Przeistoczenie
- Korczyk
-
- Posty: 430
- Rejestracja: sobota 10 lis 2007, 15:21
- Lokalizacja: Żywiec
- Płeć:
- Wiek: 39
Umiejętność bawienia się polega również na robieniu psikusów, jakimi są w tej grze Czary. Kiedy je rzucamy, bawimy się przecież w czary mary. Tak samo, kiedy walczą Poszukiwacze, bawimy się w rycerzy, czego na szczęście nie musimy sprawdzać w praktyce i dźgać się mieczem, bo możemy tutaj zawalczyć nie robiąc nikomu krzywdy. Nie inaczej rzecz się ma z magią, nikt przecież nie rzuca tu na nikogo czarów, tylko się tak bawimy. Ja rozumiem, że można mieć tu pewne opory, sam je miałem, ale jak się grupa umówi, to one powinny zostać przełamane. A jeżeli ktoś się obrazi, że został tak a nie inaczej przez czar, takie reguły gry, potraktowany, to w takim razie nie umie się bawić. Ważna jest także czarna strona gry i potrzebna do jej pełni. I w grupie do tej gry dojrzałej powinno nie widać w tym względzie oporów. Gramy w końcu w „Magię i Miecz”! Nie ma akceptacji dla humorów poszczególnych graczy, czy swoich, w stylu - „podbiore sobie żeten, nikt nie zobaczy”, ale jak przyjdzie rzucić czar, to „ja tego nie mogę zrobić, nie mam serca tego zrobić”. Popatrzmy, czy przypadkiem nie kierujemy się tym, co widoczne, tak bardzo dlatego, że to czego nie widać, jest nieładne.
- Master
-
- Posty: 195
- Rejestracja: środa 30 sty 2008, 16:01
- Lokalizacja: Głogów
- Płeć:
- Wiek: 35
Nie no jasne że nikt nie kisi fajnego czaru w nieskonczoność, ale motywy ze zbieraniem mieszków a następnie ustawianiem się pod sklepem magicznym (i robieniem za czarnoksieskiego żula ) wykupując i miotając w pozostałych cały czas tym samym czarem się nie zdarza.
Ja osobiście trenuję posługiwanie się Kataną. Niestey na razie musi mi wystarczyć BOKKEN wystarczyc ale kiedy zdobędę odpowiednie fundusze to nie omieszkam sobie prawdziwej sprawićTak samo, kiedy walczą Poszukiwacze, bawimy się w rycerzy, czego na szczęście nie musimy sprawdzać w praktyce i dźgać się mieczem, bo możemy tutaj zawalczyć nie robiąc nikomu krzywdy.
- Critter
-
- Posty: 38
- Rejestracja: poniedziałek 11 lut 2008, 15:22
- Lokalizacja: Żyrardów
- Płeć:
- Wiek: 43
Ja też stosuje zasadę z wyjmowaniem ostatniego czaru ze stosu czarów użytych. Jeśli zaś chodzi o wielokrotne wyciąganie czarów "wysokiej rangi", to proponowałbym w owych czarach stosować zasadę 1krotnego użycia. Tzn. jeżeli któraś z tych czarów zostanie odkryty ze stosu kart użytych, to należy ten czar przenieść na spód stosu i ponownie zalosować, bądź przyjąć że próba wskrzeszenia czaru się nie udała i nie przynosi on skutku.
Jump outside the Real
- maverick109
-
- Posty: 5
- Rejestracja: czwartek 20 mar 2008, 16:49
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
ja osobiscie nie wprowadzam tego czaru do gry, jest za mocny, mozna minimalnym wysilkiem zniszczyc cala przyjemnosc z gry innemu graczowi. wiem ze ja bym nie chcialbym umierac w taki tani sposob, i razem ze znajomymi bannujemy ten czar.
ewentualnie przyszlo mi do glowy zeby oslabic ten czar tak zeby nie byl za mocny a jednoczesnie jednak cos tam dawal, np mozna go rzucic na siebie zeby zresetowac swoja postac jesli akurat tak sie gra potoczyla ze jest to na reke, a jesli sie rzuca na kogos innego to przykladowo traci 1pkt sily/mocy (do wyboru przez rzucajacego), 1pkt wytrzymalosci + 1 losowo wybrany przedmiot. wtedy czar robi sie calkiem przyjemny, chociaz zdaje sobie sprawe ze nie trzyma sie za bardzo oryginalnego opisu czaru ;p
ewentualnie przyszlo mi do glowy zeby oslabic ten czar tak zeby nie byl za mocny a jednoczesnie jednak cos tam dawal, np mozna go rzucic na siebie zeby zresetowac swoja postac jesli akurat tak sie gra potoczyla ze jest to na reke, a jesli sie rzuca na kogos innego to przykladowo traci 1pkt sily/mocy (do wyboru przez rzucajacego), 1pkt wytrzymalosci + 1 losowo wybrany przedmiot. wtedy czar robi sie calkiem przyjemny, chociaz zdaje sobie sprawe ze nie trzyma sie za bardzo oryginalnego opisu czaru ;p
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
A znasz jakieś inne miejsca, które pozwalają zakupić dowolny czar ze stosu? mi do głowy przychodzi tylko Półbóg, ale on jest jednorazowy... noi nie sprzedaje tylko daje za freePo co w innych? bo są tańsze... po co mam płacić 4mz za czar skoro mogę mieć go taniej lub dostać go nawet za darmo
ogólnie lubię ten czar i zawsze w zanadrzu staram się mieć rozproszenie magii lub odbicie i czuję się w miarę bezpieczny
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- yabollo
-
- Posty: 67
- Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 37
Na wybranie Czaru ze stosu dostępnych czarów pozwala nam tylko Półbóg.pretorianstalker pisze:A znasz jakieś inne miejsca, które pozwalają zakupić dowolny czar ze stosu? mi do głowy przychodzi tylko Półbóg, ale on jest jednorazowy... noi nie sprzedaje tylko daje za free
W "Sklepie Magicznym" w Mieście za 4 mz można zakupić dowolny czar, ale ze stosu Czarów użytych.
Cyganka jeszcze może obejrzeć i zatrzymać dla siebie każdy Czar odrzucony bez wykorzystania przez innego Poszukiwacza.
No i jeszcze oczywiście Kuglarz może zatrzymać Czar i oddać inny w zamian, ale o nim już wiele pisaliście
Dobrzi Poszukiwacze, którzy wśród swoich Przyjaciół mają "Magicznego Pomocnika" i będą trafiać do Nieznajomego Maga z kart Przygód mogą bezpłatnie przy każdej wizycie u niego brać trzy czary z góry i wybrać jeden dla siebie...
wszak karty mówią, że:
Przyjaciel Magiczny Pomocnik: "w momencie, w którym chcesz wziąć Czar pozwala Ci obejrzeć trzy Karty Czarów, leżące na wierzchu stosu i wybrać tę, która Ci najbardziej odpowiada."
Nieznajomy Mag: "Dobry Mag zamieszkał na tym Obszarze do końca gry. Każdy Dobry Poszukiwacz, o ile Moc mu na to pozwoli, otrzyma od maga podczas każdej wizyty 1 Czar.".
Podobnie byłoby z Nieznajomym Czarnoksiężnikiem i to dla wszystkich Poszukiwaczy, niezależnie od charakteru, ale jeden Czar można zakupić za 1 mz.
pzdr
Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
Ja w sprawie PRZEISTOCZENIA.
Skoro nie napisano, że ten CZAR po prostu zabija to według mnie powinno się odłożyć jedynie PRZYJACIÓŁ, PRZEDMIOTY i ZŁOTO; SIŁĘ, MOC, WYTRZYMAŁOŚĆ i miejsce na planszy zostawiając w spokoju oraz zmieniając zdolności POSZUKIWACZA.
No pomyślcie jak głupio brzmiałaby instrukcja na CZARZE, gdyby całkowicie zerował postać.
"Za pomocą tego czaru możesz zabić dowolnie wybranego Poszukiwacza. Możesz go użyć na zakończenie swojej tury."
Taki sens miał by ten CZAR.
Ja gram dosłownie tak jak napisano na karcie. A jesli już grać jakoś inaczej to moim zdaniem powinno się zachowywać ZŁOTO, PRZEDMIOTY i PRZYJACIÓŁ. Skoro zmieniają nas to powinni tylko nas zmienić a nie zabierać od razu cały majdan za jednym zamachem. CZAR nie byłby już tak potężny, ale myślę, że bardziej sensowny.
Chociaż jak już mówiłem, ja gram dosłownie tak jak jest napisane.
Skoro nie napisano, że ten CZAR po prostu zabija to według mnie powinno się odłożyć jedynie PRZYJACIÓŁ, PRZEDMIOTY i ZŁOTO; SIŁĘ, MOC, WYTRZYMAŁOŚĆ i miejsce na planszy zostawiając w spokoju oraz zmieniając zdolności POSZUKIWACZA.
No pomyślcie jak głupio brzmiałaby instrukcja na CZARZE, gdyby całkowicie zerował postać.
"Za pomocą tego czaru możesz zabić dowolnie wybranego Poszukiwacza. Możesz go użyć na zakończenie swojej tury."
Taki sens miał by ten CZAR.
Ja gram dosłownie tak jak napisano na karcie. A jesli już grać jakoś inaczej to moim zdaniem powinno się zachowywać ZŁOTO, PRZEDMIOTY i PRZYJACIÓŁ. Skoro zmieniają nas to powinni tylko nas zmienić a nie zabierać od razu cały majdan za jednym zamachem. CZAR nie byłby już tak potężny, ale myślę, że bardziej sensowny.
Chociaż jak już mówiłem, ja gram dosłownie tak jak jest napisane.
Tyle miałem do powiedzenia.
- yabollo
-
- Posty: 67
- Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 37
Ostatnio po Przeistoczeniu kolegi powstała mała nieścisłość. Nastąpiła ona po niewielu turach gry. Nie zyskał żadnego punktu Siły i Mocy. Przed Przeistoczeniem miał bazową Siłę 2 i bazową Moc 4. Przeistoczył się w Poszukiwacza o bazowej Sile 4 i Mocy 3... i kolega twierdził, że powinien uzyskać bazową Siłę nowego Poszukiwacza, podpierając się tym, że nie można mieć niższej Siły czy Mocy od tej zapisanej na karcie... Argument dość mocny, ale jednak doszliśmy do szybkiego porozumienia, że jest to Czar Przeistoczenie i wszystkie punkty Siły i Mocy pozostają bez zmian.
Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
- HRABIA GENERAŁ LORD
-
- Posty: 302
- Rejestracja: niedziela 30 sie 2009, 20:27
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
czyli jako bazową Moc i Siłę powinienem traktować te ze starego poszukiwacza pomimo, że mam kartę nowego? trochę problematyczne to rozwiązanie, niech jeszcze trafi się np. zamiana z Trolla na Wróżkę i co? mam wogóle nie posiadać żadnych czarów? Jeżeli będę miał stracić punkt mocy to moja wyjściowa jest 1? trochę się to kupy nie trzyma i sensowniejsze jest rozwiązanie: nowy poszukiwacz = nowe statyyabollo pisze:wszystkie punkty Siły i Mocy pozostają bez zmian
- Rogo
-
- Posty: 6190
- Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
- Lokalizacja: Krzyków
- Płeć:
- Wiek: 37
Już to kiedyś pisałem, ba, nie tylko ja tak pisałem: Wystarczy zostawić sobie wszystkie punkty powyżej startowej ilości i te startowe zamienić, tj. np.
Troll o Sile 8 (startowe 6 + 2 zdobyte) Mocy 2 (st. 1 + 1) przeistacza się we Wróżkę, to ma Siłę 4 (startowe 2 + 2 zdobyte jako Troll) i Moc 5 (4 + 1 zdobyte jako Troll).
Takie rozwiązanie ani nie budzi sprzeczności jak opisane powyżej, ani nie osłabia poszukiwacza obniżajądc jego staty do minimum
Troll o Sile 8 (startowe 6 + 2 zdobyte) Mocy 2 (st. 1 + 1) przeistacza się we Wróżkę, to ma Siłę 4 (startowe 2 + 2 zdobyte jako Troll) i Moc 5 (4 + 1 zdobyte jako Troll).
Takie rozwiązanie ani nie budzi sprzeczności jak opisane powyżej, ani nie osłabia poszukiwacza obniżajądc jego staty do minimum
Ja nawet nie mam Talismana.
- rinaldo
-
- Posty: 93
- Rejestracja: niedziela 17 maja 2009, 01:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
I stanowi chyba najrozsądniejsze połączenie istoty tego czaru z zasadami gry.
Ja bym jeszcze dodał, że moim zdaniem, gdyby twórcy czaru chcieli, aby tak drastycznie ingerował w mechanikę gry (nieobniżanie statystyk poniżej startowych to w końcu jeden z dogmatów w zasadach, nie pamiętam, czy ktokolwiek poza mumią się z tego wyłamuje), wprost by to na karcie opisali.
Ja bym jeszcze dodał, że moim zdaniem, gdyby twórcy czaru chcieli, aby tak drastycznie ingerował w mechanikę gry (nieobniżanie statystyk poniżej startowych to w końcu jeden z dogmatów w zasadach, nie pamiętam, czy ktokolwiek poza mumią się z tego wyłamuje), wprost by to na karcie opisali.
- Kaktus+
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Apteka
• Kraina Snów
• Lodowa Kraina - Posty: 3416
- Rejestracja: niedziela 19 paź 2008, 19:45
- Lokalizacja: Mielec
- Płeć:
- Wiek: 39
i takie rozwiązanie mi się podoba...zaproponowane wcześniej nie miało, żadnego sensuRogo pisze:Już to kiedyś pisałem, ba, nie tylko ja tak pisałem: Wystarczy zostawić sobie wszystkie punkty powyżej startowej ilości i te startowe zamienić, tj. np.
Troll o Sile 8 (startowe 6 + 2 zdobyte) Mocy 2 (st. 1 + 1) przeistacza się we Wróżkę, to ma Siłę 4 (startowe 2 + 2 zdobyte jako Troll) i Moc 5 (4 + 1 zdobyte jako Troll).
Takie rozwiązanie ani nie budzi sprzeczności jak opisane powyżej, ani nie osłabia poszukiwacza obniżajądc jego staty do minimum
- yabollo
-
- Posty: 67
- Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 37
OK. Rozwiązanie faktycznie rozsądne, ale w przypadku gdy właśnie po wylosowaniu nowego Poszukiwacza mamy konflikt bazowej Siły/Mocy nowej Postaci względem poprzedniej. W momencie gdy Przeistoczenie zostanie użyte w końcowym etapie gry, gdy nasz Poszukiwacz ma np. Siłę 10 i Moc 8 to czy też to rozwiązanie stosujecie?Rogo pisze:Już to kiedyś pisałem, ba, nie tylko ja tak pisałem: Wystarczy zostawić sobie wszystkie punkty powyżej startowej ilości i te startowe zamienić, tj. np.
Troll o Sile 8 (startowe 6 + 2 zdobyte) Mocy 2 (st. 1 + 1) przeistacza się we Wróżkę, to ma Siłę 4 (startowe 2 + 2 zdobyte jako Troll) i Moc 5 (4 + 1 zdobyte jako Troll).
Wasz przykład z innymi wartościami: Na Trolla o Sile 10 i Mocy 8 rzucono Przeistoczenie i wylosował Wróżkę. Czy wtedy Wróżka powinna mieć Siłę 6 (2 startowe+4 zdobyte przez Trolla) i Moc 11 (4 startowe+7 zdobytych przez Trolla)?
Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
- yabollo
-
- Posty: 67
- Rejestracja: czwartek 06 sie 2009, 14:24
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 37
Czar jest właśnie dobry. To jedna z kart, dzięki której w świecie Magii i Miecza nigdy nic niewiadomo i największy paker może jeszcze gry nie wygrać W ostatnich kilku partiach posłużono się tym Czarem przeciwko mnie 4 razy i nie narzekałem choć utrudniło w znacznym stopniu rozgrywkęRogo pisze:U mnie ten Czar ma bana (bo wcześniej nie myślałem o takim rozwiązaniu xD), ale pewnie bym tak grał. Może przywrócę go do łask i wtasuję do talii
Poszukiwacz to rzeczownik, a rzeczownikami rządzą przypadki...
- SPIDIvonMARDER
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Likantropia - Posty: 661
- Rejestracja: poniedziałek 01 cze 2009, 16:42
- Lokalizacja: Danzig-Osowa
- Płeć:
- Wiek: 32
- Kontakt:
Bana jako takiego brak, gdyż ten Czar jest często ostatnim sposobem, by zagrozić jakiemuś zbyt rozwiniętemu Poszukiwaczowi. Przy jego (Przeistoczenia) obecności w talii nawet koks z 20 siły i mocy musi uważac i nie robić zbytnio na złość innym graczom.
Równocześnie w wypadku rzucenia takiego Czaru dużo wnikliwiej czyta się reguły i wtedy często można wyszukać różne kruczki prawne, czasem balansujące na (granicy sprawiedliwości growej), które umożliwiają obronę.
Równocześnie w wypadku rzucenia takiego Czaru dużo wnikliwiej czyta się reguły i wtedy często można wyszukać różne kruczki prawne, czasem balansujące na (granicy sprawiedliwości growej), które umożliwiają obronę.