Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

kilka wątpliwości co do miasta

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Czarny [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 29 kwie 2014, 14:36
Lokalizacja: Ryki
Płeć:
Wiek: 29

kilka wątpliwości co do miasta

Post autor: Czarny » poniedziałek 11 maja 2015, 11:11

Witam.
Mam parę pytań co do interpretacji zasad dodatku Miasto:

1. Czy mogę teleportować się z ulicy miasta na jakiś obszar krainy zewnętrznej na planszy głównej i odwrotnie?
Zgodnie z instrukcją miasta, plansza miasta zazwyczaj jest traktowana jako część krainy zewnętrznej, a teleportacja pozwala się przenieść na każdy obszar w tej samej krainie.
I jeśli można to czy po teleportowaniu się z krainy zewnętrznej na planszy głównej na ulicę miasta należy ciągnąć kartę by sprawdzić czy nie ma tam patrolu straży? Niby instrukcja miasta mówi o rzucaniu zaklęć na ulicach miasta, a w tym przypadku zaklęcie zostało rzucone poza miastem (na planszy głównej), ale mam wątpliwości.
2. Czy poszukiwacz zmieniony w ropuchę w mieście może zwrócić uwagę patrolu straży (za brak złota) i zostać osądzony w ciemnicy, mimo że nadal jest ropuchą?



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16835
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 11 maja 2015, 13:18

Cześć,

1. Chyba można. Też pamiętam, iż czytałem gdzieś, iż Miasto to jest część Krainy Zewnętrznej, a więc można się teleportować z oraz do Miasta. Aczkolwiek ja bym dodatkowej karty nie losował. Czar został rzucony poza Miastem, więc nikt tam nas nie zauważył. A że pojawiliśmy się w Mieście... jeszcze Prawo Miejskie nie karze za wywoływanie efektów w granicach Miasta, jedynie za rzucanie Czarów ;).

2. Ciekawe pytanie... Aczkolwiek myślę, iż chyba tak. Generalnie tutaj rozchodzi się o to, czy ropucha to Poszukiwacz, czy nie... Jednakże wiele efektów wpływa na ropuchę tak, jakby była ona Poszukiwaczem. W takim przypadku więc uważam, iż można postawić znak równości między ropuchą, a Poszukiwaczem, a więc w takim przypadku wymagać posiadania złota od ropuchy, mimo iż ona złota nosić nie może.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Czarny [Autor tematu]
Losujemy postać
Losujemy postać
Losujemy postać
Posty: 7
Rejestracja: wtorek 29 kwie 2014, 14:36
Lokalizacja: Ryki
Płeć:
Wiek: 29

Post autor: Czarny » poniedziałek 11 maja 2015, 14:32

Dzięki!

Przed chwilą wpadła mi jeszcze jedna kwestia. W instrukcji miasta była mowa, że większe zwierzęta należy pozostawić na ulicy, w stajni lub na przystani, żeby wejść do innych miejsc w mieście. W śród przykładów "większych zwierząt" były wymienione smoki.

1. Co w takim razie ze smokiem lub innym większym zwierzęciem zniewolonym za pomocą przedmiotu (np. "Laska Władzy")? Czy będzie:
a) Grzecznie czekał aż właściciel go odbierze? I jeśli tak to co jeśli właściciel straci ten przedmiot lub zginie?
b) W stajni będzie pilnowany czekał aż właściciel go odbierze, a na ulicy i w przystani inny poszukiwacz będzie mógł go wziąć na tych samych zasadach co muła/konia/konia i wóz/rumaka? I jeśli tak to znowu pytanie co jeśli właściciel straci przedmiot, którym potwora zniewolił lub zginie?
c) Potwór ucieknie, a jego kartę należy odłożyć na stos kart odrzuconych?
d) Potwór zacznie terroryzować obszar, w którym go zostawiono i trzeba będzie go pokonać lub ponownie zniewolić? I jeśli tak, a potwora zostawiono w stajni lub przystani, to czy będzie można wykonać instrukcję tego miejsca, dopóki terroryzuje je pozostawiony potwór?
2. Co w takim razie ze smokiem ujeżdżanym przez Smoczego Jeźdźca? Czy ta sama odpowiedź co na poprzednie pytanie?



ODPOWIEDZ