipka). Sens ich tez jest co najmniej dyskusyjny. No bo co ma kon, czy smok do mocy? A juz na pewno dlaczego dodawac np. 12 do wyrzutu kostka tylko z tej przyczyny, ze ma sie nieszczesnego rumaka, czy malutkiego smoczka. Bez przesady 12 to ma krol smokow, a to przeciez teoretycznie najwiekszy boss gry.
Wywalilismy na pysk, bo w koncu nam wolno i wlasciwie klotnie sie skonczyly. Ktos nawet pozniej wpadl na pomysl, zeby te karty przywrocic, bo bez klotni i docinek na rumaka, legioniste i czary (ale to juz zupełnie inna historia) to juz nie ta sama gra, ale jednak zostalismy przy swoim.
Logiczna strona MiMa jest niestety taka, ze do wielu kart mozna sie przyczepic, albo interpretowac niejednoznacznie. Jesli chodzi o mnicha, to o ile pamietam nikt nigdy nim nie gral, ale podejrzewam, ze przyklad Yody by tu mogl miec decydujace znaczenie. To tak apropo jeszcze waskiego zastosowania, o ktorym piszesz. Jednak rumaka, czy legioniste wyciaga sie w prawie kazdej grze. Szansa na trafienie mnicha posrod okolo 90 kart poszukiwaczy (tylu mam z autorskimi) jest zdecydowanie mniejsza.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony środa 16 sie 2006, 23:17 przez Lens, łącznie zmieniany 1 raz.


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
Awatar użytkownika
Loop
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Zdarzenia
Posty: 110
Rejestracja: czwartek 22 cze 2006, 12:26
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Loop »

Sorry, ze sie wtrace i w ogole przepraszam za lamerskosc (ale w MiM to gralem ostatni raz dawno, dawno temu i niewiele) - tam jest karta rumaka, ktory dodaje 12 do Mocy?

Jak powiecie, ze nie, to bedzie znaczylo, ze niezle sie uhahalem z wlasnej niewiedzy ;P

PS. Tak gwoli scislosci w MM Bojowy Rumak tez jest deko przegiety (w walce mozna sumowac Magie i Miecz, przegrana walka oznacza smierc rumaka, a nie strate zycia) - ale nie az tak :)


Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

He he.
W rumaku ogolnie chodzi o to, ze w czasie walki mozesz wykonac szarżę, dzieki ktorej swa siłe powiekszasz o moc. Tak wiec jesli masz 12 mocy (gdy sobie juz uzbierasz w czasie gry) mozesz dodac tyle do swej siły.


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
Awatar użytkownika
Loop
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Zdarzenia
Posty: 110
Rejestracja: czwartek 22 cze 2006, 12:26
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Loop »

Lens pisze:He he.
W rumaku ogolnie chodzi o to, ze w czasie walki mozesz wykonac szarżę, dzieki ktorej swa siłe powiekszasz o moc. Tak wiec jesli masz 12 mocy (gdy sobie juz uzbierasz w czasie gry) mozesz dodac tyle do swej siły.
Czyli rumak jest taki sam jak w MM. Po prostu zrozumialem, ze z _tylnej czesci ciala_ dodaje nagle 12 do Mocy.

W sumie jakis sens jest w wywaleniu tej karty. Albo zmodyfikowaniu - aby rumak dodawal 1/2 Mocy :) Czy cos w tym guscie.

Dobra, wiecej sie nie wtracam, ale czytam pilnie bardziej doswiadczonych. Bo ewidentnie MM-owiec moze na tym skorzystac.

Szczegolnie, ze pewnie Legionista jest ten sam - z Jaskinii.


Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3071
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 35

Post autor: HunteR »

Lensowi chyba raczej chodziło o to że akurat tyle może dodać rumak jeśli masz siłę i moc równe sześć. Rumak pozwala skumulować siłę i moc dodając całość do rzutu kostką.

EDIT
Lens mnie uprzedził :P

Co do samej karty, jak już wspomniałem nie usuwam nic z gry i już. Nie zauważyłem też zachwiania gry z powodu tej karty. Nie wiem, może za mało razy grałem (choć grę mam od jakiś 13 lat) a może poprostu już nie pamiętam (ostatni raz grałem chyba ze dwa albo trzy lata temu bo zwyczajnie nie mam z kim) ale jakoś mi się jeszcze nigdy nie zdażyło żeby jakaś karta czy poszukiwacz rozwalili grę :roll:
A jesli nie usunąłeś żadnej karty to nie wiem jak godzisz np Wielką Bramę z Alternatywnymi Zakończeniami...
Co ta karta właściwie robi? Bo nie chce mi się szukać... a poza tym to że akurat ma jakiś związek z koroną władzy czy królem smoków a nie pasuje do alternatywnych zakończeń to cóż z tego? Czy jeśli załóżmy gram bez podziemi to mam przed rozgrywką przekopać wszystkie karty przygód żeby usunąć z nich wejścia do podziemi? Czy jeśli gram bez otchłani to mam wywalić czar nadprzestrzenna brama? Nie, bo szkoda zachodu, poprostu jeśli trafię na kartę która nie pasuje z racji braku jakiegoś dodatku albo poprostu nie da się jej w związku z tym użyć to poprostu ją odkładam i ciągnę następną.

Ja wychodzę z założenia że twórcy wiedzieli co robią i dlatego nic nie usuwam, gram z tym co mi dali do pudełka. Zastanowiłbym się raczej na niektórymi kartami i poszukiwaczami z autorskich rozszerzeń bo one były robione bez ładu i składu (w większości przypadków), ot gracz sobie coś wymyśli więc zrobił. Jakoś nie chce mi się wierzyć że dany fan przepatrzył wszystkie karty i poszukiwaczy żeby sprawdzić czy aby czasem jego pomysł się z czymś nie kłóci...


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
Awatar użytkownika
Lens
Astropata
Astropata
Astropata
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Anarchia
Karty
Poszukiwacze z Misją
Posty: 888
Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
Płeć:

Post autor: Lens »

Wielka Brama to miejsce, w ktorym rzucasz 2 razy kostka i dodajesz sile. Jesli ci wyjdzie 15 lub wiecej przenosisz sie na korone wladzy. No wiec o kant pupy wtedy rozbic cale przedpola piekiel. Taki troche skarbiec z podziemi.
Masz racje, ze poszukiwaczy "autorskich" dwa razy treba przemyslec nim sie wydrukuje i wlaczy do gry. Wiesz mi ja selekcje przeprowadzam ostra.


Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
ODPOWIEDZ