Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Ignorowanie Zdarzeń

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pretorianstalker [Autor tematu]
Filozof
Filozof
Filozof
Posty: 756
Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Ignorowanie Zdarzeń

Post autor: pretorianstalker » sobota 12 sie 2006, 16:55

Na czym polega ignorowanie zdarzenia? :) Brzmi głupio, ale naprawdę można mieć wątpliwości ;)
Cyganka po wyciągnięciu Zbójców może ich zignorować i nic się nie dzieje, ale co jeśli wyciągnie Zamieć? Ignoruje ona efekt karty, który wciąż trafia przeciwnika np, czy może ignoruje kartę i karta idzie na stos kart już zużytych?


UWAGA! Cenzura na forum! :-#
BYKOM STOP!

Awatar użytkownika
wilczy
Filozof
Filozof
Filozof
Dawna Administracja
Posty: 738
Rejestracja: sobota 17 kwie 2004, 09:45
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć:
Wiek: 43
Kontakt:

Post autor: wilczy » niedziela 13 sie 2006, 04:03

Moim zdaniem chodzi tu o efekt "dopuszczenia" karty Zadarzenia do gry.

Możliwość zignorowania oznacza oczywiście w najczęstszym przypadku "wzruszenie ramionami" i zlekceważenia sytuacji, jednak faktycznie jest kilka kart których działanie jest globalne i trafia nie tylko Poszukiwacza który kartę wyciągnął. Tak jak napisałem powyżej - jeśli istnieje możliwość zignorowania i karta zostaje zignorowana, to "karty nie było".

Jako argument za wersją "dopuszczania" posłużę się Podatkiem - kartą wyciągniętą przez innego Poszukiwacza (który nie ma możliwości zignorowania), której efekty wchodzą do gry globalnie. Jeśli np. Cyganka będzie objęta podatkiem, to nie może tej sytuacji zignorować, mimo że jest to karta Zdarzenie.

Chyba że się mylę?


Zdejmijcie... łańcuch. Nie tykajcie... ryngrafu...

Awatar użytkownika
HunteR
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Posty: 3069
Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
Lokalizacja: Kraków
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: HunteR » niedziela 13 sie 2006, 08:19

Hmm... co do zdarzeń obejmujących tylko postać która je wyciagnęła to nie ma wątpliwości, tak już napisał Wilczy poprostu się ją ignoruje tak jakby nie została wyciągnięta (limit wyciągnięcia karty na danym obszarze oczywiście zmiejsza się o jeden).

Co do zdarzeń globalnych można mieć już wątpliwości. Sądzę jednak że jej skutki na nią nie wpływają (chyba że sama sobie tego życzy) bo wkońcu na karcie było wyraźnie napisane że "...pozwala ci na zignorowanie Zdarzenia które wyciągniesz jako Kartę Przygody." tak więc nie ma czegoś takiego że jak wyciągniesz Podatek czy Śnierzycę to i tak musisz się zastosować (przed podatkiem się ukryła a śnierzycę przewidziała i przygotowała się na nią :wink: ). Jednak dane zdarzenie wypływa (moim zdaniem) na pozostałych.


[tu był obrazek, ale zepsuli forum]

Awatar użytkownika
SeSim
Królewski Champion
Królewski Champion
Królewski Champion
Dawna Administracja
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Krypta Upiorów (pomagier)
Labirynt Magów (pomagier)
Poszukiwacze
Posty: 6144
Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
Lokalizacja: z krzesła :P
Płeć:
Kontakt:

Post autor: SeSim » niedziela 13 sie 2006, 11:16

Moim zdaniem jest tak: Jeżeli ktoś inny wyciągnie globalne zdarzenie to cyganka nie może go zignorować. Natomiast jeżeli ona wyciągnie globalne zdarzenie to chyba nie może być tak, że jej nie dotyczy a reszty dotyczy. Ja zawsze grałem tak, że taka postać jest anihilatorem zdarzeń jeżeli je wyciągnie :)



Awatar użytkownika
Loop
Szermierz
Szermierz
Szermierz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Zdarzenia
Posty: 110
Rejestracja: czwartek 22 cze 2006, 12:26
Lokalizacja: Poznań
Płeć:

Post autor: Loop » niedziela 13 sie 2006, 11:19

SeSim pisze:Moim zdaniem jest tak: Jeżeli ktoś inny wyciągnie globalne zdarzenie to cyganka nie może go zignorować. Natomiast jeżeli ona wyciągnie globalne zdarzenie to chyba nie może być tak, że jej nie dotyczy a reszty dotyczy. Ja zawsze grałem tak, że taka postać jest anihilatorem zdarzeń jeżeli je wyciągnie :)
Dobrze prawisz SeSim, zgadzam sie w calej rozciaglosci :)



ODPOWIEDZ