Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Rycerz Chaosu - Niewidzialność a Dotyk Śmierci

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Meatsaw [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 16:22
Płeć:

Rycerz Chaosu - Niewidzialność a Dotyk Śmierci

Post autor: Meatsaw » sobota 09 lip 2016, 17:27

Witajcie drodzy forumowicze ! :)

Mam bardzo wielkie pytanie odnośnie zasad MiM'a. Wczoraj spotkaliśmy się z kumplami aby zagrać sobie partyjkę, ale jak to w życiu bywa pojawił się ogromny zgrzyt i kilku moich znajomych zaczeło ogromną debatę na ten temat. W imieniu moich kumpli chciałbym abyście podali swoją opinie na temat zaistniałej sytuacji. Przechodzę do rzeczy :)

Sytuacja wygląda tak :

1.Jeden z moich kumpli stał się rycerzem chaosu gdzie posiadał 2 punkty życia, w pewnej sytuacji od przemienienia w tą ową postać ten sam kumpel pragnął zaatakować Szamana. Szaman na początku walki użył Dotyk Śmierci (polega to na tym iż dana postać traci 2 punkty życia, chyba że zdoła się temu czarowi wymknąć) co ciekawe Rycerz Chaosu posiadał czar niewidzialność który pozwala mu się wymknąć (Szamanowi jak i temu Czarowi). Niestety na karcie Rycerza Chaosu jest napisane "Gdy tylko jest to możliwe musisz iść na obszar na którym stoi inny poszukiwacz i walczyć z nim. Każde zwycięstwo daje ci 1 punkt siły" . I to właśnie w tym momencie pytam was :)

1. Z racji tego iż Szaman rzucił "Dotyk Śmierci" na Rycerza mój kumpel w akcie desperacji użył czaru "Niewidzialność" I czy w tej sytuacji Rycerz Chaosu może uniknąć walki jak i czaru "DŚ"? Mimo ze na karcie postaci musi on walczyć ?
2.Przyjmijmy że Rycerz Chaosu ma 4 punkty życia . Szaman używa "DŚ" (oczywiście dalej postacią atakującą jest RC). RC używa "Niewidzialności". To w tym przypadku może "Niewidzialnością" zniwelować "DŚ" ale jest przymuszony do walki, czy działa to na 2 opcje ?

Czekam na wasze propozycje. Bo jak dla mnie ta sytuacja jest bardzo pogmatwana. #-o



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16848
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Re: Rycerz Chaosu - Niewidzialność a Dotyk Śmierci

Post autor: Little Nemo » sobota 09 lip 2016, 19:03

Hej,

Po mojemu Rycerz może rzucić Niewidzialność i się wymknąć Szamanowi. Rycerz Chaosu ma obowiązek iść na obszar innego Poszukiwacza i go zaatakować, ale nie ma obowiązku z nim walczyć. Może normalnie korzystać z kart, które pozwalają mu się wymykać przeciwnikom.

Co zaś tyczy się Dotyku Śmierci, tę część o wymykaniu się bym raczej traktował jako flavour text. Wymykasz się Poszukiwaczowi, z którym masz zaraz walczyć. Nie wymykasz się Czarom


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Meatsaw [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 2
Rejestracja: sobota 09 lip 2016, 16:22
Płeć:

Re: Rycerz Chaosu - Niewidzialność a Dotyk Śmierci

Post autor: Meatsaw » środa 13 lip 2016, 04:37

I właśnie tu zachodzi kwestia sporna gdyż ostatnie zdanie "DŚ" jest bardzo intrygujące "Nie musisz toczyć walki żeby użyć tego czaru, jednak twój przeciwnik może ci się wymknąć, jeżeli to on spotkał Ciebie" . Chodzi tutaj o Rozproszenie Magii czy zupełnie coś innego? :shock:



Awatar użytkownika
Burjaufojad
Filozof
Filozof
Filozof
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Mała Magia i Miecz
Posty: 681
Rejestracja: wtorek 21 lut 2012, 15:34
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 46

Re: Rycerz Chaosu - Niewidzialność a Dotyk Śmierci

Post autor: Burjaufojad » czwartek 14 lip 2016, 10:48

Tekst z DŚ dotyczy sytuacji kiedy ktoś wchodzi na pole z graczem z DŚ ale nie chce go spotykać - może mu się wymknąć
Jest mylący, bo nie jest niezbędny i dlatego będzie wywalony w aktualnie przygotowywanej wersji turniejowej
Nie znam Rycerza Chaosu ale zamieszczony tekst wg mnie oznacza że nie możesz uniknąć walki sam z siebie (w końcu to Chaos). Nemo ma rację pisząc że może rzucić Niewidzialność i wtedy nie dochodzi do spotkania i nie można rzucić DŚ. Niestety było inaczej: Rycerz chciał atakować dostał DŚ i zginął (nie może już rzucić Niewidziałności).
Proponuję stosować zasadę, że nie ma Czarów rzuconych bez efektów (z wielu powodów to bardzo pomaga w grze). To jest możliwe kiedy gramy POWOLI. to Rycerz musi zadeklarować - "spotkanie" lub "atakuję", Szaman deklaruje DŚ. Gdyby Rycerz przeżył (bo miałby np 3 punkty wytrzymałości), mógłby rzucić Niewidzialność aby uniknąć walki i np straty ostatniego punktu W. W takim przypadku żaden Czar nie byłby rzucone bez efektu
Czy to jest klarowne ?


Wasz Niedozajebicia

ODPOWIEDZ