Instrukcja do MiMa BASIC v0.1
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Ehhh ale mimo wszystko jest to trochę bez sesnu. Dlatego ja na ogół gram tak, że jak komuś ubijesz całą wytrzymałość i zejdzie z planszy to przejmujesz jego przedmioty i przyjaciół. Jeszcze raz powtórzę, po to atakujesz kogoś żeby czerpać z tego zysk Oczywiście nikogo nie namawiam do takiej gry, każdy gra jak chce. Jedni wyrzucają karty drudzy naginają zasady Póki co to wolny kraj
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Też się zgadzam z SeSim'em. Poszukiwaczy na okrągło nie atakujesz, żeby ten jeden stracony ruch, wynikający z ponownego dojścia na to pole, sobie odżałować. Poszukiwacze tracą głównie swoją Wytrzymałość w wyniku konfrontacji z kartami. A atakowanie Poszukiwacza dla samej idei atakowania jakoś do mnie nie przemawia.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 42
- Kontakt:
w takim razie nie zgadzasz się z instrukcją.Też się zgadzam z SeSim'em.
A ja bym powiedział że taki jasnowidz czy ninja traci więcej w wyniku spotkń z poszukiwaczami. Zresztą, choćby podczas wczorajszej gry wykończyliśmy we dwóch błyskawicznie wędrującego pustelnika a potem jeszcze demona zła - bo po prostu nam nie pasowało się z tymi postaciami za długo użerać.Poszukiwacze tracą głównie swoją Wytrzymałość w wyniku konfrontacji z kartami.
atakujemy poszukwiacza po to aby:A atakowanie Poszukiwacza dla samej idei atakowania jakoś do mnie nie przemawia.
1. zabrać mu przedmiot
2. wykończyć go by zwiększyć swoje szanse na ostateczne zwycięstwo i tym samym zmniejszyć szans innego gracza
Ten drugi powód jak dla mnie c zasem jest nawet ważniejszy niż pierwszy.
A majątku po zabitym poszukiwaczu nie możęsz wziąć w turze w której go zabiłeś z prostej przyczyny: albo atakujesz poszukwiacza, albo badasz obszar, nie możesz zrobic obu tych rzeczy, a jego ekwipunek zostaje na obszarze na którym zginął.
Ciekawe że chcesz robić erratę zasad, a równocześnie się ich nie trzymasz :?
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Lens
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Anarchia
• Karty
• Poszukiwacze z Misją - Posty: 888
- Rejestracja: środa 06 kwie 2005, 16:34
- Lokalizacja: Karczma Pod 6 Twarzami Przeznaczenia
- Płeć:
I to jest wlasnie cos, co sie nazywa czytaniem miedzy wierszami, Gieferg. Oczywiscie mozna tak interpretowac instrukcje i tę zasade, ale jest ona kompletnie bez sensu. Dlatego przy okazji errat i innych usprawien MiM powinnismy wlasnie wyjsc od rzeczy najistotniejszych, jak chocby poruszony tu problem. Dopiero pozniej zalatwiac kwestie precedensowe typu czy robot zabiera po wygranej walce zlota statuetke, jesli przegrany gracz ja posiada.A majątku po zabitym poszukiwaczu nie możęsz wziąć w turze w której go zabiłeś z prostej przyczyny: albo atakujesz poszukwiacza, albo badasz obszar, nie możesz zrobic obu tych rzeczy, a jego ekwipunek zostaje na obszarze na którym zginął.
Czasem ty jesz niedźwiedzia, a czasem to niedźwiedź je ciebie.
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 42
- Kontakt:
może dla ciebie jest bez sensu, dla mnie jest okOczywiscie mozna tak interpretowac instrukcje i tę zasade, ale jest ona kompletnie bez sensu.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
-
-
- Posty: 140
- Rejestracja: poniedziałek 27 cze 2005, 02:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 43
co w tym zlego, przeciez kazdy z nas podczas gry zmienia pod siebie instrukcje, wtedy kiedy wydaje mu sie,ze ma lepsze rozwiazanie.w takim razie nie zgadzasz się z instrukcją.
Jak zabijasz hero dla mnie jest jasne, ze zabierasz jego rzeczy a te ktore cie nie obchodza albo przekroczyles limit wyrzucasz. inaczej sie ma sprawa jak bohatera zabija wrog, wtedy stoi on na strazy "skarbow" i trzeba go zabic by przedmioty zgarnac.
Apropo tematu: jak wyciagacie jezioro zycia, fonatanne madrosci i strumien sily kladziecie tam 4 czy siorbacie od razu 1 punkt i kladziecie 3?
wisnia
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Jeśli chodzi o timing, to zdaje się, że po śmierci Poszukiwacza jego karty rozpatruje Poszukiwacz, który go pokonał, a dopiero potem są odkładane do ponownego ich badania przez kogoś innego.albo atakujesz poszukwiacza, albo badasz obszar, nie możesz zrobic obu tych rzeczy, a jego ekwipunek zostaje na obszarze na którym zginął.
A tak :twisted:Ciekawe że chcesz robić erratę zasad, a równocześnie się ich nie trzymasz
Lens ma rację. Tylko, że póki co kłucimy się o jakieś duperele. Stwórzmy grupę ludzi od zasad i errat i przeanalizujmy każdą linijkę po kolei. Następnie ujawnimy i zobaczymy jakie będą reakcje. Robiąc i czepiając się w ten sposób nigdy do niczego nie dojdziemy. Ale cóż, co kraj to obyczaj.
:?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Fly
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów
• Labirynt Magów - Posty: 220
- Rejestracja: wtorek 01 mar 2005, 17:45
- Lokalizacja: Miasto Kominów
- Płeć:
- Wiek: 40
- Kontakt:
Hmm, ciekawe... Na logikę rzecz ujmując powinno być tak, że jak kogoś się ubija, to zabiera się przedmioty i przyjaciół (choć w prawdziwym życiu już tak fajnie pewno by nie było ) i finisz. Instrukcja jest po prostu źle napisana (raczej niedokładnie), bo nie wyjaśnia, czy Spotkanie (czyli w tym wypadku Walka) obejmuje też obrabowanie umarłego (jak dla mnie tak), czy nie. Bo oczywistym jest, że jak ktoś zemrze i mu zabieram przedmioty, to już nie ciągnę kolejnej kartyPrzygody.
Ps - głupie pytanie: jeżeli ktoś dajmy na to stoi na Smoku, który go pokonał i ja tego kogoś atakuję, to nie muszę walczyć ze smokiem?
Ps - głupie pytanie: jeżeli ktoś dajmy na to stoi na Smoku, który go pokonał i ja tego kogoś atakuję, to nie muszę walczyć ze smokiem?
Crux santa sit mihi lux.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.
Non draco sid mihi dux.
Vade retro satana, non suade mihi vana.
Sunt mala quae libas, ipse venena bibas.
-
-
- Posty: 140
- Rejestracja: poniedziałek 27 cze 2005, 02:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 43
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 42
- Kontakt:
Wisnia :arrow: to planszówka, nie RPG, ma swoje zasady, które są dośc jasne, nie muszą być zawsze logiczne.
Na tej samej zasadzie jeśli jesteś dobry, a wchodzisz na cmentarz żeby tam wklepać innemu poszukiwaczowi, czy też na Pustynię, ale nie badasz obszaru tylko atakujesz poszukiwacza - nie tracisz wytrzymałości na tym obszarze. Może bez sensu, ale zgodne z zasadami i ja tak gram a nikt z grajacych ze mną nie ma co do tego żadnych wątpliwości.
Uporczywe wciskanie na siłę logiki i realizmu w zasadach gry planszowej, jest jak dla mnie bezcelowe.
a na czym się ta jasnośc opiera?Jak zabijasz hero dla mnie jest jasne, ze zabierasz jego rzeczy
oczywiście że od razu bierzesz 1 punkt i zostają 3, w końcu badasz to miejsce.jak wyciagacie jezioro zycia, fonatanne madrosci i strumien sily kladziecie tam 4 czy siorbacie od razu 1 punkt i kladziecie 3?
to wynika jakoś z instrukcji?Jeśli chodzi o timing, to zdaje się, że po śmierci Poszukiwacza jego karty rozpatruje Poszukiwacz, który go pokonał, a dopiero potem są odkładane do ponownego ich badania przez kogoś innego.
stworzcie, tyle że i tak każdy będzie grał po swojemuStwórzmy grupę ludzi od zasad i errat i przeanalizujmy każdą linijkę po kolei.
jeśli atakujesz poszukiwacza to nie badasz obszaru, więc karty się tam znajdujące nie mają na ciebie wpływu (wiec żaden wróg ciebie nie atakuej, ale również nie możes nic stamtąd zabrać czy np wstąpić do uzdrowiciela).Ps - głupie pytanie: jeżeli ktoś dajmy na to stoi na Smoku, który go pokonał i ja tego kogoś atakuję, to nie muszę walczyć ze smokiem?
Na tej samej zasadzie jeśli jesteś dobry, a wchodzisz na cmentarz żeby tam wklepać innemu poszukiwaczowi, czy też na Pustynię, ale nie badasz obszaru tylko atakujesz poszukiwacza - nie tracisz wytrzymałości na tym obszarze. Może bez sensu, ale zgodne z zasadami i ja tak gram a nikt z grajacych ze mną nie ma co do tego żadnych wątpliwości.
Uporczywe wciskanie na siłę logiki i realizmu w zasadach gry planszowej, jest jak dla mnie bezcelowe.
zgodnie z instrukcją.taaa jasne, a potworek sobie spokojnie stoi i w razie czego kibicuje jednej ze stron tlukacych sie poszukiwaczy
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Nie zaszkodzi spróbować. Zresztą Ciebie w tej grupie też widziałem (jeśli i ja bym się dostał) - miło jest z kimś prowadzić konwersację, kto ci nigdy nie przyzna racji Jak ktoś będzie chćiał grać własnymi zasadami, to go nawet wołami nie zaciągniesz. Ale na pewno znajdzie się grupa osób, które sprawdzą jak bardzo te zasady są grywalne i przypuszcza, że nie będzie im żal jednej partii, która się nie uda. Znajdzie się też grupa, która regularnie nie gra i nie wnika w szczegółowość zasad, ale na pewno chciała by je mieć w jednym miejscu. I na koniec komuś te zasady się spodobają. Nie wierzę, że 100% ogólu powie, że te zasady są do kitu. [/url]stworzcie, tyle że i tak każdy będzie grał po swojemu
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- SeSim
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Krypta Upiorów (pomagier)
• Labirynt Magów (pomagier)
• Poszukiwacze - Posty: 6145
- Rejestracja: poniedziałek 07 lis 2005, 19:18
- Lokalizacja: z krzesła :P
- Płeć:
- Kontakt:
Biorę od razu 1 punkt.Apropo tematu: jak wyciagacie jezioro zycia, fonatanne madrosci i strumien sily kladziecie tam 4 czy siorbacie od razu 1 punkt i kladziecie 3?
Nie obraź się ale dla mnie to jest bez sensu. Walka z wiatrakami. No ale jeżeli chcecie to twórzcieStwórzmy grupę ludzi od zasad i errat i przeanalizujmy każdą linijkę po kolei.
Ciekawe... Nagle jesteś po tej stronie barykady? :> Na ogół to Ty wynajdywałeś jakieś dziwne rzeczy i my Ci pisaliśmy podobne słowaWisnia Arrow to planszówka, nie RPG, ma swoje zasady, które są dośc jasne, nie muszą być zawsze logiczne.
Top Secret Ninja Off Topic Creators Internatinal Organization Member
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 42
- Kontakt:
SeSim :arrow: coś ci się znowu chyba pomieszało :shock:Ciekawe... Nagle jesteś po tej stronie barykady? :> Na ogół to Ty wynajdywałeś jakieś dziwne rzeczy i my Ci pisaliśmy podobne słowa
Ja wynajdywałem dziwne rzeczy, które rozpieprzają grę (patrz astropata & kuglarz), a wy nie mogliście/chcieliście zauważyć tego że to może stanowi problem.
Na temat logiki w grze wypowiadałem się zawsze tak samo - trzymam się zasad, nawet jeśli nie mają wiele wspólnego z realizmem i na siłę nie wymyślam "realistycznych rozwiązań" patrz choćby temat o zostawianiu konia w stajni :roll:
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Gdyby tej walki nie było nadal prawdopodobnie byśmy mieszkali w jaskiniach. Nie potrafię zrozumieć tylko jednej rzeczy - proszę wytłumaczcie mi: czemu jest trakie silne lobby przeciw jakimkolwiek zmianom?Walka z wiatrakami
Nie gniewam się. BTW doszedł mail?
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 42
- Kontakt:
Jeśli coś działa dobrze, nie naprawiaj bo jeszcze popsujesz
Co innego jeśli chodzi o pokaleczone karty z Jaskini czy takie bugi jak zdolnośc Kuglarza czy Astropaty.
Co innego jeśli chodzi o pokaleczone karty z Jaskini czy takie bugi jak zdolnośc Kuglarza czy Astropaty.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Działa dobrze, bo przyzwyczailiśmy się do tego; naginęliśmy zasady tak, aby pasowały nam, ale czysą dobrze do końca nie wiemy, bo nie mamy z czym je skonfrontować. Jeżeli coś popsuję, będzie na mnie - trudno. Będziecie wiedzieć, czego się przestrzegać. Zawsze będzie można wrócić do starych zasad.
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
-
-
- Posty: 140
- Rejestracja: poniedziałek 27 cze 2005, 02:11
- Lokalizacja: Warszawa
- Płeć:
- Wiek: 43
Gieferg, dzial w ktorym piszemy nazwa sie MiM 1,5. W nim nie rozpatrujemy jakie sa w rzeczywistosci orginalne zasady. Te kwestie, do ktorych sam slusznie zaliczyles bugi np.: Astropaty/ Kuglarza rozpatrujemy w dziale Kwestia Zasad.
Tutaj natomiast prubujemy stworzyc zasady wedlug nas ciekawsze, fajniejsze, bardziej realistyczne od tych orginalnych.
Dlatego wszelkie twoje uwagi w stylu:
- w instrukcji jest napisane....
albo
- ja i tak wole orginalne zasady....
sa SPAMEM, NIC nie wnosza i tylko psuja krew.
pozdrawiam
[/quote]
Tutaj natomiast prubujemy stworzyc zasady wedlug nas ciekawsze, fajniejsze, bardziej realistyczne od tych orginalnych.
Dlatego wszelkie twoje uwagi w stylu:
- w instrukcji jest napisane....
albo
- ja i tak wole orginalne zasady....
sa SPAMEM, NIC nie wnosza i tylko psuja krew.
pozdrawiam
[/quote]
wisnia
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 42
- Kontakt:
...które i tak nie znajdą szerszego zastosowania.Wisnia pisze:Tutaj natomiast prubujemy stworzyc zasady wedlug nas ciekawsze, fajniejsze, bardziej realistyczne od tych orginalnych...
Powodzenia zatem, ale ogólnie rzecz biorąc to jest to:
SeSim pisze:Walka z wiatrakami.
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- gural
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Bestiariusz
• Kurhan
• Świątynia - Posty: 1031
- Rejestracja: sobota 23 wrz 2006, 15:32
- Lokalizacja: Szczecin
- Płeć:
- Wiek: 36
Czy aby napewno się ciągnie punkcik? Nie wiem jak w MiMie, ale w MM, zgodnie z zasadami nie powinno się tego robić i ja tak gram.Apropo tematu: jak wyciagacie jezioro zycia, fonatanne madrosci i strumien sily kladziecie tam 4 czy siorbacie od razu 1 punkt i kladziecie 3?
Wyciąg z instrukcji. 15. KARTY ZDARZEŃ.
Właściwie, teraz uświadomiłem sobie, że prawdopodobnie chodzi tutaj o Karty typu Upiór w MM (w MiM chyba Strzygoń), dla którego rzucamy kostką, by go umieścić na konkretnym polu, ale Karty typu Ukryta pułapka, czy Magiczne Źródło, też w końcu odnoszą się do konkretnego Obszaru, w tym wypadku tego na którym je wyciągniemy, czyż nie?15.1 Karty, które zgodnie z ich instrukcją powinny zostać położone na konkretnym Obszarze, niezależnie od tego, gdzie zostały wyciągnięte, rozpatrywane są w pierwszej kolejności. Nie mają one wpływu na Postać, która je wyciągnęła (oczywiście tylko podczas aktualnej tury).
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 42
- Kontakt:
nie.ale Karty typu Ukryta pułapka, czy Magiczne Źródło, też w końcu odnoszą się do konkretnego Obszaru, w tym wypadku tego na którym je wyciągniemy, czyż nie?
konkretny obszar to obszar wymieniony z nazwy na karcie. np "połóż tę kartę na obszarze Świątyni" w tym przypadku Świątynia jest tym konkretnym obszarem. Idąc za twoja logiką nie można by walczyć z wyciągniętymi wrogami, zabierać wyciągniętych właśnie przedmiotów i przyjaciół itp. a to jest interpretacja błędna co zresztą jasno wynika z podanych w instruckji do MiMa przykładów.
Ciekawe jakie jeszcze rewelacje zostaną ogłoszone w tym dziale :roll:
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje
- Mały Nemo
-
A kind, crazy fool and a stubborn kid. - Posty: 23498
- Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
- Lokalizacja: Slumberland
- Płeć:
- Wiek: 17
Zgodnie z paragrafem 10 instrukcji do Podziemi Plansza Główna i Podziemia traktowane są jako jedna kraina. W takim przypadku, gdy jedno Wejście do Podziemi znajduje się w Krainie Zewnętrznej, a drugie w Środkowej, to Poszukiwacz będący w Krainie Środkowej może rzucić Czar na Poszukiwacza w Kraine Zewnętrznej.[/url]Gieferg pisze:Ciekawe jakie jeszcze rewelacje zostaną ogłoszone w tym dziale
Name's Little Nemo, I'm the Dream Master!
Little bit of fun is all I'm after!
Little bit of fun is all I'm after!
- Gieferg
-
-
Spis dodatków autora:
• #Lista dodatków
• Morze
• Północny Ląd
• Wyspa - Posty: 1484
- Rejestracja: niedziela 13 sie 2006, 15:13
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Płeć:
- Wiek: 42
- Kontakt:
teraz tożeś przeszedł sam siebie.Zgodnie z paragrafem 10 instrukcji do Podziemi Plansza Główna i Podziemia traktowane są jako jedna kraina.
W instrukcji do podziemi pisze tylko, że Podziemia są traktowane jak jedna kraina (a nie jako jedna kraina z planszą głowną) No i jeszcze piszesz jakieś niestworzone rzeczy o wejściach do podziemi i rzucaniu czarów, które nie dość że są nadintepretacją , to jeszcze nadinterpretacją czegoś czego w instrukcji do podziemi nie ma.
Mozna rzucać tylko i wyłącznie te czary, które nie mają ograniczenia w tej postaci "w tej samej krainie".
Jeśli ten cały MiM1,5 ma polegać na wymyślaniu coraz to nowych, pokręconych i dziwacznych interpretacji czego się tylko da to pozostaje tylko pogratulować ... :roll:
FILMOŻERCY- wydania Blu-ray & DVD - promocje/dyskusje/recenzje