Przeistoczenie
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Dlatego ja się będę trzymał mojej interpretacji - czyli, karta działa tak jak na niej napisano i nie działa ani trochę lepiej i ani trochę gorzej
Dobrze jednak czasem wiedzieć, jaki jest powszechnie przyjęty pogląd na daną sprawe, żeby w razie turnieju nie być zaskoczonym Słyszalem, że gdzies w mojej okolicy rozegrano jakiś turniej, więc zakładam, że może sam kiedyś wezmę w takim udział
Dobrze jednak czasem wiedzieć, jaki jest powszechnie przyjęty pogląd na daną sprawe, żeby w razie turnieju nie być zaskoczonym Słyszalem, że gdzies w mojej okolicy rozegrano jakiś turniej, więc zakładam, że może sam kiedyś wezmę w takim udział
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
Ja zawsze grałem, że Przeistoczenie poprostu zabija Postać, ta sobie wybiera nową i startuje od zera. Tzn. grałem tak, dopóki nie postanowiliśmy zbanować tego Czaru. A o słuszności tej interpretacji Karty może świadczyć to, że w dodatku Magia (bo cały czas mówię o MM) dodali nowy Czar (2 sztuki) - Pan Postaci. Po jego użyciu tracimy wszystko poza Mieczem i Magią naszej postaci, czyli losujemy (już nie wybieramy) sobie nowego bohatera i kontynuuje on grę (tym razem z tego samego miejsca) posiadając po poprzedniej postaci tylko Miecz i Magię.
Tak więc Pan Postaci jest jakby ulepszoną wersją Przeistoczenia, która nie niszczy totalnie Postaci i nie zmniejsza tak drastycznie jej szans.
Tak więc Pan Postaci jest jakby ulepszoną wersją Przeistoczenia, która nie niszczy totalnie Postaci i nie zmniejsza tak drastycznie jej szans.
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
A mnie zawsze zastanawia skąd ludzie biorę takie rzeczy Jak czegoś nie ma na karcie to tego nie wymyślajmy. Oczywiście ja ktoś ma życzenie, to może i uznać, że przeistoczenie powoduje koniec gry dla gracza, a nie tylko jego postaci, ale tego na karcie po prostu nie ma, tak samo jak tego, że ginie i zaczyna zupełnie od nowa.
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
Właściwie to możesz mieć rację. Ja grałem tak, jak mi koleś mówił, który dłużej grał, jakoś się specjalnie nie wczytywałem nigdy w Kartę, ale może masz rację.
A co do Przeistoczenia to mam jeszcze pytanie
Ostatnio mieliśmy sytuację, że koleżka rzucił na mnie Przeistoczenie, podczas gdy grałem uprejdem postaci, a jak wiadomo w MM w przeciwieństwie do MiMa po śmierci takiego upgrejda wracamy do poprzedniej postaci. I teraz pytanie, co się powinno ze mną stać po rzuceniu Przeistoczenia, bo w końcu czar został rzucony na upgrejda i w takim razie zaminiam go na inną postać, no i mam nagle 2 postacie i co zrobić?
A co do Przeistoczenia to mam jeszcze pytanie
Ostatnio mieliśmy sytuację, że koleżka rzucił na mnie Przeistoczenie, podczas gdy grałem uprejdem postaci, a jak wiadomo w MM w przeciwieństwie do MiMa po śmierci takiego upgrejda wracamy do poprzedniej postaci. I teraz pytanie, co się powinno ze mną stać po rzuceniu Przeistoczenia, bo w końcu czar został rzucony na upgrejda i w takim razie zaminiam go na inną postać, no i mam nagle 2 postacie i co zrobić?
- pretorianstalker
-
- Posty: 757
- Rejestracja: piątek 14 lip 2006, 23:28
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Kontakt:
Na dobrą sprawę to powinieneś zmienić postać nie będącą profesją i nałożyć na nią profesję
Jak zmieniłbyś profesję to miałbyś dwie postacie na raz - nie ma takiej opcji gry Profesja sama nie istnieje, bo jej cechy są podane jako +X i nie może ona istnieć bez zwykłego poszukiwacza. Ewentualnie możnaby uznać, że profesja znika, a postać się Przeistacza, ale nie wiem na jakiej podstawie
Jak zmieniłbyś profesję to miałbyś dwie postacie na raz - nie ma takiej opcji gry Profesja sama nie istnieje, bo jej cechy są podane jako +X i nie może ona istnieć bez zwykłego poszukiwacza. Ewentualnie możnaby uznać, że profesja znika, a postać się Przeistacza, ale nie wiem na jakiej podstawie
UWAGA! Cenzura na forum!
BYKOM STOP!
BYKOM STOP!
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 42
- Kontakt:
I to ostatnie rozwiązanie jest najlepsze to bodaj najbardziej debilna karta jaką wymyślili Polacy w tym kalekim dodatku.gural pisze:Ja zawsze grałem, że Przeistoczenie poprostu zabija Postać, ta sobie wybiera nową i startuje od zera. Tzn. grałem tak, dopóki nie postanowiliśmy zbanować tego Czaru.
Tyle że raz mówisz że zbanowałeś a za chwilę, że ostatnio miałes sytuację że na ciebie rzucał przeistoczenie :?
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- HunteR
-
- Posty: 3071
- Rejestracja: niedziela 03 lip 2005, 12:55
- Lokalizacja: Kraków
- Płeć:
- Wiek: 35
Lol, te niektóre "ulepszenia" zasad w MM są jakieś dziwne :roll: Przecież profesja to nie jest osobna postać tylko postać główna tyle że z nowymi zdolnościami. Ale ja tam się na MM nie znam więc nie wnikam.Gural pisze:a jak wiadomo w MM w przeciwieństwie do MiMa po śmierci takiego upgrejda wracamy do poprzedniej postaci.
Dla mnie czar Przeistoczenie działa jak respawn o czym pisałem gdzieś wcześniej. Losujemy/wybieramy nową postać i jedziemy od nowa.
[tu był obrazek, ale zepsuli forum]
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 42
- Kontakt:
to tylko twój wymysł, z karty to nie wynikaDla mnie czar Przeistoczenie działa jak respawn o czym pisałem gdzieś wcześniej. Losujemy/wybieramy nową postać i jedziemy od nowa.
nie ma tam słowa o tym, że Poszukwacz traci punkty siły/mocy które zdobył. Wyłącznie przedmioty, przyjaciół i złoto oraz wymienia kartę poszukiwaczy.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
Koleś niby rzucił Pana Postaci (cytuję niżej), ale teraz jak poznałem jak działa Przeistoczenie to to praktycznie to samo.Tyle że raz mówisz że zbanowałeś a za chwilę, że ostatnio miałes sytuację że na ciebie rzucał przeistoczenie
PAN POSTACI
"Rzuć to zaklęcie na wybranego gracza. Postać należąca do niego zamieni się w losowo wybraną spośród Kart Postaci, zachowując tylko swoją Miecz i Magię. Nie możesz rzucać Zaklęcia na siebie, ani na postacie na Kamiennym Moście, w Komnacie Magów, ani Krypcie Władców
Dawnych Światów."
Czyli chyba to co przeistoczenie.
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 38
Właśnie przyszło mi do głowy to, że jak wylosowalismy słabą postać, to takie rzucenie na siebie tego czaru i wymiana postaci na lepszą może być cacy. Oczywiście w MiMie, bo tam nie ma zastrzeżenia na karcie, że nie wolno rzucać na siebie tego czaru. Ale to by sie opłacało na początku rozgrywki albo po jakieś wielkiej 'kraksie życiowej' poszukiwacza w czasie gry i który nie ma już za wiele do stracenia (Przyjaciół/Przedmioty/MZ). 8-[gural pisze: Nie możesz rzucać Zaklęcia na siebie
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Blaster
-
- Posty: 68
- Rejestracja: wtorek 16 paź 2007, 14:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
Przyłączam się do opinii osób stosujących czar Przeistoczenie na takich zasadach jakie są w jego opisie. Ja tak gram nie tylko dlatego że tak jest napisane w zasadach (nie zawsze gram zgodnie ze wszystkim co jest napisane w MiM) ale także dlatego że takie podejście nie „rozwala” gry.
Zastanawialiście się kiedyś jak czar ten (zwłaszcza przy jego nadinterpretacji) działa w rękach Kuglarza?
Wszyscy oponenci Kuglarza giną w ilości tur równej ilości postaci występujących w grze.
Jeśli ktoś powie, że Kuglarz jest przegięty a nie czar to ja podam inny sposób na szybkie wygranie przy pomocy czaru Przeistoczenie nie będąc Kuglarzem:
1. Wylosowujemy czar Przeistoczenie
2. Liczymy ilu graczy mamy do wyeliminowania
3. Zbieramy mieszki złota w liczbie 4 x (liczba graczy)
4. Idziemy do miasta i rzucamy czar na pierwszego poszukiwacza – umiera
5. Kupujemy ten czar w następnej turze za 4 MZ w Sklepie Magicznym i w tej samej turze ginie kolejny poszukiwacz itd.
6. Idziemy do Korony Władzy
Jak Wam się podoba ta przypadkowość złych zdarzeń MiM za które uważacie wyciągnięcie czaru Przeistoczenie?
Zastanawialiście się kiedyś jak czar ten (zwłaszcza przy jego nadinterpretacji) działa w rękach Kuglarza?
Wszyscy oponenci Kuglarza giną w ilości tur równej ilości postaci występujących w grze.
Jeśli ktoś powie, że Kuglarz jest przegięty a nie czar to ja podam inny sposób na szybkie wygranie przy pomocy czaru Przeistoczenie nie będąc Kuglarzem:
1. Wylosowujemy czar Przeistoczenie
2. Liczymy ilu graczy mamy do wyeliminowania
3. Zbieramy mieszki złota w liczbie 4 x (liczba graczy)
4. Idziemy do miasta i rzucamy czar na pierwszego poszukiwacza – umiera
5. Kupujemy ten czar w następnej turze za 4 MZ w Sklepie Magicznym i w tej samej turze ginie kolejny poszukiwacz itd.
6. Idziemy do Korony Władzy
Jak Wam się podoba ta przypadkowość złych zdarzeń MiM za które uważacie wyciągnięcie czaru Przeistoczenie?
-
-
- Posty: 72
- Rejestracja: środa 31 paź 2007, 23:49
Kupowanie już rzuconych czarów samo w sobie jest przegięte (można np kupić parę razy zawładnięcie, czy weryfikację) kiedyś okazało się, że jak poszukiwacze mieli dużo złota to gra polegała na ciągłym koczowaniu w pobliżu sklepu magicznego i rzucanie ciągle tych samych czarów, dlatego u nas teraz już nie ma czegos takiego żeby można było wybrać czar ze stosu czarów już użytych, mimo że zasady na to pozwalają.
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 38
Blaster,
Wystarczy, że ktoś wyciągnie z zanadrza Czar Odbicie i cwaniaczek sam zostaje poddany dzałaniu Czaru Przeistoczenie. :biggrin:
Ale masz racje, jeśli nikt by nie miał Czaru Odbicie to gra staje się bez sensu w takim wypadku...
Wystarczy, że ktoś wyciągnie z zanadrza Czar Odbicie i cwaniaczek sam zostaje poddany dzałaniu Czaru Przeistoczenie. :biggrin:
Ale masz racje, jeśli nikt by nie miał Czaru Odbicie to gra staje się bez sensu w takim wypadku...
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Beast
-
- Posty: 26
- Rejestracja: czwartek 11 paź 2007, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 44
Co do Sklepu Magicznego z dodatku Miasto trochę jest to przegięcie, że można kupić czar za 4 mz. Rozgrywka w pewnym momencie może polegać na wiecznym krążeniu po ulicach miasta jak to powiedział Johnny 5. Bez sensu jak wiele niedociągnięć w tej grze.
Projekt Stave'a trochę to zmienia ale niewiele. Jest tam zapisane, że potrzebujemy wydać 5 mz a nie 4 mz - zawsze to trochę drożej. No i Arcymagiem też trudniej zostać bo musimy mieć moc min. 8 i Talizman, którego musimy poświęcić.
Co do samego czaru Przeistoczenie to Stave'a proponuje, żeby min. moc poszukiwacza wynosiła 10. Jest to następne utrudnienie bo jak wszyscy wiedzą łatwiej zyskać siłe niż moc. Proponuję modyfikację gry wg Stave'a i sprawa się troche rozwiąże. Pozdrawiam wszystkich.
Projekt Stave'a trochę to zmienia ale niewiele. Jest tam zapisane, że potrzebujemy wydać 5 mz a nie 4 mz - zawsze to trochę drożej. No i Arcymagiem też trudniej zostać bo musimy mieć moc min. 8 i Talizman, którego musimy poświęcić.
Co do samego czaru Przeistoczenie to Stave'a proponuje, żeby min. moc poszukiwacza wynosiła 10. Jest to następne utrudnienie bo jak wszyscy wiedzą łatwiej zyskać siłe niż moc. Proponuję modyfikację gry wg Stave'a i sprawa się troche rozwiąże. Pozdrawiam wszystkich.
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 38
Można to rozwiązać jeszcze w ten sposób, że zamiast wybierania dowolnego czaru ze stosu już zużytych, bierzesz pierwszy z kupki niezużytych. W ten sposób nie wiesz jaki czar Ci się trafi i wyeliminuje kupowanie co chwile tego samego.
W sklepie powinno być tak, że kupujesz towar jaki chcesz (w tym wypadku czar), ale to prowadzi do bezsensów w grze i lepiej chyba kupować losowo.
W sklepie powinno być tak, że kupujesz towar jaki chcesz (w tym wypadku czar), ale to prowadzi do bezsensów w grze i lepiej chyba kupować losowo.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
w taki sposób to można zakupić czary w innych miejscach po znacznie mniejszej cenie.Można to rozwiązać jeszcze w ten sposób, że zamiast wybierania dowolnego czaru ze stosu już zużytych, bierzesz pierwszy z kupki niezużytych. W ten sposób nie wiesz jaki czar Ci się trafi i wyeliminuje kupowanie co chwile tego samego.
Nie cierpię lizustwa
- Katiusha
-
- Posty: 1614
- Rejestracja: wtorek 02 paź 2007, 23:30
- Lokalizacja: z Krainy MiMa ;)
- Płeć:
- Wiek: 38
Po co w innych miejscach? W tym samym miejscu możesz kupić w ten sposób Czar za 2 MZ. A z innych miejsc to pamiętam tylko Czarnoksiężnika z kart Przygód sprzedającego Czar za 1 MZ, tyle że najpierw musi wyskoczyć na plansze z kupki.w taki sposób to można zakupić czary w innych miejscach po znacznie mniejszej cenie.
W innych miejscach musisz wykatulać kostką aby trafic na zyskanie Czaru. Możesz też dostać za darmo czar bez katulania (np u Półboga czy Czarodzieja).
Ale nie chodzi o to co za ile można dostać, tylko o zlikwidowanie buga w Sklepie Magicznym, a ja poprostu zaproponowałam rezygnacje z tej możliwości tj wybrania dowolnego Czaru.
Przyszedł mi do głowy jeszcze inny pomysł aby skasować ten bug w grze, można by było wybierać Czary, ale raz na powiedzmy 3 kolejki ten sam.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autorki w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niej w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym terminie. Ponadto autorka zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
- Emil
-
- Posty: 578
- Rejestracja: czwartek 26 kwie 2007, 11:01
- Lokalizacja: Wrocław
- Płeć:
- Wiek: 37
- Kontakt:
Po co w innych? bo są tańsze... po co mam płacić 4mz za czar skoro mogę mieć go taniej \:D/ lub dostać go nawet za darmo
ogólnie lubię ten czar i zawsze w zanadrzu staram się mieć rozproszenie magii lub odbicie i czuję się w miarę bezpieczny :biggrin:
ogólnie lubię ten czar i zawsze w zanadrzu staram się mieć rozproszenie magii lub odbicie i czuję się w miarę bezpieczny :biggrin:
Nie cierpię lizustwa
- Korczyk
-
- Posty: 430
- Rejestracja: sobota 10 lis 2007, 15:21
- Lokalizacja: Żywiec
- Płeć:
- Wiek: 39
Umiejętność bawienia się polega również na robieniu psikusów, jakimi są w tej grze Czary. Kiedy je rzucamy, bawimy się przecież w czary mary. Tak samo, kiedy walczą Poszukiwacze, bawimy się w rycerzy, czego na szczęście nie musimy sprawdzać w praktyce i dźgać się mieczem, bo możemy tutaj zawalczyć nie robiąc nikomu krzywdy. Nie inaczej rzecz się ma z magią, nikt przecież nie rzuca tu na nikogo czarów, tylko się tak bawimy. Ja rozumiem, że można mieć tu pewne opory, sam je miałem, ale jak się grupa umówi, to one powinny zostać przełamane. A jeżeli ktoś się obrazi, że został tak a nie inaczej przez czar, takie reguły gry, potraktowany, to w takim razie nie umie się bawić. Ważna jest także czarna strona gry i potrzebna do jej pełni. I w grupie do tej gry dojrzałej powinno nie widać w tym względzie oporów. Gramy w końcu w „Magię i Miecz”! Nie ma akceptacji dla humorów poszczególnych graczy, czy swoich, w stylu - „podbiore sobie żeten, nikt nie zobaczy”, ale jak przyjdzie rzucić czar, to „ja tego nie mogę zrobić, nie mam serca tego zrobić”. Popatrzmy, czy przypadkiem nie kierujemy się tym, co widoczne, tak bardzo dlatego, że to czego nie widać, jest nieładne.
- Master
-
- Posty: 195
- Rejestracja: środa 30 sty 2008, 16:01
- Lokalizacja: Głogów
- Płeć:
- Wiek: 35
Nie no jasne że nikt nie kisi fajnego czaru w nieskonczoność, ale motywy ze zbieraniem mieszków a następnie ustawianiem się pod sklepem magicznym (i robieniem za czarnoksieskiego żula ) wykupując i miotając w pozostałych cały czas tym samym czarem się nie zdarza.
Ja osobiście trenuję posługiwanie się Kataną. Niestey na razie musi mi wystarczyć BOKKEN wystarczyc ale kiedy zdobędę odpowiednie fundusze to nie omieszkam sobie prawdziwej sprawićTak samo, kiedy walczą Poszukiwacze, bawimy się w rycerzy, czego na szczęście nie musimy sprawdzać w praktyce i dźgać się mieczem, bo możemy tutaj zawalczyć nie robiąc nikomu krzywdy.
- Critter
-
- Posty: 38
- Rejestracja: poniedziałek 11 lut 2008, 15:22
- Lokalizacja: Żyrardów
- Płeć:
- Wiek: 43
Ja też stosuje zasadę z wyjmowaniem ostatniego czaru ze stosu czarów użytych. Jeśli zaś chodzi o wielokrotne wyciąganie czarów "wysokiej rangi", to proponowałbym w owych czarach stosować zasadę 1krotnego użycia. Tzn. jeżeli któraś z tych czarów zostanie odkryty ze stosu kart użytych, to należy ten czar przenieść na spód stosu i ponownie zalosować, bądź przyjąć że próba wskrzeszenia czaru się nie udała i nie przynosi on skutku.
Jump outside the Real
- maverick109
-
- Posty: 5
- Rejestracja: czwartek 20 mar 2008, 16:49
- Lokalizacja: Poznań
- Płeć:
ja osobiscie nie wprowadzam tego czaru do gry, jest za mocny, mozna minimalnym wysilkiem zniszczyc cala przyjemnosc z gry innemu graczowi. wiem ze ja bym nie chcialbym umierac w taki tani sposob, i razem ze znajomymi bannujemy ten czar.
ewentualnie przyszlo mi do glowy zeby oslabic ten czar tak zeby nie byl za mocny a jednoczesnie jednak cos tam dawal, np mozna go rzucic na siebie zeby zresetowac swoja postac jesli akurat tak sie gra potoczyla ze jest to na reke, a jesli sie rzuca na kogos innego to przykladowo traci 1pkt sily/mocy (do wyboru przez rzucajacego), 1pkt wytrzymalosci + 1 losowo wybrany przedmiot. wtedy czar robi sie calkiem przyjemny, chociaz zdaje sobie sprawe ze nie trzyma sie za bardzo oryginalnego opisu czaru ;p
ewentualnie przyszlo mi do glowy zeby oslabic ten czar tak zeby nie byl za mocny a jednoczesnie jednak cos tam dawal, np mozna go rzucic na siebie zeby zresetowac swoja postac jesli akurat tak sie gra potoczyla ze jest to na reke, a jesli sie rzuca na kogos innego to przykladowo traci 1pkt sily/mocy (do wyboru przez rzucajacego), 1pkt wytrzymalosci + 1 losowo wybrany przedmiot. wtedy czar robi sie calkiem przyjemny, chociaz zdaje sobie sprawe ze nie trzyma sie za bardzo oryginalnego opisu czaru ;p