Witamy na forum! Zapraszamy na grę multiplayer w Talisman Digital Edition już teraz!
(Więcej informacji tutaj)

Miasto - Podziemia

Wszystkie niejasności, wątpliwości, rożne sugestie związane z zasadami gry itp itd.
ODPOWIEDZ
Nizar666 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: niedziela 11 maja 2014, 23:17
Lokalizacja: Głuchołazy
Płeć:
Wiek: 23

Miasto - Podziemia

Post autor: Nizar666 » poniedziałek 12 maja 2014, 10:17

Ostatnio jak grałem z dziewczyna przytrafiła mi Sie sytuacja dosyć nietypowa ... Otóż chodzi o to ze w Mieście wylosowalem "Żywioł Ziemi" i wiadomo on wciąga mnie w pierwszy korytarz w podziemi... Od razu zadeklarowalem ze uciekam z podziemi ... Najlepsze w tym całym cyrku jest to ze ani na mapie głównej ani w mieście nie było karty "Wejście do podziemi"... Więc moje pytanie brzmi ... Jeżeli uciekam to gdzie wyjdę : P ? Tam gdzie mnie spotkało zdarzenie z Żywiołem , czy gdzie ;>?



Awatar użytkownika
Krzysiek
Rycerz
Rycerz
Rycerz
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
Dodatkowe karty
Zaklęcia
Posty: 1102
Rejestracja: wtorek 18 maja 2010, 16:31
Lokalizacja: Polska
Płeć:

Post autor: Krzysiek » poniedziałek 12 maja 2014, 11:21

Dobre pytanie.
Moja propozycja jest taka: Jeśli nie ma nigdzie "Wejścia do podziemi" to nie możesz uciec w ten sposób. Jedyną twoją nadzieją jest Skarbiec.
Przypuszczam że bardziej doświadczeni gracze mają już gotowy jakiś bardziej rozsądny ruling. :-)




Awatar użytkownika
Leviathan
Filozof
Filozof
Filozof
Autor Dodatków
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
500 Kart Przygód
Pieczara Kanibali
Wyspy Przeznaczenia
Posty: 611
Rejestracja: sobota 06 sty 2007, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Płeć:
Wiek: 37

Post autor: Leviathan » poniedziałek 12 maja 2014, 11:32

Dokładnie tak.
Jeżeli nie ma żadnego wejścia na planszy, to zawsze grałem w ten sposób, że jedyną drogą jest wędrówka aż do Skarbca. Alternatywa, o ile gra się z Pieczarą Kanibali , to wyjście z Podziemi właśnie tamtędy.


"A son seul aspect n'est-on pas terrasse?
Nul n'est assez hardi pour l'exciter"
Job 40:28

Nizar666 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: niedziela 11 maja 2014, 23:17
Lokalizacja: Głuchołazy
Płeć:
Wiek: 23

Post autor: Nizar666 » poniedziałek 12 maja 2014, 14:16

Czyli mam rozumieć że tylko w takiej sytuacji nie mogę uciec z podziemi ;> ?



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16723
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 12 maja 2014, 14:23

Zależy. "Ucieczka" oznacza cofanie się do obszaru "Wejście do Podziemi", a nie do wyjścia z planszy PODZIEMI. Jeżeli w grze nie ma karty "Wejście do Podziemi", uciekając musisz się cofać do obszaru "Wejście do Podziemi", a następnie - po dojściu tam - kontynuować wędrówkę do Skarbca normalnie.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Nizar666 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: niedziela 11 maja 2014, 23:17
Lokalizacja: Głuchołazy
Płeć:
Wiek: 23

Post autor: Nizar666 » poniedziałek 12 maja 2014, 15:25

Faktycznie... Teraz nabiera to sensu ; )... Dziękuje wszystkim osobom które rozwiały me obawy dotyczące tej sytuacji :D



Nizar666 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: niedziela 11 maja 2014, 23:17
Lokalizacja: Głuchołazy
Płeć:
Wiek: 23

Post autor: Nizar666 » poniedziałek 12 maja 2014, 16:55

Hmm właśnie stworzył się kolejny problem... A co jeżeli jakiś inny gracz wylosuje wejście do podziemi - zakładając że już tam jestem (nie ważne czy w mieście czy na planszy głównej)... To czy w takiej sytuacji mógłbym już zadeklarować ucieczkę z podziemi ? A co jeżeli w trakcie ucieczki ktoś znowu wylosuje kolejne wejście do podziemi np w mieście ? To którym wyjdę :D ... Cholewcia zagadka XXI wieku :D .



Awatar użytkownika
Little Nemo
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
#Administrator: Nemomon
Playtester Talismana
Współtłumacz TMiM
Uczestnik Zjazdów
Ware wa Messiah nari
Autor Dodatków
A kind, crazy fool and a stubborn kid.
Spis dodatków autora:
#Lista dodatków
#Pojedyncze karty
Akumajou Dracula Exp. Set
Alicization Exp. Set
Poszukiwacze Mephisto
Przedpola Piekieł
Posty: 16723
Rejestracja: sobota 04 lis 2006, 14:17
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Wiek: 34

Post autor: Little Nemo » poniedziałek 12 maja 2014, 17:07

Po kolei :P :
Nizar666 pisze:A co jeżeli jakiś inny gracz wylosuje wejście do podziemi - zakładając że już tam jestem
Decyzję o wyjściu z Podziemi (jak się nie mylę) podejmujesz od razu po wejściu na obszar Wejścia do Podziemi. Jeżeli więc już tam się znajdujesz, podczas gdy ktoś wyciągnął kartę Wejście do Podziemi, nie możesz w tej turze zdecydować się uciec - musisz 1 turę pójść do przodu, a dopiero potem ewentualnie uciekać.
Nizar666 pisze:A co jeżeli w trakcie ucieczki ktoś znowu wylosuje kolejne wejście do podziemi np w mieście ? To którym wyjdę :D
Trudno stwierdzić. Na siłę i upartego można uznać, iż to dodatkowe Wejście należy usunąć z gry, jeżeli kolejne znajduje się już w Krainie Zewnętrznej. Według zasad Miasto jest częścią Krainy Zewnętrznej (o ile dobrze pamiętam) oraz w danej Krainie może znajdować się jedynie jedno Wejście do Podziemi. W takim przypadku, w którym już jedno wejście się znajduje w danej Krainie (czy to Miasto, czy "zewnętrzna" część Krainy Zewnętrznej), następne należy odrzucić.

Jeżeli jednak jedno Wejście znajdowałoby się w Krainie Zewnętrznej, a drugie w Krainie Środkowej, to możesz wybrać, na którym Wejściu się pojawisz.


Our motto, DON'T WAKE UP
Obrazek


Nizar666 [Autor tematu]
Żołnierz
Żołnierz
Żołnierz
Posty: 28
Rejestracja: niedziela 11 maja 2014, 23:17
Lokalizacja: Głuchołazy
Płeć:
Wiek: 23

Post autor: Nizar666 » poniedziałek 12 maja 2014, 17:18

"W każdej chwili po opuszczeniu obszaru Wejścia , gracz może zadeklarować , że prowadzony przez niego poszukiwacz ucieka z Podziemi[...]" Zgadza się :)



Awatar użytkownika
Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
#Moderator: Rogo
Uczestnik Zjazdów
Autor Dodatków
Posty: 4656
Rejestracja: niedziela 20 kwie 2008, 11:42
Lokalizacja: Bojano
Płeć:
Wiek: 30

Post autor: Rogo » poniedziałek 12 maja 2014, 20:39

Nemomon pisze:Decyzję o wyjściu z Podziemi (jak się nie mylę) podejmujesz od razu po wejściu na obszar Wejścia do Podziemi.
Instrukcja niczego takiego nie nakazuje.
Instrukcja z retuszy pisze:8.2 Poszukiwacz nie może wejść do Podziemi
i natychmiast, w następnej turze, je opuścić.
Musi wykonać Ruch według zasad, opisanych
w punkcie 6.2. Jednakże znalazłszy
się ponownie, w jakiejkolwiek następnej turze,
na obszarze Wejścia
(choćby wskutek
przypadków, wymienionych w punkcie 6.4)
może wyjść z Podziemi w następnym Ruchu,
przenosząc sit; do któregokolwiek Wejścia
do Podziemi na głównej planszy i traktując to
jako cały Ruch w tej turze.
Po opuszczeniu
Podziemi w ten sposób musi chociaż przez
jedną turę wędrować po świecie zewnętrznym.
Zatem bez żadnego deklarowania ucieczki możemy wyjść z Podziemi wejściem, o ile trafimy na ten obszar w jakikolwiek sposób i przenieść się na obszar z odkrytą kartą wejścia do podziemi.
(oczywiście rozszerzyłbym to o wejścia do podziemi w Mieście, które jako dodatek oczywiście pojawiło się później niż Podziemia)


Czas umierać.


ODPOWIEDZ